Γράφει ο Γεώργιος Κ. Τζανάκης
Α. Μιλῶντας ἀπὸ τὸ βῆμα τῆς Βουλῆς ἡ Ὑπουργὸς κ. Ζαχαράκη εἶπε:
«Το ανακοινωθέν του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Δαμιανού είναι σαφές και δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι αυτός είναι ο νόμιμος και κανονικός Αρχιεπίσκοπος Σιναίου και Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Σινά». Ὑπ. Παιδείας κ. Ζαχαράκη 31/7/25 [1]
Ἡ κ. Ὑπουργὸς δηλώνει δημοσίως, χωρὶς, μάλιστα, νὰ ἔχει «καμμία ἀμφιβολία» ὅτι «ο νόμιμος και κανονικός Αρχιεπίσκοπος Σιναίου και Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Σινά» εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Δαμιανός.
Ἁπὸ ποῦ ἐξάγει αὐτὸ τὸ συμπέρασμα; Ἀπὸ τὸ ἀνακοινωθὲν τοῦ Σεβασμιωτάτου». Ἀφοῦ τὸ λέει ὁ ἴδιος, δὲν ὑπάρχει καμμία ἀμφιβολία, γιὰ τὴν κ. Ὑπουργό, ὅτι δὲν εἶναι ἔτσι.
Ἔχει λάβει τὴν ἐπιστολὴ τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς μὲ τὶς ἀντιρρήσεις τους γιὰ ὅσα συμβαίνουν στὶς 22/7/25 [2]. Ἔχει λάβει Ἐξώδικο τῶν Σιναϊτῶν πατέρων γιὰ τὴν συνεχιζόμενη διαδικασία στὶς 28/7/25 [3] Ἔχει λαβει τὴν ἐπιστολὴ τῶν Πατέρων πρὸς τὸν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων, (30/7/25) ὅπου ἀναφέρουν τὴν καθαίρεσι τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σινᾶ, συμφώνως μὲ τὸν κανονισμὸ τῆς Μονῆς, καὶ τὴν ἐπιστολὴ τοῦ (πρώην) Ἀρχιεπισκόπου Σινᾶ πρὸς τὸν Πατριάρχη Ἱεροσολύμων, ὅπου κατηγορεῖ τοὺς Πατέρες ὡς στασιαστὲς καὶ ἀντάρτες (30/7/25)
Ἀπὸ ὅλα αὐτὰ συμπεραίνει, ἄνευ ἀμφιβολίας, ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Δαμιανὸς εἶναι σὲ ὅλα ἐντάξει, νόμιμος καὶ κανονικός.
Οἱ ἀντιρρήσεις τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς δὲν εἶναι νόμιμες καὶ κανονικές; Δὲν στηρίζονται στὸν Θεμελιώδη Κανονισμό τῆς Μονῆς; Σαφῶς καὶ στηρίζονται. Δὲν στηρίζονται, ὅμως, οἱ ἐνέργειες τοῦ ἡγουμένου, διότι δὲν εἶχε τὴν σύμφωνη γνώμη τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τῶν Πατέρων, ὅπως προβλέπεται ἀπὸ τὸν κανονισμό. Καὶ ἡ ἀντίρρησις τους γιὰ τὴν δημιουργία τοῦ ΝΠΔΔ, ποὺ ἡ ἴδια προωθεῖ, καὶ ἡ ἐνέργειά τους, γιὰ τὴν παῦσι τοῦ ἡγουμένου, εἶναι καὶ νόμιμες καὶ κανονικὲς καθότι προβλέπονται ἀπὸ τὸν κανονισμό.
Β. Παρακάτω, ἡ κ. Ὑπουργός, ἀναφέρει ὅτι
«Η Ιερά Σιναιτικη αδελφότητα επικρότησε το σχέδιο και έδωσε την πλήρη συγκατάθεση της στον Αρχιεπίσκοπο Σιναίου». Ὑπ. Παιδείας κ. Ζαχαράκη 31/7/25 [1]
Ἀπὸ ποὺ τὸ γνωρίζει ἡ κ. ὑπουργός; Ἔχει ἔγγραφη ἀπόφασι τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τῶν Πατέρων τῆς Μονῆς, «ὑπογεγραμμένη ὑπὸ πάντων τῶν συνέδρων ἀδελφῶν καὶ σφραγισμένη μὲ τὴν ἐπίσημη σφραγίδα τῆς Μονῆς», ὅπως προβλέπεται ἀπὸ τὸ ἄρθρο 15 τῶν Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν; Ὄχι, βέβαια, διότι τέτοιο πράγμα δὲν ὑπάρχει. Ἀπὸ ποὺ τὸ γνωρίζει, λοιπόν; Ἀπὸ τὸν ἵδιο τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Σινᾶ:
«Όπως ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Σιναίου έχει πει, στις 24/5/2024 ενημέρωσε λεπτομερώς την Ιερά Σιναιτικη Αδελφότητα για την σκοπιμότητα της σύστασης νπδδ στην Αθήνα». Ὑπ. Παιδείας κ. Ζαχαράκη 31/7/25 [1]
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σιναίου ἔχει πεῖ, ὅτι στὶς 24/5/2024 ἐνημέρωσε λεπτομερῶς τὴν ἱερὰ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότητα. Ὅταν λέει Ἀδελφότητα ποιούς ἔννοεῖ; Πόσους πατέρες ἐνημέρωσε; Οἱ πατέρες ἀπὸ τὸ Κάϊρο καὶ τὴν Τάρφα ἦταν παρόντες; Μήπως ἦταν παρόντες μόνο ὅσοι βρέθηκαν στὸ Μοναστήρι; Ὥραία , τὴν ἐνημέρωσε. Σὲ τὶ συνίστατο αὐτὴ ἡ ἐνημέρωσις; Ἡ ἐνημέρωσις εἶναι συγκατάθεσις; Ἕγινε σύγκλισις Γενικῆς Συνελεύσεως καὶ ἐλήφθη ἀπόφασις; Ὅχι βέβαια. Μόνο ὅσα εἶπε ὁ δικηγόρος κ Κομπιλίρης, ποὺ καὶ στὶς 25/7 25 συνόδευε τὸν Ἀρχιεπίσκοπο.
Ἄρα, δὲν ἔχουμε καμμία νομιμοποιητικὴ ἀπόφασι τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τῆς Ἀδελφότητος , ἀλλὰ μία ἐνημέρωσι τῆς Ἀδελφότητος ἀπὸ τὸν δικηγόρο. Καὶ ἡ κ. Ὑπουργὸς θεωρεῖ ὅτι αὐτὸ ἀποτελεῖ «πλήρη συγκατάθεσι τῆς Ἀδελφότητος» γιατὶ ἔτσι εἶπε ὁ σεβασμιώτατος ἡγούμενος.!!!
Καὶ μὲ αὐτὲς τὶς διαβεβαιώσεις προχώρησε ἡ κυβέρνησις στὴν κατάρτησι τοῦ σχετικοῦ Νομοσχεδίου. Δὲν ζήτησε τίποτε ἄλλο, ὁλόκληρη κυβέρνησις, ὁλόκληρο Ὑπουργεῖο, ὁλόκληρες Ὑπηρεσίας; Ἄρκοῦν αὐτὰ ποὺ εἶπε ὁ γηραιὸς Ἀρχιεπίσκοπος; Ὅταν βολεύουν, φαίνεται ὅτι ἀρκοῦν, σὲ τέτοιου τύπου Ὑπουργεῖα.
Γ. Λέγει ἡ κ. Ὑπουργός
«Η Κυβέρνηση, … όταν συνομιλεί με την Ιερά Μονή Σινά, συνομιλεί με τον Αρχιεπίσκοπο Σιναίου Δαμιανό … Όπως αντίστοιχα όταν συνομιλούμε με την Εκκλησία Ελλάδος, συνομιλούμε με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος που είναι ο Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου ή όταν συνομιλούμε με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, συνομιλούμε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη…. Φαντάζομαι ότι το ίδιο κάνουν όλοι και σε αυτές τις συζητήσεις τους δεν ζητούν κάθε φορά από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών ή τον Οικουμενικό Πατριάρχη να προσκομίζουν πρακτικά και εξουσιοδοτήσεις ότι όντως έχουν δικαίωμα να ομιλούν εξ ονόματος των θεσμών που εκπροσωπούν».[ὅ.π.]
Φυσικά, στὶς ὅποιες συζητήσεις δὲν ζητοῦνται ἐξουσιοδοτήσεις. Ὅταν ὅμως καταρτίζονται νομοσχέδια, ποὺ παραχωροῦν περιουσία καὶ διαχείρησι περιουσίας, δὲν χρειάζονται νόμιμες καὶ γραπτές ἀποφάσεις τῶν ἰδιοκτητῶν, τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τῶν Πατέρων, γιὰ νὰ εἶναι νόμιμα τὰ ὅσα θὰ προκύψουν; Ἕνα χωραφάκι γιὰ νὰ παραχωρήσεις ἤ ἐνοικιάσεις χρειάζονται τόσα συμβόλαια καὶ διατυπώσεις καὶ ἐξουσιοδοτήσεις. Γιὰ μιὰ Μονὴ τέτοιας σημασίας, ὅλα γίνονται ἀπλὰ μὲ τὸ «εἶπε ὁ Ἁρχιεπίσκοπος»; Ἔτσι δουλεύουν στὴν χῶρα ἐτούτη τὰ Ὑπουργεία, οἱ Ὑπουργοὶ καὶ τὸ κράτος; Καὶ τὰ λένε καὶ δημοσίως ἐντὸς τῆς Βουλῆς;
Δ. Παρακάτω, μιλῶντας γιὰ τὶς προβλέψεις τοῦ νομοθετήματος λέει:
« Όλο το νομοθέτημα για το νπδδ διαπνέεται από την αρχή ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την εντολή ή την έγκριση της Ιεράς Σιναϊτικής Αδελφότητας. … Η ευθύνη δεν είναι στο πρόσωπο του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου Σιναίου, αλλά στην Ιερά Σιναϊτική Αδελφότητα». [ὅ.π.]
Ποιός ἄνθρωπος, μὲ στοιχειώδη λογικὴ, δὲν θὰ ἀρχίσῃ νὰ τραβάῃ τὰ μαλλιά του; Αὐτὴ ποὺ ὡς Ὑπουργὸς ἔκανε ὅτι ἔκανε, στηριζομένη ἀπλῶς στὰ λόγια τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ἀδιαφορῶντας πλήρως γιὰ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἀδελφότητος, δηλαδὴ παρανομῶντας πλήρως, τώρα διαβεβαιώνει ὅτι στὸ νέο ΝΠΔΔ ἡ εὐθύνη δὲν θὰ εἶναι στὸ πρόσωπο τοῦ ἑκάστοτε Ἀρχιεπισκόπου, ἀλλὰ στὴν Ἱερὰ Σιναϊτικὴ Ἀδελφότητα, καὶ τίποτε δὲν θὰ γίνεται χωρὶς τὴν ἐντολὴ ἤ τὴν ἔγκρισι τῆς Ἱερᾶς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητας!!!
Γιατί δὲν τὸ ἐφαρμόζει καὶ τώρα; Γιατὶ, ὄχι μόνον δὲν ἐπιζητεῖ της τὴν ἔγκρισι τῆς Ἰερᾶς Σιναϊτικῆς Ἀδελφότητος, ἀλλὰ περιφρονεῖ καὶ τὴ γνώμη της, καὶ τὶς ἐκκλήσεις της (ἐπιστολὲς) καὶ τὶς νομικές της ἐνέργειες (ἐξώδικο);
Ὅταν ἀργότερα θὰ παρουσιαστεῖ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στὸ ΔΣ τοῦ ΝΠΔΔ καὶ θὰ λέει «πουλῆστε αὐτό, νοικιᾶστε ἐκεῖνο, προσλάβετε αὐτὸν, ἀπολῦστε τὸν ἄλλον» τί θὰ κάνῃ τότε ἡ κ. Ὑπουργός; Δὲν θὰ δεχτῇ ὅσα θὰ τῆς πῇ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καὶ θὰ ζητήσῃ τὶς ἐγκρίσεις τῆς Ἀδελφότητος; Πρὶν ψηφιστεῖ τὸ νομοσχέδιο, γιὰ ὅσα γίνονται ἀρκεῖ ὅτι «τὸ εἶπε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος». Τὴν ἴδια στιγμὴ ἡ γνωμη καὶ οἱ πράξεις τῆς Ἀδελφότητος εἶναι «πραξικόπημα, φατριασμός, στάσις, ἀνταρσία , ληστρικὴ σύνοδος πονηρευομένων πατραλοιῶν», ὅπως λέει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καὶ ἀποδέχεται ἡ κ. Ὑπουργός!!! Μόλις δηλαδὴ περάσει τὸ νομοσχέδιο, τότε θὰ εἶναι σεβαστὴ ἡ γνώμη τῆς Ἀδελφότητος!!!
Καταλαβαίνει ὁ καθεὶς ποὺ ὁδηγοῦνται τὰ πράγματα. Μὲ τέτοια αἴσθησι εὐθύνης τῶν ἀνθρώπων, ποὺ ἔχουν ἀναλάβει ὑπουργικοὺς θώκους, καὶ μὲ τέτοιες διαδικασίες, ποὺ ἀκολουθοῦνται ἐντὸς τῆς βουλῆς, ἀντιλαμβάνεστε ποὺ θὰ καταντήσουμε.
Δὲν σχολιάζουμε ἐξαντλητικὰ τὰ ὅσα εἶπε ἡ κ. Ὑπουργός. Θὰ πρέπει νὰ γράψουμε βιβλίο ὁλόκληρο.
Ε. Τὸ τραγικώτερο ἀπὸ ὅλα, τὸ χειρότερο, αὐτὸ ποὺ καὶ πρὶν τὸ πεῖ τὸ ἔδειχνε τὸ ἴδιο τὸ νομοσχέδιο, καὶ τὸ σχολιάσαμε: «Εἰδικῶς μὲ τὴν Αἴγυπτο μοιάζει σὰν να τοὺς δίνουν πᾶσα οἱ δικοί μας, μπροστὰ στὸ ἄδειο τέρμα».(Μονή Σινά: ὧρες εὐθύνης, 27/7/25, στὸ διαδίκτυο) εἶναι τὸ ἐξῆς:
«Πλέον ξέρουμε όλοι, η Ιερά Μονή Σινά δεν έχει νομική προσωπικότητα στην Αίγυπτο … η αναγνώριση νομικής προσωπικότητας στην εκπροσώπηση της Μονής στην Ελλάδα βοηθά την ελληνική θέση». [ὅ.π.]
Μέσα στὴν Ἑλληνικὴ Βουλή, ὑπουργὸς τῆς Ἑλληνικῆς κυβερνήσεως, δηλώνει δημοσίως ὅτι ἡ ἱερᾶ Μονὴ Σινά δὲν ἔχει νομικὴ προσωπικότητα στὴν Αἴγυπτο, οὔτε καὶ στὴν Ἑλλάδα!!! Ἀντὶ γιά ἄμυνα, αὐτογκόλ. Κατὰ λάθος; Ὅχι , βέβαια. Κυβέρνησις ἀντινατιβιστῶν εἶναι, οἱ ἴδιοι τὸ δηλώνουν.
Καλὰ πῶς ἐξακολουθεῖ νὰ ὑπάρχῃ μέχρι σήμερα αὐτὴ ἡ Μονὴ στὴν Αἴγυπτο; Πῶς γίνεται; Ἔχει περιουσία, σχολεῖα, ἐκπαιδευτήρια, συναλλάσεται μὲ τὸ κράτος, πάει στὸ ἐξωτερικὸ, σὲ ἐκθέσεις, σὲ διάφορα καὶ εἶναι ἀνύπαρκτη νομικῶς; Βλέπω ὅτι καὶ σοβαροὶ νομικοί ἀποροῦν καὶ διαμαρτύρονται γιὰ τὴν στάσι αὐτὴ τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως. (βλέπε FaceBook 31/7/25 Μαρία Γρατσία)
Γιὰ δὲ τὸ ψηφισθὲν νομοσχέδιο, ποὺ ἀποδίδει νομικὴ προσωπικότητα ἐν Ἑλλάδι στὴν Μονὴ Σινᾶ, τί νὰ ποῦμε;
«Ἡ Ιερά Μονή Σινά ήταν ήδη, από το παρελθόν, αναγνωρισμένη, ως νομικό πρόσωπο, από το ελληνικό κράτος, τόσο για σκοπούς φορολόγησης όσο και κατά την παράσταση της Μονής ως διαδίκου (ή ως παρεμβαίνοντος) κατά τη συζήτηση υποθέσεων ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων. Επομένως, η σκοπιμότητα της δημιουργίας ειδικού Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου στο όνομα της Ιεράς Μονής δικαίως αμφισβητείται από τη μοναστική αδελφότητα της Ιεράς Μονής».[4]
Τὰ παραπάνω συμπεραίνουν δύο δικηγόροι ἀπὸ τὴν Ἀθήνα , οἱ κυρίες Κωνσταντίνα Κακογιάννη καὶ Ἐλένη Καρνιάτη, ἀφοῦ παραθέτουν πολλὰ παραδείγματα γιὰ νὰ τεκμηριώσουν τὸν ἰσχυρισμό τους, καὶ εἶναι ἀπορίας ἄξιον, πῶς ὁλόκληρα ὑπουργεῖα τὰ ἀγνοοῦν, ὅπως εἶναι ἀπορίας ἄξιον, γιατί προχώρησαν τόσο βεβιασμένα στὴν ψήφιση αὐτοῦ τοῦ Νόμου, ὁ ὁποῖος δὲν λύνει τὸ ἰδιοκτησιακὸ πρόβλημα τῆς Μονῆς Σινᾶ, ὅπως λέει ἡ ἴδια ἡ κ. Ὑπουργὸς:
«Πράγματι το νομοσχέδιο είναι ένα πολύ σημαντικό, πρωτόγνωρο και ιστορικό βήμα αλλά δεν λύνει το πρόβλημα που ανέκυψε με την Ιερά Μονή Σινά στην Αίγυπτο. Γιατί δεν το λύνει; Γιατί πολύ απλά δεν θα μπορούσε ποτέ να το λύσει». [ὅ.π.]
Καὶ δὲν εἶναι ὅτι δὲν λύνει τὸ πρόβλημα, ἀλλὰ δημιουργεῖ καὶ τόσα ἄλλα, ὅπως τὴν κατάστασι στὴν ὁποία εὑρίσκεται τώρα ἡ Μονὴ Σινᾶ. Καὶ βγαίνουν οἱ σοβαρὲς δημοσιογραφικὲς πέννες καὶ λένε ὅτι αὐτὰ τὰ μεθοδεύουν οἱ … Ρώσοι!!! Π.χ. ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΕΣΤΙΑ [5]
Ζ. Τώρα πλέον ἡ εὐθύνη βαρύνει τοὺς ὥμους τοῦ Πατριάρχου Ἰεροσολύμων. Θὰ ἀντέξῃ τὶς πιέσεις καὶ τοῦ Ἕλληνα Πρωθυπουργοῦ, ποὺ τόσο ἀγαπάει καὶ τὸ Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων, καὶ ὅλων τῶν ἄλλων «διεθνῶν παικτῶν», ἐμφανῶς καὶ ἀφανῶς ἐνδιαφερομένων;
Ἀφοῦ καὶ ὁ πρώην Ἀρχιεπίσκοπος Σινᾶ, καὶ οἱ Πατέρες τῆς Μονῆς Σινᾶ, καὶ ἡ κ. Ὑπουργὸς ἀναγνωρίζουν τὴν καθοριστικὴ σημασία τῶν Θεμελιωδῶν Κανονισμῶν τῆς Μονῆς Σινᾶ τοῦ 1971, εἶναι ἐπιβεβλημένο ἡ κατάστασις νὰ κριθῇ ἐπὶ τῇ βάσει τῶν προβλέψεων τοῦ Καταστατικοῦ αὐτοῦ. Ἔτσι ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων θὰ εἶναι δίκαιος καὶ καθαρὸς ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, ὅσα καὶ ἄν τοῦ στοιχίσει αὐτὸ προσωρινῶς. Εὐχόμεθα ἡ Ἀγία Αἰκατερίνα καὶ ἡ χάρις τοῦ παναγίου Τάφου τοῦ Κυρίου, νὰ φωτίσουν καὶ ὅλα νὰ ἀποβοῦν πρὸς τὸ συμφέρον τῆς Μονῆς καὶ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Ἀκρωτήρι Χανίων. 4 Αὐγούστου 2025
………………………………………….
[1] https://www.minedu.gov.gr/news/62255-31-07-25-sofia-zaxaraki-tha-meinoume-pistoi-stin-yposxesi-pou-dosame-stin-iera-sinaitiki-adelfotita-kai-ton-arxiepiskopo-damiano
[2] https://www.zougla.gr/apopseis/megali-istoriki-krisi-sti-sinaitiki-adelfotita/
[3] documentonews.
[4] ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑ Σινά Νομικά ζητήματα και αντιφάσεις
https://www.triklopodia.gr/%cf%85%cf%80%cf%8c%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%b9%ce%b5%cf%81%ce%ac%cf%82-%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%ae%cf%82-%cf%83%ce%b9%ce%bd%ce%ac-%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b6%ce%b7%cf%84/
[5] ΘΑ ΔΙΑΠΡΑΞΕΤΕ ΕΓΚΛΗΜΝΑ ΣΤΟ ΣΙΝΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΘΕΟΦΙΛΕ;
https://www.estianews.gr/kentriko-thema/tha-diapraksete-%e1%bc%90thniko-%e1%bc%94gklima-sto-sin%e1%be%b6-patriarchi-theofile/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου