Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Πατέρα μου οι φυλακές

 

Στίχοι: Ευαγόρας Παλληκαρίδης Μουσική: Μάριος ΤόκαςΣολίστ: Κωστας Χατζηχριστοδουλου Πατέρα μου, οι φυλακές απόψε με καλούνε, τα σίδερά τους τα βαριά, τ’ ακούω που χτυπούν, σαν, να με πνίξουν, θέλουνε και όλο με ζητούνε και νιώθω κρύο, μοναξιά, εμένα να τρυπούν. Μα γρήγορα θα βγω ξανά για να σας ανταμώσω και άλλους στίχους συντροφιά και πάλι να σας δώσω. Μην κλάψεις, ω, πατέρα μου, που πάω για ταξίδι κι αν σε ρωτούν οι φίλοι μου, πού, τώρα, τριγυρνώ, κρασί να δώσεις στους εχθρούς που με ποτίσαν ξύδι, να πίνουν εις υγείαν μου, εμέ που τους κερνώ. Κι εσείς, λουλούδια κόκκινα, που από τους κήπους κλέβω, σας αποχαιρετώ γιατί στη φυλακή μισεύω, γαρύφαλά μου ευωδιαστά, γεμίσετε τη γλάστρα και στείλετέ μου ευωδιά τη νύχτα με τα άστρα. Μα γρήγορα θα βγω ξανά για να σας ανταμώσω και άλλους στίχους συντροφιά και πάλι να σας δώσω.

Τιμούμε την πρώτη Απριλίου του 1955, που ο Κυπριακός λαός γιορτάζει, την ημέρα κατά την οποία ξεκίνησε ο ένοπλος αγώνας των Κυπρίων αγωνιστών της ΕΟΚΑ (Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών) εναντίον των Βρετανών. Ο Αγώνας της ΕΟΚΑ είχε αποκλειστικό σκοπό την ελευθερία της Κύπρου και την ένωση της, με την Ελλάδα.

Ακούστε επίσης : Τὸ μαρτυρικὸ φρόνημα 55 - 59. Μαρτυρίες ἀπὸ κείμενα τῶν μαρτύρων τῆς ἀγχόνης

Δεν υπάρχουν σχόλια: