Παντελής Σαββίδης: Η επικράτηση του Δαμιανού σημαίνει υπογραφή του σχεδίου μιας κατάπτυστης συμφωνίας…
Γράφει ο Παντελής Σαββίδης
Εμαθα
τρομερά πράγματα για τον Δαμιανό και το Σινά. Δεν γράφονται όλα αλλά
ό,τι μπορέσω θα το γράψω για την εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» του Σαββάτου.
Με δύο λόγια: η επικράτηση του Δαμιανού σημαίνει υπογραφή του σχεδίου
μιας κατάπτυστης συμφωνίας μεταξύ Σινά και Αιγύπτου την οποία θέλει και ο
Μητσοτάκης. Η συμφωνία τα παραχωρεί όλα στο Αιγυπτιακό κράτος. Είναι
στη διάθεσή μου.
Ο Μητσοτάκης είναι προσωπικά αναμεμειγμένος.
Τον Δαμιανό καθοδηγεί μια γυναίκα με πολλαπλές σχέσεις μαζί του. Και όλα αυτά είναι πολύ γνωστά. Δεν κομίζω γλαύκαν.
Το
δημοσίευμα της Corriere della Sera ότι ο Μητσοτάκης διαπραγματεύτηκε
την Μονή έλεγε την μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι την
διαπραγματευτηκε για τον εαυτό του.
ΥΓ: επειδή έψαξα το θέμα απο
έγκυρες πηγές και όσα υπονοώ εδώ δεν χωρούν αμφισβήτησης τα τρολάκια θα
πάρουν τον δρόμο που τα αξίζει.
Αυτό το δημοσίευμα μιας έγκριτης
ευρωπαϊκής εφημερίδας δεν διαψεύσθηκε. Πληροφορίες απο έγκυρες πηγές που
χειρίσθηκαν την υπόθεση Σινά λένε πως το δημοσίευμα λέει την μισή
αλήθεια. Την άλλη μισή την γνωρίζουν τα ευρωπαϊκά κέντρα. Τα τρολάκια να
σηκωθούν να φύγουν. Με τα παραμικρό θα διαγράφονται. Δεν θα παίζουμε
εδώ. https://www.anixneuseis.gr/%CE%B7-corriere-della-serra…/
Η Corriere della Serra συνδέει το Σινά με ενεργειακή συμφωνία Μητσοτάκη-Σίσι.- Για μια χούφτα جنيه مصري (genēh maṣrī).
Αίγυπτος – Το Μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης σε κίνδυνο λόγω των βλέψεων του Αλ ΣίσιΣτην Αίγυπτο του Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, δεν θα έχεις άλλον θεό εκτός από τον τουρισμό.
Από τόπος Αναστάσεως, σε θέρετρο διακοπών.
του Francesco Battistini
Ο Αιγύπτιος στρατηγός επιθυμεί να μετατρέψει τον θρησκευτικό και αρχαιολογικό αυτόν τόπο σε τουριστικό κόμβο. Οργή στην Ελλάδα.
Στο βάθος, πολύ στο βάθος, δεν είναι παρά ένα χριστιανικό μοναστήρι. Και τι πειράζει αν είναι το αρχαιότερο του κόσμου. Αν το ίδρυσε η μητέρα του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου. Αν ανεγέρθηκε στο σημείο όπου ο Μωυσής έλαβε τις Δέκα Εντολές και φλόγισε η βιβλική βάτος. Αν φυλάσσει μια εκπληκτική βυζαντινή βιβλιοθήκη, δεύτερη μόνο μετά του Βατικανού, και μία από τις σημαντικότερες συλλογές εικόνων παγκοσμίως. Αν το προστάτεψε ο ίδιος ο Μωάμεθ, και ύστερα οι Σταυροφόροι, κι έγινε ιερός τόπος και για τους Εβραίους. Αν ούτε ο Ναπολέων τόλμησε να το αγγίξει κι άντεξε στις επιθέσεις του ISIS. Τι σημασία έχει που η UNESCO το έχει ανακηρύξει ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Στην Αίγυπτο του Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, δεν θα έχεις άλλον θεό εκτός από τον τουρισμό — και μόνο οι βουλές του στρατηγού είναι πλέον πλάκες του νόμου.
Την περασμένη Τετάρτη, τρεις δικαστές του Σινά επανέφεραν στη δημοσιότητα τον φάκελο «ο κυβερνήτης εναντίον των μοναχών του Μοναστηριού της Αγίας Αικατερίνης», ανέτρεξαν στα έγγραφα και τις πραγματογνωμοσύνες. Και αποφάνθηκαν —μετά από δεκαπέντε αιώνες ιστορίας και χρόνια πιέσεων ήδη από την εποχή των Αδελφών Μουσουλμάνων— πως ήρθε η ώρα να αλλάξει χρήση: «Το κράτος είναι ιδιοκτήτης του χώρου ως δημόσια περιουσία» και συνεπώς «έχει το δικαίωμα να τον αξιοποιήσει κατά βούληση».
Ήταν πάντα το όνειρο του ραΐς: να μεταμορφώσει την Αγία Αικατερίνη και να την συνδέσει περισσότερο με το diving των τουριστών από το Σαρμ Ελ Σέιχ παρά με το Θείο. «Ο στόχος – αναφέρει πηγή στο πρακτορείο AsiaNews – είναι να μετατραπεί σε αξιοθέατο παρόμοιο με τις Πυραμίδες ή τις κρουαζιέρες στον Νείλο».
Το μοναστήρι ανέκαθεν δεχόταν τουρίστες —4-5 χιλιάδες την εβδομάδα— αλλά στο Κάιρο αυτό θεωρείται λίγο: στην καρδιά του φυσικού καταφυγίου σχεδιάζονται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες για να προσελκύσουν μαζικά Αμερικανούς και Ευρωπαίους, υπερπηδώντας το μοναδικό εμπόδιο: τους Ελληνορθόδοξους μοναχούς, οι οποίοι στα ελαιόδεντρα γύρω από τη μονή προσφέρουν εργασία σε εκατοντάδες Βεδουίνους, μη αρεστούς στο καθεστώς. Η πολιορκία κρατά χρόνια. Και το νομικό παραθυράκι βρέθηκε όταν ζητήθηκε από τους μοναχούς, έπειτα από πιέσεις του κυβερνήτη του Σινά, να ανασύρουν από τα αρχεία έγγραφα του 6ου αιώνα που να τεκμηριώνουν την ιδιοκτησία τους — τα οποία είναι πλέον άφαντα. Οι κυβερνητικοί δικαστές αποφάνθηκαν χωρίς αμφιβολία. Κι εκεί όπου κτύπησε το ραβδί του Μωυσή, λέει η απόφαση, από εδώ και στο εξής θα κτυπά το ταμείο του κράτους: η ιδιοκτησία του μοναστηριού περνά στο κράτος και οι μοναχοί οφείλουν να εγκαταλείψουν τα κελιά τους, «θα μπορούν να παραμένουν μόνο για να επιτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, εφόσον το επιτρέπει ο νέος ιδιοκτήτης», δηλαδή ο Αλ Σίσι.
Στην Ελλάδα, η αντίδραση ήταν άμεση. «Σκάνδαλο», δήλωσε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Βιώνουμε άλλη μία πτώση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Παραβίαση της θρησκευτικής ελευθερίας. Το αρχαιότερο χριστιανικό ορθόδοξο μοναστήρι εισέρχεται σε μία περίοδο σκληρής δοκιμασίας, που ξυπνά μνήμες σκοτεινών εποχών». Αντιδρά και η ισχυρή ελληνική κοινότητα των ΗΠΑ: «Η Αγία Αικατερίνη είναι χώμα πατημένο από τον ίδιο τον Θεό», δηλώνει ο αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος. «Αυτός είναι ένας θησαυρός της ανθρωπότητας. Στους τοίχους της βρήκαν πάντα ειρήνη χριστιανοί, εβραίοι και μουσουλμάνοι. Η αιγυπτιακή κυβέρνηση οφείλει να δεσμευτεί για τη διατήρησή της».
Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υψώνει τη σημαία του μοναστηριού, φοβάται πρόκληση από το Ισλάμ, υπόσχεται να «διαφυλάξει τον προσκυνηματικό χαρακτήρα» και να «επιλύσει την υπόθεση». Ήδη επικοινώνησε με έναν ανήσυχο Αλ Σίσι, ο οποίος τώρα, υπό το βάρος των αντιδράσεων, κάνει πίσω και υπενθυμίζει «τους αρχαίους δεσμούς μεταξύ Ελλήνων και Αιγυπτίων», δεσμευόμενος δημόσια να «διασώσει το μοναδικό και ιερό θρησκευτικό καθεστώς, εγγυώμενος ότι δεν θα παραβιαστεί». Πριν από είκοσι μέρες, ο Αιγύπτιος πρόεδρος είχε μιλήσει για το μοναστήρι και σε επίσημη επίσκεψή του στην Αθήνα, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών του έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι κανείς δεν θα αγγίξει ποτέ την Αγία Αικατερίνη: «Η θρησκευτική και αρχαιολογική της σημασία θα παραμείνει απόλυτα ανέπαφη», καθώς η απόφαση των δικαστών και οι κρατικές αξιώσεις αφορούν «μόνο κάποια εδάφη των μοναχών, μακριά από το μοναστήρι».
Τελείωσε ο καβγάς; Όχι ακριβώς. Σύμφωνα με το Ποντιφικό Ινστιτούτο Εξωτερικών Ιεραποστολών (PIME), η απόφαση για το κλείσιμο του μοναστηριού παραμένει ανοιχτή. Και διπλωματικές πηγές εκτιμούν ότι η Αγία Αικατερίνη ίσως καταλήξει αντικείμενο ανταλλαγής. Η Ελλάδα και η Αίγυπτος υπέγραψαν πρόσφατα σχέδιο ύψους 5 δισ. ευρώ για την πόντιση 1.000 χλμ. υποθαλάσσιων καλωδίων: ως εναλλακτική στο ρωσικό φυσικό αέριο, θα μεταφέρουν φθηνή ενέργεια από τη Βόρεια Αφρική στην Ευρώπη. Μιλώντας με τον Μητσοτάκη τόσο για τα καλώδια όσο και για το μοναστήρι, ο Αλ Σίσι δεν υποσχέθηκε ότι θα αναθεωρηθούν τα τουριστικά σχέδια εκμετάλλευσης του Σινά. «Από εκεί έρχεται η ενέργεια που σας δίνουμε, εκεί είναι το μέλλον μας». Και τι έγινε, αν ως αντάλλαγμα πουληθεί λίγη Ιστορία…
Παντελής Σαββίδης
Η Συμφωνία που είναι έτοιμη να υπογράψει ο Δαμιανός Α Μέρος Συμφωνία και Σύμβαση Διευθέτησης
Την ημέρα [●], η παρούσα συμφωνία συνήφθη μεταξύ:Υποστράτηγου Δρ. Χάλεντ Μουμπάρακ Χουσεΐν Μπάκρι, εκπροσωπώντας την Κυβερνητική Περιφέρεια Νοτίου Σινά, υπό την ιδιότητά του ως Κυβερνήτης Νοτίου Σινά και νομικός εκπρόσωπος της Κυβερνητικής Περιφέρειας Νοτίου Σινά, δυνάμει του Προεδρικού Διατάγματος υπ’ αριθ. 259 του 2024. («Πρώτο Μέρος»)
Πατέρα Δημήτρη Σαμάτζη (Δαμιανού), εκπροσωπώντας τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης («Μονή»), υπό την ιδιότητά του ως Αρχιεπίσκοπος και νομικός εκπρόσωπος της Μονής, δυνάμει του Προεδρικού Διατάγματος υπ’ αριθ. 306 του 1974. («Δεύτερο Μέρος»)
(Από κοινού εφεξής αποκαλούμενοι τα «Μέρη»)
Προκαταρκτική Ρήτρα
Επειδή η Κυβερνητική Περιφέρεια Νοτίου Σινά και ο Τοπικός Δήμος της πόλης της Αγίας Αικατερίνης – το Πρώτο Μέρος – είχαν καταθέσει την αγωγή υπ’ αριθ. (24) του 2015 Σαρμ Ελ-Σέιχ κατά του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου Σαμάτζη Δαμιανού, υπό την προσωπική του ιδιότητα και υπό την ιδιότητά του ως νομικού εκπροσώπου της Μονής – του Δεύτερου Μέρους, και κατά του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Περιβαλλοντικών Υποθέσεων υπό την ιδιότητά του, καθώς και κατά του Υπουργού Αρχαιοτήτων υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων.
Κατά τη συνεδρίαση της 30ής Μαΐου 2022, το Πρωτοδικείο Νοτίου Σινά αποφάσισε την έξωση του πρώτου εναγομένου υπό την προσωπική του ιδιότητα και υπό την ιδιότητά του, από τα επίδικα οικόπεδα, συνολικού αριθμού (29) τοποθεσιών, των οποίων τα όρια και τα σημεία περιγράφονται στην έκθεση του πραγματογνώμονα που ορίστηκε από το δικαστήριο στη συνεδρίαση της 23ης Μαΐου 2015, υποχρεώνοντάς τον να τα παραδώσει στους ενάγοντες, μαζί με όλα τα κτίρια, φυτά, καλλιέργειες ή οποιαδήποτε άλλα αντικείμενα, ελεύθερα από άτομα και καταληψίες, θεωρώντας τις κατασκευές αυτές ως αποζημίωση για τη χρήση από την ημερομηνία κατάληψης έως την έκδοση της απόφασης, και απέρριψε όλα τα λοιπά αιτήματα.
Κάθε ένα από τα Μέρη της δίκης άσκησε έφεση κατά της ανωτέρω απόφασης ενώπιον του Εφετείου Ισμαηλίας, Τμήμα Ελ-Τορ, υπό τους αριθμούς εφέσεων (226) και (228) του 32ου Δικαστικού Έτους. Το Εφετείο διέταξε τη συνένωση των δύο εφέσεων και, πριν αποφανθεί επί της ουσίας τους, αποφάσισε τον διορισμό πενταμελούς επιτροπής πραγματογνωμόνων από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η οποία εκτέλεσε την ανατεθείσα αποστολή και υπέβαλε έκθεση που περιέχει περιγραφή των επίδικων οικοπέδων, συνολικού αριθμού (71), τις περιγραφές τους, τα όρια, τα σημεία, τις εκτάσεις και τα χαρακτηριστικά κατοχής εκάστου εξ αυτών, σε σχέση με τις δραστηριότητες ή τα κτίσματα, καθώς και τις αποφάσεις που τα αφορούν και τις νομικές ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί επ’ αυτών μεταξύ των Μερών της παρούσας συμφωνίας. Οι δύο εφέσεις εξακολουθούν να εκδικάζονται ενώπιον του δικαστηρίου και έχουν αναβληθεί για τη συνεδρίαση της 26ης Μαρτίου 2025.
Και επειδή το αιγυπτιακό κράτος, μέσω όλων των αρμοδίων εθνικών του θεσμών, αναγνωρίζει την αναγκαιότητα διατήρησης της ιστορικής σημασίας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής της Αγίας Αικατερίνης ως φυσικού αποθέματος, το οποίο περιλαμβάνει τη Μονή, μαζί με τα όριά της όπως καθορίζονται από την απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Προέδρου του Ανώτατου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων υπ’ αριθ. 509 του 1997, καθώς και τις αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργού Αρχαιοτήτων που επισυνάπτονται στη συμφωνία, και τις συναφείς δραστηριότητες που είχαν σημαντικές επιδράσεις στη διαμόρφωση της κουλτούρας της κοινωνίας του Σινά που ζει σε αυτή την περιοχή επί αιώνες από τον 4ο αιώνα μ.Χ., θεωρώντας την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής της Μονής και τις προκύπτουσες αρχαιολογικές κατασκευές και γεωργικές δραστηριότητες ειδικής φύσεως ως μερικά από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς στα οποία βασίστηκε η Αίγυπτος στην αίτησή της προς τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (UNESCO) για την ανακήρυξη και υιοθέτηση της περιοχής ως Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η οποία πέτυχε με την εγγραφή της Μονής ως Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς τον Ιούνιο του 2002, δυνάμει της Σύμβασης της UNESCO για την Προστασία της Παγκόσμιας Κληρονομιάς του 1972, που έχει υπογράψει η Αραβική Δημοκρατία της Αιγύπτου, και η οποία προσέδωσε στην περιοχή μοναδική ανθρώπινη και πολιτιστική αξία.
Λαμβάνοντας υπόψη την πολιτιστική, περιβαλλοντική και θρησκευτική σημασία της περιοχής της Μονής της Αγίας Αικατερίνης, και την επιθυμία του αιγυπτιακού κράτους να ενισχύσει τον κεντρικό ρόλο του τόπου ως θρησκευτικού προορισμού και να προασπίσει τις αξίες της συνύπαρξης, της ειρηνικής συνεργασίας μεταξύ θρησκειών, της ελευθερίας λατρείας και της ισότητας, ενώ παράλληλα ενισχύει τον πρωτοποριακό ρόλο της κυβέρνησης στη διατήρηση των φυσικών αποθεμάτων και στην αδιάκοπη εργασία για την ανάπτυξή τους και τη διατήρηση των φυσικών τους πόρων, σε συνδυασμό με τη συνεχή επιδίωξη της ανάπτυξης ως ανθρώπινου δικαιώματος για τις μελλοντικές γενιές, και λαμβάνοντας υπόψη τα (71) οικόπεδα σύμφωνα με τους ισχύοντες αιγυπτιακούς κανονισμούς, τα Μέρη συμφώνησαν να τερματίσουν τη δικαστική διαμάχη μέσω διακανονισμού που διασφαλίζει τη διατήρηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και των φυσικών πόρων, εγγυάται το δικαίωμα των ατόμων να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και διασφαλίζει την ικανότητα της χώρας να υλοποιεί τα μελλοντικά της σχέδια που αποσκοπούν στη βιώσιμη ανάπτυξη ως έναν από τους στόχους του σύγχρονου αιγυπτιακού κράτους.
Κατά συνέπεια, τα Μέρη συμφώνησαν στα εξής:
Η εγγραφή, το 2002, της περιοχής της Αγίας Αικατερίνης στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Σύμβασης Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO του 1972, μαζί με την επισυναπτόμενη κατάσταση που αναλύει τα οικόπεδα, τις εκκλησίες και τα κτίρια που συνδέονται με τη Μονή, η οποία συμπληρώνει τη σύμβαση και τα παραρτήματά της, καθώς και η ανωτέρω προκαταρκτική ρήτρα, θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος της παρούσας συμφωνίας, συμπληρώνοντας, ολοκληρώνοντας και ερμηνεύοντας τις διατάξεις της.
Τα Μέρη επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους στις αρχές που ορίζονται στη Σύμβαση Παγκόσμιας Κληρονομιάς που υπέγραψε το αιγυπτιακό κράτος και στην ένταξη της Μονής της Αγίας Αικατερίνης, βάσει των πολιτιστικών κριτηρίων, το 2002, καθώς και στα έγγραφα που υπέβαλε το αιγυπτιακό κράτος ως μέρος αυτής της εγγραφής.
Ρήτρα Τρίτη
Τα Μέρη συμφωνούν, σύμφωνα με την εγγραφή της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Σύμβασης Παγκόσμιας Κληρονομιάς, ότι η Μονή και τα κτίριά της, τα οικόπεδα, οι εκκλησίες και τα συναφή κτίρια που αναφέρονται στην επισυναπτόμενη κατάσταση, η οποία έχει υπογραφεί από τα Μέρη, αποτελούν ιδιοκτησία της Μονής που ανήκει στο δόγμα της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας.
Η Μονή θα διατηρεί την αυτονομία της με τη διαχείριση των εσωτερικών της υποθέσεων, είτε διοικητικών είτε θρησκευτικών, χωρίς παρέμβαση εξωτερικών αρχών. Αυτό σημαίνει ότι η Μονή θα λαμβάνει τις δικές της αποφάσεις σχετικά με την καθημερινή λειτουργία, τη διατήρηση του πολιτισμού και την τήρηση των παραδόσεών της. Η διάταξη αυτή επιβεβαιώνει τη μοναδική ιστορική και πνευματική θέση της Μονής, επιτρέποντάς της να διατηρεί την ταυτότητα και την κληρονομιά της ανά τους αιώνες. Όλα τα ανωτέρω τελούν υπό τη διοίκηση του Ηγουμένου, ο οποίος φέρει τον τίτλο του Αρχιεπισκόπου της Επισκοπής του Σινά στην Αίγυπτο. Οι αρχαιότητες στην Αγία Αικατερίνη υπόκεινται σε ολοκληρωμένο σύστημα νομικής εποπτείας, το οποίο λειτουργεί δυνάμει των διατάξεων του Νόμου περί Προστασίας Αρχαιοτήτων υπ’ αριθ. 117 του 1983, όπως τροποποιήθηκε με τον Νόμο υπ’ αριθ. 3 του 2010, τον Νόμο υπ’ αριθ. 1 του 2018 και τον Νόμο υπ’ αριθ. 20 του 2020 για την Προστασία Μνημείων, επιπλέον του Περιβαλλοντικού Νόμου υπ’ αριθ. 4 του 1994 και του Νόμου περί Πολιτιστικού Συντονισμού υπ’ αριθ. 114 του 2006.
Οποιεσδήποτε παρεμβάσεις για τη συντήρηση των κτιρίων πραγματοποιούνται με τη μέγιστη προσοχή από τις αρχές της Μονής και το Ανώτατο Συμβούλιο Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων, το οποίο λειτουργεί μέσω του Περιφερειακού Γραφείου Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων Νοτίου Σινά, που βρίσκεται στο Ελ Τορ. Απαγορεύεται οτιδήποτε ενδέχεται να απειλήσει να αλλοιώσει την αυθεντικότητα των κτιρίων. Επιπλέον, όχι μόνο προστατεύονται τα κτίρια, αλλά ακόμη πιο σημαντικά, διαφυλάσσεται και η μοναστική ζωή εντός των τειχών της Μονής. Η ανάπτυξη της ζωής στην περιβάλλουσα περιοχή πραγματοποιείται επίσης σύμφωνα με αυστηρό σχέδιο διαχείρισης, σε συμφωνία με τις δεσμεύσεις του αιγυπτιακού κράτους στο πλαίσιο της εγγραφής της Μονής ως Μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς το 2002, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
Ρήτρα Τέταρτη
Τα Μέρη συμφωνούν να επιβεβαιώσουν τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής της Μονής, των καλλιτεχνικών της θησαυρών και όλων των περιβαλλόντων κτιρίων που θεωρούνται μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς και θρησκευτικοί χώροι, καθώς και τη διατήρηση των αιωνόβιων δέντρων, καθώς αυτά αποτελούν ζωγραφική απεικόνιση της περιβαλλοντικής μας κληρονομιάς και είναι ανεκτίμητος φυσικός θησαυρός, καθότι μαρτυρούν τη ροή του χρόνου και τις αλλαγές των συνθηκών, φέρουν αρχαίες ιστορίες και ιστορικά στοιχεία και αποτελούν αναντικατάστατο μέρος της πολιτιστικής μας ταυτότητας.
Ρήτρα Πέμπτη
Τα Μέρη συμφωνούν να επιβεβαιώσουν τον σεβασμό τους προς όλες τις υφιστάμενες αποφάσεις που έχουν εκδοθεί από τον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Πολιτισμού και τον Πρόεδρο της Αρχής Αρχαιοτήτων σχετικά με τη Μονή και όλες τις εκκλησίες και τα κτίρια που περιβάλλουν τη Μονή, ιδίως όσον αφορά τα οικόπεδα που αποτελούν αντικείμενο της διαφοράς στην αγωγή υπ’ αριθ. (24) του 2015 και τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο έφεσης με αριθμούς (226) και (228), συνολικού αριθμού (71) οικοπέδων, όπως αναλύονται στην έκθεση του πραγματογνώμονα που κατατέθηκε στην αγωγή στις 23/5/2015 και επίσης στην επισυναπτόμενη κατάσταση που υπογράφηκε από τα Μέρη και αφορά τις εκκλησίες, τα μοναστήρια και τις γεωργικές εκτάσεις που περιβάλλουν τη Μονή, τα οποία όλα αποτελούν αναπόσπαστα μέρη της Μονής της Αγίας Αικατερίνης και εμπίπτουν στην περίμετρό της.
Ρήτρα Έκτη
Το Πρώτο Μέρος υποχρεούται να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και ρυθμίσεις για την προστασία της περιοχής και την ασφάλεια της Μονής σε συνεργασία με το Δεύτερο Μέρος. Το Δεύτερο Μέρος υποχρεούται να διατηρεί τη Μονή και να συμμορφώνεται με τους νόμους που αναφέρονται στην προκαταρκτική ρήτρα και να παρέχει τις απαραίτητες διευκολύνσεις στους επισκέπτες σύμφωνα με τα καθιερωμένα τελετουργικά και τους κανονισμούς της Μονής.
Ρήτρα Έβδομη
Τα Μέρη έχουν συμφωνήσει πλήρως να δεσμευτούν από τη συμφιλίωση, την παραίτηση και τον τερματισμό της συνεχιζόμενης νομικής διαφοράς μεταξύ της Κυβερνητικής Περιφέρειας Νοτίου Σινά και της Μονής, η οποία αποτελεί αντικείμενο της αγωγής υπ’ αριθ. (24) του 2015 και των εφέσεων υπ’ αριθ. (226) και (228) του 32ου Δικαστικού Έτους, καθώς και της υπόθεσης υπ’ αριθ. 37 του 2014, στο Πλημμελειοδικείο Αγίας Αικατερίνης, η οποία καταχωρίστηκε υπό αριθ. (1119) του 2017, Εφετείο Πλημμελημάτων Σαρμ Ελ-Σέιχ, με απόφαση στις 27/11/2022. Δεσμεύονται επίσης να παραιτηθούν και να συμφιλιωθούν για όλες τις αμοιβαίες αγωγές και νομικές διαφορές μεταξύ τους και να διευθετήσουν όλες τις εκκρεμείς διαφορές μέσω συμφιλίωσης.
Ρήτρα Όγδοη
Η παρούσα συμφωνία έχει συνταχθεί σε τρία αντίγραφα, με κάθε μέρος να κατέχει ένα αντίγραφο, και ένα αντίγραφο να κατατεθεί μαζί με τα έγγραφα της προαναφερθείσας έφεσης. Η παρούσα συμφωνία έχει επικυρωθεί με τις υπογραφές των Μερών και σφραγιστεί με την επίσημη σφραγίδα της Κυβερνητικής Περιφέρειας Νοτίου Σινά.
Επισυνάπτονται τα ακόλουθα έγγραφα:
Δήλωση των οικοπέδων, εκκλησιών και κτιρίων που αποτελούν αντικείμενο της συμφωνίας.
Χάρτες που αναλύουν τα οικόπεδα, τις εκκλησίες και τα κτίρια που αποτελούν αντικείμενο της συμφωνίας.
Τα έγγραφα που αφορούν την εγγραφή της Μονής σύμφωνα με τη Σύμβαση της UNESCO, καταχωρισμένη το 2002.
Υπογραφές
Πρώτο Μέρος: ___________________________
Υποστράτηγος Δρ. Χάλεντ Μουμπάρακ Χουσεΐν Μπάκρι / Κυβερνήτης Νοτίου Σινά
Δεύτερο Μέρος: _________________________
Η Αυτού Μακαριότης Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος Σαμάτζης (Δαμιανός)
Αρχιεπίσκοπος της Μονής της Αγίας Αικατερίνης
1 σχόλιο:
Μοναχός σημαίνει αποταγή, ξενητία, νέκρωση, να έχεις το αψήφιστον.
Αν ζούσε την μοναστική πολιτεία ο κος.Δαμαμιανός θα προτιμούσε να αδικηθεί (εάν υποθέσουμε ότι αδικείται) παρά να αδικεί. Θα προτιμούσε να παραδώσει την Ηγουμενία και να ζήσει ως τελευταίος μοναχός στην Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης.
Τί σημασία έχουν οι θέσεις και τα βράχια, αν χάσεις την ψυχή σου ;
Δημοσίευση σχολίου