σχόλιο παράγκας:Ενδιαφέρουσες επισημάνσεις που μας στάλθηκαν με το mail και αφορά στην υπόθεση Τυχικού και δίνει μία ακόμη διάσταση, που δεν είχε αναδειχθεί ως τώρα.
Με αφορμή την εισαγωγή του πρώην Πάφου Τυχικου στο νοσοκομείο με «σοβαρό πρόβλημα υγείας», μας αποκαλύπτεται κάτι που οι Πατέρες της Εκκλησίας μας γνωρίζουν και καταγράφουν σε πολλά κείμενα ή λόγους τους και είναι πολυειπωμενο ακόμη και στα θεόπνευστα κείμενα ακολουθιών και παρακλήσεων προς τον Κύριο μας, την Θεοτόκο και τους Αγίους μας.
«Ασθενεί το σώμα ασθενεί μου και η ψυχή». Αυτό λοιπόν το γνωρίζουμε και ξανά το βλεπουμε κάθε μέρα μπροστά μας, μάλιστα πλέον έφτασε στις ημέρες μας αγκομαχουσα και η κατά τα άλλα πολύ προχωρημένη επιστήμη, να το διαπιστώνει.
Τι; Ότι η ασθένεια του σώματος, κάθε ασθένεια, έχει άμεση σχέση (και στην πρόκληση αλλά και στην πιθανότητα θεραπείας της) με την ψυχικη κατάσταση του ανθρώπου: την γαλήνη, την ηρεμία, την αγάπη που έχει ή δεν έχει, που δέχεται η όχι, σε αυτή την πορεία του στον κόσμο. Μάλιστα όσο πιο ευαίσθητος στον χαρακτήρα και εσωστρεφής είναι κάποιος, τόσο τα συμπτώματα από την ασθένεια της ψυχής είναι πιο έντονα, επώδυνα και ορατά επάνω του, είτε ως θλίψη, είτε ως κάποιο αυτοάνοσο, είτε ως καρκίνος ή καρδιακή νόσος η εγκεφαλική βλάβη.
Αυτό που δεν μας
είπαν τόσο ξεκάθαρα οι Πατέρες μας και κανεις δεν συζητάει συνήθως, είναι το
αδιαμφισβήτητο γεγονός πως η κακία κάποιων ανθρώπων μπορεί να προκαλέσει ασθένειες
σοβαρές έως θανάτου σε άλλους και ειδικά στους ανυπεράσπιστους, στους πιο
ευαίσθητους και ανήμπορους αυτού του σκληρού κόσμου. Βλέπουμε λοιπόν στην
περίπτωση Τυχικού, την κακία σε όλο της το βάθος να ξεδιπλώνεται εωσφορικα με
τον μανδυα της επίσημης απόφασης της συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου και του Οικουμενικού
Πατριαρχείου (της αυτού μεγαλειότητος) και αυτή η κακία να προκαλεί σοβαρή
ασθένεια σε έναν απλό, ταπεινό, ευαίσθητο και παραδοσιακό αρχιερέα που τόλμησε
να σκεφτεί στην διακονία του ότι μπορει να ακολουθήσει τους Αγίους Πατέρες στην
επαρχία του έστω.
Δεν
υποψιάστηκε ότι ο πνευματικός του «πατέρας-τέρας» θα αντιδρούσε με τέτοιο
εγωισμό και κακία που θα έφτανε στο σημείο ακόμη και καθαίρεσης από το
αποστολικό και αρχιερατικό αξίωμα ενός ιεράρχη που κατά τα άλλα ουδέν κακόν
εποιησε. Για ποιον λόγο αληθινά διώχθηκε,
θα μας πει κάποιος;
Οι κάτοικουντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν καλά και άλλοι σιωπούν νίπτοντας χείρας και φοβούμενοι την δική τους δίωξη, άλλοι δεν κατανοούν και απορούν, άλλοι πιο αδύνατοι στην πίστη σκανδαλίζονται, άλλοι εξίστανται με το θράσος, το απύθμενο βάθος της κακίας και της κατά συνέπεια αυτής διώξεως του Τυχικου. Και η κακία βεβαίως δεν είναι αμελητέα δύναμις: είναι δαιμονική ενέργεια και όποιος την φέρει και την εξασκεί δεν μπορεί παρά να άγεται και φέρεται εκ των δαιμονικών δυνάμεων, ενώ έχει βεβαίως προηγηθεί η συγκατάβαση του και η συνεργασία του με τον πειρασμό του πλούτου, της εξουσίας, της αρχομανιας, της φιλαργυρίας και της αυταπάτης ότι κάποιος από μόνος του, όποιο αξίωμα και εάν έχει, μπορεί να διοικεί την Εκκλησία σαν να είναι το μαγαζακι του, με εμπορικούς όρους και μεθόδους του δρόμου.
Προς όλους εμάς, ιερείς, λαϊκούς, θεολόγους, θολολογους, οικολόγους, μοναχούς και αμόναχους και ειδικά αρχιερείς που επαίρονται πως ξέρουν τας γραφάς απέξω και χρησιμοποιούν εδάφια στις ομιλίες τους, θα πρέπει να θυμίσουμε πως «ο Θεός αγάπη εστί» (Α Ιω. 4,16). Και αυτό ευαγγελικό είναι ξέρετε και μάλιστα ίσως το πιο δυνατο και σωστικό μύνημα του Ευαγγελίου. Ο Κύριος μας ΕΙΝΑΙ η αγάπη, δεν εχει απλώς αγαπη. Οπότε η κακία ποιος είναι; Πρέπει να το αναφέρω; Δεν θέλω ούτε να αναφέρω το όνομα του. Με απλά μαθηματικά λοιπόν να συμπεράνουμε πως οποίος ασκεί και ασπάζεται και συμφωνεί και σιωπεί με την κακία που βλέπει μπροστά του, ουσιαστικά συνεργί και χειροκροτεί τον αρχηγό της κακίας.
Για να δούμε πόσο εωσφορικός είναι όλος αυτός ο χειρισμός του Τυχικου από κάποιους, σκεφτείτε ότι στο όνομα της αγάπης είναι έτοιμοι αυτοί να εναγκαλιστουν και να συμπορευθουν με παπικούς, πρωτεσταντες, μορμονους, ευαγγελιστές και άλλους αιρετικούς ων ουκ έσται τέλος, αλλά δεν μπορούν εν ονόματι της αγάπης να συγχωρήσουν τον Τυχικο ούτε να τον δεχθούν και να συμπορευθουν μαζί του, ενώ είναι Ορθόδοξος χριστιανός.. βαπτισμένος και αγιοπνευματοφορος.
Και να κλείσω θέτοντας ένα ερώτημα σε όλους όσους καταδίκασαν τον πρώην Πάφου Τυχικο και όλους όσους συμφώνησαν με την καταδίκη του: εάν ο Τυχικος από την πολλή κακία που δέχθηκε στην ψυχή και το σώμα του, ως ενέργεια δαιμονική και βίαια, δεν αντέξει και πεθανει τελικά από μια ασθένεια που όμως προκλήθηκε από την κακια, θα έχουν όσοι άσκησαν βία και κακια πάνω του κάποια πνευματική ευθύνη; Έχουν υποπέσει στην αμαρτία του εγκληματία του φόνου είτε εις γνώσιν είτε από άγνοια; Μόνο για τις εκτρώσεις θα κυρητουμε τον φόνο; Μόνο τους δολοφόνους που είναι στις φυλακές θα καταδικάζει η Εκκλησία ως φονιάδες που χρήζουν μετανοιας; Και εάν τελικά μετανοήσουν κάποιοι από αυτούς, πριν φύγουν από τον μάταιο αυτό κόσμο, ενώ έχουν σκοτώσει τον Τυχικο και τον κάθε Τυχικό, θα θεωρηθεί ότι είναι καθαροί και άμεπτοι;
Αυτά είναι του Θεού θα πει κάποιος και συμφωνώ: η τελική κρίση είναι δική Του αποκλειστικά υπόθεση. Όμως εγώ δεν ομιλώ για την τελική κρίση και την κατάταξη ενός εκάστου στον Παράδεισο ή στην απώλεια, αλλά για την κατάταξη του καθενός μας στην συνείδηση της Εκκλησίας σε αυτή τη ζωή και ει δυνατόν στην αποκατάσταση της αλήθειας κατά το μέτρο αυτής της ζωής. Κάποιοι εννοείται ότι δεν πρέπει να συνεχίσουν να υποκρίνονται και να φέρονται ως αγνοί και αλάνθαστοι. Ο Πάπας το ξεκίνησε αυτό (προφανώς βόλευε πολλούς στην πορεία της εκκλησιαστικής ιστορίας) και οι σημερινοί το αποδέχονται ως συνυφασμένο με την ιεροσύνη και αρχιεροσυνη τους δικαίωμα. Με συνέπεια όμως βεβαια να έχουν χάσει προ πολλού την ελπίδα της μετανοίας τους. Γιατί πώς να μετανοησει κάποιος, όταν θεωρεί πάντα σωστά οσα κάνει και κάνει τα πάντα να απόδειξει ότι έχει δίκιο;
Εν κατακλείδι, η περιπτωση του πρώην Πάφου Τυχικου ανέδειξε για μια φορά ακόμη μια θανατηφόρα πνευματικά ασθένεια που ενυπάρχει μέσα στο σωμα της Εκκλησίας, που όταν συνδεθεί με το αξίωμα και την υψηλή θέση μετατρέπεται σε φονικό όπλο το οποίο συντρίβει την ψυχή και την πνευματική ύπαρξη συγχρόνως όμως και συχνά αρρωσταίνει προς θάνατον το σώμα. Ένας τέτοιος άνθρωπος μέσα στην Εκκλησία είναι δολοφόνος της ψυχής και του σωματος, ενώ ο Χριστός μας είναι ο ιατρός της ψυχής και του σώματος μας (όπως ρητά άλλωστε αναφέρεται και μέσα στην Θεία Λειτουργία)
Τέτοιες στάσεις και συμπεριφορές τις βρίσκουμε σε όλη την εκκλησιαστική και ανθρώπινη ιστορία, απλά σήμερα μάλλον είναι πια ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ας στραφούμε στο εσωτερο της καρδιάς μας και ας πολεμήσουμε την κακια μέσα μας. Ειναι ανάγκη να ξεριζωθεί από μέσα μας αυτό το ζιζάνιο, πριν γίνει δέντρο θανατηφόρο και πικρό που δεν σκοτώνει μόνο τον ίδιο μας τον εαυτό αλλά και τους άλλους στους οποίους την ασκούμε με οποία πρόφαση και διακαιολογια..
Όσον αφορά τον ίδιο τον πρώην Πάφου Τυχικο ευχόμαστε να ακολουθήσει μέχρι τέλους την πορεία και την στάση των Αγίων Πατέρων μας, παλιών και σύγχρονων. Νά καθίσει στήν άκρη, σιωπηλά προσευχητικα, μέχρι ό Πρώτος καί Μεγάλος Άρχιερέας τής Όρθοδόξου Έκκλησίας μας δώσει τήν τελική λύση. Όπως έκαναν οί Μεγάλοι Άγιοι Ίεράρχες, ό Μέγας Άθανάσιος, ό Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος, ό Άγιος Ίωάννης ό Χρυσόστομος, ό Μέγας Βασίλειος, ό Άγιος Γρηγόριος ό Παλαμάς, ό Άγιος Μάρκος ό Εύγενικός, ό Άγιος Νεκτάριος καί τόσοι άλλοι Άγιοι Έπίσκοποι, Όμολογητές καί Μάρτυρες τής Όρθοδόξου πίστεως μας. Τά ζωντανά παραδείγματα έχουν προηγηθεί έδώ καί αίώνες στήν Έκκλησιαστική Ίστορία μας. Έκείνος γνωρίζει μέ τήν άφατη καί φιλάνθρωπο Πρόνοιά Του, ποιό είναι τό πνευματικό καί σωτήριο Θέλημά Του γιά τόν κάθε ένα άπό έμάς. Εμείς όμως ξέρουμε από τις γραφές ότι η αγάπη προς τον Χριστό έξω βάλει τον φόβο (Α΄ Ιω. δ΄18). Ας μην φοβάται λοιπόν και ας δεχθεί πάνω στην ύπαρξη του όλο το μένος, την αδικία και την κακια με εμπιστοσύνη στο θέλημα Του. Όλοι ευχόμαστε προς τούτο.
ΚΑΙ ΟΙ ΕΣΧΑΤΟΙ ΕΣΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου