Ἔτσι, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχουμε ἕνα τέλειο θεραπευτικό σύστημα, πού ἐφαρμόζεται καί ἐκφράζεται μέ τά Μυστήρια καί τήν ἄσκηση, καί γι’ αὐτό, ὅταν αὐτή ἡ μέθοδος ἐξασκῆται σωστά, τότε οἱ ἄνθρωποι θεραπεύονται.
Πρωτίστως, θεραπεία εἶναι νά περάση κανείς ἀπό τίς τρεῖς βαθμίδες τῆς πνευματικῆς ζωῆς, ἤ τοὐλάχιστον νά τίς ἀρχίση ὅπως τίς προδιορίσαμε στήν προηγούμενη εἰσήγηση, πού εἶναι ἡ κάθαρση, ὁ φωτισμός καί ἡ θέωση, ἤ ἡ ἔλευση τῆς θείας Χάριτος, ἡ ἄρση της καί ἡ ἐκ νέου ἔλευσή της. Δέν πρόκειται γιά μιά ψυχολογική, κοινωνιολογική, ἰδεολογική καί ἠθικιστική θεραπεία. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τό ἔχει ὑπογραμμίσει δεόντως: «πάντες γάρ ἥμαρτον καί ὑστεροῦνται τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ» (Ρωμ. γ΄, 23) καί «λογισμούς καθαιροῦντες καί πᾶν ὕψωμα ἐπαιρόμενον κατά τῆς γνώσεως τοῦ Θεοῦ, καί αἰχμαλωτίζοντες πᾶν νόημα εἰς τήν ὑπακοήν τοῦ Χριστοῦ» (Β΄ Κορ. ι΄, 5).
Ἡ θεραπεία τοῦ ἀνθρώπου, κατά τήν ὀρθόδοξη διδασκαλία δέν εἶναι ἡ ἐξιλέωση τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἱκανοποίηση τῆς θείας δικαιοσύνης, ἀλλά ἡ συνέργεια τοῦ ἀνθρώπου στό νά μεθέξη τῆς καθαρτικῆς, φωτιστικῆς καί θεοποιοῦ ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ. Δέν ἔχει ἀνάγκη ὁ Θεός νά θεραπευθῆ ἀπό τήν ὀργή Του, πού εἶναι ἰδίωμα τοῦ πεπτωκότος ἀνθρώπου, ἀλλά πρέπει ὁ ἄνθρωπος νά θεραπευθῆ. Ὁ Θεός ἀγαπᾶ ὅλους τούς ἀνθρώπους, δικαίους καί ἀδίκους, «τόν ἥλιον αὐτοῦ ἀνατέλλει ἐπί πονηρούς καί ἀγαθούς καί βρέχει ἐπί δικαίους καί ἀδίκους» (Ματθ. ε΄, 45), ἀλλά ὁ ἄνθρωπος πρέπει νά προετοιμασθῆ κατάλληλα μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ὥστε ἡ ἔλευση τῆς θείας Χάριτος νά ἐνεργήση θεραπευτικά καί ὄχι κολαστικά, καί ὁ Θεός νά γίνη Παράδεισος καί ὄχι Κόλαση. Αὐτό εἶναι τό βασικό κλειδί τῆς θεραπευτικῆς ἐμπειρίας τῶν ἀνθρώπων μέσα στήν Ἐκκλησία.
1 σχόλιο:
Μαζί μέ την αίρεση , μαζί μέ τον οικουμενισμό πάει και ο αμοραλισμός και η κατάργηση του ασκητικού πνεύματος . Αντί της θεραπείας των παθών
προωθείται η θεολογική κάλυψη των παθών . Ήδη ύστερα απο 20 χρόνια απροκάλυπτου και επιθετικού οικουμενισμού έχουν αρχίσει νά φαίνονται τα αποτελέσματα της αλλοτριώσεως . Οι θεούσες πέταξαν τα μαντήλια και τα κομποσχοίνια και κυκλοφορούν μέ τατουάζ . Δεν τρελλάθηκες παιδί μου , δαιμονίστηκες . Νά πάς νά σε διαβάσουν . Η Φάνιη'ς στον άγιο Νικόλαο του Ελπιδοφόρου ! Έ ! Ρε μεγαλεία ! Το γαλλικό αξαν το είχαμε απο εδώ ! Οι παπάδες απο άμβωνος κυνηγούν το πρός εξαφάνισιν είδος της θεούσας . Δεν ακούς κήρυγμα νά ελέγχει την γύμνια παρά τους χαλά την βιτρίνα η θεούσα .
Ειλικρινά δεν ξέρω πού το πάνε . Απο τους παπάδες όποιος την πλήρωσε την πλήρωσε . Ήταν άτυχος ο παπα Χάρλευ που πλήρωσε τα δαχτυλίδια της Πόπης . Στο εξής όλα απελευθερώνονται . Η ελεύθερη συμβίωση , ο δεύτερος γάμος των κληρικών .....την μία την παρκάραμε την άλλη βρήκαμε ? Ερωτώ ! Ερωτήσεις κάνω . Ο Καλαιτζίδης , αυτή η μεγάλη προσωπικότητα απο το πλέον επίσημο βήμα , το θεολογικό εργαστήρι του οικουμενισμού , την θεολογική , μεταπατερική ακαδημία του Βόλου έθεσε μεγάλα θέματα . Το εσωβράκιόν του το ανήγαγε σε μεγάλη θεολογία . Αντί γιά νήψη πήδημα !
Μικρέ πρόσεχε ! Τίποτα δεν προσφέρουν τζάμπα . Πρώτα θα σε βάλουν νά υπογράψεις, όπως έβαλαν και τον μπάρμπα και δαιμονίστηκε και φορά μπροστά του τον Δία . Θά δαιμονιστείς παιδάκι μου . Μή κοιτάς ! Το άλλο ήταν ήδη δαιμονισμένο .
Πρόσεχε ! Πρόσεχε ! Πρόσεχε !
Δημοσίευση σχολίου