Μεγάλος πατέρας της Εκκλησίας, αδελφός του Βασιλείου και γνωστός του Γρηγορίου του Θεολόγου, με πλατειά εκκλησιαστική αναγνώριση. Η σπουδαιότητα του τεράστια και ο σεβασμός ο οποίος απολάμβανε ήταν τόσος , ώστε έγραψε με το ίδιο του το χέρι το Σύμβολο της Πίστεως στη Β΄ Οικουμενική Σύνοδο, αφού διετύπωσε ο ίδιος τα περί Αγίου Πνεύματος άρθρα και τα λοιπά τέσσερα έως τέλους . Απ'ολο του το θεολογικό έργο ξεχωρίζω αυτό εδώ το κοινωνικό μήνυμα, το οποίο τόσο με συγκινεί και με κατανύσσει:
"Αν ήξερε ο φτωχός, πώς αυτά πού του προσφέρεις είναι από αδικίες και αρπαγές, δεν θα τα είχε δεχτεί, αφού θα ένιωθε πώς κατατρώει τις σάρκες του αδελφού του, τον οποίο αδίκησες. Και στην νηστεία μας, καθαρές τροφές δεν είναι μόνο οι αλάδωτες και οι λιτές, αλλά αυτές πού είναι προϊόν τίμιας εργασίας και όχι αρπαγής, τοκογλυφίας, κερδοσκοπίας, κλοπής, αδικίας. Αυτά όλα είναι ακαθαρσία και υπερηφάνια έναντι του Κυρίου. Κάθε ειλικρινής μετάνοια και θυσία, προϋποθέτει όχι μόνον μεταμέλεια και στέρηση,αλλά αποκατάσταση της αδικίας και συμφιλίωση. Και έπειτα νήστεψε και πρόσφερε το δώρον σου στον Θεό. Τέλος, ούτε η ελεημοσύνη, ούτε η νηστεία, ούτε η κακοπάθεια ξεπλένουν την αδικία και την κλοπή. Αντίθετα, επιβαρύνουν τον πονηρό άνθρωπο, γιατί είναι θυσίες δαιμονικές. Γιατί είναι γραμμένο πώς διόρθωσε το πάθος με την ανάλογη αρετή. Την υπερηφάνεια με την ταπείνωση, την κλοπή με την αποκατάσταση, την αδικία με την συγχώρεση και απόδοση των κλαπέντων". ( Κατά τοκιζόντων)
ΥΓ ο πρώτος άνθρωπος ο οποίος μίλησε για κατάργηση της δουλείας 1000χρονια πριν το κάνει ο ευρωπαϊκός" πολιτισμός "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου