Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2017

Ἡ «τρέλα» τῆς ἀποτειχίσεως ὑποσκάπτει τὸν ἀντι-οικουμενιστικὸ ἀγώνα καὶ γίνεται τὸ καλύτερο δῶρο γιὰ τοὺς οἰκουμενιστὲς

Ας αλλάξουμε τον τίτλο: Μήπως το μεμονωμένο δικαίωμα
της αποτειχίσεως υποσκάπτει τον αντι-οικουμενιστικό αγώνα και γίνεται το καλύτερο δώρο στους βαρβάρους οικουμενιστές;;

Ορισμένοι αλλάζουν την ρότα τού καραβιού, χωρίς να έχουν ούτε την άδεια τού κυβερνήτου, ούτε την συγκατάθεση των υπολοίπων αδελφών΄; 
Μήπως η δειλία μας και η αναποφασιστικότητα μεταφράζεται σε «διάκριση» και «ανοχή»;
 Μήπως όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει «κρεμαστάρια»;
 Ο καλός θεός να δίνει δύναμη σε αυτούς που κάνουν τα ανυπέρβλητα!

Η συνέχεια εδώ  

Ένα από τα μηνύματα που μας εκφράζει 
απόλυτα : Ας μήν κοιτάμε τον ουρανό και τον καιρό άν είναι βροχερός ή άν έχει ήλιο ή την ημέρα ή την ώρα Ας κοιτάμε την ουσία ,οτι δηλαδή οι συγκεκριμένοι άνθρωποι σήμερα ο παπα Νικόλας ,χθές οι κελλιώτες αγιορείτες ,αύριο κάποιος άλλος μέ μεγάλα ή λιγότερο μεγάλα και ηχηρά ονόματα εκφράζουν την γρηγορούσα συνείδηση της εκκλησίας η οποία δονείται στο άκουσμα οτι οι υπόγειες ρίζες της εκκλησιαστικής μας παράδοσης αναποδογυρίζουν τις ταφόπλακες και τά οστά των αγίων και των μαρτύρων ξεχύνονται και μας αγιάζουν , η ευωδία τους γεμίζει την ατμόσφαιρα περιμένοντας την άνοιξη μαζί μέ τά γιασεμιά ,ο ρημαγμένος τόπος ολούθε γύρω αρχίζει να πρασινίζει 
Ας χτίσουμε ένα ταπεινό τσαρδάκι για εκκλησία ,ας μας διώξουν από τους μεγάλους και περικαλλείς ναούς ,άς μείνουν οι παπάδες άμισθοι, αρκεί να ξέρουμε οτι μέσα στην παράγκα κατοικεί ο Χριστός και αναπαύονται τά οστά των αγίων και μαρτύρων 
 Λ.Ε.

20 σχόλια:

maria.p. είπε...

Eίναι βαριά η καρδιά μας από το πως μας κατάντησε ο οικουμενισμός.. Βλέπω πολύ ενθουσιασμό και χαρά για την απόφαση του π.Ν.Μανώλη.. Καλύτερα όμως να κλάψουμε για την Εκκλησία μας στα πόδια Του Χριστού μας.. και να προσευχηθούμε και για τον π.Ν.Μανώλη αφού πήρε την (βιαστική) απόφαση, τουλάχιστον να μην προχωρήσει ούτε βήμα παραπέρα.. και να έχει εκκλησιαστική επικοινωνία με όλους τους Ορθόδοξους αδελφούς του.Ο Θεός να βάλει το χέρι Του..
Έτσι κι αλλιώς ο μ. Άνθιμος δεν πρόκειται να αλλάξει νοοτροπία.Το πιο πιθανό είναι να παραπεμφθεί ο π.Ν.Μ. και να καθαιρεθεί, όπως έχει γίνει και με άλλους. Δεν ξέρω τι να πω..

maria.p. είπε...

H διάσπαση του αντιοικουμενιστικού χώρου είναι όντως το καλύτερο δώρο στους οικουμενιστές. Το είπαμε και στην Κατάνυξη δηλ. και στον π.Ν.Μανώλη.Θα έπρεπε να γίνει πρώτα η ημερίδα (όχι βέβαια ότι περίμενα κάτι και από κει..). Αφού ήρθαν έτσι τα πράγματα, ας ευχηθούμε για το καλύτερο και ας προσευχόμαστε για τον π.Ν.Μ. γιατί αγαπάει αληθινά την Ορθοδοξία και ότι κάνει είναι με πόνο και αγωνία, όπως ακούσαμε και από τον τόνο της φωνής του στο βίντεο.

Ανώνυμος είπε...

Oλος αυτός ο σκεπτικισμός είναι εκ του πονηρού Τι θα πεί μεμονωμένη ή μέ παρέα αποτείχιση ; Η ομολογία χρειάζεται και παρέα ; Ας αφήσουμε τά λόγια των αγίων επιτέλους ήσυχα επιλεκτικολογώντας Τά έχουμε κάνει κουρέλια μιά τραβώντας από εδω και μιά από εκεί Τους έχουμε κατασπαράξει Τι θα έκαναν άραγε οι άγιοι σήμερα που παραχαράσσεται η πίστη ; Θά ρέμβαζαν σκεπτόμενοι ή κατ'άλλους ΄΄προσευχόμενοι ΄΄; Δέν υπάρχει ΄΄μεμονωμένη ΄΄ αποτείχιση Ολοι οι ευαισθητοποιημένοι ποιμένες και μοναχοί εντός και εκτός της Ελλάδος συμπεριλαμβανομένου και του Αγίου Όρους κάνουν χρήση αυτού του εσχάτου μέτρου διαμαρτυρίας που χορηγούν οι Ιεροί Κανόνες δηλαδή της αποτειχίσεως ,γιατί έσχατοι είναι και οι καιροί από τον κίνδυνο της κατοχυρώσεως της αιρέσεως Τί φοβούμεθα το σχίσμα ; Θά πρέπει να φοβούμεθα τόν χωρισμό από τους Αγιους ,τους μάρτυρες , την Παράδοση της εκκλησίας Δέν βλέπουμε τόν κίνδυνο της σιωπηρής αποδοχής της αιρέσεως και καταδικάζουμε μέ σοφιολογίες την οποιαδήποτε αντίδραση μεμονωμένη ή συντεταγμένη ; Είναι συντεταγμένη η αποτείχιση και οπωσδήποτε μήν κακοποιούμε και τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ο οποίος ήταν ένας θερμός ομολογητής της ορθοδόξου πίστεως Μία τέτοια τοποθέτηση αλλοιώνει και δέν αποδίδει το πνεύμα του μακαριστού γέροντος έστω και άν λέγεται εν ονόματι αυτού Απορρίπτουμε τις Τελεβαντιές και συντασσόμεθα μέ τις λεβεντιές ,μέ όσους αναλαμβάνουν το ιερό καθήκον και την χαρά της Ομολογίας Το καραβάκι της εκκλησίας άς ξεκολλήσει από τά βαλτόνερα της αιρέσεως και άς αρμενίσει σε΄υγιεινά θαλάσσια τοπία Ας μάθουμε να κολυμπάμε στά βαθειά Μέ χαρά και συγκίνηση ακούσαμε την αποτείχιση του παπα Νικόλα Μανώλη και ο χορός συνεχίζεται ......
Λωρίτου Ελένη

Ανώνυμος είπε...

Εχεις Μαρία κάποια πληροφορία περί διασπάσεως του αντιοικουμενιστικού χώρου ; Εμείς δέν έχουμε Τωρα γιατί επιλέγουν κάποιοι την πιο ανασταλτική στάση της μή αποτειχίσεως ,είναι ένα δικό τους θέμα Εμείς θα προτιμούσαμε να είναι και αυτοί μέσα στην προσπάθεια Ομως είναι ένα δικό τους συνειδησιακό θέμα Ολοι μπορούν να συνεισφέρουν από οποιαδήποτε προσωπική τοποθέτηση Νομίζω οτι δέν υπάρχει καμμία διάσπαση , μάλλον υπάρχει τολμώ να πώ και μία θεραπεία ή προσέγγιση μέ το άλλο πρόβλημα των αδελφων του παλαιού υπο μία ποιμαντικη οπτική

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΑ Η ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ.ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΜΕ.Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΛΕΙΩΣΕΙ

maria.p. είπε...

Δεν χρειάζεται Ελένη να έχω πληροφορία για διάσπαση. Ούτε είπα ότι έγινε ή θα γίνει διάσπαση, ή ότι η διακοπή μνημόνευσης σαν μέσο είναι διάσπαση ή θεραπεία όπως είπες κτλ..
Είπα ότι η (ενδεχόμενη) διάσπαση (για οποιοδήποτε λόγο), είναι το καλύτερο δώρο στους οικουμενιστές. Αυτό είναι δεδομένο.
Αλλά όπως φαίνεται ΔΥΣΤΥΧΩΣ μπορεί να γίνει τελικά η (απευκταία από όλους) διάσπαση.
Γιατί οι υπόλοιποι της Σύναξης δεν πρόκειται να στηρίξουν τον π.Ν.Μ. (μακάρι να κάνω λάθος), γιατί δεν ήθελαν έτσι κι αλλιώς από την αρχή να κάνουν διακοπή μνημόνευσης, αλλά τώρα ίσως βρουν και μια δικαιολογία ότι π.χ. ο π.Ν.Μ. δεν περίμενε την ημερίδα ή ότι βιάστηκε. (Προσωπικά δεν περίμενα τίποτα βέβαια από την ημερίδα της Σύναξης).Όσον αφορά τον π.Θ.Ζήση θα δούμε τι θα κάνει.

Οι επιφυλάξεις δεν έχουν να κάνουν με το τι έκαναν οι Άγιοι Πατέρες και τι λένε οι Ι.Κ., δεν κρίνουμε δηλαδή τα πράγματα με βάση την "κανονικότητα" κτλ.. γιατί σαφώς μπορεί να πει ο ιερέας οποιαδήποτε στιγμή είτε μόνος του είτε με άλλους, ότι θα χρησιμοποιήσει αυτό το μέσο (το έκανε και ο Άγιος Παϊσιος).
Ο φόβος μου είναι ότι ο π.Ν.Μ. θα παραπεμφθεί, θα καθαιρεθεί, ΚΑΙ δεν θα τον στηρίξουν αλλά θα τον απομονώσουν οι υπόλοιποι του αντιοικουμενιστικού χώρου, οι οποίοι επηρεάζουν πολύ κόσμο, και έτσι στην ουσία θα παροπλιστεί. ΜΑΚΑΡΙ να μην γίνει έτσι.

Θα μου πεις "τι θα έπρεπε να κάνει"; ΔΕΝ ΞΕΡΩ.
Το ότι εκφράζουμε τους φόβους μας δεν σημαίνει ότι έχουμε τη λύση, ή ότι μπορούμε να προβλέψουμε που θα καταλήξει οτιδήποτε.
Ίσως να περίμενε λίγες μέρες να γίνει η ημερίδα (;), να δει τι θα κάνει και ο π. Θ.Ζήσης και ίσως κάποιοι ακόμα, για να μην του λένε μετά ότι βιάστηκε (;).. ή για να ερχόταν η διακοπή μνημόνευσης ταυτόχρονα με άλλους (όχι για το θέμα της "νομιμότητας" ή "κανονικότητας" που είπες, δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, αλλά για να βγει μια δυναμικότερη εικόνα ενότητας προς τους αποδέκτες).

Δεν έχουν όμως νόημα τώρα αυτά που λέμε. Ο π.Ν.Μ έκανε το βήμα, ο Θεός ξέρει ότι ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ, δεν πρόκειται να τον κρίνουμε θετικά ή αρνητικά (επειδή εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας) γιατί μπορεί αυτό τελικά να εξελιχθεί θετικά (το ευχόμαστε φυσικά με όλη μας την καρδιά), και θα του συμπαρασταθούμε γιατί έχει μπροστά του ένα Γολγοθά.
Και δεν είναι το θέμα τα οικονομικά ή άλλα θέματα (διασυρμός κτλ..) γιατί ο κόσμος θα τον στηρίξει.
Το μεγαλύτερο μαρτύριο είναι η αγωνία και η ΕΥΘΥΝΗ και η δική του και όλων μας για την "επόμενη μέρα" με βάση τα δεδομένα που έχουμε.
Θα επιχειρηθεί από τον οικουμενιστικό χώρο να απομονωθεί και να παροπλιστεί, όπως και όλοι όσοι αντιδράσουν, ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν θα υπάρξει στήριξη ούτε από τον λεγόμενο αντιοικουμενιστικό χώρο. (Δεν τον στήριζαν πριν αποτειχιστεί, θα τον στηρίξουν τώρα;)

Διωγμούς φυσικά περιμένουμε από δω και πέρα, αλλά όσο μπορούμε να είμαστε μεταξύ μας ενωμένοι. Δεν θα σταματήσουμε το τέρας της Ν.Τ.Π και του οικουμενισμού, το μόνο που ελπίζουμε είναι να αφυπνιστούμε όσο το δυνατόν περισσότεροι, και να αφυπνίσουμε και τους υπόλοιπους. Με βάση αυτό προσπαθούμε να κάνουμε οτιδήποτε.
Ο Θεός να μας βοηθήσει όλους και κυρίως όσους επωμίζονται το βάρος κρίσιμων αποφάσεων.
Έχουν όλη την αγάπη μας, την συμπαράσταση, και την προσευχή μας..
Το ξαναλέμε και το εννοούμε.
Και το τελευταίο που θέλω να πω για τον π.Ν.Μ. είναι να προσέξει πολύ το θέμα της εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους υπόλοιπους Ορθόδοξους Χριστιανούς.

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΗ

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Α.Π.Θ.
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
https://katihisis.blogspot.gr/2017/02/blog-post_10.html

ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΝΩΜΕΝΑ

maria.p. είπε...

Η ανακοίνωση της απόφασης του π.Ν.Μ. ήρθε ξαφνικά (για όσους δεν το γνωρίζαμε, γιατί πιθανόν τα πνευματικά του παιδιά γνώριζαν περίπου τι σκόπευε να κάνει, και πότε), και μάλιστα επειδή πριν 3-4 μέρες είχε βγει το βίντεο που μας έλεγε ότι περίμενε στήριξη από τη Σύναξη, με γραπτή ανακοίνωση όπως έκαναν για τον π. Θ.Ζήση (η οποία δεν ήρθε), και ότι αντί να του συμπαραστέκονται δεν "τον πάνε" (όπως είπε λόγω του χαρακτήρα του), δεν περιμέναμε να προχωρήσει ακόμα στην αποτείχιση, με βάση και την Ημερίδα που έχει προγραμματιστεί να γίνει σε λίγες μέρες.
Θεωρούσαμε ότι θα περίμενε λίγο ακόμα, ώστε να εξαντληθούν όλα τα ενδεχόμενα, δηλ. ότι όντως τελικά δεν τον στηρίζουν (ώστε να προχωρήσει μόνος του), και ότι στην Ημερίδα δεν υπάρχει απόφαση ούτε διάθεση για τίποτα, (οπότε αφού θα μιλούσε και με τον π.Θ.Ζήση, θα αποφάσιζαν κάτι από κοινού).
Κάπως έτσι πιστεύαμε ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα. Γιατί υποτίθεται ότι στην προηγούμενη Σύναξη κατέληξαν ότι στην επόμενη θα πάρουν ομαδική απόφαση, γι΄αυτό υποχώρησε τότε και ο π.Θ.Ζήσης, όταν κάποιοι σηκώθηκαν να φύγουν.
Από κει και πέρα τώρα, ο π.Ν.Μ. πήρε την απόφασή του, και φυσικά όλοι ευχόμαστε να βγει σε καλό, και για τον ίδιο και για το καλό του αντιοικουμενιστικού αγώνα.

Θέλω όμως να πω ακόμα ότι υπάρχει μεγάλη και ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στην έκφραση "μεμονωμένες ενέργειες" του Τρελογιάννη, με την έκφραση "τρέλα της αποτείχισης" ή ακόμα χειρότερα με τα "καπετανάτα" του σχολίου από το "Ρωμαίικο οδοιπορικό", και τους "θεληματάρηδες" που είπε κάποιος άλλος σχολιαστής.
Σαφώς δεν είμαστε καρδιογνώστες και δεν μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς τα κίνητρα του καθενός μέσα στον λεγόμενο αντιοικουμενιστικό χώρο, στους αποτειχισμένους κτλ..
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως του π.Ν.Μ., είναι λάθος να βιάζονται κάποιοι να μιλούν για επιβολή "ιδίου θελήματος" ή "τρέλα της αποτείχισης" ή επιδίωξη δημιουργίας "καπετανάτου". Όταν μάλιστα αρχίζει τώρα γι΄αυτόν και την οικογένειά του ένας Γολγοθάς.
Θα μπορούσαμε ίσως μόνο να πούμε ότι το αυθόρμητο του χαρακτήρα του επιτάχυνε την εκτέλεση της απόφασης, που είχε ήδη πάρει.
Για τον ίδιο όμως πρώτα, ίσως θα ήταν καλό να περίμενε.. Ο φόβος μας είναι ότι αυτό θα έχει παρενέργειες, γιατί πιθανόν θα παραπεμφθεί, θα καθαιρεθεί, (ότι έγινε δηλαδή και με άλλους, οι οποίοι για ένα διάστημα δεν λειτουργούσαν και μετά υπάχθηκαν σε αποτειχισμένο επίσκοπο κτλ.. και κατέληξαν να κάνουν διαχωρισμένη θεία κοινωνία..)

Γι αυτό είπαμε ότι θα έπρεπε να έκανε κάτι μαζί με άλλους (δηλ. όχι μεμονωμένα, "η ισχυς εν τη ενώσει"), μήπως αποφεύγαμε τα "παρατράγουδα".
Γιατί πολύ πιο δύσκολα θα τολμούσαν να κάνουν ομαδικές καθαιρέσεις, ενώ έναν μόνο του, θα τον καθαιρέσουν πιο εύκολα "για παραδειγματισμό".
Ο ίδιος ο π.Ν.Μ. θα έχει το μαρτύριο της ΕΥΘΥΝΗΣ πως ΑΚΡΙΒΩΣ θα προχωρήσει στη συνέχεια αν καθαιρεθεί, με δεδομένο ότι επωμίζεται το πνευματικό "βάρος" εκατοντάδων ανθρώπων.
Παρά λοιπόν τους "πανηγυρισμούς", η απόφασή του είναι οδυνηρή, όπως είπε και ο κ. Λ.Ν., που πρόσθεσε ότι όλη αυτή η κατάσταση με αποκορύφωμα την σύνοδο έφερε αυτές τις διαιρέσεις.
Συμφωνούμε, και προσθέτουμε για πολλοστή φορά ότι ο Κύριος είπε φοβερά ΟΥΑΙ για όσους είναι υπεύθυνοι για όλα αυτά.
"Οὐαὶ τῷ κόσμῳ ἀπὸ τῶν σκανδάλων· ἀνάγκη γάρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι᾿ οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται.
῝Ος δ᾿ ἂν σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων τῶν πιστευόντων εἰς ἐμέ, συμφέρει αὐτῷ ἵνα κρεμασθῇ μύλος ὀνικὸς εἰς τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ καταποντισθῇ ἐν τῷ πελάγει τῆς θαλάσσης."

maria.p. είπε...

Έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα θα πρέπει όλοι να στηρίξουν τον π.Ν.Μ. μήπως αποφύγουμε τα παρατράγουδα (να μην καθαιρεθεί), και ο ίδιος ο π.Ν.Μ. θα πρέπει να προσέξει τα επόμενα βήματά του και κυρίως την εκκλησιαστική κοινωνία με τους υπόλοιπους Ορθόδοξους, και το θέμα της θείας Ευχαριστίας.

Ανώνυμος είπε...

Ας μήν κοιτάμε τον ουρανό και τον καιρό άν είναι βροχερός ή άν έχει ήλιο ή την ημέρα ή την ώρα Ας κοιτάμε την ουσία ,οτι δηλαδή οι συγκεκριμένοι άνθρωποι σήμερα ο παπα Νικόλας ,χθές οι κελλιώτες αγιορείτες ,αύριο κάποιος άλλος μέ μεγάλα ή λιγότερο μεγάλα και ηχηρά ονόματα εκφράζουν την γρηγορούσα συνείδηση της εκκλησίας η οποία δονείται στο άκουσμα οτι οι υπόγειες ρίζες της εκκλησιαστικής μας παράδοσης αναποδογυρίζουν τις ταφόπλακες και τά οστά των αγίων και των μαρτύρων ξεχύνονται και μας αγιάζουν , η ευωδία τους γεμίζει την ατμόσφαιρα περιμένοντας την άνοιξη μαζί μέ τά γιασεμιά ,ο ρημαγμένος τόπος ολούθε γύρω αρχίζει να πρασινίζει Ας χτίσουμε ένα ταπεινό τσαρδάκι για εκκλησία ,ας μας διώξουν από τους μεγάλους και περικαλλείς ναούς ,άς μείνουν οι παπάδες άμισθοι, αρκεί να ξέρουμε οτι μέσα στην παράγκα κατοικεί ο Χριστός και αναπαύονται τά οστά των αγίων και μαρτύρων Λ.Ε.

Ανώνυμος είπε...

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η απόφαση του π. Νικόλαου Μανώλη να αποτειχιστεί γεννά τα ακόλουθα ερωτήματα:

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΦΗΜΕΡΙΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ;
______

1.) Ο π. Νικόλαος είπε, στο κήρυγμά του, με το οποίο ανήγγειλε την απόφασή του να αποτειχιστεί, ότι θα εφημερεύει στον ιερό ναό του Αγίου Σπυρίδωνα Τριανδρίας που είναι διορισμένος αλλά δεν θα συλλειτουργεί και δεν θα συμπροσεύχεται με τους συνεφημέριους του. Αλλά γιατί αυτό; Μήπως οι συνεφημέριοι του είναι οικουμενιστές; Ρωτούμε, όχι επειδή γνωρίζουμε αλλά επειδή αγνοούμε, όχι μόνον τα ονόματα αλλά ακόμη και τις όψεις των εν λόγω κληρικών. Αν οι συνεφημέριοί του είναι οικουμενιστές αντιλαμβανόμαστε τη στάση του π. Νικολάου. Αν, όμως, δεν είναι πώς δικαιολογείται η απροθυμία του να συμπροσεύχεται και να συλλειτουργεί μαζί τους;

Επιπλέον! Γιατί είπε ότι, όχι μόνον με τους συνεφημέριους του στον Άγιο Σπυρίδωνα Τριανδρίας δεν θα συλλειτουργεί, αλλά και με κάθε κληρικό που μνημονεύει τον Σεβ. κ. Άνθιμο; Δεν συνειδητοποιεί ότι έτσι προχωρεί σε ακοινωνησία και όχι σε αποτείχιση;

ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ;
________

2.) Ο π. Νικόλαος ανέφερε στο κήρυγμά του ότι με την αποτείχισή του ακολουθεί το παράδειγμα των Μητροπολιτών Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιου, Φλωρίνης Αυγουστίνου και Παραμυθίας Παύλου, αλλά και του Οσίου Παισίου και των πλείστων Μονών του Αγίου Όρους. Πλην, όμως, οι εν λόγω ιεράρχες, οι Μονές του Αγίου Όρους και ο Άγιος Παίσιος ουδέποτε προχώρησαν σε ακοινωνησία. Δεν είχαν λ.χ. καμιά δυσκολία να μη μνημονεύουν οι ίδιοι το όνομα του Αθηναγόρα την ώρα που οι αρχιερείς με τους οποίους συλλειτουργούσαν μνημόνευαν το όνομα του μ. οικουμενιστή Πατριάρχη. Ο π. Νικόλαος γιατί δεν ακολουθεί το παράδειγμα των εν λόγω ιεραρχών, των Μονών του Αγίου Όρους και του Αγίου Παισίου και αναγγέλλει ότι δεν θα συλλειτουργεί με τους συνεφημέριούς του και όλους τους κληρικούς της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, που θα μνημονεύουν το όνομα του Σεβ. κ. Άνθιμου;

ΠΟΙΑ ΣΤΑΣΗ ΘΑ ΤΗΡΗΣΕΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΓΑΘΩΝΑΣ;
_______

3.) Προσωπικά δεν γνωρίζω τον Γέροντα Αγάθωνα, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Κωνσταμονίτου, του Αγίου Όρους. Ο π. Νικόλαος, όμως, τον έχει ως πνευματικό και ομιλεί γι’ αυτόν με μεγάλο σεβασμό και αγάπη. Ως εκ τούτου δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι προχώρησε στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη χωρίς να λάβει την ευλογία του π. Αγάθωνος.

Τώρα το ερώτημα είναι το εξής: Αν ο π. Αγάθων έδωσε ευλογία στον π. Νικόλαο να αποτειχιστεί, ο ίδιος γιατί συνεχίζει να μνημονεύει το όνομα του οικείου του ιεράρχη, τουτέστιν του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Δηλαδή ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος είναι οικουμενιστής και δεν είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος; Θα γελάσουν και οι πέτρες με αυτόν τον ισχυρισμό.

Το πιο σοβαρό! Αν ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν θα συλλειτουργεί με όσους κληρικούς μνημονεύουν οικουμενιστή επίσκοπο σημαίνει ότι θα αρνηθεί να συλλειτουργήσει ακόμη και με τον Γέροντά του Αρχιμανδρίτη Αγάθωνα επειδή μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.!!!

Συνειδητοποιεί, άραγε, ο π. Νικόλαος πόσο σοβαρή είναι η απόφασή του να μη συλλειτουργεί με κληρικούς που μνημονεύουν οικουμενιστή επίσκοπο;
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ

Ανώνυμος είπε...

ΘΑ ΠΗΞΕΙ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ;
______

4.) Ο π. Νικόλαος στο κήρυγμά του είπε ότι από το ναό που υπηρετεί θα φύγει μόνον αν τον βγάλει ο στρατός. Το πραγματικό, όμως, ερώτημα είναι: Αν τελικά τον βγάλει ο στρατός τι θα πράξει; Θα αποδεχτεί την εκδίωξή του ή θα πήξει θυσιαστήριο στα όρια της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης χωρίς την άδεια του οικείου Μητροπολίτη; Άν όντως σκέφτεται να πήξει θυσιαστήριο χωρίς την άδεια του κυρίαρχου ιεράρχη συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν Κανόνες που απαγορεύουν αυτήν την παρανομία;

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ή ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ;
________

5.) Ο π. Νικόλαος κατέστησε σαφές ότι διακόπτει το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου μέχρι να μετανοήσει από την οικουμενιστική του πορεία ή μέχρι την ετυμηγορία Συνόδου. Αυτό που δεν διευκρίνισε, όμως, είναι ποια κοινωνία θα έχει με τους λοιπούς επισκόπους. Θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με όλους τους κληρικούς -και δη με τους επισκόπους- που είναι οικουμενιστές ή έστω με όσους ο ίδιος θεωρεί οικουμενιστές; Αν ισχύει το δεύτερο σημαίνει ότι δεν διέκοψε απλά το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη αλλά προχώρησε σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, τουτέστιν σε σχίσμα.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ

Ανώνυμος είπε...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ;
_______

6.) Οι συναγωνιστές του π. Νικόλαου Μανώλη γνώριζαν την απόφασή του να αποτειχιστεί την περασμένη Κυριακή ή ενήργησε αυτόνομα χωρίς να τους συμβουλευθεί και χωρίς να τους ενημερώσει; Αν ισχύει το δεύτερο γιατί ενήργησε έτσι;

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΙ;
_______

7.) Τι σκοπεύει να κάνει ο π. Νικόλαος Μανώλης αν τον καθαιρέσουν; Παρόλον ότι θερμά παρακαλούμε τον Κύριο να μην τον καθαιρέσουν εντούτοις η καθαίρεσή του είναι κατ’ άνθρωπον σχεδόν βεβαία. Μπορεί ορισμένοι να πιστεύουν στην ευσπλαχνία των Οικουμενιστών αλλά ο υπογράφων αυτό το άρθρο δεν συμμερίζεται την πεποίθησή τους. Αυτοί που δεν έχουν πρόβλημα να ποδοπατούν με τον πιο βάναυσο τρόπο επί καθημερινής βάσεως σε όλα τα επίπεδα τα δόγματα και τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων θα διστάσουν να εξοντώσουν όσους αποτειχιστούν;

Έχει προβληματιστεί ο π. Νικόλαος τι θα πράξει αν τον καθαιρέσουν και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τον καθαιρέσουν; Θα αναγνωρίσει την καθαίρεσή του ή μήπως θα συνεχίσει να λειτουργεί; Αν ισχύει το δεύτερο συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν Κανόνες που απαγορεύουν σε ένα κληρικό να συνεχίσει να λειτουργεί -καθηρημένος ων- έστω και αν καθαιρέθηκε άδικα;

ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΥΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ;
_________

8.) Διάβασα στο διαδίχτυο ότι ο π. Νικόλαος Μανώλης προχώρησε στην αποτείχιση επειδή παρασύρθηκε από συναισθηματική φόρτωση και ενήργησε συναισθηματικά και όχι λογικά -ίσως με ένα εφηβικό ενθουσιασμό- χωρίς να υπολογίζει τις πραγματικές συνέπειες της αποτείχισής του. Αληθεύει αυτός ο ισχυρισμός; Αν τυχόν αληθεύει είναι πρόθυμος να αναθεωρήσει την απόφασή του να αποτειχιστεί;

ΟΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ “ΡΩΜΑΙΙΚΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ”
_______

9.) Άρθρα και σχόλια στο διαδίχτυο -και δη στο ιστολόγιο “Ρωμαίικο Οδοιπορικό”- προσάπτουν σοβαρές κατηγορίες εναντίον του π. Νικόλαου Μανώλη. Αναφέρουν, συγκεκριμένα, ότι τα ελατήρια που τον οδήγησαν στην απόφαση να αποτειχιστεί δεν είναι αγνά. Θεωρούν την απόφασή του να αποτειχιστεί ως καπετανάτο, ως πράξη εγωισμού, ως προσωπική ατζέντα που καταστρατηγεί το συμφέρον της Εκκλησίας και τις παραμέτρους του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Πώς απαντά ο π. Νικόλαος στις σοβαρότατες αυτές καταγγελίες;

Για λόγους αληθείας και δικαιοσύνης αναφέρω ότι το ιστολόγιο “Ρωμαίικο οδοιπορικό” δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη. Συμφωνώ, όπως ανέφερα πολλές φορές, με τη θέση του ότι οι αποτειχίσεις έρχονται γάντι στα σχέδια των οικουμενιστών και ότι όσοι προχωρήσουν σε αποτείχιση πέφτουν στην παγίδα των οικουμενιστών.

Πλην, όμως, γνωρίζω ότι οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν είναι φερέγγυα πρόσωπα επειδή -συν τοις άλλοις- (υπογραμμίζω το συν τοις άλλοις) βρίσκονται στο payroll της Μονής Βατοπαιδίου. Αλλά εδώ που τα λέμε και ποιος δεν βρίσκεται στο payroll της Μονής Βατοπαιδίου;!!!. Θα χρειαστούμε το φανάρι του Διογένη για να ανακαλύψουμε όσους δεν χρηματίζονται ("ευλογίες" τις λένε) από το Βατοπαίδι.

Ασχέτως, όμως, της αφερεγγυότητας των διαχειριστών του ιστολογίου “Ρωμαίικο Οδοιπορικό”, αφού οι κατηγορίες διατυπώθηκαν δημόσια, είναι επιτακτικό ο π. Νικόλαος να δώσει τις αναγκαίες εξηγήσεις για όσα κατηγορείται.

Ο π. Νικόλαος σύντομα θα αντιμετωπίσει τη μήνιν των οικουμενιστών. Αφού αιωρούνται σε βάρος του σοβαρές κατηγορίες και πλανώνται πολλά ερωτηματικά σκόπιμο και θεάρεστο είναι να καλύψει πλήρως τα νώτα του αφού ορισμένοι αντιοικουμενιστές διαμφισβητούν, όχι μόνον την ορθότητα της απόφασής του και την ευθυκρισία του, αλλά ακόμη και τις προθέσεις του.

maria.p. είπε...

Λοιπόν αδέρφια, να πω πρώτα για τον ανώνυμο που έστειλε τα σχόλια 7.08, 7.09, 7.09, του Π.Τελεβάντου, ότι το απόγευμα είδα κι εγώ την ανάρτηση στο blog του, και μάλιστα σκέφτηκα ότι θα νομίζει κανείς ότι τον αντιγράφω, ή ότι τον προβάλω. Μάρτυς μου ο Θεός ούτε καν τα είχα δει, 1-2 μέρες δεν είχα μπει καθόλου στο ιστολόγιό του. Το διευκρινίζω για να μη νομίζει κανείς ότι υπάρχουν "σκοπιμότητες" (ας τις πούμε έτσι), σε όσα λέμε, για να ταυτιστούμε π.χ. με την γραμμή ενός ιστολογίου.
Να πω ακόμα στον ανώνυμο αδελφό/-ή που τα έστειλε ότι σε κάποια συμφωνώ, ενώ σε άλλα διαφωνώ όπως π.χ. στο τελευταίο που καλεί τον π.Ν.Μ. να "απολογηθεί" για τις "κατηγορίες". Από που κι ως που θα απολογείται σε εκτιμήσεις των κινήτρων του;; Είναι λογικό;; Μόνο για πράξεις μπορεί να κριθεί και να απολογηθεί, και όχι για υποθετικά κίνητρα. Θέλω να πω κι άλλα πάνω στην ανάρτηση του Τελεβάντου, αλλά κάποια άλλη στιγμή.

Να πω και στην Ελένη, ότι κι εγώ παθιάζομαι με τους αγώνες των Αγίων και των ηρώων μας, και όταν είδα π.χ. το απόσπασμα από την ταινία με τον Κολοκοτρώνη να εμψυχώνει τους Έλληνες, δάκρυσα, και πόνεσε η καρδιά μου, όλοι αγαπάμε και την πατρίδα μας πολύ, και κυρίως την Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Το θέμα είναι όμως ότι υπάρχουν θέματα που καλό θα ήταν να τα αποφεύγαμε.
Είδα ένα σχόλιο μιας κυρίας στην Κατάνυξη και έγραφε ότι ο άντρας της είναι ένθερμος υποστηρικτής της αποτείχισης ενώ εκείνη φοβάται, και καταλήγει λέγοντας επί λέξη "άραγε έτσι πρέπει να γίνει ή θα μας πάρει ο π.Ν.Μ. όλους στο λαιμό του;"..
Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσοι προβληματισμοί υπάρχουν στον κόσμο. Φαντάσου τώρα να τον καθαιρέσουν, να του λένε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε να τελέσει μυστήρια γιατί είναι άκυρα. Θα έχουμε μια δεύτερη περίπτωση όπως του π.Τρικαμηνά που πηγαίνουν οι αποτειχισμένοι και παντρεύονται σε άλλες εκκλησίες αλλά κοινωνούν μόνο μεταξύ τους.
Αυτά είναι εκκλησιαστικές ακαταστασίες, και συνειδησιακά προβλήματα στον κόσμο και πρέπει να αποφευχθούν όσο γίνεται. Είναι και τα υπόλοιπα που λέει ο Π. Τελεβάντος.
Κάποια άλλη στιγμή που θα έχω περισσότερο χρόνο, θέλω να πω ακόμα μερικές απορίες και προβληματισμούς πάνω σε αυτά τα θέματα.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 21 Φεβρουαρίου 2017 - 7:09 μ.μ. η απάντηση στό τόσο μεγάλο σχόλιό σας που είναι προφανώς αντιγραφή κάποιας αναρτήστεως του σεβαστού ιστολόγου κ. Τελεβάντου είναι πολύ σύντομη καί ήδη εκπεφρασμένη σέ κάποιο ανωτέρω σχόλιο : Απορρίπτουμε τις Τελεβαντιές και συντασσόμεθα μέ τις λεβεντιές! Ο σεβαστός κ. Τελεβάντος και το ιστολόγιο ΄΄Ρωμαίικο οδοιπορικό΄΄ έχουν το δικαίωμα όπως τό έχουν οι πάντες να εκφράζουν τις απόψεις των και να ασκούν κριτική στίς πράξεις άλλων δημοσίων προσώπων όπως εν προκειμένω του παπά Νικόλα Μανώλη Το να κρίνουν όμως και τις προθέσεις του και κίνητρά του δείχνει εμπάθεια Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος θανών δέν άφησε τον κ. Τελεβάντο στό πόδι του για να τον διερμηνεύει και ουδόλως τον διερμηνεύει Ο π. Επιφάνιος ήταν μαχητικότατος υπερασπιστής των θεμάτων της πίστεως και σίγουρα και τί δέν θα είχε κάνει για την διαφύλαξη της εκκλησίας από την αίρεση Αν τότε είχε πεί ΄΄θα ήταν καλύτερα να είχε πέσει το Φανάρι στό Βόσπορο ΄΄ τωρα δέν θα έλεγε ΄΄ άς γίνει το εκκλησιαστικό τοπίο μία καμμένη γή ;΄΄ Ξέρετε τους προδότες τους φτύνει η ιστορία Καί ποιοί είναι οι προδότες ; Αυτοί που παραδίδουν αμαχητί τά οχυρά και δέν θυσιάζονται μαζί μέ αυτά Οταν το ΄΄Ρωμαίικο οιδοιπορικό ΄΄ μέ το τόσο ΄΄ρωμαίκο όνομα ΄΄ μιλά για ΄΄γνήσιο ανιοικουμενιστικό ΄΄ αγώνα μου θυμίζει μία χαριτωμένη ιστορία του καλού μας στρατηγού Μακρυγιάννη για κάποιον Αχιλλέα που οι διοικητές της επαναστάσεως τοποθέτησαν σέ κάποιο οχυρό να τό διαφυλάξει μέ εφόδιο το ένδοξό του όνομα ΑΧΙΛΛΈΑς Ομως ο ακάπνιστος από μπαρούτι Αχιλλέας μόλις είδε τις ορδές των Τούρκων τόβαλε στά πόδια Θά το άφηνε --λέει ο Μακρυγιάννης -- αυτό το οχυρό ο Δυσσέας να πέσει στά χέρια των Τούρκων ; Δεν θέλω να πω οτι πρέπει κανείς να λειτουργεί παρορμητικά ,αλλα να μήν μοιάζουμε μέ την παροιμία ΄΄μέχρι να σκεφθεί το γνωμικός του την έχει φέρει ο παλαβός ΄΄ Ταπεινά φρονούμε οτι αποτελεί σχολαστικισμό η ενασχόληση του κ. Τελεβάντου μέ την κάθε λεπτομέρεια της έκβασης της προσπάθειας των αποτειχιζομένων να εφαρμόσουν τά μέσα διαμαρτυρίας που η εκκλησία τους παρέχει Στον πόλεμο δέν πάει κανείς μέ τόσα ΄΄ΑΝ ΄΄ αλλά μέ ένα μεγάλο ΄΄ΝΑΙ΄΄ στον αγώνα ,ναί στην ομολογία , ναί στην θυσια , ναί στην κακοπάθεια ,ναί στον χλευασμό ,ναί στην στέρηση , ναι στο άδηλο της έκβασης , εμείς του χαρίζουμε καί ένα μεγάλο ΄΄ΝΑΊ΄΄ και στο ανθρώπινο λάθος ,στην ανθρώπινη ατέλεια , στο απροσδόκητο , στο μή προβλέψιμο Αλλωστε δέν πάνε στόν αγώνα ακάλυπτοι ,αθωράκιστοι από την πανοπλία της παραδόσεως της εκκλησίας μας Πίστη μόνο χρειάζεται και καρδιά ....Λ.Ε.

maria.p. είπε...

Σχετικά με την ανάρτηση του Π.Τελεβάντου, συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λέει στις 2 πρώτες παραγράφους, ως προς την κοινωνία με τους υπόλοιπους (δεν πρέπει να την διακόψει) και το λέω συνέχεια.Το είπα και στην Κατάνυξη.
Και αυτό που λέει για τον γ.Αγάθωνα είναι σωστό και είναι και δική μας απορία. Είναι αλήθεια ότι μνημονεύει τον Βαρθολομαίο και παράλληλα συμβουλεύει τον π.Ν.Μ. να κόψει τη μνημόνευση του μ. Άνθιμου; Αν είναι αλήθεια χρειάζεται μια απάντηση.
Ως προς την ενημέρωση των συναγωνιστών του (κυρίως του π.Θ.Ζήση), πάλι συμφωνώ με τον Π.Τελεβάντο και το έχω ήδη πει στα προηγούμενα σχόλια, ότι θα έπρεπε (όσο ήταν δυνατον) να γίνει κάτι από κοινού.
Εξήγησα και τους λόγους, θα είχαμε περισσότερες πιθανότητες να μην γίνουν καθαιρέσεις, και μια δυναμικότερη εικόνα ενότητας προς τους αποδέκτες, αλλά και προς τον κόσμο που είναι μπερδεμένος διχασμένος κτλ..
Επίσης θα ήθελα κι εγώ να ξέρω πως θα προχωρήσει αν καθαιρεθεί.
Διαφωνώ πλήρως στο τελευταίο σημείο που τον καλεί να "απολογηθεί" για τα "υποθετικά του κίνητρα".

Σχετικά με το τελευταίο σχόλιο της Ελένης, πιστεύω ότι καλή και άγια είναι η λεβεντιά και τα υπόλοιπα, σεβαστό είναι και το λάθος, γιατί ο μόνος που δεν κάνει λάθος είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα.
Όμως από την άλλη αν δεν προσέξουμε θα διαλύσουμε μόνοι μας την Εκκλησία πριν την ώρα της. Δεν έχω καμιά εμπιστοσύνη σε πολλούς θερμοκέφαλους "αντι-οικουμενιστές" που τα τελευταία 2-3 χρόνια διαβάζω τις τοποθετήσεις τους στο διαδίκτυο.
Σε πολλούς δεν βλέπω καμία πνευματικότητα ούτε ίχνος χριστιανισμού.
Είπα και σε άλλο σχόλιο ότι πολλοί είναι απλώς "οπαδοί" (για να μην πω χούλιγκανς) και δεν τους εμπιστεύομαι.
Νομίζουν μάλιστα ότι εξασφαλίζουν τον Παράδεισο αν απ' το πρωί μέχρι το βράδυ βρίζουν τον Βαρθολομαίο.
Ο Χριστός όπως ανέφερε η Ε.Λ. στο όμορφο σχόλιο (5.16), κατοικεί στην παράγκα (της αλήθειας) και όχι σε πολυτελείς Ναούς. Αλλά αυτή η παράγκα δεν είναι μια ομολογία δογματικής αλήθειας, που παραμένει στη θεωρία, αλλά είναι πρώτα η ταπεινή-καθαρή-αγιασμένη καρδιά, όπως των Αγίων μας. Ο Χριστός κατοικεί στους Αγίους. Αν παραθεωρήσουμε την αγιότητα τα έχουμε χάσει όλα.Κάποιοι νομίζουν ότι η δογματική αλήθεια από μόνη της είναι το παν. Αλλά ξεχνούν ότι "και τα δαιμόνια πιστεύουν και φρίττουν".(Γνωρίζουν καλύτερα από μας την αλήθεια, αλλά είναι δαίμονες).Μπορεί κάποιος να είναι "δαίμονας" και να ομολογεί την πλήρη αλήθεια("μη γένοιτο" να συμβεί ποτέ σε κανένα μας).
Επίσης υπάρχει ακόμα ένα θέμα που με προβληματίζει, ο λεγόμενος "μολυσμός" που ανέφερε ο π.Ν.Μ. με το οποίο δεν συμφωνώ, όπως δεν συμφωνούν ακόμα και πολλοί αποτειχισμένοι. Μπορώ να βρω και το σημείο απ΄το βίντεο που είχαμε ακούσει που το αναφέρουν.

ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ σε αυτή τη φάση, στηρίζουμε τον π.Ν.Μ. (για τους λόγους που είπαμε, και για να μην καθαιρεθεί), αλλά ΟΧΙ ΑΠΡΟΫΠΟΘΕΤΑ.Θα παρακολουθούμε την πορεία των γεγονότων.
Δεν θέλουμε να δούμε την ίδια κατάληξη της πλήρους ακοινωνησίας του π.Τρικαμηνά και το διαχωρισμένο "θυσιαστήριο".
Αν αρχίσουν αυτά με τον καθένα ιερέα που θα αποτειχίζεται έχει απόλυτο δίκιο ο Άγιος Παϊσιος ότι θα ξεπεράσουμε ακόμα και τους Προτεστάντες.
Υπάρχουν Ι.Κ. για όλα τα θέματα, και όσοι εμφανίζονται ως υπέρμαχοί τους που με βάση αυτούς κινούνται θα πρέπει να μην το κάνουν επιλεκτικά.

maria.p. είπε...

Θέλω να σχολιάσω λίγο περισσότερο τον τίτλο:

"Μήπως το μεμονωμένο δικαίωμα της αποτειχίσεως υποσκάπτει τον αντι-οικουμενιστικό αγώνα και γίνεται το καλύτερο δώρο στους βαρβάρους οικουμενιστές;;"

Λοιπόν επειδή κάποια πράγματα που ακούμε αυτές τις μέρες, ή διαβάζουμε σε σχόλια στα ιστολόγια, κινούνται στο χώρο της "φιλολογίας" και της "έκθεσης ιδεών" που γράφαμε στο σχολείο, να πω λοιπόν ότι όποιος δεν αντιλαμβάνεται τη σημασία της ενότητας στο λεγόμενο αντιοικουμενιστικό μέτωπο, πραγματικά δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει.
Η ενότητα λοιπόν και η ενιαία αντιμετώπιση δεν είναι μια "ρομαντική αγαπολογική" προσέγγιση του θέματος όπως νομίζουν κάποιοι, και σπεύδουν με κεκτημένη ταχύτητα να την υποβιβάσουν ή να την κατατάξουν σε "αρνητικό ζητούμενο" επειδή "δεν αφήνει" κάποιους να προπορευτούν (και λέω κεκτημένη γιατί τώρα φτάσαμε να "ποινικοποιούμε" τη λέξη αγάπη, λόγω της "αγαπολογίας").

Η διχόνοια ιστορικά, κατέστρεφε ανέκαθεν τους Έλληνες. Κυριολεκτικά, ήταν ο μεγαλύτερος ο φοβερότερος και ο πιο ύπουλος εχθρός τους. Δεν χρειάζεται να αναφέρω γεγονότα γιατί είναι γνωστά. Και όχι μόνο στην ιστορία του έθνους, αλλά και στην εκκλησιαστική ιστορία.

Ο ίδιος ο π.Θ.Ζήσης επειδή αντιλαμβάνεται την τεράστια σημασία αυτού του πράγματος (και το έχει πει πολλές φορές), προσπαθεί χρόνια με νύχια και με δόντια να γίνει κάτι ενιαίο.
ΚΑΙ για να μην μπούμε σε περιπέτειες καθαιρέσεων και στη συνέχεια "ανοίγματος ασκών του Αιόλου" με προβλήματα επί προβλημάτων σε εκκλησιαστική βάση αντίστοιχα με των παλαιοημερολογιτών που κατέληξαν σε 12 διαφορετικές "εκκλησίες" αλληλοαφοριζόμενες μεταξύ τους με αναθέματα,
ΑΛΛΑ και για να προσφέρουμε την καλύτερη "υπηρεσία" στον κόσμο που είναι μπερδεμένος, ακατάρτιστος, ανενημέρωτος, και ο διχασμός και η ακαταστασία είναι ο "καλύτερος" τρόπος για να μπερδευτεί ακόμα περισσότερο και τελικά να πάψει να ασχολείται!!

Ο χώρος του παλαιού ημερολογίου χρησιμοποιήθηκε ως ο "μπαμπούλας", που παρέλυσε όλες τις αντιδράσεις και κατέστρεψε τον υγιή αγώνα. Με τεράστια ευθύνη φυσικά των οικουμενιστών που προκάλεσαν το σχίσμα, ΑΛΛΑ και πολλών του άλλου χώρου.

Το σημαντικότερο είναι ότι με τον διχασμό δεν πρόκειται να καταλάβει κανείς την ουσία και το περιεχόμενο όλου αυτού του αγώνα, ότι παίζεται η ίδια η ύπαρξη της Πίστης.
Αλλά όλα θα περιστρέφονται γύρω από διαμάχες αντίστοιχες του πολιτικού-κομματικού πεδίου.
Καταντήσαμε τώρα να αντιδικούμε με συνθήματα χωρίς περιεχόμενο, όταν υποτίθεται ότι μαχόμαστε για την διατήρηση της θεολογίας των Πατέρων.
Θα μου πεις, όταν οι άλλοι γίνονται "βαρίδια" και δεν ακολουθούν, τι πρέπει να γίνει;Θα θυσιάσουμε τον αγώνα για να μην τους δυσαρεστήσουμε. Όχι δεν λέμε αυτό.
Αλλά υπάρχει τεράστια διαφορά στο να προχωράει κάποιος γρηγορότερα και να προπορεύεται, από το να μην συμπορεύεται και να αυτονομείται.
Να διευκρινίσω ότι δεν το λέω για τον π.Ν.Μ., τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, για να μη νομίζει κανείς ότι είναι κάποιο υπονοούμενο. Αλλά ήδη έχουμε κάποια πρώτη ένσταση ότι δεν περίμενε την ημερίδα ή έστω την σύμπραξη του π.Θ.Ζήση.
Ο μ. Άνθιμος ξεκίνησε τη διαδικασία καθαίρεσης. Αυτά τα ξαφνικά γεγονότα προκατέλαβαν την ημερίδα και τον π.Θ.Ζήση.Θα δούμε τώρα με ποιο τρόπο θα επηρεάσουν.

Ανώνυμος είπε...

Μαρία μου καλημέρα ! Λές αυτά τά θέματα να μήν απασχολούν τους ιδίους ; Ας μήν τραβάμε εμείς ξενες σκασίλες Ας έχουμε λίγη εμπιστοσύνη Καλούνται κάποιοι άνθρωποι να σχοινοβατήσουν ,άς τους κρατήσουμε το δίχτυ ,άν γίνουν ανθρώπινα λάθη ή άν έγιναν από τους ήδη αποτειχισθέντας ,άς έχουμε μία συμπάθεια Η συνείδηση της εκκλησίας είναι πάντα το κριτήριο Θέλουμε κάτι να γίνει ,βιάζεται το άμωμο σώμα της εκκλησίας Ειναι δυνατόν να το παρακολουθούμε απαθείς ; Έστω άς χάσουμε τά λογικά μας ,όπως ήδη μας το λένε οτι είμαστε ψυχοπαθείς Είναι δυνατον να παρακολουθεί κανείς τον βιασμό της γυναίκας του απαθώς και να λέει τί με νοιάζει εμένα , ειναι θέμα του εισαγγελέα ; Αν κανείς δέν μπορεί να κάνει κάτι άλλο τουλάχιστον θα τραβά τά μαλλιά του Δεν λέω οτι αυτό που γινεται είναι απονενοημένες κινήσεις ,γιατί είναι ιεροκανονικώς κατοχυρωμένες και όποιος τολμησει να τους βάλει χέρι θα έχει την κατάρα της εκκλησίας, θα συγκαταλεγεί στά αναθέματά της Όταν υπάρχει η συνειδησιακή επικοινωνία των μελών της εκκλησίας υπερβαίνονται και οι αντιφάσεις σάν αυτή που λες με τον γ. Αγάθωνα Αυτές οι αντιφάσεις εσωτερικώς ,συνειδησιακώς μπορεί και να μήν είναι αντιφάσεις ,είναι ένα θέμα δικό τους ,γιατί να απασχολεί εμάς ; Μπορεί η συνείδησή τους να είναι ήσυχη ,γιατί να αναστατώνεται η δική μας ;

Ανώνυμος είπε...

Άρχισαν να βαράνε τά νταούλια οι αρκουδιάρηδες , έθρεψαν την αρκούδα την έκαναν χοντρή μέ πυκνό τρίχωμα , την στόλισαν μέ φλουριά καί κόκκινες κορδέλες , την έμαθαν να σηκώνεται στά δυό ,να παριστάνει πώς κοιμάται η Μαρία , πώς λέει σ'αγαπώ ,την έδεσαν μέ αλυσίδες ,της βαράνε το ντέφι και αυτή χορεύει,προσφέρουν ωραίο θέαμα στους φιλοθεάμονες και γυρίζουν το πανέρι για το αζημείωτο !

maria.p. είπε...

Ελένη ο Θεός ξέρει ότι η ψυχή μας κλαίει γι΄αυτή την κατάσταση, παρά το σκληρό τρόπο που μπορεί να μιλάμε μερικές φορές.Τον π.Ν.Μ. τον στηρίζουμε (το είπα από το πρώτο σχόλιο αυτής της ανάρτησης παρά τις επιφυλάξεις), και θα συνεχίσουμε.
"Κρατάμε λοιπόν το δίχτυ".. και όσο μπορούμε θα ανεχτούμε ακόμα και κάποια πράγματα που δεν μας αρέσουν για να μη δώσουμε δικαιώματα στην αντίθετη πλευρά, και να παραμείνουμε όσο το δυνατόν ενωμένοι, αρκεί να μην δούμε εκκλησιολογικές εκτροπές και σχίσματα, γιατί τότε θα διαχωρίσουμε τη θέση μας.
Παρά την οδύνη όμως για όσα συμβαίνουν, και την εξωτερική ταραχή λόγω των γεγονότων και της επέλασης της Νέας Εποχής και του οικουμενισμού, βαθιά μέσα μας δεν ανησυχούμε γιατί ξέρουμε ότι ο Κύριος είναι ο Αρχηγός και Κυρίαρχος, ότι όλα ελέγχονται επακριβώς από τον Ίδιο, και ότι τα δικά του πρόβατα τα προγνωρίζει και έχει γράψει το όνομά τους στο βιβλίο της Ζωής προ καταβολής κόσμου και δεν μπορεί κανείς να τα πάρει απ΄το χέρι Του όπως μας έχει πει, όσο λυσσαλέο πόλεμο και αν κάνουν οι δυνάμεις του εχθρού.