Χρόνια πολλά μέσα στην Εκκλησία.
Νηστείες, αγρυπνίες, επισκέψεις σε μοναστήρια,
συζητήσεις με γέροντες, παρακολούθηση ομιλιών…
Ποιο το αποτέλεσμα;
Μετά από τόσα χρόνια…τί;
Τηρούμε τον Νόμο.
Ε και; Αυτό είναι χριστιανική ζωή; Ο νόμος;
Ξέρουμε για τον Χριστό, αυτό είναι όλο;
Ξέρουμε ιερείς, αρχιερείς, γέροντες και γερόντισσες,
αυτά μας καθιστούν καλούς χριστιανούς;
Σαν να έχουμε πολλά μουσικά όργανα
αλλά δεν παίζουμε κανένα!
Καμία μελωδία δεν ακούγεται στην ζωή μας
κανένα τραγούδι.
Καμαρώνουμε που κατέχουμε μουσικά όργανα
αλλά από την άλλη δεν παράγουμε μουσική.
Είναι αυτές οι παύσεις της σκληροκαρδίας μας.
Καμία νότα ανοχής, πραότητας, συγχωρετικότητας,
αδελφοσύνης, ομόνοιας, αλληλοπεριχώρησης.
Νηστευτές, μα χορτάτοι από το είδωλό μας.
Αγρυπνούντες, μα κοιμισμένοι μέσα στους λογισμούς.
Εκκλησιαζόμενοι, μα με αντιεκκλησιαστικό φρόνημα.
Χρεωμένοι, μα χωρίς ίχνος συναίσθησης του χρέους μας.
Χριστιανοί, μα χωρίς Χριστό.
Είναι δυνατόν να μου συμβαίνει αυτό;
Ίσως. Πρέπει να δω την ζωή μου.
Να την δω μέσα από τον Χριστό, μέσα από τους Αγίους
και όχι μέσα από την εμπάθειά μου.
Όλοι μιλούμε για αδικία.
Για την αδικία που έχουμε υποστεί από τους άλλους.
Για τα χρέη που έχουνε οι άλλοι σε εμάς.
Κι όμως, ξεχνούμε τα δικά μας χρέη σε όλους, στον Θεό, στην γυναίκα ή στον άνδρα, στο παιδί μας, στους γονείς μας, στους δασκάλους μας, στους μαθητές μας, στους συνεργάτες μας, στους υπαλλήλους μας, στα αφεντικά μας, στον πνευματικό μας, στους ιερείς μας…
Το μεγαλύτερο χρέος μας,
η μεγαλύτερη αδικία μας
είναι ότι παρουσιάζουμε τον χριστιανισμό που ζούμε
ως μία θεάρεστη ζωή
ενώ στην ουσία είναι μία πνευματική αποστασία.
«… άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών…»
Εάν η χριστιανική ζωή μας δεν έχει αποτέλεσμα την συγχώρεση τότε «εις μάτην εκοπιάσαμεν». Εάν η χριστιανική ζωή μας δεν έχει άρωμα σταυρού, εάν δεν έχει την αρχοντιά της θυσίας, εάν δεν έχει την χαρά της εκούσιας ήττας για χάρη της αγάπης τότε η ασκητική μας έχει αποτύχει και η καθαρή ζωή μας όζει όπως εκείνη του Φαρισαίου…
π.Ι.
2 σχόλια:
"Κράτα το νού σου στόν Άδη, χωρίς να απελπίζεσαι "
Αγαπητέ Πάτερ
Ο σκοπός της εν Χριστώ ζωής δεν είναι η συγχώρεση αλλά η Θέωση.
Για να φτάσεις στην συγχώρεση θα πρέπει πρώτα να εφαρμόσεις την πρώτη και μεγάλη εντολή το " αγαπήσεις Κύριον τον Θεό σου εξ όλης της ψυχής σου και εξ όλης της διάνοιας σου" και μετά συνεχίζει "και τον πλησίον ως εαυτόν".
Το ζητούμενο είναι πως μπορεί ο κάθε ένας από εμάς να αγαπήσει τον Θεό εξ όλης της ψυχής του και εξ όλης της διάνοιας του.
Πως ένας αμαρτωλός άνθρωπος θα το πετύχει ετούτο εάν πρώτα δεν θεραπευτεί και γιατρευτεί πνευματικά ώστε φθάνοντας δια της θείας δωρεάς στην κάθαρση στον φωτισμό να εντυπωθει μέσα του η εικόνα του ζώντος Θεού.
Η απάντηση στους προβληματισμούς σας είναι η εμπειρία του Αγίου Πνεύματος μες την ζωή μας.
Τότε παύει ο άνθρωπος να πορεύεται με τον τύπο του νόμου και ενώνετε με την Θεία Παναγαπη όσο χωρά κατά τον χρόνο εκείνο η κτιστή φύση του .
Η πνευματική στειρότητα που αναφέρετε είναι το αποτελεσμα μιας εκκοσμίκευμενης χριστιανικής ζωής η οποία πόρο απέχει από την πατερική παράδοση της εκκλησίας την ζωή και την πορεία των Αγίων μας οι οποίοι ενώθηκαν με τον Θεό και έγιναν φως.
Οι γνωριμίες με Γερονταδες και επισκόπους δεν σώζουν από μόνες τους τον άνθρωπο αλλά η εμπειρία της εν Χριστώ ζωής τους δια του Αγίου Πνεύματος τους καθιστούν ικανούς διδασκάλους και δια της διδαχής τους και της παρισειας τους μας οδηγούν στην πολυπόθητη ένωση με τον Θεό.
Την ευχή σας.
Δημοσίευση σχολίου