Θα ήθελα συνοπτικά και διαγραμματικά να αποκατασταθούν εδώ κάποιες αλήθειες αναφορικά με την εκκλησιαστική επικαιρότητα. Και πιο συγκεκριμένα για τον Πάφου Τυχικό και τον μοναχό Δοσίθεο, θύματα αμφότεροι του (οικουμενιστικού) [ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ. ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ.]συρμού των καιρών μας:• Ο επίσκοπος του π. Δοσιθέου Μακάριος Σιδηροκάστρου τον “επανέφερε” στην τάξη, διότι τάχα οι μοναχοί πρέπει να προσεύχονται μονάχα και στα διοικητικά της Εκκλησίας να σιωπούν παντελώς μη εμπλεκόμενοι.[ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟ] Αυτό φυσικά θυμίζει ένα είδος πνευματικής λοβοτομής. Επικαλέστηκε μάλιστα και τον όσιο Παΐσιο ότι και καλά δίδασκε και ενεργούσε τοιουτοτρόπως. Τα πράγματα όμως είναι ακριβώς αντίστροφα: ο όσιος Παΐσιος έλεγε ότι παλαιότερα τους μοναχούς που παρενέβαιναν σε εκκλησιαστικά θέματα τους έκλειναν στον πύργο (ένα είδος μοναστικής φυλακής), ενώ σήμερα για τον πύργο είναι όσοι δεν μιλάνε! Το ίδιο άλλωστε έπραξε και ο ίδιος ο όσιος και όλο σχεδόν το Άγιο Όρος στη δεκαετία του 1960, όταν διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα για τα ανοίγματά τους προς τους Παπικούς.
• Δεν μπορεί σε μια ανοιχτή επιστολή ένας ολόκληρος επίσκοπος να επιχειρηματολογεί με τόση ευτέλεια: π.χ. να συνδέει την απλότητα ενός Πατριάρχη που καταδέχεται να πιει καφέ με έναν απλό μοναχό[ΥΠΑΡΧΕΙ
ΣΥΓΧΥΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΑΞΙΩΜΑ, ΣΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ]. -
και τι δηλαδή παραπάνω έχει ο ένας από τον άλλο ενώπιον του Θεού, αλλά
και σε απλό ανθρώπινο επίπεδο; Μήπως, σεβασμιότατε Σιδηροκάστρου,
μπερδέψατε τα πράγματα και τοποθετείτε το αξίωμά σας σε υπερεξωγήινο
βάθρο; Διάκονοι του λαού είστε! -
με τις οικουμενιστικές πρακτικές του ενός και την φραστική καταδίκη
τους από τον άλλο. Τουλάχιστον, ας ήταν κλειστή αυτή η επιστολή...
• Περνάμε στο σοβαρότερο θέμα του επισκόπου Πάφου.
• Περνάμε στο σοβαρότερο θέμα του επισκόπου Πάφου.
Ο μητροπολίτης Τυχικός
καταδικάστηκε χωρίς τις προβλεπόμενες διαδικασίες από μια σύνοδο που
αυτοκλήτως και αυτομάτως μετεβλήθη σε επισκοπικό δικαστήριο. Άρα είναι
αντικανονική και άκυρη. Και γενικότερα καταστρατήγησε σε πολλά επίπεδα
τον δικονομικό κώδικα της Εκκλησίας της Κύπρου. Θα λέγαμε πως τέτοιες
διαδικασίες θα ζήλευαν ακόμη και ολοκληρωτικά καθεστώτα, με τις γνωστές
συνοπτικές δίκες και καταδίκες...
• Η λέξη αποτειχισμός είναι αδόκιμη. Το ορθό είναι αποτείχιση. Θα πρέπει επομένως οι γραμματείς της αρχιεπισκοπής Κύπρου να μην εκθέτουν με την ημιμάθειά τους μια τόσο ιστορική και αρχαία αυτοκέφαλη Εκκλησία, ως αυτήν της Κύπρου.
• Λέγεται ότι εκκρεμεί λίβελλος κατά του αποτειχισμού (sic) εκ μέρους του Τυχικού. Μα υπάρχει και η νόμιμη και ευλογημένη και ενίοτε επιβεβλημένη αποτείχιση, την οποία προβλέπει ολόκληρος ιερός κανόνας (ΙΕ΄ της Πρωτοδευτέρας Συνόδου). Άρα είναι βλάσφημος και άκυρος ο Κανόνας; Μη γένοιτο…[ΣΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ-ΖΗΣΗΣ-ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ]
• Το να ζητείται να υπογράψει εκ νέου ο Τυχικός πίστη στις Οικουμενικές και Τοπικές συνόδους της Ορθοδοξίας είναι άκρως αντιφατικό, διότι στην ακρίβειά τους πατώντας ο εν λόγω Ιεράρχης ενεκλήθη και επαύθη από τη σύνοδο αυτή! Η άκρα αυτή ανακολουθία εκθέτει τους εμπνευστές της. Απλά και τουλάχιστον. Τον δε Πάφου προσβάλλει ευθέως και σε προσωπικό επίπεδο.[ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ, ΤΗΝ ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ ΤΟΥ ΑΓΟΥΡΙΔΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΝΑΩΝ]
• Ο π. Τυχικός θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεχτικός σε ό, τι πιθανόν υπογράψει, διότι προέχει η τήρηση της Ορθοδοξίας και ο σεβασμός στον λαό του Θεού, που τον στηρίζει σε Κύπρο και απανταχού της γης.
• Θα πρέπει να σημειώσουμε πως μεγάλη ευθύνη για το φιάσκο αυτό φέρουν και οι μητροπολίτες Μόρφου και Λεμεσού, οι οποίοι έδωσαν υπόσταση στη ληστρική αυτή σύνοδο με την παρουσία και ψηφοφορία τους, ενώ μπορούσαν απλά να σηκωθούν και να αποχωρήσουν διαμαρτυρόμενοι.
• Η αδελφοσύνη και η αγάπη είναι ένα χάρισμα που πρέπει να διακρίνει κάθε χριστιανό και πολύ περισσότερο τους Επισκόπους της Εκκλησίας, τους πάντων διακόνους. Τώρα, πώς αυτό συνάδει προς τη “φιλάδελφη” στάση των Κυπρίων επισκόπων έναντι του νεότερου εξ αυτών Τυχικού και προς τον τιμωρηθέντα με εξάμηνη αργία πρεσβύτερο Δήμο Σερκελίδη, πατέρα έξι τέκνων – προφανώς η αργία εμπεριέχει και στέρηση μισθού – μένει στους ίδιους τους θύτες να μας το απαντήσουν…
• Ο Τυχικός μπορεί να κάνει έκκληση έφεσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος και πρώτος παρακίνησε τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου να τον συνετίσει και ο π. Δήμος μπορεί να ασκήσει έφεση προς τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου Γεώργιο, που μόλις τον καταδίκασε σε αργία! Θα μας ζήλευε εξάπαντος και ο έσχατος των κοσμικών νομικών για τις πρωτοφανείς και αξεπέραστες δικονομικές πρωτοτυπίες μας...
• Η δημοκρατία μπορούμε να πούμε εν κατακλείδι πως ανθεί στους κόλπους της Ορθοδοξίας και η κοσμική δικαιοσύνη θα βρίσκει εύκολα σε αυτήν δεδικασμένα παραδείγματα και διαδικασίες προς αποφυγήν, πάνυ διδακτικές προς βελτιστοποίησή της…
• Σε βίντεο που κυκλοφορεί τελευταία στο διαδίκτυο ευρύτατα ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος φέρεται συμπροσευχόμενος και συμψάλλων σε ρωμαιοκαθολική τελετή: ποιος θα εγκαλέσει αυτόν και θα τον θέσει σε αργία ή καθαίρεση για παράβαση τόσων και τόσων ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας περί μη συμπροσευχής με αιρετικούς; Ποιος;…..
Λάρισα, 30/5/2025
• Η λέξη αποτειχισμός είναι αδόκιμη. Το ορθό είναι αποτείχιση. Θα πρέπει επομένως οι γραμματείς της αρχιεπισκοπής Κύπρου να μην εκθέτουν με την ημιμάθειά τους μια τόσο ιστορική και αρχαία αυτοκέφαλη Εκκλησία, ως αυτήν της Κύπρου.
• Λέγεται ότι εκκρεμεί λίβελλος κατά του αποτειχισμού (sic) εκ μέρους του Τυχικού. Μα υπάρχει και η νόμιμη και ευλογημένη και ενίοτε επιβεβλημένη αποτείχιση, την οποία προβλέπει ολόκληρος ιερός κανόνας (ΙΕ΄ της Πρωτοδευτέρας Συνόδου). Άρα είναι βλάσφημος και άκυρος ο Κανόνας; Μη γένοιτο…[ΣΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ-ΖΗΣΗΣ-ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΟΣ]
• Το να ζητείται να υπογράψει εκ νέου ο Τυχικός πίστη στις Οικουμενικές και Τοπικές συνόδους της Ορθοδοξίας είναι άκρως αντιφατικό, διότι στην ακρίβειά τους πατώντας ο εν λόγω Ιεράρχης ενεκλήθη και επαύθη από τη σύνοδο αυτή! Η άκρα αυτή ανακολουθία εκθέτει τους εμπνευστές της. Απλά και τουλάχιστον. Τον δε Πάφου προσβάλλει ευθέως και σε προσωπικό επίπεδο.[ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ, ΤΗΝ ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ ΤΟΥ ΑΓΟΥΡΙΔΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΤΩΝ ΝΑΩΝ]
• Ο π. Τυχικός θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεχτικός σε ό, τι πιθανόν υπογράψει, διότι προέχει η τήρηση της Ορθοδοξίας και ο σεβασμός στον λαό του Θεού, που τον στηρίζει σε Κύπρο και απανταχού της γης.
• Θα πρέπει να σημειώσουμε πως μεγάλη ευθύνη για το φιάσκο αυτό φέρουν και οι μητροπολίτες Μόρφου και Λεμεσού, οι οποίοι έδωσαν υπόσταση στη ληστρική αυτή σύνοδο με την παρουσία και ψηφοφορία τους, ενώ μπορούσαν απλά να σηκωθούν και να αποχωρήσουν διαμαρτυρόμενοι.
• Η αδελφοσύνη και η αγάπη είναι ένα χάρισμα που πρέπει να διακρίνει κάθε χριστιανό και πολύ περισσότερο τους Επισκόπους της Εκκλησίας, τους πάντων διακόνους. Τώρα, πώς αυτό συνάδει προς τη “φιλάδελφη” στάση των Κυπρίων επισκόπων έναντι του νεότερου εξ αυτών Τυχικού και προς τον τιμωρηθέντα με εξάμηνη αργία πρεσβύτερο Δήμο Σερκελίδη, πατέρα έξι τέκνων – προφανώς η αργία εμπεριέχει και στέρηση μισθού – μένει στους ίδιους τους θύτες να μας το απαντήσουν…
• Ο Τυχικός μπορεί να κάνει έκκληση έφεσης στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος και πρώτος παρακίνησε τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου να τον συνετίσει και ο π. Δήμος μπορεί να ασκήσει έφεση προς τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου Γεώργιο, που μόλις τον καταδίκασε σε αργία! Θα μας ζήλευε εξάπαντος και ο έσχατος των κοσμικών νομικών για τις πρωτοφανείς και αξεπέραστες δικονομικές πρωτοτυπίες μας...
• Η δημοκρατία μπορούμε να πούμε εν κατακλείδι πως ανθεί στους κόλπους της Ορθοδοξίας και η κοσμική δικαιοσύνη θα βρίσκει εύκολα σε αυτήν δεδικασμένα παραδείγματα και διαδικασίες προς αποφυγήν, πάνυ διδακτικές προς βελτιστοποίησή της…
• Σε βίντεο που κυκλοφορεί τελευταία στο διαδίκτυο ευρύτατα ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος φέρεται συμπροσευχόμενος και συμψάλλων σε ρωμαιοκαθολική τελετή: ποιος θα εγκαλέσει αυτόν και θα τον θέσει σε αργία ή καθαίρεση για παράβαση τόσων και τόσων ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας περί μη συμπροσευχής με αιρετικούς; Ποιος;…..
Λάρισα, 30/5/2025
ΤΙ ΛΕΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ; ΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΣ;
ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΟ ΕΙΔΩΛΟ ΠΛΗΝ ΕΜΟΥ.
3 σχόλια:
Επιστολή από Λάρισα ώς άλλου τύπου σάρισα κραδαίνει ο λόγιος μαχητής. Ακόντιο ξύλου κρανιάς απέναντι σε κούφια κρανία.
... ὁ ἴδιος ὁ Πάϕου Τυχικός, πάντως,
κράτησε χαμηλά τοὺς τόνους...
καὶ μοῦ θύμισε μιάν ἀγαπημένη ρύση, τοῦ πατρός Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου,
"νὰ μιλᾶμε, κι ὅταν... δὲν πρέπει μὰ... νὰ σωπαίνουμε ὅταν πρέπει"
καὶ τὴν στάση του, ὅταν διωκόμενος,
(γιατὶ ἔλεγε τὰ πράγματα μὲ τ'ὅνομά τους),
ἀπὸ τοὺς τραγικούς κρατοῦντες στὰ... ἑλλαδικά... θρησκευτικά πράγματα (ποὺ στρίμωγναν νὰ ϕιμώσουν, κάθε αὐθεντικό ἑκκλησιαστικό κι Ὁρθόδοξο λόγο)
ἀντέδρασε ἤπια, δεχόμενος τὴν ἀδικία, ἀντιλαμβανόμενος πὼς μόνο διχασμό θὰ ἔϕερνε μιὰ ἀλλιώτικη στάση...
ὅπως καὶ νἄχει πάντως τὸ πρᾶγμα,
ἀς μὴν εἴμαστε εὔκολοι, στὸ νὰ κατηγορήσουμε ϕωνές,
ποὺ ἔδειξαν τὴν ἀξία τους,
καὶ μᾶς στήριξαν, σὲ καιρούς ἀβίωτους
κι ἀς μὴν ἀμϕισβητοῦμε ἔτσι εὔκολα τὴν σοϕρωσύνη τους... !
Για τον Μόρφου σίγουρα καμία αμφισβήτηση, το "κούφια κρανία" του μικρού άσχετου Νεκτάριου είναι μία γενικότητα που δεν δύναται να ακουμπήσει τους ελάχιστους φανερούς αγωνιστές.
Δημοσίευση σχολίου