Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Στην παράγραφο 5 της ‘’Δήλωσης του Τορόντο’’, σε ‘’εκκλησιολογική’’ λεγόμενη προϋπόθεση, σημειώνεται ότι, «οι εκκλησίες-μέλη του Π.Σ.Ε. αναγνωρίζουν στις άλλες εκκλησίες στοιχεία της αληθούς εκκλησίας*». Αυτή η λεγόμενη ‘’εκκλησιολογική’’ προϋπόθεση, παρεισέφρησε ως μη ώφειλε σε αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.
Για ποια αναγνώριση στοιχείων της αληθούς Εκκλησίας, μπορούμε να ομιλούμε αναφερόμενοι στις συγκροτημένες αιρετικές κοινότητες του Π.Σ.Ε.; Πότε η Εκκλησία ή κάποιος Άγιος της Εκκλησίας μας, αναγνώρισε στοιχεία της αληθούς εκκλησίας σε συγκροτημένες αιρετικές κοινότητες που αυτοαποκαλούνται ‘’εκκλησίες’’;
Μπορούμε για παράδειγμα να αναγνωρίσουμε στοιχεία αληθούς εκκλησίας στις συγκροτημένες αιρετικές κοινότητες του Π.Σ.Ε., των Μεννονιτών, των Μεθοδιστών, των Πεντηκοστιανών, των Πρεσβυτεριανών, των ποικίλων αιρετικών κοινοτήτων της Μεταρρύθμισης, των ‘’Βαπτιστών’’ κλπ;
Το εκκλησιολογικό άτοπο των εκκλησιολογικών αυτών στρεβλώσεων είναι ολοφάνερο. Οι λεγόμενες ‘’εκκλησιολογικές προϋποθέσεις’’, αποτελούν το καταστάλαγμα του συγκρητιστικού συνονθυλεύματος του Π.Σ.Ε., και σκοπό είχαν να καταγράψουν προϋποθέσεις που υπηρετούν τη συγκρητιστική ‘’συνύπαρξη’’ εντός αυτού.
Για ποιο λόγο να υποχρεώνεται ένας Επίσκοπος της Εκκλησίας της Κύπρου να υπογράψει κάτι τέτοιο, τη στιγμή μάλιστα που πέντε Επίσκοποι της Εκκλησίας της Κύπρου, δεν υπόγραψαν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης; Κάτι τέτοιο θα δικαιώσει τους δημοσιογράφους, οι οποίοι ομίλησαν για ‘’δύο μέτρα και δύο σταθμά’’.
*«Η συμβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεολογίας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» (Στυλιανού Χ. Τσομπανίδη).
1 σχόλιο:
Χαίρετε εν Κυρίω!
Αυτά τα κείμενα,μόνο σύγχιση και άγχος μας δημιουργούν !
Διότι το ένα αναιρεί το άλλο.
Στη σύνοδο της Κρήτης ειπώθηκε πως η ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι ομοσπονδία εκκλησιών ούτε συνομοσπονδία θρησκειών.Αλλα είναι η Μία ,Αγία,Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.
Όμως μετέπειτα έκανε την εισαγωγή ότι αναγνωρίζει τις αιρέσεις ως εκλησιες.
Η το άλλο στη Δηλωση του Τορόντο" το να αποτελεί κάποιος μέλος της εκκλησίας του Χριστού δεν είναι ευρύ κ πιο περιεκτικό από το να αποτελεί μέλος της ίδιας του της εκκλησίας του Χριστού".
Εξισώνει τους πάντες.
Νομίζω τα κοινά σημεία των ομάδων αυτών με την ορθόδοξη εκκλησία είναι αυτά το ου φονεύσεις,ου κλέψεις κλπ που υπάρχουν και που αυτά υπάρχουν και στον βουδισμό και οι Μουσουλμάνοι τα έχουν και οι Εβραίοι και το κοινό σημείο διεθνώς είναι αυτο .ψάχνουν να βρουν κάτι κοινό.
Αυτό το νέο δόγμα ,θεμελιώνεται κυρίως ,στην συνύπαρξη όλων των αιρετικών ιδεολογιών.
Ο δε σκοπός του ΠΣΕ είναι η πραγμάτωση της ορατής ενότητας η οποία έχει θεολογική και πρακτική μορφή.
Θεολογική μορφή:
....σημαίνει συγκρητιστικη ένωση.
Σχετικο-ποίηση των ορθ.δογματων και ένωση συγκρητιστικη των δογμάτων όλων των χρ.εκκλησιων,θεωρώντας τα ως "απλές Παραδόσεις".
2)
Πρακτική μορφή:
σημαίνει ισοπέδωση της θεολογικής συνειδήσεως μέσω συνεργασίας ορθοδόξων+ αιρετικών που αντιβαίνει τους Ι.Κ.
Αυτή η πολωσις,δεν καταλήγει στην αλλοίωση του ορθοδόξου δόγματος;
προυποθεση αγάπης είναι η Πίστις και όχι η ισοπεδωση της ορθοδοξιας.
Δυστυχώς,η μέση βασιλική οδός έχει θεωρηθεί ως "ταλιμπανισμος"η "οι σούπερ ορθοδοξοι",οπόταν που να φανεί η αλήθεια; Υπάρχει προκατάληψη.Οποτε πως να πορευτούμε;
Δεν ξέρω έτσι το βλέπω απο αυτά που έχω μελετήσει.
Ο Θεός να φωτίσει όλους μας!!!
Δημοσίευση σχολίου