Πολλοί τελευταῖα, χρησιμοποιοῦν τήν ἐξαιρετική περίπτωση τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας ὡς ἐπιχείρημα γιά τή μή τέλεση τῆς θ. Λειτουργίας, λόγῳ τῆς ἀπαγορεύσεως.
Ἰσχυρίζονται ὅτι ἡ Ὁσία, ἀλλά καί ἄλλοι ἐρημίτες, κοινώνησαν μόνο μία φορά στή ζωή τους κι ὅμως αὐτό δέν τούς ἐμπόδισε ν’ ἁγιάσουν...
Μεταφέρουμε, λοιπόν, ἕνα μικρό ἀπόσπασμα ἀπό τό ὡφελιμότατο βιβλίο τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου: «Περὶ συνεχοῦς Μεταλήψεως τῶν Ἀχράντων τοῦ Χριστοῦ Μυστηρίων» (ἐκδ. Νεκτ. Παναγόπουλος, Ἀθήνα 2001).
Ἀπαντώντας ὁ Ἅγιος στήν ἔνσταση κάποιων συγχρόνων του, γράφει:
«Προβάλλουσι πάλιν τινὲς καὶ λέγουσιν, ὅτι ἰδοὺ ἡ Ὁσία Μαρία καὶ πολλοὶ ἄλλοι ἐρημῖται καὶ ἀσκηταί, οἵτινες μίαν φορὰν εἰς ὅλην των τὴν ζωὴν ἐκοινώνησαν καὶ δὲν τοὺς ἐμπόδισεν ἡ βραδύτης νὰ ἁγίασουν.
«Πρὸς τοὺς ὁποίους ἀποκρινόμεθα, ὅτι οὔτε οἱ ἐρημῖται κυβερνῶσι τὴν Ἐκκλησίαν, οὔτε ἡ Ἐκκλησία διὰ τοὺς ἐρημίτας ἔκαμε τοὺς κανόνας, καθὼς ὁ Ἀπόστολος λέγει: “δικαίῳ νόμος οὐ κεῖται” (Α΄ Τιμ. ι΄ 9)...
«Πλὴν καὶ αὐτοὶ οἱ ἐρημῖται, ἐὰν εἶχον τὸ μέσον καὶ δὲν ἐκοινώνουν, κατακρίνονται ὡς παραβᾶται τῶν Ἱερῶν κανόνων καὶ ὡς καταφρονηταὶ τῶν θείων Μυστηρίων. Εἰ δὲ καὶ δὲν εἶχον, εἶναι ἀνεύθυνοι…» (ὅ. ἀ., σελ. 132–133).
1 σχόλιο:
Ηλεία: Ούτε κεκλεισμένων των θυρών λειτουργία τη Μεγ. Εβδομάδα και την Ανάσταση
Χωρίς λειτουργία των Ιερών Ναών έστω και κεκλεισμένων θυρών θα είναι το καθεστώς των ημερών στη Μητρόπολη Ηλείας όπως σαφώς προκύπτει από την εγκύκλιο που έστειλε την Τρίτη 7/4 ο Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Γερμανός με την οποία καλεί τους Ιερείς να μείνουν στα σπίτια τους λόγω του Κορωνοϊού και να προσευχηθούν από εκεί όλη τη Μ. Εβδομάδα και το Πάσχα.
Διέγνωσε πιθανότατα τα όποια "παρατράγουδα" που θα δημιουργούνταν (και τα οποία, σημειωτέον, σίγουρα θα γίνουν σε πλήθος περιπτώσεων, έστω "λειτουργίας κεκλεισμένων", αλλού)...
Σε άλλο σημείο της εγκυκλίου αναφέρεται στις εορτές μετά το Πάσχα όπως την Τρίτη της Λαμπρής, του Αγίου Γεωργίου, της Ζωοδόχου Πηγής, κ.τ.λ., όπου αναφέρει οτι θα λειτουργήσουν τότε κεκλεισμένων των θυρών μόνο οι Ιεροί Ναοί που εορτάζουν
Δημοσίευση σχολίου