Κολυμβήθρα, δίψα Μεσοπεντηκοστης, φρέαρ του Ιακώβ, πτύσμα και Σιλωάμ στον Τυφλό, ύδατα Ζωής ως Άγιο Πνεύμα. Εις τύπον ή αναφορά στο Βάπτισμα. Αυτό νομίζω έχει να κάνει με τους νεοφώτιστους . Αφού κατηχήθηκαν την Σαρακοστή και βαπτίστηκαν την νύχτα του Πάσχα, έπειτα μάθαιναν για τα υψηλότερα μυστήρια. Την Ανάσταση, το Βάπτισμα και την Ευχαριστία. Γι' αυτό και διαβάζεται ο Ιωάννης των μυστηρίων όλη αυτή την περίοδο , αρχής γενομένης από την Πασχαλινή Λειτουργία. Βλέπουμε ότι στην Εκκλησία δεν είναι όλα τυχαία και αφηρημένα. Τα πάντα εξυπηρετούν άμεσες πρακτικές ανάγκες. Ποιμαντική μέριμνα . Όχι απλά μια ωραία θρησκευτική ατμόσφαιρα με ωραία νοήματα. Πρακτικά, λειτουργικά, χρηστικά πράγματα. Και βέβαια μπορούμε να ωφεληθουμε και εμείς οι φωτισμένοι ( βαπτισμενοι) αφού λίγο πολύ είμαστε ακατήχητοι.
π.π.