Η εκκλησιαστική χορωδία που κάνει «Ντόρο» στο κέντρο της Μόσχας
Ρωσικοί εκκλησιαστικοί ύμνοι και ψαλμοί. Μια υπέροχη ορθόδοξη μουσική παράδοση αρμονίας και ψυχικής ανάτασης. Πρόκειται για τους σολίστ της εκκλησιαστικής χορωδίας, «Ντόρος», του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Βασιλείου στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας, που «ψέλνουν ακόμη και στον ύπνο τους»!
Η ιστορία μιας όμορφης εκκλησιαστικής μουσικής παράδοσης που διατηρείται αναλλοίωτη στο χρόνο. Οι σολίστ της χορωδίας του Ναού του Αγίου Βασιλείου στη Μόσχα εξυψώνουν το πνεύμα με τις θαυμάσιες μελωδίες τους, που ακολουθούν τις αρχαίες παραδόσεις της ρωσικής χορωδιακής ψαλμωδίας.
Το χορωδιακό σύνολο «Ντόρος» («Doros»), το οποίο μεταφραζόμενο από τα ελληνικά σημαίνει «Δώρο – πνευματικό χάρισμα», εκτελεί καθημερινά αποσπάσματα έργων και συνθέσεων από τη ρωσική εκκλησιαστική υμνογραφία στο πιο διάσημο ρωσικό Ναό: Τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βασιλείου στη Μόσχα (Καθεδρικός Ναός της Αγίας Σκέπης της Υπεραγίας Θεοτόκου επί της τάφρου, ή απλά Ναός «Ποκρόφσκι», όπως είναι η επίσημη ονομασία του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Βασιλείου του Ευλογημένου, της εκκλησίας σύμβολο της Μόσχας στην Κόκκινη Πλατεία).
Η συντάκτρια της RBTH μεταφέρει την εμπειρία της από τα επιβλητικά μουσικά ακούσματα και τη συζήτηση που είχε με τους χορωδούς. Οι καλλιτέχνες εξηγούν πώς καταφέρνουν να διατηρήσουν τις αρχαίες παραδόσεις των ορθοδόξων χορωδιακών ύμνων και ψαλμών και πώς αντιδρούν στη ρωσική εκκλησιαστική μουσική οι ξένοι που επισκέπτονται το Ναό.
Κάτω από τους τρούλους του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Βασιλείου στην Κόκκινη Πλατεία, σε μια θέση στον κυρίως ναό, βρίσκεται αφημένο ένα παιδικό παιχνίδι. Ήταν μια χειμωνιάτικη ημέρα, όταν ο τετράχρονος Πέτια ήρθε εδώ με τη μητέρα του και άκουσε τα ρωσικά εκκλησιαστικά άσματα. Η χορωδία έψελνε το «Πάτερ ημών». Η μουσικότητα της ψαλμωδίας τον γοήτευσε τόσο πολύ που ακόμα και όταν τελείωσε, παρά τις παρακλήσεις της μητέρας του να συνεχίσουν τη βόλτα τους στην πόλη, ο μικρός Πέτια δεν ήθελε με τίποτα να αφήσει το χώρο του ναού. Άκουγε προσεκτικά, καθόταν ήσυχα. Και στο τέλος του κονσέρτου, παρέδωσε στους σολίστ το παιχνίδι του, ευχαριστώντας τους με τον τρόπο αυτό για την υπέροχη μουσική που τον είχε συνεπάρει.
Το χορωδιακό σύνολο «Ντόρος» κάνει καθημερινά συναυλίες στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βασιλείου, που διακόπτονται για λίγα λεπτά στην εναλλαγή των συνθέσεων. Στα διαλλείματα αυτά, καταφέραμε να μιλήσουμε με τους χορωδούς. «Είμαστε πραγματικοί ρώσοι και δεν παραπονιόμαστε για την κούραση στο σώμα και στη φωνή. Όταν κάνεις αυτή την εργασία, θα πρέπει να έχεις και τις κατάλληλες πνευματικές και σωματικές αντοχές», λέει ο ένας από τους σολίστ. Κάθε ένας από τα μέλη της χορωδίας έχει να διηγηθεί τη δική του ιστορία για το πώς τον τράβηξε κοντά του η μαγεία της μουσικής. Μια ιστορία που συνήθως ξεκινάει από την παιδική ηλικία.
Περισσότερα από 12 χρόνια πριν, οι ψάλτες, χορωδοί, τραγουδιστές, όλοι οι καλλιτέχνες που συγκροτούν σήμερα τη χορωδία, συναντήθηκαν στη Μόσχα και άρχισαν να συνεργάζονται. Αρχικά, έψελναν στο Μοναστήρι «Νοβοντέβιτσι», στη συνέχεια μετακόμισαν στη νέα τους έδρα: Τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βασιλείου στο κέντρο της ρωσικής πρωτεύουσας. «Ο καθένας μας είχε τη δική του πορεία στη χορωδιακή δημιουργία, υπήρξαν στιγμές που μπορούσαμε να σταματήσουμε να ασχολιόμαστε με τη μουσική, να αλλάξουμε είδος δραστηριότητας. Ωστόσο, συναντηθήκαμε εδώ», λέει ο σολίστ Βρούϊρ Ανανικιάν.
Η σύνθεση της χορωδίας είναι πολυεθνική. Ο Βρούϊρ Ανανικιάν, είναι Αρμένιος που ήρθε από τη Γεωργία. Ο Γιεγκόρ Τσερνέγκοφ-Νόμεροφ που κατάγεται από τα Ουράλια, γεννήθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας. Αλλά οι ίδιοι οι σολίστ, θεωρούν τους εαυτούς τους ρώσους, ισχυριζόμενοι ότι «είναι ρώσοι, όχι εξ αίματος, αλλά λόγω του τρόπου ζωής και σκέψης».
«Αρκεί να πας στο εξωτερικό, και αμέσως νιώθεις ότι είσαι ρώσος. Η Δυτική εκκλησιαστική μουσική είναι στοχαστική, η ρωσική μουσική είναι πραγματική. Εγώ, έτσι το καταλαβαίνω. Η τέλεση της ορθόδοξης Θείας Λειτουργίας αγγίξει σε όλο το τελετουργικό της το μέγιστο: Στη λαμπρότητα της ιερατικής ένδυσης, στην αρχιτεκτονική κομψότητα της εκκλησίας, στην εορταστική και θετική ατμόσφαιρα που κυριαρχεί εντός του ναού», λέει με θαυμασμό ο Τσερνέγκοφ-Νόμεροφ.
Μουσική για την ψυχή
Ο εκκλησιαστικός πολιτισμός στη Ρωσία άρχισε να αναπτύσσεται από το 10ο αιώνα, και μαζί με αυτόν και η νέα μουσική κατεύθυνση, η εκκλησιαστική μουσική. Ο Τσάρος Ιβάν IV (γνωστότερος και ως «Ιβάν ο Τρομερός») που βασίλεψε τον 16ο αιώνα, ήταν λάτρης της εκκλησιαστικής μουσικής, και είχε ο ίδιος δημιουργήσει αρκετά έργα. Στη διάρκεια της βασιλείας του, ιδρύθηκε ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Βασιλείου. «Όσο υπάρχουν ορθόδοξες εκκλησίες, θα ζει και η ρωσική εκκλησιαστική μουσική. Ακόμα και όταν οι κρατικές υπηρεσίες προσπάθησαν να καταστρέψουν τα πάντα στη θρησκεία, οι πιστοί, συνέχισαν να ψέλνουν εκκλησιαστικά έργα διαβάζοντας κοσμικά κείμενα», λέει ο τενόρος Αλεξάντρ Γκορμπάτοφ.
Ο απλός άνθρωπος που έρχεται στο ναό, συχνά δεν παρατηρεί πόσο όμορφοι είναι οι εκκλησιαστικοί ψαλμοί. Είναι τόσο απορροφημένος στην προσευχή, που δεν αντιλαμβάνεται τη χορωδιακή ψαλμωδία σαν μια συναυλία. Για τη χορωδία «Ντόρος», η προσευχή είναι μια ιδιαίτερα συναισθηματική ανθρώπινη έκφραση. Οι καλλιτέχνες προσπαθούν να βιώσουν τον κάθε ψαλμό, τον κάθε ύμνο που εκτελούν. Ο Βρούϊρ Ανανικιάν, μοιράζεται μαζί μας τις εμπειρίες του: «Υπάρχουν κάποιες μαγικές στιγμές που αισθάνεσαι μια απέραντη συγκίνηση. Εάν μπορείς να τραγουδήσεις τόσο πνευματικά, που ο πιστός ο οποίος ήρθε στο ναό να συγκινηθεί σε τέτοιο βαθμό από τους ήχους και τα λόγια του ψαλμού ώστε να κλάψει, και να βιώσεις μαζί του τη στιγμή, είναι κάτι το μοναδικό. Είναι το καλύτερο που μπορεί να ζήσει ένας καλλιτέχνης».
Αισθήματα δέους
Μετά τις παραστάσεις, το εντυπωσιασμένο κοινό πλησιάζει τους καλλιτέχνες και συζητάει μαζί τους:
-«Ελάτε να τραγουδήσετε σε εμάς», τους ζητάει μια Αγγλίδα.
-«Και στη Ρωσία περνάμε καλά», απαντάνε οι μουσικοί.
Μια Γερμανίδα, αφού άκουσε μερικά τραγούδια που ερμήνευσε η ανδρική χορωδία, είπε: «Οι Γερμανοί αγαπούν αυτό το είδος της μουσικής, αλλά μόνο οι Ρώσοι μπορεί να την καταλάβουν πραγματικά».
Οι επισκέπτες που έρχονται στον καθεδρικό ναό, κουβαλάνε μαζί τους διαφορετικές απόψεις και αξίες για τη ζωή, αλλά η ψαλμωδία τους γοητεύει όλους. «Κάποτε, παρακολουθούσε τη συναυλία ένας οδηγός φορτηγού, τα χέρια του ήταν γεμάτα γράσα, μόλις είχε τελειώσει τη βάρδια και ήταν κουρασμένος. Όταν αρχίσαμε να ψέλνουμε ύμνους και τροπάρια της ακολουθίας του Εσπερινού, τα μάτια του «άναψαν», εντυπωσιασμένος καθώς ήταν απ’ αυτό που άκουγε. Τον είχε συνεπάρει η αυθεντικότητα και η βυζαντινή ατμοσφαιρικότητα που απόπνεε η εκτέλεση των ψαλμών. Στάθηκε όρθιος και παρακολουθούσε σαν παιδί, μη μπορώντας ούτε καν να ψελλίσει κάτι», λέει ένας από τους σολίστ.
Στο Ναό του Αγίου Βασιλείου, έχει έρθει και ο αμερικανός ηθοποιός David Duchovny, που πρόσφατα πρωταγωνίστησε σε μια ρωσική διαφήμιση. Κατά την επίσκεψή του στη Μόσχα άκουσε εκκλησιαστικούς ύμνους από τους καλλιτέχνες, εντυπωσιάστηκε από τα τραγούδια και φωτογραφήθηκε αναμνηστικά μαζί τους.
Τέχνη ή επάγγελμα;
Πριν από καιρό, στα μέλη του χορωδιακού συγκροτήματος τέθηκε η επιλογή: Ερασιτεχνική ενασχόληση με την αγαπημένη τους μουσική ή συμμετοχή σε «επαγγελματική» βάση; Βλέπετε, στη Ρωσία δεν γίνεται συχνά αντιληπτό ότι το τραγούδι είναι κυρίως μια επαγγελματική δραστηριότητα. «Με τη χορωδία, βγάζουμε τα προς το ζην. Το τραγούδι, η μουσική, είναι κατά κύριο λόγο επαγγέλματα. Αν αυτός που θεωρεί τον εαυτό του καλλιτέχνη, μπορέσει για κάποιο χρονικό διάστημα να μην ασχοληθεί με τη τέχνη του, σημαίνει ότι δεν είναι καλλιτέχνης», λέει οΤσερνέγκοφ-Νόμεροφ.
Οι χορωδοί του «Ντόρος» παραδέχονται ότι τραγουδούν ακόμη και στον ύπνο τους: «Μερικοί άνθρωποι πετούν, εμείς στα όνειρα μας ψέλνουμε. Οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι γεμάτοι με καλοσύνη και ευγενικά αισθήματα. Όταν ήμουν σε περιοδεία στην Γαλλία, ξύπνησα από τη «συναυλία» δύο συναδέλφων μου ενόσω κοιμόντουσαν! Ακόμα και στον ύπνο τους, ο ένας συνόδευε στο τραγούδι τον άλλον...», θυμάται ο Αλεξάντρ Γκορμπάτοφ.
Οι καλλιτέχνες διαμαρτύρονται ότι στη Ρωσία διατίθενται πολλοί πόροι για τη χρηματοδότηση παράλογων έργων που τα αποκαλούν «τέχνη», ενώ δεν δίνουν καμία προσοχή στην εκκλησιαστική μουσική. Παρ’ όλα αυτά, οι μουσικοί νιώθουν ότι στέκονται γερά στη θέση τους και δεν σκοπεύουν να φύγουν απ’ τη χώρα. Και οι επισκέπτες στον Καθεδρικό Ναό «Ποκρόφσκι», συνεχίζουν να θαυμάζουν όχι μόνο τη μοναδική ομορφιά του κτηρίου, αλλά και τις καταπληκτικά μελωδικές φωνές των καλλιτεχνών της χορωδίας του. πηγή
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου