Δρ. Γεώργιος Τσακαλίδης
Θεολόγος-Θρησκειοπαιδαγωγός
Παρακολούθησα
σήμερα τη συνέντευξη του π. Βασιλείου Θερμού σχετικά με την ομοφυλοφιλία στην
εκπομπή της ΕΤ2 «Στα άκρα» της Βίκυς Φλέσσα στις 14 Οκτωβρίου 2017 και ομολογώ
ότι απογοητεύτηκα.
Είχα για τον άνθρωπο αυτόν πολύ καλή γνώμη. Είχα διαβάσει
άρθρα και σχόλιά του πάνω σε ζητήματα λειτουργικής και βρήκα σωστές και
ενδιαφέρουσες τις απόψεις του. Ήρθε όμως η συνέντευξή του αυτή για την
ομοφυλοφιλία, με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου του «Έλξη και πάθος», και
ανέτρεψε παντελώς την πολύ καλή γνώμη που είχα σχηματίσει για το πρόσωπό
του.
Πρώτη απογοήτευση:
ο π. Βασίλειος Θερμός είναι θεολόγος και ψυχίατρος, καθηγητής στην Ανώτατη
Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών, στην οποία φοιτούν κληρικοί ή υποψήφιοι κληρικοί.
Στο τρέιλερ της εκπομπής αναγραφόταν βέβαια μόνο η ιδιότητα του ψυχίατρου. Και
όντως μίλησε σχεδόν μόνο ως ψυχίατρος και ελάχιστα ως θεολόγος. Δεν παύει όμως
να είναι και θεολόγος και πρεσβύτερος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Θα περίμενα στην
εκπομπή αυτή να τοποθετηθεί υπεύθυνα ως εκκλησιαστικό πρόσωπο και όχι ως ουδέτερος
ψυχίατρος απέναντι στο ζήτημα των ομοφυλόφιλων. Περιορίστηκε δυστυχώς σε
στατιστικά δεδομένα, σε μεθοδολογικά προβλήματα και σε έρευνες που διεξήχθησαν
, που κατά τη δική του ομολογία προέρχονται στην πλειονότητά τους από
ομοφυλόφιλους. Παρουσίασε τη μία ή την άλλη άποψη και απέφυγε επιμελώς να λάβει
υπεύθυνη θέση.
Δεύτερη απογοήτευση:
με όσα ανέφερε αμνήστευσε σχεδόν την ομοφυλοφιλία. Αντέκρουσε το επιχείρημα ότι
οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι ικανοί να έχουν σταθερή σχέση αγάπης μεταξύ τους, και
ότι έχουν αναπτύξει πολλές φορές φιλικότερο σύνδεσμο με τον Χριστό από
ετεροφυλόφιλους. Ισχυρίστηκε ότι η ομοφυλοφιλία δεν εντάσσεται στα πάθη με την
πνευματική έννοια του όρου, όπως π.χ. «της υπέρμετρης σαρκικότητας, της οργής,
του φθόνου».
Τρίτη απογοήτευση
η άποψη που εξέφρασε και εγγίζει τα όρια αίρεσης ότι η κα-ταδικαστική στάση
πατέρων της Εκκλησίας και του Αποστόλου Παύλου «εκφράζει αντιλήψεις της
εποχής». Θέτει δηλαδή εν αμφιβόλω το αιώνιο κύρος της Αγ. Γραφής, που
απορρίπτει απερίφραστα την ομοφυλοφιλία. Το μόνο που δεν τίθεται εν αμφιβόλω
είναι ο δικός του ορθολογισμός.
Τέταρτη απογοήτευση:
Ανέφερε «η ζωή έχει ανάγκη από ποικιλία», στην οποία εννοείται ότι όλοι είναι
αναγκαίοι. Χρησιμοποίησε μάλιστα, για να κατοχυρώσει την άποψή του, το παράδειγμα
του Αγ. Μάξιμου του Ομολογητή ότι το ίδιο νερό μεταβάλλεται στο ένα λουλούδι σε
κόκκινο χρώμα, στο άλλο σε μπλε και στο άλλο σε άσπρο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, με
όσα ανέφερε, παρουσίασε τον Άγιο Μάξιμο να αποδέχεται τη ομοφυλοφιλία.
Καλύτερο
συνήγορο υπεράσπισης στον εκκλησιαστικό χώρο δεν θα μπορούσαν να αναζητήσουν
και να βρουν οι ομοφυλόφιλοι από τον π. Βασίλειο. Διάβασα και τα σχόλια των
καταξιωμένων ομότιμων Καθηγητών της Ιατρικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. κ.
Κουντουρά και Καρακατσάνη. Τι να πει κανείς; Αντί να υπερασπιστεί ο ιερέας και
θεολόγος τις απόψεις της Εκκλησίας, τις υπερασπίζονται Καθηγητές της Ιατρικής!
Και είναι ο ιερέας αυτός και θεολόγος ένας πολύ ικανός άνθρωπος. Είναι κρίμα να
χρησιμοποιεί τις ικανότητές του, για να ικανοποιεί κοσμικά ακροατήρια.
Αναμένω
διόρθωση απόψεων, π. Βασίλειε, προκειμένω να ξανακερδίσετε την εκτίμηση που σας
είχα. Ευελπιστώ και την εκτίμηση πολλών άλλων που σκέφτονται παρόμοια με εμένα.
3 σχόλια:
Ο γράφων το παρόν σχόλιο είναι αμφιφυλόφιλος, με πολλές ομοφυλοφιλικές σχέσεις στο παρελθόν, ακόμα και το σχετικά πρόσφατο παρελθόν. Είμαι ηλικιακά έξω από τα 50. Εχω ζήσει τον ομοφυλοφιλικό χώρο πάρα πολύ καλά, από πολλές πλευρές. Και δεν δέχομαι από κανένα παπα Θερμό να με κοροϊδεύει ότι δεν είναι πάθος, άσχετα που μπορεί να μην ευθύνομαι εγώ απόλυτα που το απέκτησα. Μπορεί να είναι έμφυτο, αλλά αν του δώσεις τροφή θεριεύει. Στο πάθος αυτό κυριαρχεί ο δαίμονας με τόσο απόλυτο βαθμό που δεν μπορώ να σας το περιγράψω. Και παίρνει διάφορες όψεις, είναι Λερναία Ύδρα και Πρωτέας ταυτόχρονα. Δεν τα λέω για να απογοητεύσω, τα γράφω για να δείξω ότι η μετάνοια θεραπεύει τα πάντα, όχι με την έννοια ότι ο γκέι θα γίνει στρέιτ, αλλά με την έννοια ότι ο γκέι θα πάψει να έχει την ανάγκη της σεξουαλικής επαφής και της εφάμαρτης σχέσης. Ό,τι δηλαδη έγινε με τον μακαριστό πατέρα Σεραφείμ Ρόουζ.
Συγγνώμη, αλλά βλέποντας τη μορφή του παπα-Θερμού τι βλέπετε; Μόνο εγώ το βλέπω; Πάντως, σε αυτό τον άνθρωπο, μόνο και μόνο από τη μορφή του, δεν θα πήγαινα για εξομολόγηση και πνευματική καθοδήγηση ΠΟΤΕ!
Ό,τι καλό κάνει ένας διακριτικος πνευματικός, το γκρεμίζει ένας τέτοιος άνθρωπος. Σκεφτείτε τι παπάδες εκπαιδεύει στην Εκκλησιαστική Ακαδημία. Ειδικά νέα παιδιά χωρίς σταθερό πνευματικό υπόβαθρο...
Προχτές μου έλεγαν για την υπεροπτική συμπεριφορά στον δημόσιο χώρο ενός άλλου πασίγνωστου παπά και ψυχίατρου, εξίσου φιλόδοξου με τον Θερμό, με ισχυρή παρουσία σήμερα στην Εκκλησία της Ελλάδος...
Και δεν είναι τυχαίο που όλοι αυτοί βρήκαν αποκούμπι στον κατά τα άλλα παραδοσιακό, αλλά αναλφάβητο στα θεολογικά, αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Είτε μητρόπολη Θηβών, είτε Αρχιεπισκοπή.
Οσοι ξέρετε αγγλικά, ακούστε αυτή τη διάλεξη ενός εξαιρετικού ορθόδοξου ιερέα της Αμερικής, του πατρός Josiah Trennham, από Καλιφόρνια. Για την όλη ιστορία του κινήματος LGTB και τον βαθύτατα αντιχριστιανικό του χαρακτήρα.
https://www.youtube.com/watch?v=HNXe4P_6dhw
Αν ο παπά Θερμός δεν μπορεί να τα δει αυτά, τότε είναι θεόστραβος πνευματικά, είναι ένας άδειος αριστεροχριστιανός, βάζοντας μία οικογενειακή αριστερή παράδοση πάνω από τον Χριστό...Δεν ξέρω ο ίδιος που θα πάει πεθαίνοντας, αλλά δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να στείλει άλλους στην Κόλαση. Επιτέλους, ποιος νομίζει ότι είναι;;;
Και μη νομίζετε ότι ανήκω σε κανένα "φονταμενταλιστικό" κύκλο παπα Σαράντου κλπ. Απλά, είμαι ένας αμφί χριστιανός που ξέρει τι του συμβαίνει και δεν γουστάρει ψευτοσωτήρες αριστεροχριστιανούς παπάδες...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη δημοσίευση του σχολίου μου.
Γ.
Mε άγγιξε το σχόλιό σας, μπράβο σας που έχετε το θάρρος να λέτε τα πράγματα με το όνομά τους, χωρίς να θέλετε να απενοχοποιήσετε αυτό το φοβερό πάθος (όπως κάνει ο ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΣ π.Θερμός), και μπράβο σας που κάνετε πνευματικό αγώνα.
Δείτε παρακαλώ και την περίπτωση του Κωνσταντίνου (πρώην τραβεστί) που τον βοήθησε ο Τρελο-Γιάννης (δια Χριστόν σαλός) να ελευθερωθεί. Μέχρι και εξορκισμό χρειάστηκε να του κάνουν, αλλά τελικά σώθηκε οριστικά, και ΝΑΙ, έγινε στρέιτ. Μπορεί να σας βοηθήσει.
https://www.youtube.com/watch?v=JDjxKSaC7aE
Όποιος νικήσει (συν Θεώ) ένα τέτοιο δαίμονα, αναδεικνύεται πολύ ανώτερος από άλλους που παλεύουν με μικρότερα πάθη. Καταισχύνεται η ίδια η Κόλαση απ΄αυτόν. Και επίσης λόγω της αυτομεμψίας του (επειδή το πάθος αυτό είναι από τη φύση του πολύ άσχημο)αποκτά στη συνέχεια πολύ μεγαλύτερη ταπείνωση.Να είσαστε καλά, ο Θεός να σας ευλογήσει και να σας ελευθερώσει οριστικά.
Σε ευχαριστούμε ανώνυμε της10 Δεκεμβρίου πολύ που μοιράστηκες μαζί μας πρακτικά για το πάθος αυτό καθώς και επιβεβαίωσες τα θεμελιώδη των αγίων πατέρων μας ,τον δρόμο δηλ για την λύτρωση και την σωτηρία .Ας ανοίξουν τα μάτια τους και αυτάκια τους όλο αυτό το δαιμονικό συμφερτό των μεταπατερικών ιερωμένοι και λαϊκοί που ξεσκίζει το σώμα του Χριστού μας και κυρίως που κλείνει τον δρόμο σε ομοιοπαθής ψυχές για την αληθινή ζωή!
Δημοσίευση σχολίου