π. Άγγελος Αγγελακόπουλος: Πρέπει
να κάνουμε μία διάκριση. Υπάρχουνε οι σχισματικοί οι οποίοι έχουνε
καταγνωσθεί Συνοδικώς, όπως είναι οι σχισματικοί της Ουκρανίας που
υπάρχει Συνοδική απόφαση του Πατριαρχείου Ρωσσίας. Και την αποδέχτηκαν
οι πάντες… Αυτή πλέον η απόφαση είναι τελεσίδικη, οριστικότατη και δεν
ακυρώνεται με τίποτα. Με αυτούς απαγορεύεται κάθε κοινωνία.
Έχουμε όμως τώρα και τους υπολοίπους,
«δικούς μας» σε εισαγωγικά, οι οποίοι έρχονται σε κοινωνία με αυτούς
τους σχισματικούς. Λοιπόν. Είναι μεν υπόδικοι σε σχίσμα, όμως επειδή
λείπει αυτήν την στιγμή μια Συνοδική καταδίκη για να τους χαρακτηρίσουμε
οριστικώς και τελεσιδίκως σχισματικούς, δεν τους λέμε οριστικά
σχισματικούς, αλλά τους λέμε ότι είναι υπόδικοι, υπαίτιοι, όπως θέλετε
πείτε το, για σχίσμα με την κοινωνία που έχουνε.
Να το πω με ένα παράδειγμα. Σα να έχουμε
έναν άνθρωπο ο οποίος είναι εγκληματίας θέλετε; φονιάς; ληστής; βιαστής;
Δεν ξέρω. Ό,τι θέλετε παίρνετε. Και δεν τον έχει πιάσει ακόμη η
αστυνομία για να τον βάλει μέσα, να του κάνει δικαστήριο και να
αποφασίσει την ποινή. Εμείς τώρα τί θα κάνουμε δηλαδή; Επειδή δεν τον
έχει πιάσει η αστυνομία, εμείς θα κάνουμε παρέα με αυτόν τον άνθρωπο;
Είναι σίγουρο ότι αύριο-μεθαύριο θα κάνει τα ίδια και σε μας. Θα μας
συλήσει.
Άρα. Αυτό που είπαμε και πριν. Εμείς
απομακρυνόμαστε από αυτόν, παρόλο που δεν υπάρχει Συνοδική καταδίκη,
δηλαδή δεν υπάρχει η σύλληψή του από την αστυνομία. Κατ’ ανάλογο τρόπο
έτσι πρέπει να πράξουμε και με τους «δικούς μας» οι οποίοι είναι
υπόδικοι για σχίσμα με την κοινωνία που έχουν με τους οριστικώς και
τελεσιδίκως σχισματικούς της Ουκρανίας. Εμείς απομακρυνόμαστε για να μην
συλήσουνε και το δικό μας σώμα που αποτελούμε την Εκκλησία.
Σχόλιο.
Το παράδειγμα που έδωσε ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος είναι εξαιρετικό
και σου δίνει να καταλάβεις την σοβαρότητα του θέματος, που αν το
καλοσκεφτούμε, εδώ τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά διότι διακυβεύεται
η σωτηρία της ψυχής μας. Οι «δικοί μας» βέβαια που κοινωνούν με τους
σχισματικούς κατέχουν υψηλές θέσεις, και μοιάζουν περισσότερο με τα
υψηλά ιστάμενα πρόσωπα στον πολιτικό βίο. Όπως οι πολιτικοί για
παράδειγμα που παρανομούν θα αλλάξουν τους νόμους υπέρ τους, έτσι και
αυτοί καταλύουν το Αγιοπατερικό Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας, όχι μόνο
για να διευκολύνουν τις αντικανονικές τους ενέργειες, αλλά και για να
μην βρεθούν ποτέ αντιμέτωποι με τις ανάλογες ποινές. Βέβαια, μπορεί να
νομίζουν ότι έχουν το καρπούζι και το μαχαίρι, αλλά λογαριάζουν χωρίς
τον Ξενοδόχο.
Απομαγνητοφώνηση Φαίη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου