Πώς η πασίγνωστη Gnossienne
μεταλλάχτηκε σε Strange things του City Kay
Οι Gnossiennes (γαλλική προφορά: ɡnosjεn) είναι επτά συνθέσεις για πιάνο γραμμένες από τον Γάλλο συνθέτη Ερίκ Σατί κατά τον 19ο αιώνα. Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα γνωστό για το ελεύθερο μέτρο του, τη πειραματική διάθεση του δημιουργού, τον ρυθμό και την αρμονική δομή του. Η λέξη που τιτλοφορεί τις συνθέσεις πιστώνεται στον ίδιο τον Σατί, χωρίς να υπάρχει να εξαχθεί με σιγουριά η ετυμολογία. Η λέξη μπορεί να προέρχεται από τη λέξη "γνώσις", άλλοι υποστηρίζουν ότι προέρχεται από τη λέξη "Κνωσσός".
Τα τρία πρώτα μέρη Trois Gnossiennes δημιουργήθηκαν περίπου το 1890 και δημοσιεύθηκαν το 1893. Οι υπόλοιπες τρεις συνθέσεις Gnossiennes Nos. 4–6 δημοσιεύθηκαν μετά τον θάνατο του Σατί και συγκεκριμένα το 1968. Μάλιστα, ο Σατί δεν φάνηκε ποτέ να τις συμπεριλαμβάνει στις Gnossiennes του. Η 7η Gnossienne είναι το Le Fils des étoiles (με τον ίδιο τον Σατί να την ονομάζει έτσι).
Οι Gnossiennes (γαλλική προφορά: ɡnosjεn) είναι επτά συνθέσεις για πιάνο γραμμένες από τον Γάλλο συνθέτη Ερίκ Σατί κατά τον 19ο αιώνα. Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα γνωστό για το ελεύθερο μέτρο του, τη πειραματική διάθεση του δημιουργού, τον ρυθμό και την αρμονική δομή του. Η λέξη που τιτλοφορεί τις συνθέσεις πιστώνεται στον ίδιο τον Σατί, χωρίς να υπάρχει να εξαχθεί με σιγουριά η ετυμολογία. Η λέξη μπορεί να προέρχεται από τη λέξη "γνώσις", άλλοι υποστηρίζουν ότι προέρχεται από τη λέξη "Κνωσσός".
Τα τρία πρώτα μέρη Trois Gnossiennes δημιουργήθηκαν περίπου το 1890 και δημοσιεύθηκαν το 1893. Οι υπόλοιπες τρεις συνθέσεις Gnossiennes Nos. 4–6 δημοσιεύθηκαν μετά τον θάνατο του Σατί και συγκεκριμένα το 1968. Μάλιστα, ο Σατί δεν φάνηκε ποτέ να τις συμπεριλαμβάνει στις Gnossiennes του. Η 7η Gnossienne είναι το Le Fils des étoiles (με τον ίδιο τον Σατί να την ονομάζει έτσι).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου