Στὶς 4 Νοεμβρίου ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ἅγιο ( τὸν μαρμαρωμένο) Βασιλέα Ἰωάννη Βατάτζη καὶ τὸν πονεμένο ἅγιο τοῦ Πόντου, Γεώργιο Καρσλίδη, ἑορτάζει καὶ ὁ ἅγ.Πορφύριος ὁ Μίμος, ὁ προστάτης τοῦ Θεάτρου.¨Η καλὴ ἀλοίωσις ποὺ συμβαίνει ὅταν ὁ ἠθοποιὸς δίδεται στὰ δεδομένα τοῦ ρόλου του, καλλιεργεῖ τὴν ψυχὴ καὶ τοῦ ἰδίου τοῦ ἠθοποιοῦ ἀλλὰ καὶ ὅσων τὸν παρακολουθοῦν, τῶν θεατῶν δηλαδή.Αὐτὴ ἡ καλὴ ἀλοίωσις ἔκανε τὸν Πορφύριο τὸν μίμο τοῦ Βυζαντίου, ἀπὸ χλευαστὴ τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Πίστεως, ἅγιο, καὶ τοῦ θεάτρου προστάτη !!Τὸ θέατρο τὰ τελευταῖα χρόνια νοσεῖ, καθὼς βρίσκεται μακρυὰ ἀπὸ τὸν προορισμό του ποὺ εἶναι τὸ «παιδεύειν ἀνθρώπους καὶ βελτίους ἀπεργάζεσθε». Ἀπό, Διδασκαλεῖον δηλαδή.Ἔχει ἰσοπεδωθεῖ ἀπὸ ἰδεολογικοδικαιωματισμοὺς καὶ μοντερνοπροοδευτισμοὺς καὶ καριεροθηρίες καὶ οἱ ἠθοποιοί, ἀπὸ πρωτοπόροι, κατάντησαν δουλάκια τῶν δούλων τῶν ὑπερδούλων τοῦ διαβόλου. Οἱ σοβαροὶ θεατρόφιλοι, σταμάτησαν νὰ βλέπουν θέατρο πρὸ ἐτῶν , ὅπως πολλοὶ μοῦ ὁμολόγησαν καὶ οἱ τωρινοὶ θεατὲς παρακολουθοῦν σὰν ἀπολιθωμένοι ὅ,τι καὶ ἄν δοῦν.Σὲ κάποιο θέατρο, Ἰταλὸς σκηνοθέτης σκηνοθέτησε Ἕλληνες ἠθοποιοὺς σὲ ἔργο ἀμερικάνικο.Καλῶς.Ἠ παράστασις τελειώνει μὲ τὸν ἕναν ἠθοποιὸ νὰ φιλᾶ στὸ στόμα καὶ τὸν ἄνδρα καὶ τὴν γυναῖκα ἠθοποιό, χωρὶς νὰ ὑπάρχει αὐτὸ στὸ ἔργο. Καὶ οἱ θεατές, ἀποσβολωμένοι !!! κανεὶς δὲν κατἀλαβε τὶ εἶδε; δὲν θύμωσε κανείς;; δὲν ἐνοχλήθηκε;; τὸ θεώρησε φυσιολογικό;; ( οἱ ἠθοποιοὶ παρεμπιπτόντως, δὲν εἶναι ἐκδιδόμενοι ὥστε νὰ φιλιῶνται μὲ κάθε εὐκαιρία καὶ τὸ θέατρον, δὲν εἶναι πορνεῖον ! τοὺς γονεῖς, τὰ παιδιά τους, δὲν τοὺς ντρέπονται;;) τὸ θεώρησε πὼς πρέπει νὰ τὸ δεχτεῖ σὰν φαινόμενο τῆς ἐποχῆς, σὰν μόδα, σὰν κάτι ποὺ πρέπει νὰ τὸ δεχτεῖ ἀδιαμαρτύρητα ;; Καὶ τὸ χειροκρότησαν κι ὅλας !! Οὔτε μὲ τὴν σιωπηρή τους ἀποχώρηση κἄν δὲν ἐτόλμησαν νὰ δείξουν κάποια δυσαρέσκεια, οἱ θεατές !! Ὅλα καλά !!
Ἀγαπῶ πολὺ τὸ θέατρο, ἀγαπῶ τὴν τέχνη μου, μὰ αὐτό, δὲν εἶναι θέατρο !!! Εἶναι ὄργανο ἐξυπηρετήσεως τοῦ συστήματος!!! Φίλοι ἠθοποιί. λυπᾶμαι. Σᾶς λυπᾶμαι !! ΛΥΠΑΜΑΙ !! Γίνατε ὑποτακτικοὶ τοῦ συστήματος .Οὔτε πατρίδα, οὔτε γλῶσσα, οὔτε Χριστός, οὔτε θεατρικὴ τέχνη , οὔτε ἀλήθεια, οὔτε ἀνθρώπινο πάσχον ὄν βρίσκονται μέσα στὰ ἐνδιαφέροντά σας !! Πάγωσε ἡ ζεστὴ παιδική σας ψυχὴ καὶ γίνατε ἀπὸ ἄνθρωποι, χιονάνθρωποι !! Κρίμα !!Ὅσο γιὰ τοὺς θεατές, ξυπνῆστε !! πληρώνεται είσητήριο, ἐπιτέλους, ὁ πελάτης ἔχει πάντα δίκαιο !! ξυπνῆστε, ἀντιδρᾶστε, τὸ θέατρο εἶναι τέχνη ζωντανὴ καὶ ἀπὸ τὴν φύση της λαϊκή, μὴν τὴν καταντᾶτε ὑπνωτήριο καὶ νεκροτομεῖο !!Υ.Γ. Σὲ ἕνα τοῖχο ἔγραφε πρὶν χρόνια ( τώρα οἱ τοίχοι ἔχουν μουτζούρες μὲ σκοτεινὰ κρυφομηνύματα )«ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΥΝΑΝΙΖΟΜΕΝΟ ΛΑΟ» καὶ πάντα γελοῦσα ὅταν τὸ ἔβλεπα ! Μᾶς ταιριάζει, γάντι !Υ.Γ. Η ΖΙΛΙΕΤ ΜΠΙΝΟΣ, ἡ Ὀρθόδοξη; μᾶς ἔκανε μήπως νὰ ντραποῦμε λιγάκι;;ἤ μπᾶ;;«Ὀ οὐρανός, ἡ θάλασσά σας, εἶναι ἔμπνευση γιὰ μένα», εἶπε, κάνοντας ἀναφορά στὸν Σοφοκλή καὶ τὸν Ὄμηρο καὶ τὸν Ἅγιο Παΐσιο. «Μοῦ δείχνουν τὸν δρόμο καὶ μὲ γεμίζουν μὲ αἴσθημα ἀνύψωσης»
Ταχτσόγλου Καλλιόπη, ἠθοποιὸς
13 σχόλια:
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ... "ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ" :
https://www.orthodoxianewsagency.gr/patriarxeia/patriarxio_aleksandrias/me-lamprotita-telesthikan-ta-egkainia-tou-pneymatikou-kentrou-tou-patriarxeiou-aleksandreias-stin-athina/
ΥΓ: Δεν φταίνε αυτοί...η μισθοδοσία φταίει !
https://www.thetoc.gr/politiki/article/gamos-omofulon-i-stigmi-pou-sakellaropoulou-skertsos-kai-patelis-giortazoun-se-wine-bar-tin-psifisi-tou-nomosxediou/?amp=true
μα, ηθοποιοί όσοι άνευ ήθους, πώς να ...ποιήσουν ήθος;
Κρατείστε τα σωστά από αυτά που λέει:
https://youtu.be/qtxRE0l7y3I?feature=shared
... κινηματογράϕος, τηλεόραση,
καὶ τώρα ἡ ζωή μέσα στὰ πίξελ
μαζί μὲ τὶς μουσικές...
ἀλλοιώτικη γιὰ τὸ κάθε κομματάκι τοῦ λαοῦ
ποὺ ἔμαθε νὰ ζεῖ χωρισμένο σὲ κόμματα, κομμάτια καὶ ὁρόϕους, σπρώχνωντας ὁ ἕνας τὸν ἄλλον
γιὰ τὸ ποιός θ'ἀνέβει παραπάνω
καὶ ποιός θὰ πάει στὴν πάντα...
γιὰ κορόϊδο...
(ὅμορϕα πράγματα...)
καὶ ποιός τὰ δίδαξε στὸν κόσμο, ποὺ διψασμένος γιὰ τὰ σπουδαῖα ποὺ μάθαινε γιὰ τὴν μεγαλούπολη,
ἔκανε τὸ ρεσᾶλτο του γιὰ κεῖ...
"νὰ πιάσει τὴν καλή"...;
μόνο ἡ εικόνα
ὡς ϕωτογραϕία ἤ κινούμενη, στὸν κινηματόγραϕο ἔχει τὴν δύναμη
νὰ... ὑ π ο β ά λ λ ε ι... ὁτιδήποτε χωρίς ὅμως καὶ ϕανερά... νὰ σοῦ τὸ... λ έ ε ι...
ἔτσι χωρίς ἀντίσταση, τὸ ξένο... γίνεται "δικό", μὰ χωρὶς νὰ τὸ πάρουμε χαμπάρι οἱ μπούϕοι... οἱ τετραπέρατοι... γι αὐτό καὶ προσϕορότεροι γιὰ τὴν κρυμμένη παγίδα...
Μου επέτρεψε;!
Ο Πατριάρχης Σερβίας ΠΑΥΛΟΣ,έλεγε ότι μας προετοιμάζουν να γίνουμε θηράματα λύκων.
Τόσο ο κινηματογράφος,όσο κ το θέατρο,έχασαν την αθωότητα ,έτσι είναι πιο εύκολο να επιβιώσουν τα πρόβατα με τους λύκους για να φαγωθούν αργότερα.και ακολουθούν όλοι ο,τι τους προσφέρεται.
Ας κρίνει ο καθένας!!
... έχασαν άραγε αδερφή μας την αθωότητα που... είχαν...;
ή μήπως,
σταδιακά και υπόγεια,
δουλεύαν μυστικά
-για περισσότερα χρόνια απ' όσα βάζει ο νούς μας-
οι τάχα διαφωτισμένοι
όσοι κρατούσαν δηλαδή στα χέρια τους,
τον έλεγχο τής παραγωγής
τών "επισήμων" τεχνών...
που έδειχναν πράγμα αθώο και ευχάριστο
και .. κυριλέ...
μην το ξεχνάμε ετούτο το... λαχταριστό δόλωμα στο αγκίστρι,
για έναν ταλαιπωρημένο λαό που γιά ν'ανέβει ...ψηλά... στην πυραμίδα...
πείστηκε να πεάξει πέρα την τ ι μ ι ό τ η τ ά του,
αυτό δηλαδή...
που τού μαθαν οι επιτηδειοι να τό 'χει
για ντροπη και χωριατιά...
κι έτσι, σιγά-σιγά,
μάς άλλαξαν τα... φώτα...
την ταυτότητά μας...
μάς γύρισαν τον νού μας στην πονηριά και την απάτη (ένα απαραίτητο αξεσουάρ ανόδου...)
...και τωρα, καθόμαστε και κλαίμε... αναγκαστικά...
κάτω από τις ιτιές... στην άκρη στο ποτάμι*
κάτω από τις κρεμασμένες μας λύρες, φλογερες, και ανασες...
βουβοί κι αμίλητοι...
_______________
* https://youtu.be/_4dFRVv3uew?si=JjY8DZFXyRbjLo3W
Θαλασσινέ, νὰ ντραποῦν οἱ ἠθοποοί ἐννοῶ-ἀλλὰ καὶ ὅλοι μας, ποὺ μιὰ Γαλλίδα ἠθοποιὸς ἔχει πολὺ ὑψηλά, τὰ δικά μας ποὺ ἐμεῖς τὰ περιφρονοῦμε.Λυπᾶμαι ποὺ δὲν ἔγινα κατανοητή.Ὅσο γιὰ τὸν χαρακτηρισμό, μήπως κρύβει ἐμπάθεια;;Λυπᾶμαι ἐὰν σοῦ προκάλεσα άρνητικὰ αἰσθήματα..Ὅσο γιὰ τὸ σύνθημα περὶ ἐλευθερίας τοῦ αὐν...λαοῦ, γιατί τὸ πῆρες προσωπικά;;;;
3.29@ δεν γνωρίζω εάν είχαν αθωότητα πριν,όμως τις δουλειές άλλος πληρώνει τους εργαζόμενους ...
Φυσικά όταν βάζει τα χρήματα του θέλει και να μην τα χάσει .Και εδώ παίζουν πολλά ,τι πουλάει περισσότερο.
Δεν είναι εύκολο ο /η ηθοποιός που έχει μια οικογένεια για να πάρει την δουλειά, να υποκυπτει στις θέσεις τους,μόνο κ μόνο επειδή θέλει να βιοπορισθει κάπως..
Έτσι σιγά σιγά γίνονται όλα και στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση και παντού.
Αυτό συνεχιζόταν χρόνια κ ο κόσμος αποχαυνωμενος παρακολουθούσε!
Διότι βάζεις πρώτο πληθυντικό. Δεν μας ταιριάζει! Και δεν νομίζω πως ταιριάζει κανέναν, εκτός αν ρητορική ποιητική αδεία θέλεις να πεις κάτι άλλο που δεν το κατάλαβα, , κατά έναν τρόπο μοναδικό δικό σου.
Λοιπόν το βρίσκω άστοχο, προς αυτούς που τα έχουν όλα και μας αλυσοδένουν μέρα την μέρα!
Και για να είμαι ειλικρινείς δεν ήξερα πως ήσουν εσύ που το έγραφες, τώρα με έκπληξη το διαπιστώνω. Όμως όπως και να έχει, πάρε και το δικό μου ποιητική μου άδεια στην ανοησία, μιας και γράφω και εγώ χονδρικής τιμής.
Αλλά έχει και αυτά τα ωραία ο δημόσιος λόγος, να εκτίθεσαι, και να ταπεινώνεσαι να εκτίθεμαι και να το κοσκινίζω καλύτερα και να ταπεινώμαι . Από όπου και να το πάρεις μόνο κέρδος έχει ετούτο το πνευματικό κόσκινο, εκτός αν πεισματικά θέλει κάποιος το αλάθητο. Εκεί διαφαίνεται η πτώση που προϋπήρχε, πριν την πτώση!
Λοιπόν συγχώρα με, θα το διαγράψω το σχόλιο..
... αὐτό ποὺ προσπαθῶ νὰ πῶ, εἶναι...
νὰ μὴν κάνουμε τὸ λάθος,
νὰ βλέπουμε μόνο
τὴν διαδρομή τοῦ κακοῦ στὸ
σ ή μ ε ρ α
ποὺ πιὰ σήκωσε κεφάλι
και δείχνει παντοδύναμο
ἐξαγιάζοντας ἕνα χθές
μὲ τὸ κακό μὲν ἠπιότερο,
ἀλλά ποὺ ὅμως ἀν δὲν τό εἴχαμε τότε ἀποδεχτεῖ
καὶ ... ταίσει
(ὡς τάχα κάτι ἄκακο, καθῶς παρουσιαζότανε)
δὲν θἄχε τὸ δ ι κ α ί ω μ α ἐπάνω μας
ποὺ ἐμεῖς ασυλλόγιστα τοῦ δώσαμε...
παραδίδοντάς του... τὰ... κλειδιά τῆς πόλης...
οἱ ταλαίπωροι...
(βάζοντας τὰ χεράκια μας καὶ βγάζοντας τὰ ματάκια μας...)
Δημοσίευση σχολίου