Δευτέρα 28 Αυγούστου 2023

ΟΥΚ ΕΠ' ΑΡΤΩ ΖΗΣΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

 

  Συνάντηση στην Πόλη υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη

                                 

Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ανάληψη ανθρωπιστικών και ειρηνευτικών δράσεων, η διασφάλιση τροφής για όλους, η προστασία των παιδιών και των περισσότερo ευάλωτων κοινωνικών ομάδων θα τεθούν στο επίκεντρο της Επιστημονικής Συνάντησης “Συνεργασίες για Δράση: Προς μία Γη, μία Οικογένεια, ένα Μέλλον” (“Partnerships in Action: towards One Earth, One Family, One Future”), που θα πραγματοποιηθεί στην Πόλη, στο πλαίσιο του εν εξελίξει ακαδημαϊκού διαλόγου μεταξύ του Χριστιανισμού και του Ισλάμ, το διήμερο 28 και 29 Αυγούστου 2023.

Η Συνάντηση αυτή, που αποτελεί μέρος μίας σειράς αντίστοιχων σημαντικών συναντήσεων που δίνουν την ευκαιρία γόνιμου διαλόγου πάνω σε μείζοντα κοινωνικά ζητήματα, διοργανώνεται με την υποστήριξη της Διεθνούς Οργανώσεως Interfaith Alliance for Safer Communities, και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Θ. Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου.

Στο πλαίσιο των εργασιών της θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων και Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, μουσουλμάνοι θρησκευτικοί ηγέτες, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών για την προώθηση του διαθρησκευτικού διαλόγου, της ειρήνης και της προστασίας των παιδιών, καθώς και ακαδημαϊκοί από διάφορες χώρες.

Στους συνέδρους θα απευθύνει χαιρετισμό ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος θα τους δεχθεί σε ιδιαίτερη ακρόαση στο Σεπτό Κέντρο της Ορθοδοξίας, στο Φανάρι.

Ενόψει της επικείμενης Συναντήσεως, ο Σεβ. Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, επισκέφθηκε, την Πέμπτη, 24 Αυγούστου 2023, τον Σοφολογιώτατο Μουφτή της Πόλεως Δρα Safi Arpaguş, Καθηγητή Πανεπιστημίου, και τον προσεκάλεσε εκ μέρους του Παναγιωτάτου να συμμετάσχει και να μιλήσει κατά τις εργασίες της.


ΟΥΚ ΕΠ' ΑΡΤΩ ΖΗΣΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.


ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 4:1-11

4 Τότε ὁ Ἰησοῦς ἀνήχθη εἰς τὴν ἔρημον ὑπὸ τοῦ πνεύματος, πειρασθῆναι ὑπὸ τοῦ διαβόλου. 2 καὶ νηστεύσας ἡμέρας τεσσεράκοντα καὶ νύκτας τεσσεράκοντα ὕστερον ἐπείνασεν. 3 καὶ προσελθὼν ὁ πειράζων εἶπεν αὐτῷ· Εἰ υἱὸς εἶ τοῦ θεοῦ, εἰπὲ ἵνα οἱ λίθοι οὗτοι ἄρτοι γένωνται. 4 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· Γέγραπται· Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ὁ ἄνθρωπος, ἀλλ’ ἐπὶ παντὶ ῥήματι ἐκπορευομένῳ διὰ στόματος θεοῦ.

5 Τότε παραλαμβάνει αὐτὸν ὁ διάβολος εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν, καὶ ἔστησεν αὐτὸν ἐπὶ τὸ πτερύγιον τοῦ ἱεροῦ, 6 καὶ λέγει αὐτῷ· Εἰ υἱὸς εἶ τοῦ θεοῦ, βάλε σεαυτὸν κάτω· γέγραπται γὰρ ὅτι Τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ ἐντελεῖται περὶ σοῦ καὶ ἐπὶ χειρῶν ἀροῦσίν σε, μήποτε προσκόψῃς πρὸς λίθον τὸν πόδα σου. 7 ἔφη αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Πάλιν γέγραπται· Οὐκ ἐκπειράσεις κύριον τὸν θεόν σου.

8 Πάλιν παραλαμβάνει αὐτὸν ὁ διάβολος εἰς ὄρος ὑψηλὸν λίαν, καὶ δείκνυσιν αὐτῷ πάσας τὰς βασιλείας τοῦ κόσμου καὶ τὴν δόξαν αὐτῶν 9 καὶ εἶπεν αὐτῷ· Ταῦτά σοι πάντα δώσω, ἐὰν πεσὼν προσκυνήσῃς μοι. 10 τότε λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ὕπαγε, Σατανᾶ· γέγραπται γάρ· Κύριον τὸν θεόν σου προσκυνήσεις καὶ αὐτῷ μόνῳ λατρεύσεις. 11 τότε ἀφίησιν αὐτὸν ὁ διάβολος, καὶ ἰδοὺ ἄγγελοι προσῆλθον καὶ διηκόνουν αὐτῷ.

Ο δεύτερος πειρασμός του Ιησού Χριστού στην έρημο ήταν ο πειρασμός της πνευματικής επάρκειας και πνευματικής ανεξαρτησίας από τη Χάρη και την παρουσία του Θεού. Είναι ένα είδος πειρασμού «αυτοσυνειδησίας». Ο πειραστής διάβολος παραλαμβάνει τον Ιησού, μας αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, και τον οδηγεί στον Ναό, όπου διατυπώνει μέσα σε ιερό μάλιστα χώρο τον πειρασμό του: «Εάν είσαι υιός του Θεού, πέσε κάτω από τη στέγη του Ναού, γιατί είναι γραμμένο ότι δε θα πάθεις τίποτε, αφού ο Θεός θα δώσει εντολή για Σένα στους αγγέλους Του και θα σε σηκώσουν στα χέρια τους» (Ματθ. 4, 6).

Ο διάβολος προκαλεί τον Χριστό να κάνει κάποιο θαύμα, για να αποδείξει τη θεία Του προέλευση. Αντιλαμβάνεται κανείς τί θα σήμαινε, εάν έστω προς στιγμήν, αμφέβαλε ο Χριστός για τη φύση του προσώπου Του και της αποστολής Του· εάν ήθελε, σύμφωνα με τον πειρασμό, να δοκιμάσει, τη σχέση Του με τον Θεό Πατέρα και να βεβαιωθεί για τον εαυτό Του και τις δυνατότητές Του.

Ο τρίτος πειρασμός της ερήμου είναι ο πειρασμός της εξουσίας και της δυνάμεως. «Εάν πέσεις και με προσκυνήσεις, θα σου δώσω όλα τα βασίλεια του κόσμου» (Ματθ. 43). Είναι πολύ χαρακτηριστικό πως στην έρημο ο διάβολος δεν έρχεται ν’ αποτρέψει τον Ιησού από τη μεσσιανική αποστολή Του και να τον απομακρύνει από την άσκηση μιας κάποιας εξουσίας. Ο Ιησούς Χριστός καλείται από τον σατανά να γίνει Μεσσίας του διαβόλου και να ασκήσει την εξουσία αυτή επάνω σ’ όλους τους λαούς της γης στο όνομα του πειραστή.

ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΛΕΝΕ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ
ΧΤΕΣ ΜΕ ΕΛΕΓΑΝ ΑΓΟΥΡΙΔΗ. 
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΤΑ ΜΑΖΕΨΑ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΟΛΟΥ, ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ, ΣΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΣΤΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΗΡΙΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: