Η απάντηση του Μητροπολίτη Αργολίδας για το «πάρτι βλασφημίας»
Τούτη τη μέρα που γεννήθηκε η Ευσπλαχνία, που ταυτίζεται με την Αγάπη, βρέθηκαν κάποιοι συμπολίτες μας που επιχείρησαν να την αμαυρώσουν. Αν και λυπήθηκα βαθειά μέσα μου και πόνεσα για αυτά τα νέα παιδιά, δεν θέλησα ούτε να σχολιάσω, ούτε να διαμαρτυρηθώ, ούτε πολύ περισσότερο να «απειλήσω» με αρές και αναθέματα τους δημιουργούς της αφίσας και του «βλάσφημου πάρτυ». Προτιμώ την σιωπή του Χριστού. «Ο δε Ιησούς εσιώπα» μπροστά στο καταιγισμό των κατηγοριών, απειλών, βλασφημιών. Μια σιωπή ισχυρότερη απ’ όλες τις φωνές και βροντές. Αλλά και για έναν ακόμη λόγο. Η αντίδραση σε κάθε «βλάσφημη» εκδήλωση, ταινία, βιβλίο κ.λπ. είναι η καλύτερη διαφήμηση και το έχουν μάθει καλά οι επαγγελματίες της διαφήμησης… Το κακό δεν το διαφημίζουμε. Ο Χριστός δεν ασχολείται με το κακό. Δεν έχει καμιά σχέση μαζί του. Όμως μετά το θόρυβο που ξεσηκώθηκε, ένοιωσα ότι δεν μπορώ να παραμείνω στη σιωπή μου. Γι’ αυτό και καταθέτω κάποιες σκέψεις και κάποια ερωτηματικά, όσο γίνεται πιο νηφάλια, προς τους διοργανωτές του εν λόγω πάρτυ, αλλά και σε εμάς. Δεν τους γνωρίζω προσωπικά,αλλά απ’ ό,τι κατάλαβα και από τη μικρή πληροφόρηση που είχα, πρόκειται για νέα παιδιά, τα οποία, μεταξύ των άλλων, βρήκαν και αυτόν τον τρόπο να εκδηλώσουν την αντίδραση τους στο «κατεστημένο», ίσως και τον πόνο τους, το άγχος τους ή την αγωνία τους μπροστά στα αμείλικτα και επιτακτικά ερωτήματα της ύπαρξης. Βεβαίως, απ’ όσο πληροφορήθηκα, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Έγινε και το Πάσχα, αλλά έμεινε μεταξύ τους και δεν πήρε τέτοιες διαστάσεις. Κάποιοι χριστιανοί επικαλέστηκαν τα «ανθρώπινα δικαιώματα», το σεβασμό στα πιστεύω του άλλου κ.λπ. κ.λπ. Δεν το κάνω. Όχι γιατί τα αμφισβητώ, αλλά γιατί ως χριστιανός τα θεωρώ πολύ λίγα. Ο Χριστός παραιτήθηκε των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων Του», δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να απολογηθεί, να απαιτήσει την εφαρμογή των στοιχειωδών δικονομικών μέσων της εποχής Του. Παραδόθηκε εθελούσια και οδηγήθηκε ανυπεράσπιστος στη σφαγή «ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς καί σωτηρίας». Κι έκανε την υπέρβαση.
Κι έρχομαι στο ερώτημα. Μου έκανε εντύπωση ότι οι διοργανωτές διάλεξαν αυτή την εκπληκτική σε κάλλος και υψηλής τέχνης εικόνα του Χριστού, που φυλάσεται στο Σινά. Είναι η πιο παλιά εικόνα του Χριστού, που έχει γίνει αντικείμενο θαυμασμού, έρευνας και αναλύσεων, όχι μόνον από θεολόγους αλλά και από καλλιτέχνες, κριτικούς τέχνης και ειδικούς. Μια εικόνα που αποτέλεσε το πρότυπο όλων των άλλων εικόνων του Χριστού. Αναρωτιέμαι λοιπόν: Δεν είδαν αυτή την ομορφιά; Πώς τόλμησαν να την κακοποιήσουν με τόσο βάναυσο τρόπο; Πώς θα μας φαινόταν αν κάποιος κατέστρεφε και αλλοίωνε τις προσωπογραφίες των μεγάλων καλλιτεχνών που φιλοξενούνται στα μεγάλα μουσεία; Εδώ δεν πρόκειται απλώς για κίτς, αλλά για κάτι βαθύτερο, ένδειξη μιας εσωτερικής ερημίας και αδυναμίας να ξεχωρίσουμε την ομορφιά, από την ασχήμια…
Όσοι διαβάζετε τούτες τις γραμμές σας καλώ να κοιτάξετε αυτήν την εικόνα. Αφεθήτε για λίγο. Κι έπειτα κρύψτε το αριστερό μάτι του Χριστού. Δείτε μόνο το δεξί. Θα δείτε ένα μάτι συμπόνιας, ευσπλαχνίας, ιλαρότητας, ελέους και αγάπης. Κρύψτε τώρα το δεξί μάτι και δείτε το αριστερό. Ένα μάτι που σου προκαλεί το δέος. Το δέος μπροστά στο μυστήριο, μπροστά στη θεότητα του Χριστού. Κι όμως σ’ αυτό το μάλλον αυστηρό μάτι, όχι τυχαία, το φρύδι είναι σηκωμένο, έτοιμο για να ακούσει μ’ ενδιαφέρον τον άνθρωπο. Ένας συνδυασμός δέους αλλά και αγάπης. Φοβάμαι ότι αυτό το βλέμμα του δέους και της απέραντης αγάπης, οι διοργανωτές, όπως και οι περισσότεροι από μας δεν το αντέχουμε. Ό,τι έγινε ήταν μια αντίδραση και μια επίθεση στην Αγάπη του Χριστού. Αυτή την Αγάπη δεν την αντέχουμε. Ναι, δεν αντέχεται η Αγάπη. Μας βολεύουν τα… ρόζ αισθηματάκια, που διαρκούν «όσο κρατάει ένας καφές» αλλά όχι η «κραταιὰ ὡς θάνατος ἀγάπη». Βλέπω πολλούς χριστιανούς σε παρόμοιες περιπτώσεις να εξανίστανται, άλλοι να ανησυχούν, άλλοι να αγχώνονται, άλλοι να καλούν «στ’ άρματα» για να υπερασπίσουν το Χριστό. Κατανοώ τη δικαιολογημένη αντίδραση, δε μπορώ όμως να συμφωνήσω με «σταυροφορικές» μεθόδους. Ο Χριστός δεν έχει ανάγκη από ροπαλοφόρους υπερασπιστές. Στη σύλληψη Του επιτίμησε τον απόστολο Πέτρο. «Βάλε τὴν μάχαιραν εἰς τὴν θήκην»… Οι όποιες «βλασφημίες» προς το πρόσωπο Του, δεν Τον αγγίζουν. Ξέρει πολύ καλά από βλαστήμιες, από φτύσιμο, από χαστούκια, από ραπίσματα, από καρφιά, από ξύδι, από χολή, από λόγχες. Ο Χριστός, όπως έλεγε ο Pascal, βρίσκεται στη Γεθσημανή και αγωνιά ως το τέλος του κόσμου. Το πάθος Του έχει διπλή όψη. Πάσχει πάνω στο σταυρό και πάσχει από δύο ομάδες. Πάσχει από εχθρούς και φίλους. Πάσχει από την αδυναμία του κόσμου να Τον κατανοήσει. Πάσχει από τα παιδιά Του, που δεν Τον κατανοούν, πάσχει και από τα άλλα παιδιά Του, που τον αρνούνται, γιατί και αυτοί δεν Τον κατανοούν. Πάνω στο σταυρό, αντί να καταραστεί, αντί να ρίξει κεραυνούς, αντί να τιμωρήσει… αγωνιά για τους σταυρωτές Του, τους βλάσφημους, τους ληστές, αγωνιά για όλους μας και ένα ζητά: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι». Μια κραυγή αγωνίας που ακούγεται ως και σήμερα και θα ακούγεται έως το τέλος του κόσμου.
Αδελφοί, «Μή ταρασσέσθω υμών ή καρδία, μηδέ δειλιάτω». Και τούτο γιατί «γεννήθηκε η Ευσπλαχνία».
Πέρασαν και θα περάσουν αιώνες και αιώνες «και δεν θα ’χουμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό».
Με ευχές για Χριστούγεννα ελπίδας Ο Αργολίδος Νεκτάριος
Τούτη τη μέρα που γεννήθηκε η Ευσπλαχνία, που ταυτίζεται με την Αγάπη, βρέθηκαν κάποιοι συμπολίτες μας που επιχείρησαν να την αμαυρώσουν. Αν και λυπήθηκα βαθειά μέσα μου και πόνεσα για αυτά τα νέα παιδιά, δεν θέλησα ούτε να σχολιάσω, ούτε να διαμαρτυρηθώ, ούτε πολύ περισσότερο να «απειλήσω» με αρές και αναθέματα τους δημιουργούς της αφίσας και του «βλάσφημου πάρτυ». Προτιμώ την σιωπή του Χριστού. «Ο δε Ιησούς εσιώπα» μπροστά στο καταιγισμό των κατηγοριών, απειλών, βλασφημιών. Μια σιωπή ισχυρότερη απ’ όλες τις φωνές και βροντές. Αλλά και για έναν ακόμη λόγο. Η αντίδραση σε κάθε «βλάσφημη» εκδήλωση, ταινία, βιβλίο κ.λπ. είναι η καλύτερη διαφήμηση και το έχουν μάθει καλά οι επαγγελματίες της διαφήμησης… Το κακό δεν το διαφημίζουμε. Ο Χριστός δεν ασχολείται με το κακό. Δεν έχει καμιά σχέση μαζί του. Όμως μετά το θόρυβο που ξεσηκώθηκε, ένοιωσα ότι δεν μπορώ να παραμείνω στη σιωπή μου. Γι’ αυτό και καταθέτω κάποιες σκέψεις και κάποια ερωτηματικά, όσο γίνεται πιο νηφάλια, προς τους διοργανωτές του εν λόγω πάρτυ, αλλά και σε εμάς. Δεν τους γνωρίζω προσωπικά,αλλά απ’ ό,τι κατάλαβα και από τη μικρή πληροφόρηση που είχα, πρόκειται για νέα παιδιά, τα οποία, μεταξύ των άλλων, βρήκαν και αυτόν τον τρόπο να εκδηλώσουν την αντίδραση τους στο «κατεστημένο», ίσως και τον πόνο τους, το άγχος τους ή την αγωνία τους μπροστά στα αμείλικτα και επιτακτικά ερωτήματα της ύπαρξης. Βεβαίως, απ’ όσο πληροφορήθηκα, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο. Έγινε και το Πάσχα, αλλά έμεινε μεταξύ τους και δεν πήρε τέτοιες διαστάσεις. Κάποιοι χριστιανοί επικαλέστηκαν τα «ανθρώπινα δικαιώματα», το σεβασμό στα πιστεύω του άλλου κ.λπ. κ.λπ. Δεν το κάνω. Όχι γιατί τα αμφισβητώ, αλλά γιατί ως χριστιανός τα θεωρώ πολύ λίγα. Ο Χριστός παραιτήθηκε των «ανθρωπίνων δικαιωμάτων Του», δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να απολογηθεί, να απαιτήσει την εφαρμογή των στοιχειωδών δικονομικών μέσων της εποχής Του. Παραδόθηκε εθελούσια και οδηγήθηκε ανυπεράσπιστος στη σφαγή «ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς καί σωτηρίας». Κι έκανε την υπέρβαση.
Κι έρχομαι στο ερώτημα. Μου έκανε εντύπωση ότι οι διοργανωτές διάλεξαν αυτή την εκπληκτική σε κάλλος και υψηλής τέχνης εικόνα του Χριστού, που φυλάσεται στο Σινά. Είναι η πιο παλιά εικόνα του Χριστού, που έχει γίνει αντικείμενο θαυμασμού, έρευνας και αναλύσεων, όχι μόνον από θεολόγους αλλά και από καλλιτέχνες, κριτικούς τέχνης και ειδικούς. Μια εικόνα που αποτέλεσε το πρότυπο όλων των άλλων εικόνων του Χριστού. Αναρωτιέμαι λοιπόν: Δεν είδαν αυτή την ομορφιά; Πώς τόλμησαν να την κακοποιήσουν με τόσο βάναυσο τρόπο; Πώς θα μας φαινόταν αν κάποιος κατέστρεφε και αλλοίωνε τις προσωπογραφίες των μεγάλων καλλιτεχνών που φιλοξενούνται στα μεγάλα μουσεία; Εδώ δεν πρόκειται απλώς για κίτς, αλλά για κάτι βαθύτερο, ένδειξη μιας εσωτερικής ερημίας και αδυναμίας να ξεχωρίσουμε την ομορφιά, από την ασχήμια…
Όσοι διαβάζετε τούτες τις γραμμές σας καλώ να κοιτάξετε αυτήν την εικόνα. Αφεθήτε για λίγο. Κι έπειτα κρύψτε το αριστερό μάτι του Χριστού. Δείτε μόνο το δεξί. Θα δείτε ένα μάτι συμπόνιας, ευσπλαχνίας, ιλαρότητας, ελέους και αγάπης. Κρύψτε τώρα το δεξί μάτι και δείτε το αριστερό. Ένα μάτι που σου προκαλεί το δέος. Το δέος μπροστά στο μυστήριο, μπροστά στη θεότητα του Χριστού. Κι όμως σ’ αυτό το μάλλον αυστηρό μάτι, όχι τυχαία, το φρύδι είναι σηκωμένο, έτοιμο για να ακούσει μ’ ενδιαφέρον τον άνθρωπο. Ένας συνδυασμός δέους αλλά και αγάπης. Φοβάμαι ότι αυτό το βλέμμα του δέους και της απέραντης αγάπης, οι διοργανωτές, όπως και οι περισσότεροι από μας δεν το αντέχουμε. Ό,τι έγινε ήταν μια αντίδραση και μια επίθεση στην Αγάπη του Χριστού. Αυτή την Αγάπη δεν την αντέχουμε. Ναι, δεν αντέχεται η Αγάπη. Μας βολεύουν τα… ρόζ αισθηματάκια, που διαρκούν «όσο κρατάει ένας καφές» αλλά όχι η «κραταιὰ ὡς θάνατος ἀγάπη». Βλέπω πολλούς χριστιανούς σε παρόμοιες περιπτώσεις να εξανίστανται, άλλοι να ανησυχούν, άλλοι να αγχώνονται, άλλοι να καλούν «στ’ άρματα» για να υπερασπίσουν το Χριστό. Κατανοώ τη δικαιολογημένη αντίδραση, δε μπορώ όμως να συμφωνήσω με «σταυροφορικές» μεθόδους. Ο Χριστός δεν έχει ανάγκη από ροπαλοφόρους υπερασπιστές. Στη σύλληψη Του επιτίμησε τον απόστολο Πέτρο. «Βάλε τὴν μάχαιραν εἰς τὴν θήκην»… Οι όποιες «βλασφημίες» προς το πρόσωπο Του, δεν Τον αγγίζουν. Ξέρει πολύ καλά από βλαστήμιες, από φτύσιμο, από χαστούκια, από ραπίσματα, από καρφιά, από ξύδι, από χολή, από λόγχες. Ο Χριστός, όπως έλεγε ο Pascal, βρίσκεται στη Γεθσημανή και αγωνιά ως το τέλος του κόσμου. Το πάθος Του έχει διπλή όψη. Πάσχει πάνω στο σταυρό και πάσχει από δύο ομάδες. Πάσχει από εχθρούς και φίλους. Πάσχει από την αδυναμία του κόσμου να Τον κατανοήσει. Πάσχει από τα παιδιά Του, που δεν Τον κατανοούν, πάσχει και από τα άλλα παιδιά Του, που τον αρνούνται, γιατί και αυτοί δεν Τον κατανοούν. Πάνω στο σταυρό, αντί να καταραστεί, αντί να ρίξει κεραυνούς, αντί να τιμωρήσει… αγωνιά για τους σταυρωτές Του, τους βλάσφημους, τους ληστές, αγωνιά για όλους μας και ένα ζητά: «Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι». Μια κραυγή αγωνίας που ακούγεται ως και σήμερα και θα ακούγεται έως το τέλος του κόσμου.
Αδελφοί, «Μή ταρασσέσθω υμών ή καρδία, μηδέ δειλιάτω». Και τούτο γιατί «γεννήθηκε η Ευσπλαχνία».
Πέρασαν και θα περάσουν αιώνες και αιώνες «και δεν θα ’χουμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό».
Με ευχές για Χριστούγεννα ελπίδας Ο Αργολίδος Νεκτάριος
8 σχόλια:
Δίκιο έχει σε όλα αυτά που λέει , αλλά εγώ θα επιλέξω το λάθος.
Δε μας παρατάνε λέω γω, χριστιανοί είμαστε, όχι μ@λ@κες.
Μου φαίνεται, μας λείπει λίγο το νεύρο; Μήπως να πα να πιούμε το τσαγάκι μας και να κάτσουμε στη γωνιά και να μη μιλάμε καλύτερα;
Εντάξει, δεν θα ασχοληθώ περαιτέρω σε στυλ, δεν θα βάλουμε τους μαργαρίτας έμπροσθεν των χοίρων (pearls before swine), αλλά ένα άι χάσου ρε απολίτιστε, όσο να ναι το χρειάζεται, και νομίζω πρέπει να ακούγεται.
Πού είσαι Άγιε Νικόλαε με το χαστούκι στόν θλιβερό άρειο και σύ Άγιε Πατροκοσμά πού δέν ήθελες να βλέπεις όσους με δαιμονική έπαρση βρίζαν το Χριστό και την Παναγία και τούς Αγίους κι έλεγες ότι αγιάζει το χέρι πού θα αντιδράσει και δυναμικά σε τέτοιες βλαστήμιες (ίσως έπρεπε και σύ και όλοι οι Άγιοι Πατέρες να πάρτε μαθήματα "αγάπης" από τούς νεο-εποχικούς "ορθόδοξους" δεσποτάδες) .......
Οὐαὶ ὑμῖν Φαρισαίοι, ὑποκριτές. Ὅταν ἦρθε τὸν σταυρώσατε. Τώρα σκυλεύετε τὴν ἁγιότητα Του κατασκευάζοντας σοφίσματα, ποὺ νὰ ἐξυπηρετοῦν τὴν ἐκ νέου σταύρωσί του. Ὅταν βλασφημεῖται ἡ μάνα σου, ὁ πατέρας σου, τὸ παιδί σου, δὲν τὸν ὑπερασπίζεσαι; ἢ μήπως δὲν ὑπερασπίζεσαι -χά, χά!- τὰ οἰκονομικὰ δικαιώματα τῆς Μητροπόλεὠς σου; Καὶ δὲν μιλᾶμε γιὰ τὴν μάχαιρα τοῦ Πέτρου. Ἀλλὰ μιλᾶμε γιὰ τοὺς ἀνὰ τοὺς αἰώνας μαθητὲς του, ποὺ τὸν ἐγκαταλείπουν στὸ σταυρὸ φοβούμενοι καὶ σιωπῶντες. Καὶ βέβαια ἄλλο εἶναι τὶ κάνει ὁ Χριστὸς καὶ ὁ κάθε θεωμένος ἅγιος, ὅσον ἀφορᾶ τὸν ἑαυτό του καὶ ἄλλο τὶ κάνει ὁ ἴδιος ἅγιος γιὰ τὸν Χριστὸ καὶ γιὰ τὴν ἀμώμητο πίστι. Πλὴν ὑπάρχει καὶ ὁ Ἰωάννης μαζὶ μὲ τὴν Κυρία Θεοτόκο, ποὺ στάθηκαν δίπλα Του ὡς τὸ τέλος, κάτω ἀπὸ τὸ σταυρὸ μὲ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους ὑπερασπιζόμενοι μὲ τὴν στάσι τους ἐμπράκτως τὸν ἡγαπημένο. Ἂν τὸν ἐπισκοπικό σου θῶκο τὸν εἶχε ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ποὺ ἐξορίστηκε στὰ Κόμανα καὶ πέθανε, γιὰ νὰ ὑπερασπισθῇ τὸν ἀγρὸ τῆς χήρας, τὶ φαντάζεσαι δὲν θὰ ἄρθρωνε λόγο γιὰ νὰ ὑπερασπισθῇ τὸν Χριστό Του; Ντροπή!
Το μαστίγιο, νομίζω
είναι για
να ανατρέπονται τα εμπορεύματα
μέσα στο
στο ναό,
και φοβισμένοι οι έμποροι
να βγαίνουν εξω.
Στις διάφορες...καζούρες, που οι όχλοι των Ιουδαίων
με την πρωτοστασία των
γνωστών αγνώστων
προσπάθησαν να οργανώσουν
ονειρευόμενοι πως θα πιάσουν στον ύπνο, αυτόν
που στα μάτια τους μπροστά, τόσα θαυμάσια
εποίησε
(οι "έχοντες προσαρμόσει
στα δεδομενα της εποχής"
τον νόμο και τους προφήτες, παίρνοντας
ότι τους συμφέρει
όταν τους συμφέρει
κι όπως τους συμφέρει
...εαν και άμα τους συμφέρει)
σ' αυτούς λοιπόν
η απάντηση του Χριστού
ήταν πάντα,
η α π ο κ ά λ υ ψ η του περιεχόμενου της καρδιάς
τους.
Μήπως και σήμερα
όλοι αυτοί οι
κακομαθημένοι, που το
παίζουν βέβηλοι όταν
η μόδα και η φάση το
απαιτεί
ασπόνδυλοι και έτοιμοι
να φτύσουν εκεί, που
αργότερα θα ζητήσουν
να παντρευτούν
να βαφτίσουν τα παιδιά
τους,
κάποτε
θα βρεθούν στο μνημόσυνο
η στο ξόδι των συγγενών
(ίσως το μοναδικό που
ισως λίγο θα τους ταρακουνήσει)
μήπως λοιπόν κι αυτοί
κρυμμένοι πίσω από μαγκιά
-βιτρινα, έχουν συνηθίσει
να έχουν απεναντί τους
ανάξιους ολιγόπιστους
που ζώντας χωρίς φόβο
Θεού, καταντάμε να φοβόμαστε και τη σκιά μας;
Αγαπητε μου Τρελογιαννη.. Σε παρακολουθω ανεληπως.. Εισαι απο τις ιντερνετικες γωνιες που αναπαυομαι.. Σημερα ομως αν εκλαμβανω σωστα τον καπως «ειρωνικο» σου τιτλο και διαβαζοντας την απαντηση του Αγιου Αργολιδος και τη δικη σου αναπαντηση στα γραφομμενα σοφ θα μου επιτρεψεις να συμφωνησω με τον Αγιο Αργολιδος.. ισως πρωτη φορα! Οχι γιατι δεν πρεπει να δηλωνουμε τη πιστη μας και να τη προστατευουμε και φυσικα να ειμαστε ετοιμοι να δωσουμε τη ζωη μας αν χρειαστει αλλα υπαρχουν ορισμενες φορες που το σκοταδι οσο πυκνο και αν ειναι ενα μονο Φωτονιο αρκει να αλλαξει το σκοτος σε φως... Σιγουρα θα σου φαινονται συναισθηματικοι παρορμητισμοι ενεκα των ημερων αλλα οσο κοιταζω την εικονα και εξοργιζομενος στην αρχη με ολο αυτο βλεπω τη διττη φυση Του.. Αγαπη -Δικαιοσυνη!
Ειναι ευκολο να σηκωσουμε το χερι μας να χτυπησουμε, να απειλησουμε , να καταδειξουμε το σφαλμα, ομως ποσο δυσκολο να σηκωσουμε το χερι μας να αγκαλιασουμε και να εγλογησουμε τους «εχθρους».. Ολοι εδω μεσα μιλουν εξ´ονοματος Του, τι ο ιδιος ο Χριστος θα εκανε.. ειμαστε τοσο κοντα Του κι ομως τοσο μα τοσο μακρια Του..
με αγαπη Χριστου..
Απο βιασυνη... Ανελλιπως το ορθον...
Προσωπικά με ανέπαυσε το μήνυμα του μητροπολίτη Αργολίδος. Ελπίζω και οι ταλαιπωροι του "πάρτυ" να το κατάλαβαν...
Cyclus
Προς cyclous: σε ανέπαυσε η ηττοπαθής στάση του μητροπολίτη;
Αυτή θα αποθρασύνει τους βλασφήμους και φυσικά ο επίσκοπος θα αποσπάσει και τα εύσημά τους.
"Τι προοδευτικός επίσκοπος" είναι αυτός θα πουν;
Όχι μισαλλόδοξος σαν τους άλλους, θα ισχυρισθούν.
Εμένα, πάντως, με ανέπαυσε το παρακάτω κείμενο του μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Αμφιλοχίου:
http://www.diakonima.gr/2019/12/27/%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%87%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CF%8E%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CE%B9-%CF%80/
Δημοσίευση σχολίου