Αγίου Σωφρονίου
Άλλαις λέξεσιν,
εις εκάστην περίπτωσι δέον όπως ζητής την επίγνωσιν του θελήματος του Θεού και τας οδούς προς εκπλήρωσιν αυτού.
Η εκζήτησις του θελήματος του Θεού είναι το σπουδαιότερο έργο της ζωής ημών, διότι «οδεύοντες την οδόν» του θελήματος του Θεού, γινόμεθα μέτοχοι της αιωνίου θείας ζωής.
Η γνώσις του θελήματος του Θεού είναι δυνατή δια διαφόρων οδών.
Μία εξ αυτών είναι ο λόγος του Θεού, oι εντολαί του Χριστού. Αλλ’ εν ταις ευαγγελικαίς εντολαίς, παρά την τελειότητα αυτών ή μάλλον λόγω της τελειότητος αυτών, το θέλημα του Θεού αποκαλύπτεται εις την τελικήν γενικήν αυτού έννοιαν, και ο άνθρωπος εις την ζωήν αυτού, αντιμέτωπος προς ατελείωτον ποικιλίαν περιστάσεων, συχνάκις δεν γνωρίζει πώς πρέπει να ενεργήση, ίνα ευρεθή η πράξις αυτού εντός του ρεύματος του Θείου θελήματος. [//96]
Ίνα έχη πράξις τις, ενέργειά τις, καλόν τέλος, δεν αρκεί να γνωρίζης μόνον την γενικήν έκφρασιν του θελήματος του Θεού εις τας εντολάς, ήτοι:
«αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και εξ όλης της διανοίας σου και εξ όλης της ισχύος σου, και τον πλησίον ως σεαυτόν», είναι απαραίτητος εισέτι ο εκ Θεού φωτισμός περί του τρόπου της εν τη ζωή πραγματοποιήσεως των εντολών. Πλέον τούτου απαραίτητος είναι και η «εξ ύψους δύναμις» (Μάρκ. κδ’ 49).
Απο το βιβλίο Άγιος Σιλουανός