Γράφει ο π.Παύλος Παπαδόπουλος
Διαπιστώνω για άλλη μια φορά την φοβερή έλλειψη ορθόδοξων κριτηρίων από τους «πιστούς χριστιανούς» που χαρακτηρίζουν έναν κληρικό που αμνηστεύει τις προγαμιαίες σχέσεις ή αφήνει υπονοούμενα ότι «δεν έγινε και τίποτα» εάν ζεις σαρκικά και άσωτα ή προβάλει ως ακραίο τον κανόνα ακοινωνησίας σε ανάλογες περιπτώσεις, ως προοδευτικό και άξιο, ενώ τον πνευματικό που τηρεί τα παραδεδομένα των Θεοφόρων Αγίων Πατέρων μας, που λέγει την αλήθεια στο πνευματικό του τέκνο όσο σκληρή κι αν είναι, που δεν κάνει εκπτώσεις χάριν της ανθρωπαρέσκειας, να χαρακτηρίζεται κληρικός με παρωπίδες, οπισθοδρομικός, συντηρητικός και χριστοταλιμπάν.
Είναι πραγματικά λυπηρό οι χριστιανοί να αναπαύονται σε λόγους που νοθεύουν την Αλήθεια.
Χρειάζεται να καταλάβουμε ότι όταν
κατ’ επιλογήν μας και επαναλαμβανόμενα αυτονομούμαστε από τον τρόπο της
Εκκλησίας δεν μας φταίει ο πνευματικός μας που μας λέγει ότι δεν θα
κοινωνήσουμε. Η Εκκλησία αγκαλιάζει όλη την ζωή του ανθρώπου. Όταν εμείς
αυτονομούμαστε από το Σώμα της Εκκλησίας, με την πράξη μας να
επιλέξουμε μία σαρκική σχέση εκτός γάμου, τότε ο πνευματικός μας, μας
λέγει απλά αυτό που έχει γίνει και μας δείχνει τον δρόμο της επιστροφής
μας.
Με άλλα λόγια, το να μην κοινωνήσει ο χριστιανός δεν
αποτελεί τιμωρία, αλλά φανέρωση αυτού που ήδη έχει συμβεί μέσα του. Το
να μην κοινωνήσεις δεν είναι επιλογή του πνευματικού σου αλλά δική σου
επιλογή.
Δεν θέλεις να συμμετάσχεις στο Μυστήριο του Γάμου αλλά θέλεις να συμμετάσχεις στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας;
Πώς είναι δυνατόν να απορρίπτεις ένα Μυστήριο και κάποιο άλλο να το αποδέχεσαι;
Το
να έρχονται λοιπόν τώρα κάποιοι κληρικοί και να αμνηστεύουν όχι μόνο τα
σαρκικά αμαρτήματα (αλλά κυρίως αυτά) διότι αυτά είναι που «καίνε» τους
νέους, στο βωμό των like και της διατήρησης ενός
«προοδευτικού-σύγχρονου» προφίλ κληρικού είναι αισχρό και απίστευτα
δαιμονικό.
Άκου νέε μου: ναι! θα ζοριστείς, ναι! πρέπει να
ασκηθείς, ναι! πρέπει να εγκρατευτείς, να ζεις με παρθενία, να ζεις όπως
σε καλεί να ζεις ο Χριστός. Εάν δεν θέλεις (μη μου λες ότι δεν μπορείς)
είναι δικαίωμά σου. Όμως μην μου λες ότι θέλεις και τον Χριστό. Μάλλον
δεν έχεις καταλάβει τι είναι η Θεία Κοινωνία.
Άκου νέα μου: η
Εκκλησία έχει την Αλήθεια. Η Αλήθεια λοιπόν δεν αλλάζει, διότι η Αλήθεια
είναι ο Χριστός. Μην ψάχνεις λοιπόν ανθρώπους που νοθεύουν την Αλήθεια
κι ας φοράνε ράσα. Να αναζητείς ανθρώπους που ο λόγος τους δεν σε
κοιμίζει, δεν σε «ειρηνεύει» μέσα στην ανομία σου, αλλά σε ξυπνά και σε
ταρακουνά πνευματικά ώστε να βάλεις αρχή μετάνοιας.
Όχι, δεν
θέλω ούτε εγώ να σε βασανίσω ούτε κάποιος από τους Αγίους Πατέρες μας
ήθελε να υποφέρεις και να βασανίζεσαι. Αυτό εσύ το κάνεις στον εαυτό σου
επειδή είσαι κολλημένος στα πάθη σου.
Μην λες «άνθρωπος είμαι κι εγώ…» δικαιολογώντας τις πτώσεις σου.
Γιατί άνθρωπος ήταν και ο Άγιος
Ιωάννης ο Θεολόγος και ο απόστολος Παύλος, άνθρωπος ήταν και η Οσία
Μαρία η Αιγυπτία και η Οσία Σοφία της Κλεισούρας άνθρωπος ήταν και ο
Άγιος Αντώνιος ο Μέγας και ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης. Πώς αγίασαν
όλοι αυτοί; Με ραχάτι και δικαιολογίες; Με καλοπέραση και εμπάθεια; Με
λαγνεία και ασωτία; Όχι. Αγίασαν με μετάνοια, με άσκηση, με
προσευχή. Δεν ήταν εύκολη η ζωή τους. Ζορίστηκαν. Κακοπάθησαν. Κλάψανε.
Νήστεψαν. Αγρύπνησαν. Ταπεινώθηκαν. Υπάκουσαν. Τήρησαν τον Λόγο του
Θεού.
Όλοι αυτοί που αμνηστεύουν διάφορα πάθη και αμαρτίες το κάνουν για να καλύψουν και να δικαιολογήσουν τις δικές του παρεκτροπές…
Όχι δεν αναθεματίζουμε κανένα.
Κατακρίνουμε όμως όλο αυτό το σκεπτικό και όλη αυτήν τη προσέγγιση της
Ορθοδόξου Πίστεως που γίνεται όχι μέσα από τους Θεοφόρους Πατέρες
αλλά μέσα από ρομαντικές ιδεολογίες αγαπολογίες της νεοπατερικής
θεολογίας.
Ο λόγος των Αγίων Πατέρων ήταν σταράτος χωρίς μισόλογα. Αμάρτησες άνθρωπε; «Κλάψε
και θρήνησε, απέδειξε ότι θέλεις να συγχωρεθείς, απέδειξε με τον
πνευματικό σου αγώνα ότι θέλεις να πάψεις να ζεις αυτόνομα και με τον
δικό σου τρόπο σκέψης. Τήρησε τον κανόνα που σου δόθηκε». Αυτό ήταν το σκεπτικό των Αγίων Πατέρων μας, αυτός ήταν ο λόγος τους.
Όλοι
αυτοί οι «προοδευτικοί» κληρικοί είναι πιο φιλάνθρωποι και
φιλεύσπλαχνοι από τους Θεοφόρους Πατέρες; Πώς τολμούν και αλλοιώνουν μία
παράδοση αιώνων που βασίστηκε όχι σε ρητορικά σχήματα αλλά σε αληθινά
πνευματικά βιώματα; Πώς είναι δυνατόν ο λόγος που υποθάλπει το ψεύδος να
είναι τόσο δημοφιλής; Πώς είναι δυνατόν χριστιανέ μου να είσαι τόσο
μαλθακός και επιπόλαιος και να μην καταλαβαίνεις ότι ο λόγος που
αμνηστεύει τα πάθη σου είναι δαιμονικός και όχι σωτήριος;
Μην
χρησιμοποιούμε κάποια λόγια Αγίων μας όπως μας συμφέρουν. Ας δούμε την
ζωή τους. Ήταν σαρκική, ήταν άσωτη, ήταν μαλθακή, ήταν επιπόλαιη, ήταν
κοσμική;
Μην μου λες λοιπόν τι είπε απλά ο Άγιος Πορφύριος ή ο Άγιος
Παΐσιος και πόσο συγκαταβατικοί ήταν με τους άλλους. Αλλά δες πως
έζησαν. Από εκεί θα καταλάβεις πως καλείσαι κι εσύ να ζήσεις.
Την ημέρα της Κρίσεως τί θα πεις; ότι
εγώ άκουγα εκείνον τον κληρικό που έλεγε αυτά που έλεγε και «αναπαύτηκα»
και τα ακολούθησα;
Διότι ο Κύριος θα σου πει: «Εκείνον τον άκουσες,
γιατί δεν άκουσες και τον άλλον που έλεγε την αλήθεια; Γιατί δεν άκουσες
του Αγίους μου; γιατί δεν άκουσες την δική μου φωνή και άκουσες μόνο
εκείνες τις φωνές που σε συνέφεραν»;
Και τότε αλοίμονο…
Στώμεν καλώς, στώμεν μετα φόβου αδελφοί.
5 σχόλια:
Το χέρι που "ευλόγησε" την "εκκλησία" του Επιφάνιου και τα χέρια που με την υπογραφή τους την αναγνώρισαν, τα ίδια χέρια γκρέμισαν και τον παρακάτω Ιερό Ναό :
https://www.romfea.gr/ekklisies-ts/ekklisia-tis-oukranias/63414-katedafisthike-ti-nyxta-sto-kievo-o-naos-tis-dekatis
... πιάνουμε μιὰ κουβέντα,
ἕναν λόγο ἁγίων γερόντων,
τὴν ἀπομονώνουμε ἀπό τὰ συμϕραζόμενα
(ἀπό τὸν σκοπό γιὰ τὸν ὁποῖο εἰπώθηκε)
καὶ τὸν πᾶμε, ἐκεῖ ποὺ θέλουμε...
κλασσικό...
καὶ ἄκρως ταλμουδικό...
Πολύ ωφέλιμες για την ψυχή αναρτήσεις από τον τρελογιάννη που επιβεβαιώνει τη ρήση ότι από τρελό και από μωρό μαθαίνεις την αλήθεια.
Σε μια σκοτεινή και άκρως υλιστική εποχή , αυτές οι αναρτήσεις είναι αναλαμπές φωτός και τροφή για τον νου και την ψυχή .
Ίσως τελικά είμαστε τυχεροί που ζούμε σε μια εποχή όπου η κόλαση και οι δαίμονες ανέβηκαν στη γη, κατά παραχώρηση του Δημιουργού , για να αναγκαστούμε να γίνουμε πιο δυνατοί πνευματικά και να αντέξουμε στις επιθέσεις του πονηρού.
Όπως μας θυμίζει η ανάρτηση περί του λόγου του Αγίου Αντωνίου για το μέγιστο θαύμα της Μετάνοιας που είναι η πεμπτουσία της Ορθόδοξης Πίστης , αυτός ο δύσκολος δρόμος της αυτογνωσίας, της ταπεινότητας και της μετάνοιας , είναι η οδός της σωτηρίας .
Η νέα ειδωλολατρία που εκφράζεται μέσα από την αναγωγή των παθών σε δικαιώματα και την λατρεία της επιστήμης και της τεχνητής νοημοσύνης , οδηγεί τον άνθρωπο στην αποκτήνωση και την απομάκρυνση από τον Δημιουργό . Η βλακεία λέγαμε κάποτε ότι είναι ανίκητη . Ο βλάκας - κατά παράφραση της σωκρατικής αντίληψης - είναι αυτός που νομίζει ότι τα ξέρει όλα και επικαλείται την επιστήμη που στηρίζεται σε ανθρώπινες θεωρίες και υποθέσεις ή στη προγραμματισμένη τεχνητή νοημοσύνη.
Κύριε, φώτισόν μας το σκότος και θεράπευσον την βλακεία και πάσαν μαλακίαν.
Ακριβώς,το πιστεύω κιεγω αυτό που λέει ο πατερ κ φτάσαμε στην συμβίωση χωρίς ευλογία.
Ο Θεός δεν νομοθετεί έτσι,εάν δεν γνώριζε πως υπάρχουν δυνάμεις Αντιστάσεως.
Μάλιστα κάποιοι νέοι δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό και νομίζουν πως είναι δικαίωμα τους να τα έχουν όλα στη ζωή ,τα πάντα.
Κάποια άλλα παιδιά λένε ότι δεν τους φθάνει η προσευχή,δεν γίνεται τίποτα με την προσευχή.
Μα φυσικά δεν γίνεται τίποτα με την προσευχή εάν η πρόθεση η τάση είναι αντίθετη με το φρόνημα,με τον στόχο.Οσες προσευχές κ να πεις πέφτεις.
Πρέπει να πιστεύεις ότι μπορείς να τα καταφέρεις με τη βοήθεια Του Θεού!
Να προσευχηθείς γι'αυτό να σου κόψει το θέλημα.
Παλαιότερα, είτε ο ένας ήταν που είχε φόβο Θεού είτε ο άλλος.
Έτσι συγκρατούσε ο ένας τον άλλον είτε προ του γάμου είτε και μετέπειτα σε ημέρες νηστείας,κοινής συμφωνίας.
Ας προσέξουμε μη καταργηθούν λίγο λίγο τα μυστήρια της εκκλησίας τα οποία τα έχουμε καταργήσει λόγω απιστίας,και μετά θα ψάχνουμε να βρούμε ιερέα να μας βαπτίσει τα παιδιά μας..είτε να παντρεύονται σε ξοκλησια κρυφά ..θα χάσουμε την ελευθερία που είχαμε να είναι εκεί ο παπάς κ να μας περιμένει και να υπηρετεί εμάς ακόμα κ όταν είμαστε ασθενείς με τη θ.κοινωνια κ την εξομολόγηση.
Εμείς φταίμε για ο,τι μας συμβαίνει!
Αληθώς Ανέστη!!
Όταν θέλεις νά νίνεσαι κήρυκας τής κάθε Αλήθειας θα πρέπει να είσαι στο ακέραιο, μέχρι κεραίας σε όλο το βίωμα της Αλήθειας.
Ο ποιήσας και Διδάξας λέει ο Δεσπότης μας Χριστός!
Πρώτα το ποιήσας, για να έχει καρπό το διδάξας. Αλλιώς, χωρίς το ποιήσας, άλλο ένα κύμβαλο κάνει θόρυβο ανάμεσα στα εκατομμύρια στο σύμπαν.
Και όταν μιλάμε για αλήθεια ξεκινάνε από τις σχέσεις των Δεσποτάδων με τις άλλες αιρέσεις, εκείνη την στιγμή και την κάθε στιγμή στο φρικτό αδεισώπητο Άγιο Θυσιαστήριο.
Δημοσίευση σχολίου