Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, πρόκειται περί ανοησίας ή περί πορωμένης συνείδησης;
Τραβάει κανείς τα μαλλιά του με αυτά που διαβάζει.
Επίσκοποι της Εκκλησίας είναι αυτοί ή επαγγελματίες ψεύτες;
Μετά τα όσα έχουν γραφτεί για τους λόγους και τα έργου του Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνατίου σχετικά με το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και παρά το γεγονός ότι οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις που έχει δεχτεί, για τα ανιστόρητα και αθεολόγητα των όσων υποστηρίζει κατά καιρούς, είναι πάρα πολλές, ο ίδιος συνεχίζει την παραπληροφόρηση.
Μας έχει δημιουργήσει την εντύπωση ότι δεν μαθαίνει εύκολα. Κάνει σαν να μην έχει διαβάσει ή ακούσει καθόλου την αποδοκιμασία των λεγομένων του και συνεχίζει και επαναλαμβάνει, ότι εκκλησιολογικά ανυπόστατο ανέφερε στην Ιεραρχία, ως επιχείρημα για την αναγνώριση της αυτοκεφαλίας.
Το ίδιο πράγμα έκανε και στην εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση» της ΕΡΤ1.
Επειδή όμως εμείς έχουμε υπομονή και θα τον διδάσκουμε μέχρι κάποτε να μάθει, θα σχολιάσουμε το τμήμα της συνέντευξής του για το ουκρανικό, πρόταση – πρόταση.
Για τις πρόσφατες εξελίξεις στις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Πατριαρχείο Μόσχας και αν υπήρχε ανάγκη για την αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο κ. Ιγνάτιος είπε τα εξής: «Υπήρχε απόλυτη ανάγκη. Πρώτα-πρώτα, εμείς δεν αποδώσαμε την Αυτοκεφαλία. Αυτό το έκανε το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Και το έκανε, γιατί πρέπει όλοι να έχουμε συνείδηση ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό έθνος, το Ουκρανικό. Είναι Ουκρανοί, που έχουν ξεχωρίσει από το ρωσικό έθνος και από τους Ρώσους. Και θέλησαν, όπως όλα τα έθνη, όπως και εμείς οι Έλληνες, όπως και οι Ρουμάνοι, οι Σέρβοι, οι Βούλγαροι, να έχουν τη δική τους Αυτοκέφαλη Εκκλησία».
Μεγάλη σοφία αυτό που είπατε κ. Ιγνάτιε. Φυσικά οι κάτοικοι της Ουκρανίας είναι Ουκρανοί και έχουν εθνική συνείδηση ουκρανική και φυσικά μετά την πτώση του Υπαρκτού Σοσιαλισμού το ανεξάρτητο κράτος Ουκρανία κατοικείται από Ουκρανούς. Τα σύνορα που τοποθέτησαν μεταξύ τους Ρωσία και Ουκρανία, τα τοποθέτησαν υπολογίζοντας μεταξύ τους και τα όρια των εθνών τους.
Όμως, ποιοι είναι αυτοί που θέλησαν να έχουν αυτοκεφαλία; Εσκεμμένα δεν το λέτε, το κρύβετε επιμελώς. Την αυτοκεφαλία την ζήτησαν μετά από υπόδειξη του Φαναρίου και την πήραν διάφορα παραμάγαζα εκκλησιαστικού τύπου, τα οποία είχαν για κληρικούς, καθηρημένους, αναθεματισμένους, σχισματικούς, τυχοδιώκτες, με χειροτονίες περίεργες κλπ, τους οποίους μέχρι χθες καταδίκαζαν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες παγκοσμίως.
Επίσης δεν μπορείτε να θυμηθείτε ή παραλείπετε σκόπιμα να αναφέρετε, τί είδους αυτοκεφαλία έχουμε εμείς οι Έλληνες. Αλήθεια κ. Ιγνάτιε με τη λογική που διεκδικείτε το δίκαιο αίτημα για αυτοκεφαλία στο Ουκρανικό έθνος γιατί δεν λέτε στον Πατριάρχη να διορθώσει την κουτσουρεμένη αυτοκεφαλία που έχουμε στην Ελλάδα με τις τέσσερις διαφορετικές εκκλησιαστικές υποστάσεις;
Είπατε παρακάτω: «Δυστυχώς, μέσα από τη σχέση τους με τη Ρωσική Εκκλησία, στην οποία ανήκαν μέχρι τώρα, δεν μπόρεσε να βρεθεί λύση και με τις συνθήκες που επικρατούν, ούτε πρόκειται να δοθεί από κει η λύση».
Είπατε «ανήκαν»; Δηλαδή δεν ανήκουν σήμερα τα εκατομμύρια των Ουκρανών που θρησκεύουν ορθόδοξα στις Εκκλησίες και τα Μοναστήρια του Μητροπολίτη Ονουφρίου; Και έπειτα για ποια λύση μιλάτε; Ποιο ήταν το πρόβλημα; Παραμερίσατε την κανονική και σοβαρή Εκκλησία για να αναγνωρίσετε μια ομάδα ανύπαρκτων για την Ορθοδοξία, που την αποτελούσαν αλλοπρόσαλλοι; Δώσατε υπόσταση σε ανυπόστατους; Σε ποιους νομίζετε ότι θα πουλήσετε αυτά τα παραμύθια.
Η άλλη σοφία που είπατε: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε πάντοτε αυτό το προνόμιο, να δίδει το Αυτοκέφαλο. Άπαξ και το Οικουμενικό Πατριαρχείο συνοδικά αποφάσισε να το κάνει, εμείς δεν θα μπορούσαμε να μην αναγνωρίσουμε, στη συνέχεια. Η σχέση μας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι τέτοια, που επιβάλλει να ακολουθήσουμε αυτό. Κι εξάλλου, είναι κάτι που κι εμείς το ζητήσαμε, κάποτε, και το αποκτήσαμε».
Από που βγάλατε το συμπέρασμα ότι το Πατριαρχείο είχε το προνόμιο του Αυτοκεφάλου. Μάλλον από Εκκλησιαστική Ιστορία και Κανονικό Δίκαιο δεν φαίνεται να το έχουμε Δέσποτα; Ανοίξτε επιτέλους και ρίξτε μιά ματιά σε καμιά σελίδα από τις εκατοντάδες που έχουν γραφτεί και απορρίπτουν αυτή την εμμονή που έχετε; κ. Ιγνάτιε συνέλθετε. Όσο και να επιμένετε, εμείς Πάπα στην Ορθοδοξία δεν πρόκειται να δεχτούμε. Κάνετέ τον για την Μητρόπολή σας και να τον χαίρεστε. Ποιος σας είπε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε τις οποιεσδήποτε ανιστόρητες, αθεολόγητες και καταστροφικές για την Ορθοδοξία ανόητες επιλογές του οποιουδήποτε Πατριάρχη;
Στη συνέχεια είπατε: «Είναι μια δυσκολία, όντως, μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά ας σκεφθούμε ότι κι εκεί έχουμε ανθρώπους, τους οποίους δεν μπορούσαμε ν’ αφήσουμε στο Σχίσμα, αλλά έπρεπε να έρθουν κι αυτοί μέσα στην κοινωνία της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Τα υπόλοιπα, τα διεκκλησιαστικά, ελπίζω, ότι κάποια στιγμή θα διευθετηθούν… Νομίζω ότι για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, η στάση που κράτησε ήταν μονόδρομος».
Έχετε πραγματικά ένα αλλόκοτο και μάλλον《διεστραμμένο》 ποιμαντικό ενδιαφέρον για αυτούς, τους οποίους ο ίδιος παραδέχεστε ότι βρίσκονταν στο σχίσμα και ότι τάχα δεν έπρεπε να τους αφήσετε εκτός κοινωνίας με την Ορθόδοξη Εκκλησία.κ. Ιγνάτιε. Πως λειτουργεί το ποιμαντικό ενδιαφέρον για σας; Βρίσκετε κάποιους ανθρώπους που εσκεμμένα και από επιλογή τους βρίσκονται εκτός Εκκλησίας και για να τους «διορθώσετε» τι κάνετε; Καταργείτε την Κανονική Εκκλησία και τους αναβαθμίζετε τοποθετώντας τους στη θέση της; Έχετε λαϊκούς και με μία τάχατες συνοδική απόφαση, με ένα χαρτί δηλαδή, τους ονομάζετε μητροπολίτες; Σε τι είδους κοινωνία με την Εκκλησία τους τοποθετήσατε; Με αυτή τη διαδικασία «fast orthodox track» (ταχείας ορθόδοξης ανάπτυξης) που τους υποβάλατε δεν διδάχθηκαν και δεν πρόκειται ποτέ να μάθουν για τις αρετές που θα πρέπει να κοσμούν έναν Ορθόδοξο χριστιανό, την μετάνοια, την ταπείνωση, την υπακοή κλπ.
Και μην μας πείτε ότι οι αποφάσεις του Πατριάρχη δεν κρίνονται; Γιατί μάλλον τότε θα συμπεράνουμε ότι περάσατε με αντιγραφή το μάθημα της Εκκλησιαστικής Ιστορίας στην Θεολογική Σχολή.
«Δεν υπήρχε άλλη λύση. Και νομίζω ότι έγινε με σύνεση, ώστε να φθάσουμε σ’ ένα αποτέλεσμα και, πιστεύω, ότι τελικά θα βρεθούν οι λύσεις που θα οδηγήσουν και πάλι στην πλήρη ενότητα της Ορθοδοξίας».
Αυτό πάλι;
Να λέτε ότι δεν υπήρχε άλλη λύση και αμέσως μετά να λέτε ότι πιστεύετε ότι τελικά θα βρεθούν οι λύσεις;
Δηλαδή γιατί μας το κάνετε αυτό;
Σε ποιους απευθύνεται ο λόγος σας;
Βρήκατε τη λύση που θα έπρεπε να εξασφαλίζει πανορθόδοξη ενότητα και ψάχνετε στη συνέχεια τις λύσεις;
Υπάρχει λογική;
Εκεί στην Ιεραρχία μήπως θα πρέπει να κάνετε ένα mind reset (επαναφορά μυαλού) μήπως και διαπιστώσετε ότι ο λαός έχει αρχίσει να σκέπτεται;
Και κλείνετε πολύ αποφασιστικά και κάθετα: «Λυπάμαι πάρα πολύ που θα το πω… Εάν μετατρέψουμε την Ορθόδοξη Εκκλησία σε τουριστικό γραφείο, συγγνώμη, δεν μπορώ να συμμετάσχω σ’ αυτόν το διάλογο, λυπάμαι πάρα πολύ»
Όμως άλλο πράγμα είπε το Πατριαρχείο Μόσχας και άλλο συκοφαντικά αναφέρετε εσείς ότι είπε. Το Πατριαρχείο Μόσχας σαφέστατα προειδοποίησε τους Ορθοδόξους πιστούς ότι σύμφωνα με τους Ι. Κανόνες δεν επιτρέπετε να κοινωνεί κάποιος σε ναό όπου λειτουργούν σχισματικοί, καθηρημένοι κλπ. Αυτό δε το κάνει από ουσιαστικό ποιμαντικό ενδιαφέρον.
Αλήθεια το ίδιο δεν θα κάνατε και εσείς εάν σας ρωτούσε ένας κληρικός σας σε ποια εκκλησία να εκκλησιαστούν και να κοινωνήσουν κατά το ταξίδι της ενορίας τους στο εξωτερικό;
Θα τους αφήσετε ελεύθερους να πάνε στους Ουνίτες ή στους Καθολικούς;
Αλήθεια το «ποιμαντικό» σας ενδιαφέρον περιορίζεται εντός των τοιχών της μητροπόλεώς σας και μόνο για την ομάδα των σχισματικών της Ουκρανίας;
Μα κ. Ιγνάτιε γιατί καταδικάζετε τις προσκυνηματικές εκδρομές και τα γραφεία τουρισμού των εκκλησιών; Εσείς δεν έχετε κάνει στο Βόλο κάτι αντίστοιχο και κατευθύνετε τους ξένους προσκυνητές και τους χορηγείτε και πλήρες προσκυνηματικό πρόγραμμα για τη Μαγνησία;
Αλήθεια πόσες δεκάδες εκδρομές έχετε προγραμματίσει και συμμετάσχει από τότε που γίνατε κληρικός;
Μήπως καταδικάζετε και το Γραφείο θρησκευτικού τουρισμού της Εκκλ. Της Ελλάδος το οποίο είναι από τα πιο ισχυρά του κόσμου;
Επιτέλους κ. Ιγνάτιε μην εξευτελίζεστε άλλο. Συνέλθετε και προσγειωθείτε στην Ορθόδοξη πραγματικότητα έχοντας υπ΄όψιν σας τα λόγια του Αγίου Λουκά του Ιατρού:
»Νά πηγαίνετε
στούς ναούς ὅπου λειτουργοῦν ἄξιοι ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι δέν ὑποτάχθηκαν
στίς ἐντολές τῆς σχισματικῆς αὐτῆς ὀργάνωσης. Ἀκόμη καί ἐάν ὅλοι οἱ ναοί
πέσουν στά χέρια τους καί δέν ἔχετε ποῦ νά πᾶτε, καλύτερα νά μήν πᾶτε
πουθενά, παρά σ΄ αὐτούς. Νά μήν ἔχετε καμιάν ἐπικοινωνία μέ τούς
σχισματικούς, οὐτε νά ἐπιχειρήσετε διαλόγους μαζί τους.»
Αρχ. Νεκτάριου Αντωνόπουλου «Ἕνας ἅγιος Ποιμένας καί γιατρός χειρουργός 1877-1961) απόσπασμα απο την Διαθήκη του» σελ, 116. Πηγή oukraniko
1 σχόλιο:
Τι κουραζεστε;
Πιστεύει κανείς
οτι τα κανάλια,
που έχουν χρόνια τωρα
ε ξ υ μ ν ή σ ε ι
τα μνημόνια
την ψευτομακεντόνια
τα "διαφορετικα"κλεφτρόνια
τα
αφύσικα περήφανα κοθώνια
και γενικώς
οτι κακό
μας βρήκε,
θα έχανε την
ευκαιρία
να συνεχίσει
το μεθοδικο
σταύρωμα
του λαού του Θεού;
Δημοσίευση σχολίου