.
Πάρης Καλοδημίδης
Αφού
θα αναστηλώσουμε το τζαμί για τουριστικούς λόγους, θα είναι καλό και
χρήσιμο να υπάρχει ένθετη στο κτίσμα και μια βιογραφία του Βαγιαζήτ του
Α΄, ο οποίος και μας άφησε το κληροδότημα.
Να
φαίνεται πως αυτό δεν είναι μνημείο ούτε ειρηνικής συνύπαρξης, ούτε
θρησκευτικού γαληνέματος , ούτε βέβαια κάποιο σπάνιο αρχιτεκτόνημα.
Είναι
ένα μνημείο των κατακτητών της πατρίδας μας, το οποίο πρέπει να μας
θυμίζει τον τεράστιο φόρο αίματος που έχουμε δώσει στον τούρκικο
Οθωμανισμό και επιτέλους να λειτουργεί για τους νεότερους όπως ακριβώς
τα εκατοντάδες μνημεία εναντίων του Γερμανικού ναζισμού.
Μιά επιγραφή λοιπον, έξω απο το τζαμί του Βαγιαζήτ που θα γράφει τη δέουσα ιστορική αλήθεια και κάτι σαν “Ποτέ Ξανα Παιδομάζωμα” θα είναι ένας καλός λόγος να μην κλαίμε τα 4 εκατομμύρια που πάνε στην ανάδειξη του “οθωμανικού τεμένους” ενώ περιμένουν τα δεκάδες ιστορικά μνημεία των προγόνων μας θαμμένα στη γή της Θράκης.
Το παιδομάζωμα επί Βαγιαζήτ Α΄
Την
περίοδο που στην ηγεσία του Οθωμανικού κράτους βρισκόταν ο Βαγιαζήτ Α΄
έχουμε την πρώτη πηγή που αναφέρεται στο παιδομάζωμα. Η πηγή αυτή είναι ο
λόγος του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ισιδώρου (1380-1396) του έτους 1395: “Ομιλία περί της αρπαγής των παιδιών[…] και περί της μελλούσης κρίσεως”.
Την
χρονιά εκείνη ο Βαγιαζήτ Α΄ διέταξε να γίνει ένα –άγνωστης ακόμη
έκτασης παιδομάζωμα σε βάρος των χριστιανών υπηκόων του. Ο παρηγορητικός
αυτός λόγος αναφέρεται στη μεγάλη δυστυχία των κατοίκων και κυρίως των
γονέων που τους άρπαξαν τα παιδιά. Επιπλέον, ο Ισίδωρος αναφέρεται στις
κακουχίες που περιμένουν τα παιδιά, καθώς πρόκειται να αλλάξουν τη
θρησκεία τους, τη γλώσσα τους την ενδυμασία τους, τα ήθη και έθιμα τους.
https://www.inevros.gr/2018/11/06/akousate-akousate-ksekina-i-apokatastasi-sto-tzami-einai-alitheia/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου