Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Η
παρατήρηση του Αρχιμανδρίτη Γεωργίου Καψάνη, για τη διαφορότροπη
απαξίωση κατά των θεολόγων που ασκούν με ορθόδοξη σοβαρότητα κριτική του
συγκρητιστικού Οικουμενισμού, αποτελεί παρακαταθήκη ορθόδοξης έγνοιας,
γι’ αυτά που πολλές φορές τεκταίνονται και λυπούν το πλήρωμα της
Εκκλησίας.
Ως
γνωστό ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης, υπερασπίστηκε πολλές φορές την
Ορθόδοξη Πίστη, ιδιαιτέρως έναντι των παπικών πλανών. Ιδιαιτέρως από
τη θέση του, ως Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους,
διεδραμάτισε σπουδαίο ρόλο στον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας μας και
ειδικότερα σε αυτά που αφορούσαν την ανασκευή των παπικών πλανών.
Κατέδειξε ο Γέροντας Γεώργιος Καψάνης, ότι το κάλλος της ομολογίας, έχει
ευεργετική επίδραση όχι μόνο στο Ορθόδοξο λαό αλλά και σε όσους
ταλαιπωρούνται από κακοδοξίες. Για τούτο έγραφε για την Εκκλησία ότι
«ησθάνετο πάντοτε βαρύτατο χρέος να διατηρήση ακαινοτόμητον και
ανόθευτον την Αποστολικήν πίστιν και παράδοσιν».
Ιδού
τι έγραφε ο Γέροντας Γεώργιος Καψάνης για τη μεταχείριση των θεολόγων
που ασκούν με ορθόδοξη σοβαρότητα κριτική κατά του συγκρητιστικού
Οικουμενισμού : «Σπανίως ή
ουδέποτε Ορθόδοξος θεολόγος διαφωνών προς τον τρόπον καθ’ ον διεξάγονται
σήμερον οι διάλογοι καλείται να συμμετάσχη εις αυτούς και εάν κατά
λάθος συμμετάσχη θα φροντίσουν δια την αντικατάστασίν του.
Διοργανούνται επίσης οικουμενιστικά σεμινάρια, εις τα οποία εν
συνεργασία μετά Ρωμαιοκαθολικών και Προτεσταντών θεολόγων επιχειρείται ο
επηρεασμός των νέων θεολόγων και κληρικών και η οικουμενιστική των
μόρφωσις. Από τα επίσημα εκκλησιαστικά περιοδικά αποκλείονται θεολογικά
κείμενα κριτικά του συγκρητιστικού Οικουμενισμού»*.
Η
παρατήρηση του Αρχιμανδρίτη Γεωργίου Καψάνη, για τους θεολόγους που
ασκούν σοβορή κριτική του συγκρητιστικού Οικουμενισμού, δεν
προβληματίζει τους οικουμενιστές; Αυτά τα λόγια Γέροντα Γεωργίου
Καψάνη, ας προβληματίσουν και όσους απαξιωτικά συμπεριφόρονται προς
εγκρίτους θελόγους, όπως το πρόσφατο παράδειγμα απαξίωσης εγκρίτου
δογματολόγου καθηγητή και όχι μόνο.
Αναπολόγητοι
και χωρίς Ορθόδοξη επιχειρηματολογία εξαπολύουν μύδρους εμπάθειας κατά
των θεολόγων που επιμένουν με ορθόδοξη σοβαρότητα στην ακρίβεια των
αληθειών της Ορθόδοξης Πίστης μας. Απόδειξη της εμπάθειας αυτής, είναι
και το ‘’εύρος’’ του υβρεολογίου που χρησιμοποιούν κάποιοι από αυτούς,
που απαξιωτικά αναφέρονται στους θεολόγους αυτούς (είτε ιερωμένους, είτε
λαϊκούς).
Καθ’
ημέραν αυξάνονται οι αντίθεοι αρνητές και υβριστές της Πίστης μας. Κι
όμως κανένας από αυτούς που απαξιώνουν τους θεολόγους, που ασκούν σοβορή
κριτική του συγκρητιστικού Οικουμενισμού, δεν εχει εκζητήσει τον
αφορισμό των ή απλά την καταδίκη των. Τουναντίον τα χαμόγελα ‘’ανοχής’’
σε προσωπικές συναντήσεις, με αυτούς τους αντίθεους αρνητές και
υβριστές της Πίστης μας, κάνουν τη στάση τους ακόμα πιο προκλητική.
Παρουσιαστής για παράδειγμα παλαιότερα έξύβρισε δημόσια τον Χριστό,
Μεγάλη Εβδομάδα με αντιχριστιανικό μένος, αλλά κανένας από αυτούς που
ζητούν’’την κεφαλήν επί πίνακι’’ των θεολόγων που ασκούν με ορθόδοξη
σοβαρότητα κριτική του συγκρητιστικού Οικουμενισμού (κυρίως των
ιερωμένων), αναφέρθηκε έστω και ακροθιγώς γι’ αυτό. Όχι μόνο καταδίκη
δεν υπήρξε, αλλ’ ούτε και ο παραμικρός σχολιασμός. Κρίμα.
Θα επαναλάβομε αντί άλλου επιλόγου, τα λόγια του Γέροντα Γεωργίου Καψάνη : «Σπανίως
ή ουδέποτε Ορθόδοξος θεολόγος διαφωνών προς τον τρόπον καθ’ ον
διεξάγονται σήμερον οι διάλογοι καλείται να συμμετάσχη εις αυτούς και
εάν κατά λάθος συμμετάσχη θα φροντίσουν δια την αντικατάστασίν του».
*Περιοδικό
‘’Όσιος Γρηγόριος’’- ετήσια έκδοσις Της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου
Αγίου Όρους- αρ. 38. (Σκέψεις περί της συμμετοχής των Ορθοδόξων εις την
Οικουμενικήν Κίνησιν και το Π.Σ.Ε. - Αρχιμ. Γεωργίου Καθηγουμένου Ι.
Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους).
2 σχόλια:
Κάθε μέρα που περνάει τα πράγματα χειροτερεύουν σε όλα τα επίπεδα. Και όποιος τα δει σε βάθος θα καταλάβει ότι δεν εξελίσσονται τυχαία ή "όπως νά ναι" αλλά είναι συντονισμένα και ο βαθμός αποστασίας ή αλλιώς επίθεσης ενάντια στην αλήθεια είναι παράλληλος.
Και για να μην πει κάποιος ότι πέφτουμε σε συνωμοσιολογία ότι παντού βλέπουμε μασόνους ή νεοταξίτες που έχουν σχεδιάσει και εκτελούν αυτά που βλέπουμε (παρόλο που ισχύει και αυτό αλλά οι ανθρώπινες δραστηριότητες δεν έχουν πάντα μεγάλες ικανότητες)..
ας δούμε λοιπόν ότι υπάρχει σε εξέλιξη "το μυστήριο της ανομίας" για το οποίο μίλησε ο Απ. Παύλος και περισσότερο ο ίδιος ο Κύριος, που σχεδιάζεται συντονίζεται και εκτελείται από τον ίδιο τον Εωσφόρο, τον εχθρό του ανθρώπου και στις μέρες μας ολοκληρώνεται.
Κάθε μέρα που περνάει βλέπουμε πλέον αλλαγές και ανατροπές που παλιότερα χρειαζόταν χρόνια και δεκαετίες. Ίσως "ωρίμασαν πια τα πράγματα" στα τελευταία προπύργια της πνευματικής αλήθειας που είναι οι Ορθόδοξες χώρες. Που κοντεύουν πια να γίνουν μόνο κατ΄όνομα Ορθόδοξες.
Κλαίει η ψυχή μας με αυτά που βλέπουμε και περισσότερο γιατί μας έφεραν σ΄ένα τέτοιο σημείο που δεν ξέρουμε πως ν΄αντιδράσουμε. Αλυσοδεμένους υλικά, ψυχικά, και συνειδησιακά.
Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι εδώ που φτάσαμε και περισσότερο όσοι γνώριζαν και γνωρίζουν.
Η λεγόμενη "Νέα εποχή" που είναι ο οικουμενισμός μαζί με την πολιτική ορθότητα και την παγκοσμιοποίηση του "όλου ανθρώπου" (σώμα-ψυχή-πνεύμα), έχει διεισδύσει πια σε όλους τους τομείς της ζωής και της κοινωνίας μας(θρησκεία, εκπαίδευση, πολιτική οικονομία, τέχνες κτλ..).
Το άμεσο μέλλον της χώρας μας τα μικρά παιδιά, δηλητηριάζεται καθημερινά πρώτα στις σχολικές αίθουσες.. είναι απίστευτο!Βλέπουμε να διδάσκονται "τύπους οικογενειών" όπου συμπεριλαμβάνονται επίσημα οι ομοφυλόφιλοι, όπως και βουδιστικές πρακτικές και νέους (δαιμονικούς) τρόπους σκέψης!Σε παιδικές ψυχές που δεν ξέρουν να ξεχωρίσουν τη μέρα από τη νύχτα!
Όσα ακούγαμε ότι γινόταν στην Αμερική ήρθαν επίσημα πια στην Ελλάδα. Σε 10-20 χρόνια το πρόσωπο της χώρας δεν θα έχει καμιά σχέση με Χριστό και Ελλάδα όπως τα ξέραμε.Εξάλλου βλέπουμε και στις εκκλησίες ότι το 80-90% είναι ηλικιωμένοι που σε 10 χρόνια θα έχουν πεθάνει οι περισσότεροι.
Το κρισιμότερο όλων είναι αυτή τη στιγμή η πορεία της Ορθόδοξης εκκλησίας.Η οποία εκτός από πνευματικό μέγεθος είναι και οι ίδιοι οι άνθρωποι. Μέσα στο γενικό παγκόσμιο κλίμα του μύλου που αλέθει τα πάντα και τα ομογενοποιεί, κάτω από τον οδοστρωτήρα της νέας εποχής, εκεί και η Ορθόδοξη εκκλησία.Στα χέρια πνευματικά τυφλών ανθρώπων ή ορθολογιστών!Της σχολαστικής θεολογίας της λογικής, που τολμά να ερμηνεύει τα ανερμήνευτα! Να μας λέει ο Ζηζιούλας ότι "δεν μπορείς να βάλεις τον Υιό πάνω απ΄τον Πατέρα ούτε δίπλα στον Πατέρα, θα τον βάλεις πιο κάτω"! για να δικαιολογήσει το πρωτείο!
Όταν όλοι οι Άγιοι Πατέρες Ι.Δαμασκηνός, Γ.Θεολόγος, Γ.Παλαμάς κ.α. μας λένε "Φως εκ Φωτός" ότι δεν έχουν καμιά σχέση οι έννοιες της αιτιότητας στα ανθρώπινα (που σημαίνει προέλευση, αιτία ύπαρξης, και χρονική διαφοροποίηση) με τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας, δηλ. με τα "υπέρ έννοιαν".
Ο Αγ. Γ.Θεολόγος λέει:
" Τί εἶναι αὐτὴ ἡ ἐκπόρευση; Πές μου ἐσὺ τί εἶναι ἡ ἀγεννησία τοῦ Πατρός, κι ἐγὼ θὰ σοὺ ἐξηγήσω τὴ γέννηση τοῦ Υἱοῦ καὶ τὴν ἐκπόρευση τοῦ Πνεύματος καὶ θὰ παραφρονήσουμε καὶ oι δύο καθὼς θὰ ζητᾶμε νὰ ἐξερευνήσουμε τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ..
.. Ὁ τρόπος τῆς φανερώσεως, γιὰ νὰ τὸ πῶ ἔτσι, ἢ ἡ διαφορὰ τῆς σχέσεως ποὺ ἔχουν μεταξύ τους, δημιουργεῖ καὶ τὴ διαφορὰ ποὺ ἔχουν στὴν ὀνομασία τους. Διότι τίποτε δὲν λείπει ἀπὸ τὸν Υἱὸ γιὰ νὰ εἶναι Πατέρας -ἐφόσον δὲν εἶναι ἔλλειψη ἡ υἱότητα-, ἀλλὰ παρὰ ταῦτα δὲν εἶναι Πατέρας. Ἢ δὲν λείπει κάτι ἀπὸ τὸν Πατέρα γιὰ νὰ εἶναι Υἱός· δὲν εἶναι ὅμως Υἱὸς ὁ Πατέρας. Ἀλλὰ oι ὄροι αὐτοὶ δὲν ἐκφράζουν κάποια ἔλλειψη, οὔτε ἐλάττωση κατὰ τὴν οὐσία αλλά γιὰ νὰ διασώζεται τὸ ἀσύγχυτο τῶν τριῶν ὑποστάσεων μέσα καὶ στὴ μία φύση καὶ τὸ ἕνα μεγαλεῖο της θεότητας."
Στην Αποκάλυψη βλέπουμε ότι "ο δράκων γκρεμίζει κατά γης το ένα τρίτο των αστέρων" είναι ο ξεπεσμός εκκλησιαστικών προσώπων (οι αστέρες είναι "οι άγγελοι των επτά εκκλησιών") και ο πρ.Δανιήλ μας λέει ακριβώς το ίδιο:
".. καὶ ἐκ τοῦ ἑνὸς αὐτῶν ἐξῆλθε κέρας ἓν ἰσχυρὸν καὶ ἐμεγαλύνθη περισσῶς πρὸς τὸν νότον καὶ πρὸς τὴν ἀνατολὴν καὶ πρὸς τὴν δύναμιν· καὶ ἐμεγαλύνθη ἕως τῆς δυνάμεως τοῦ οὐρανοῦ, καὶ ἔπεσεν ἐπὶ τὴν γῆν ἀπὸ τῆς δυνάμεως τοῦ οὐρανοῦ καὶ ἀπὸ τῶν ἄστρων, καὶ συνεπάτησαν αὐτά, καὶ ἕως οὗ ὁ ἀρχιστράτηγος ῥύσεται τὴν αἰχμαλωσίαν, καὶ δι᾿ αὐτὸν θυσία ἐταράχθη, καὶ ἐγενήθη καὶ κατευοδώθη αὐτῷ, καὶ τὸ ἅγιον ἐρημωθήσεται· καὶ ἐδόθη ἐπὶ τὴν θυσίαν ἁμαρτία, καὶ ἐῤῥίφη χαμαὶ ἡ δικαιοσύνη, καὶ ἐποίησε καὶ εὐοδώθη.
Καὶ ἐγένετο ἐν τῷ ἰδεῖν με, ἐγὼ Δανιήλ, τὴν ὅρασιν καὶ ἐζήτουν σύνεσιν, καὶ ἰδοὺ ἔστη ἐνώπιον ἐμοῦ ὡς ὅρασις ἀνδρός.καὶ ἤκουσα φωνὴν ἀνδρὸς ἀναμέσον τοῦ Οὐβάλ, καὶ ἐκάλεσε καὶ εἶπε· Γαβριήλ, συνέτισον ἐκεῖνον τὴν ὅρασιν. καὶ ἦλθε καὶ ἔστη ἐχόμενος τῆς στάσεώς μου, καὶ ἐν τῷ ἐλθεῖν αὐτὸν ἐθαμβήθην, καὶ πίπτω ἐπὶ πρόσωπόν μου, καὶ εἶπε πρός με· σύνες, υἱὲ ἀνθρώπου· ἔτι γὰρ εἰς καιροῦ πέρας ἡ ὅρασις. καὶ εἶπεν· ἰδοὺ ἐγὼ γνωρίζω σοι τὰ ἐσόμενα ἐπ᾿ ἐσχάτων τῆς ὀργῆς· ἔτι γὰρ εἰς καιροῦ πέρας ἡ ὅρασις.
καὶ ἐπ᾿ ἐσχάτων τῆς βασιλείας αὐτῶν, πληρουμένων τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν, ἀναστήσεται βασιλεὺς ἀναιδὴς προσώπῳ καὶ συνίων προβλήματα. καὶ κραταιὰ ἡ ἰσχὺς αὐτοῦ καὶ θαυμαστὰ διαφθερεῖ καὶ κατευθυνεῖ καὶ ποιήσει καὶ διαφθερεῖ ἰσχυροὺς καὶ λαὸν ἅγιον. καὶ σὺ σφράγισον τὴν ὅρασιν, ὅτι εἰς ἡμέρας πολλάς.
Είμαστε σε αυτές τις μέρες αδέρφια και ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ!
Ωσπερ γαρ αι ημέραι του Νώε.
Δημοσίευση σχολίου