O συγγραφέας και χειρουργός οφθαλμίατρος Στέφανος Δημόπουλος γνώριζε επί χρόνια και παρακολουθούσε με πνευματική δίψα πολλά γεγονότα της ζωής του ιερέα.
Τον Φεβρουάριο του 2022, ο πατήρ Νικόλαος, με καταγωγή από το Κρανίδι, εκοιμήθη και μόνο τότε ο κ. Δημόπουλος αποφάσισε να αποκαλύψει δημόσια τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος αυτός ήταν Χριστιανός.
Μας μίλησε, πιάνοντας το νήμα από την αρχή της ιεροσύνης του απλού λευίτη:
«Πριν σαράντα χρόνια, στην ηλικία των 50 ετών, χειροτονήθηκε έγγαμος ιερέας ο παπα-Νικόλας, που ήταν ως τότε ψαράς στην πατρίδα του, το Κρανίδι.
Ανέλαβε τα ιερατικά του καθήκοντα στην Καλλονή Τροιζηνίας. Εκείνη την εποχή υπήρχαν πολλές αγροτικές περιοχές και χωριουδάκια που δεν είχαν ιερείς.
Ο τότε νεοδιορισμένος μητροπολίτης Ύδρας κ. Ιερόθεος τον εντόπισε και φρόντισε να τον χειροτονήσει.
Ήταν εφημέριος και σε άλλα χωριουδάκια, του είχαν αναθέσει τη Μεταμόρφωση, την Αγία Ελένη, τον Ευαγγελισμό, το κάτω και άνω Φανάρι και τον Καρατζά.
Δεν ήταν κάποιας μόρφωσης ιδιαίτερης ο παπα-Νικόλας ο ψαράς, μα όλοι ήξεραν πως ήθελε να είναι ιερέας.
Κήρυξε πόλεμο με όλα τα θεριά που είχαν βρει ευκαιρία και εκμεταλλεύονταν τους ολιγογράμματους αγρότες και ψαράδες.
Σιγά-σιγά, με το πετραχήλι, τους αγιασμούς και τα μυστήρια της εκκλησίας, έδιωξε από την περιοχή τους μάγους και τις χαρτορίχτρες.
Είχε πίστη απλή.»
Ένα από τα πρώτα θαύματα που συνέβησαν στη ζωή του, το εξέλαβε με απλότητα, σαν να έγινε σε άλλον.
Ο κ. Δημόπουλος μας το μεταφέρει παρακάτω...
«Eίδε κάποτε έναν ψαρά με άδεια τη σακούλα του και θλιμμένο. Παλιός ψαράς ο ίδιος, κατάλαβε τη στεναχώρια του και του πρότεινε να του κάνει δωρεάν αγιασμό στα δίχτυα και στο ψαροκάικο.
Μετά τον αγιασμό είπε του ψαρά να ρίξει τα δίχτυα του στη θάλασσα, αλλά αυτός αρνήθηκε.
Ήταν σίγουρος ότι δεν θα πιάσει πάλι τίποτα.
Ο παπα-Νικόλας επέμενε όμως με πίστη: “Βρε αδελφέ πες πως μου έδινες 2-3 δραχμές για τον αγιασμό, κάνε τον κόπο σαν ανταμοιβή για μένα!”
Στο τέλος ο ψαράς ανοίχτηκε εκεί κοντά και έριξε τα δίχτυα, μέχρι όπου εκόντεψε να γύρει η βάρκα ανάποδα απ’ τα πολλά ψάρια που ψάρεψε.
Χάρισε στον παπα-Νικόλα δύο μεγάλα κοφίνια ψάρια και από τότε, όποτε έπιανε ψάρια, πάντα έστελνε και στον παπα-Νικόλα.
Στην πορεία του, η βοήθεια του Θεού, του φανερωνόταν έμπρακτα και το ομολογούσε.
«Την πρώτη Θεία Λειτουργια που θα τελούσε ο παπα-Νικόλας, όταν πρωτοδιορίστηκε, θα την έκανε στο κάτω Φανάρι, στον ναό του Αγίου Χαραλάμπους.
Όμως βρήκε το ναό σε κακό χάλι και τα καλύμματα της Αγίας Τράπεζας ποντικοφαγωμένα...
Πήγε λοιπόν στο Μοναστηράκι της Αγίας Άννας στο Κρανίδι.
Εκεί ζούσαν δυο μοναχές η Ευοδία και η Συντύχη. Του λέει η Γερόντισσα:
“Έλα εδώ παπα-Νικόλα, πες μου τι συμβαίνει, γιατί σε είδα στον ύπνο μου με έναν άλλο ιερέα, που τον λέγαν παπα-Χαραλάμπη και σαν κάτι να μου ζητούσατε ..
Έχω χάσει τον ύπνο μου, τόσο ζωντανά σας είδα.
Τότε ο παπα-Νικόλας της μίλησε σχετικά και σε τρεις μέρες που ήταν η πρώτη Κυριακάτικη Λειτουργία του στον Άγιο Χαραλάμπη,
η Αγία Τράπεζα είχε ολοκαίνουργια καλύμματα.»
Τα θαύματα είναι έκτακτα γεγονότα που υπερβαίνουν τη φυσική κατάσταση. Πάντα όμως συμβαίνουν για να ακουμπήσει ο άνθρωπος στην πίστη.
Μαζί με τον άνθρωπο που πρωτίστως ωφελήθηκε από το θαύμα, κινείται προς την πίστη και η καρδιά όσων το παρακολούθησαν.
Οι κάτοικοι του Κρανιδίου έγιναν μάρτυρες σ’ ένα θαυμαστό γεγονός και το διηγούνται με το στόμα του κ. Δημόπουλου:
«Μια μέρα ο παπα-Νικόλας πήγε να πάρει τον μισθό του στην Τράπεζα στο Κρανίδι και ο ταμίας έκλαιγε.
“Βρήκαν καρκίνο στην γυναίκα μου παπα-Νικόλα και πάμε στην Αθήνα σε νοσοκομείο”.
“Αδελφέ μου μην κλαις”, τον παρηγόρησε ο παπα-Νικόλας. “Προσευχηθείτε στον Θεό και στους Αγίους του να μεσιτεύσουν και θα σας βοηθήσουν!
Εδώ έχουμε παρακάτω εκκλησάκι του Αγίου Παρθενίου, που έχει σώσει πολλούς καρκινοπαθείς.
Ζητήστε από αυτόν να μεσιτεύσει.
Την επομένη τηλεφώνησε ο ταμίας από το μοναστήρι της Παναγίας Μακρυμάλλης στα Ψαχνά Ευβοίας.
“Παπα-Νικόλα, πάρε ταξί και στο πληρώνω εγώ, έλα να μας βρεις στο μοναστήρι που βρίσκεται η κάρα του Αγίου Παρθενίου για να κάνουμε παράκληση, να ευχαριστήσουμε τον Άγιο, γιατί γιάτρεψε τη γυναίκα μου απ’ τον καρκίνο!
Πήγαμε το πρωί στο νοσοκομείο και δεν έχει τίποτα!
Έγινε θαύμα, μας είπαν και οι γιατροί και δεν υπάρχει πια ο καρκίνος!”»
Άγιος Παΐσιος:
«Έχετε έναν Άγιο συμμαθητή δίπλα σας ( εκεί στό Κρανίδι ) και εσείς, αντί να επωφεληθείτε, τον ενοχλείτε και έρχεστε να πάρετε ευχή από εμένα!»
Η γηραιά κ. Α. διηγήθηκε στον συγγραφέα, που έκανε την καταγραφή των θαυμαστών συμβάντων της ζωής του παπα-Νικόλα, ένα γεγονός που έλαβε χώρα αμέσως μετά τη χειροτονία του.
Πρόκειται για μια μαρτυρία, που δείχνει ότι η υπομονή του πρώην ψαρά προς όλους ήταν στάση αγαπητική κι όχι απλή εκτέλεση καθήκοντος
:«Ο μακαριστός μητροπολίτης Ιερόθεος έστειλε τον παπά-Νικόλα, σε εκκλησιαστική σχολή να συμπληρώσει τις σπουδές του, γιατί ήταν απλά απόφοιτος δημοτικού σχολείου.
Εκεί όμως οι συμμαθητές του ήταν παιδιά ηλικίας γυμνασίου, που αρέσκονταν να κάνουν πλάκα και να τυραννούν τον Παππούλη.
Του χτύπαγαν την πόρτα του δωματίου τη νύχτα, τι δεν σκαρφιζόταν η εφηβική τους ζωηράδα!
Δεν τον άφηναν να προσευχηθεί και να μελετήσει.
Κάποτε οργανώθηκε προσκυνηματική εκδρομή με τη Σχολή για το Άγιο Όρος.
Ο παπα-Νικόλας δεν μπόρεσε ποτέ του νά επισκεφθεί το Άγιον Όρος, παρ' όλο που το επιθυμούσε.
Έπρεπε τα Σαββατοκύριακα να λειτουργεί σε δυό χωριά τουλάχιστον. Έτσι σαν πήγαν οι συμμαθητές του στο Όρος, δεν πήγε μαζί τους.
Όταν οι νεαροί έφτασαν στον Όσιο Παΐσιο, αυτός τους προσφώνησε με τα ονόματά τους ( χωρίς να τούς έχει ξαναδεί ποτέ...)
και ύστερα τους κατσάδιασε για την ανάρμοστη συμπεριφορά τους στον ηλικιωμένο συμμαθητή τους παπα-Νικόλα.
-Έχετε έναν Άγιο συμμαθητή δίπλα σας και εσείς αντί να επωφεληθείτε, τον ενοχλείτε και έρχεστε να πάρετε ευχή από εμένα!
Γύρισαν μες τη νύχτα στο εκκλησιαστικό οικοτροφείο και ξύπνησαν τον παπα-Νικόλα.
Όχι για να τον ενοχλήσουν, αλλά για να του βάλουν μετάνοια.»
Μέχρι το τέλος της ζωής του, ο παπά-Νικόλας λειτουργούσε και εξυπηρετούσε στο Κρανίδι,
αλλά από Δευτέρα έως Παρασκευή βρισκόταν στο Μοναστήρι του Αγίου Νεκταρίου στην Αίγινα και εξομολογούσε βοηθώντας πλήθος κόσμου.
Οι ευεργετημένοι τον είχαν σε μεγάλη εκτίμηση. Ο δε οικείος Μητροπολίτης δίνει τη δική του ερμηνεία για τον παπά-Νικόλα.
Ο κ. Δημόπουλος μιλά μαζί τους:
«Άρχισα να παρακολουθώ σειρά από ιάσεις που γίνονταν με το μύρο που μάζευε ο παπα-Νικόλας από την κάρα του Αγίου Νεκταρίου.
Σε δυο καρκινοπαθείς φίλους μου έκανε θαύματα, και μάθαμε, από μαρτυρίες παππούδων και γιαγιάδων από την Τροιζηνία,
για το ιαματικό χάρισμα του παπα-Νικόλα, σε σημείο που επισκέφθηκα τον Σεβασμιώτατο μητροπολίτη Ύδρας κ. Εφραίμ και τον ερώτησα ευθέως:
“Δεν ξέρω γιατί και πώς έχει αυτό το χάρισμα ο παπα-Νικόλας”, μου απάντησε ο οικείος μητροπολίτης
“το κρύβει όμως επιμελώς”.
Τους έδινε το βαμβάκι με το μύρο σε ένα ωραίο άσπρο φακελάκι, με μια μικρή πλαστικοποιημένη εικόνα του Αγίου Νεκταρίου,
στον οποίο απέδιδε την τιμή και την ευγνωμοσύνη για τη θεραπεία.»
«Είδες τι μεγάλη δύναμη έχουν η ιερωσύνη και το σώμα και το αίμα του Χριστού μας;»
Ο παπα-Νικόλας, ο πρώην ψαράς είχε νυχτερινή ζωή προσευχής. Στο σπίτι του δίπλα στον ναό του Αγίου Χαραλάμπους στο κάτω Φανάρι,
φιλοξενούσε πάντα κόσμο, μάστορες κυρίως για τα έργα βελτίωσης του ναού, ελλείψει ξενοδοχείου.
Ένα βράδυ έμειναν στο σπίτι του ιερέα δυο τεχνίτες, ο ένας, συγγενής της κας Α., άσχετος περί τα εκκλησιαστικά, όπως αποκάλυψε στον κ. Δημόπουλο:
«Το πρωί ανέφεραν και οι δύο ότι δεν μπόρεσαν να κοιμηθούν γιατί σείονταν όλο το σπίτι.
Ο μάστορας μάλιστα που κοιμήθηκε ψηλά σε μία ταράτσα είδε τα κεραμίδια του σπιτιού να κυματίζουν ( να τρέμουν...) σαν της θάλασσας το κύμα.
Προβληματίστηκε τόσο πολύ, που άλλαξε η ζωή του.»
Όταν ήταν πια αρκετά μεγάλος σε σωματική αλλά και πνευματική ηλικία, τον κάλεσαν να δώσει την Θεία Μετάληψη σε έναν ψυχορραγούντα
. Ο ίδιος ο παπα-Νικόλας μετέφερε στον κ. Δημόπουλο τα καθέκαστα με ταπεινή αθωότητα:
«Μόλις έφθασε ο παπα-Νικόλας στο σπίτι, έβγαινε ο γιατρός, που τον διαβεβαίωσε ότι ήταν πια αργά και οτι ο ψυχορραγών πέθανε.
Παρά τις προσπάθειες του δεν μπόρεσε να ανανήψει.
Ο παπα-Νικόλας μπήκε στο δωμάτιο και ακούμπησε την Αγία Λαβίδα στο κάτω χείλος και ο πεθαμένος άνοιξε ευθύς το στόμα του.
Τότε ο παπα-Νικόλας έβαλε έναν «Μαργαρίτη», δηλαδή σώμα και αίμα Χριστού και ο άνθρωπος επανήλθε στη ζωή.
Ο γιατρός έψαχνε τον ιερέα να τον ρωτήσει τι του έκανε και τον επανέφερε στη ζωή.
Και ο παπα-Νικόλας τελείωσε την αφήγηση: “Είδες τι μεγάλη δύναμη έχει η ιερωσύνη και το σώμα και το αίμα του Χριστού μας
Ο παπα-Νικόλας τάφηκε το Φεβρουάριο του 2022 στο κοιμητήριο του Κρανιδίου στον οικογενειακό τάφο, όπου βρισκόταν η πρεσβυτέρα του η Αικατερίνη, θαμμένη πριν από δεκαπέντε χρόνια.
Η πίστη του ήταν απλή, λατρευτική, των ακολουθιών και της αφοσίωσης στα θαύματα του Θεού και των Αγίων.
Αυτό από μόνο του είναι θεραπευτικό για όλους. Ένιωθε καλά στη μικρή κοινότητα που ποίμαινε και γι’ αυτό δεν τον γνώριζε ο πολύς κόσμος.
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Η παράγκα μας στο Rutube
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ
Το facebook της παράγκας
Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;
Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου