Το online κατάστημα που υπόσχεται μια «συναρπαστική εμπειρία εξερεύνησης» σε γευστικές απολαύσεις από κάθε γωνιά της Ελλάδας
Του Κώστα Τσαούση
Ο Γιάννης Γεωργιάδης, ο 28χρονος επικεφαλής της μικρής ομάδας μάρκετινγκ που «τρέχει» σε καθημερινή βάση την προώθηση και την προβολή στο ευρύ κοινό του www.yolenis.com, ακόμη θυμάται -και προφανώς δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ- την πρώτη πραγματική παραγγελία του ηλεκτρονικού καταστήματος. «Ηταν από μια κυρία ελληνικής καταγωγής, μόνιμο κάτοικο Βρυξελλών», λέει στα γρήγορα γιατί βιάζεται να μιλήσει για τις… λεπτομέρειες της παραγγελίας. Εκείνο που έχει χαραχθεί στη μνήμη του νεαρού στελέχους δεν είναι τόσο το ποσό όσο ο όγκος της. «Το ποσό ήταν γύρω στα 600 και κάτι ευρώ και αφορούσε προϊόντα που ζύγιζαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 92 κιλά - η παραγγελία ολόκληρη χώρεσε σε 89 κουτιά».
Προϊόντα-πρωταθλητές
Από την πρώτη πραγματική παραγγελία -γιατί υπήρξαν και παραγγελίες γνωστών και φίλων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου- έχουν περάσει λιγότερο από 8 μήνες. Κι όμως, ο Γιάννης και τα μέλη της ομάδας του παρακολουθούν συστηματικά και καταγράφουν επιδόσεις αλλά και συμπεριφορές χρηστών-καταναλωτών. Ο ίδιος μπορεί ανά πάσα στιγμή να σου πει για τα προϊόντα-πρωταθλητές, όπως τα μέλια που βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή της ζήτησης, αλλά και τα τυριά ή τα αλλαντικά που διακινούνται σε συσκευασίες χάρη στις οποίες διατηρούνται φρέσκα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού-διανομής.
Χαρακτηριστικό, όπως μας αναφέρει, είναι το παράδειγμα μιας Ελληνίδας που διαμένει στο Βέλγιο. «Η κυρία ψάχνοντας τυχαία για τυριά της Λήμνου (συγκεκριμένα Κασκαβάλι και Μελίχλωρο) μπήκε στο site και έκανε αμέσως παραγγελία. Το σχόλιό της αμέσως μόλις είδε την αρχική σελίδα ήταν: “Αισθάνθηκα λες και είδα το τραπέζι μου”. Η παραγγελία μπήκε μεσημέρι Πέμπτης γύρω στις 17.30 και την παρέλαβε Παρασκευή στις 10.20. Αμέσως μας κάλεσε λέγοντάς μας: “Δεν ήξερα ότι έχετε κατάστημα εδώ…” κι όταν της εξηγήσαμε ότι πραγματοποιήθηκε κανονικά η αποστολή από τις εγκαταστάσεις μας στην Αθήνα, έμεινε κατενθουσιασμένη». Ενα δεύτερο παράδειγμα -εξίσου ενδιαφέρον- αφορά έναν φοιτητή Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στη Σύρο, που έψαχνε βιολογικό παξιμάδι βρώμης από την οικοτεχνία Φούρνος Ντουρουντούς. «Ο φοιτητής εντυπωσιάστηκε από την ιστοσελίδα, έκανε την παραγγελία του και μας έστειλε τα σχόλιά του αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πόσο τον ενθουσίασε η ιδέα του θεματικού τραπεζιού στην αρχική σελίδα του site, πόσο χρήσιμη και κατατοπιστική είναι και πόσο ξεχωριστή τού φάνηκε η οικολογική συσκευασία, στην οποία παρέλαβε τα προϊόντα».
Το προφίλ των επισκεπτών
Οπως μας διευκρινίζει ο ίδιος ο συνομιλητής μας, «ο πελάτης του www.yolenis.com δεν έχει συγκεκριμένη ηλικία, φύλο, μόρφωση ή κοινωνικοοικονομική θέση. Με λίγα λόγια, είναι ο σύγχρονος, παγκόσμιος καταναλωτής που ως ακούραστος εξερευνητής αναζητά το καινούριο, το αληθινό, το διαφορετικό, το ποιοτικό, το επιλεγμένο. Ολοι, χωρίς διακρίσεις ή εξαιρέσεις, εφόσον είναι γνήσιοι και αληθινοί εξερευνητές, βρίσκουν αυτό που ψάχνουν».
Ο κ. Γεωργιάδης έχει καταγράψει τις συμπεριφορές των καταναλωτών και έχει κάνει τις αναγκαίες και απαραίτητες ομαδοποιήσεις. Ας τις παρακολουθήσουμε:
■ Οι μητέρες επιλέγουν παιδικά ζυμαρικά με βουβαλίσιο γάλα και θρεπτικά σνακ για το σχολείο των παιδιών.
■ Οι εργένηδες προμηθεύονται «λύσεις» για εύκολα και γρήγορα γεύματα με ποιοτικά προϊόντα: χειροποίητα ζυμαρικά και σπιτικές σάλτσες χωρίς συντηρητικά.
■ Οι μερακλήδες αναζητούν το ούζο και το τσίπουρο μαζί με τους μεζέδες τους.
■ Οι νέοι κάτω των 30 ετών ψάχνουν για νέες γευστικές εμπειρίες, όπως τρούφες, κρόκο Κοζάνης, λικέρ μαστίχας.
■ Οι μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες βρίσκουν όσπρια, τραχανάδες και ελαιόλαδα που τους θυμίζουν τις γεύσεις από το χωριό.
■ Οι foodies κολλάνε στις ενότητες με τα κρασιά, τα ΠΟΠ τυριά, τα σπάνια αλλαντικά.
■ Οι σεφ ενημερώνονται για τα νέα προϊόντα και τους νέους παραγωγούς.
■ Οι vegans ανακαλύπτουν πληθώρα προτάσεων για μαγειρικές δημιουργίες: ρύζι, όσπρια, ζυμαρικά, γλυκίσματα, μέλι, ροφήματα.
■ Οι υποστηρικτές της υγιεινής διατροφής επιλέγουν παξιμάδια, μέλι, βότανα, προϊόντα βιολογικής και βιοδυναμικής καλλιέργειας.
Και απολαυστικές συνταγές
Το www.yolenis.com (ήδη διαθέσιμο στα ελληνικά, στα αγγλικά και τα γερμανικά) ορίζεται ως ένα ηλεκτρονικό delicatessen κατάστημα με αυθεντικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στα ηλεκτρονικά του ράφια θα βρει κανείς περισσότερα από 1.000 προϊόντα με τοπικό χαρακτήρα από 105 καταξιωμένους παραγωγούς της ελληνικής υπαίθρου, με πλούσιες αναφορές στην ιστορία και στο οικοσύστημα της κάθε περιοχής, με πληθώρα απολαυστικών συνταγών, ποικίλους συνδυασμούς φαγητού και ποτού και με το «Τραπέζι του Μήνα» να κυριαρχεί στην αρχική σελίδα στρωμένο με τα προϊόντα και τις συνταγές της εποχής. Η ιδέα είναι πολύ παλιά, αλλά μπήκε στον δρόμο της υλοποίησής της μόλις το 2011 από μια ομάδα νέων ανθρώπων. Μετά από πολλή δουλειά και πολύ περισσότερη έρευνα το yolenis βγήκε στον αέρα το γ’ τρίμηνο του 2013. Μάλιστα, τον περασμένο Δεκέμβριο έγιναν και οι πρώτες πραγματικές συναλλαγές που αφορούσαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό (συνολικά εννέα χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης).
Στα άμεσα σχέδια, υπηρεσίες αγροτουρισμού και σημεία λιανικής πώλησης
Κ ύριος στόχος του site, όπως τονίζει ο κ. Γεωργιάδης, είναι να μπορεί ο καθένας, όπου κι αν βρίσκεται, να προμηθευτεί εύκολα και γρήγορα τα μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης. Η περιήγηση στο www.yolenis.com αποτελεί μια συναρπαστική εμπειρία εξερεύνησης μέσα από ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής με υπέροχες φωτογραφήσεις, πάνω από 200 βίντεο συνταγών και multimedia εφαρμογές.
Τα άμεσα σχέδια περιλαμβάνουν ανάπτυξη στην Ευρώπη, με αρχικό στόχο το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, όπου θα υπάρξει άμεσα πρόγραμμα προβολής, ανάπτυξη υπηρεσιών που σχετίζονται με τον αγροτουρισμό, δημιουργία σημείων λιανικής πώλησης που θα προσφέρουν γευστικές εμπειρίες, συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικού ενδιαφέροντος, με εντελώς ανατρεπτικό ύφος και χαρακτήρα. Επίσης, στα πλάνα είναι και ο άμεσος προσανατολισμός σε πολυκάναλο μοντέλο εμπορικής δραστηριότητας, περιλαμβάνοντας πέρα από το e-commerce συνέργειες με σημαντικές εταιρείες τουρισμού και γενικά της ελληνικής επιχειρηματικότητας και διάθεση μεγάλης ποικιλίας πρωτότυπων και προσιτών εταιρικών δώρων. Κατά τον κ. Γεωργιάδη, το www.yolenis.com ξεχωρίζει γιατί αποτελεί καινοτομία, καθώς είναι το μοναδικό e-shop που δίνει την ευκαιρία στον Ευρωπαίο καταναλωτή να προμηθευτεί μια τόσο μεγάλη γκάμα παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Επίσης, προωθεί τα ελληνικά προϊόντα και τους Ελληνες παραγωγούς στις αγορές του εξωτερικού, ενισχύοντας την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προβάλλει τον φυσικό πλούτο της Ελλάδας, τη σπάνια γεωμορφολογία με τις έντονες αντιθέσεις, το διαφορετικό μικροκλίμα ανά περιοχή, την τεράστια βιοποικιλότητα, τον σεβασμό στο περιβάλλον, δηλαδή τα στοιχεία που χαρίζουν στα ελληνικά προϊόντα ξεχωριστά χαρακτηριστικά και συνδέονται με την ανάπτυξη του αγροτουρισμού. Τέλος, προβάλλει τη μεσογειακή διατροφή, καθώς τα περισσότερα προϊόντα του αποτελούν βασικά στοιχεία του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου της και θεωρούνται στοιχεία της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς.
Ο Γιάννης Γεωργιάδης, ο 28χρονος επικεφαλής της μικρής ομάδας μάρκετινγκ που «τρέχει» σε καθημερινή βάση την προώθηση και την προβολή στο ευρύ κοινό του www.yolenis.com, ακόμη θυμάται -και προφανώς δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ- την πρώτη πραγματική παραγγελία του ηλεκτρονικού καταστήματος. «Ηταν από μια κυρία ελληνικής καταγωγής, μόνιμο κάτοικο Βρυξελλών», λέει στα γρήγορα γιατί βιάζεται να μιλήσει για τις… λεπτομέρειες της παραγγελίας. Εκείνο που έχει χαραχθεί στη μνήμη του νεαρού στελέχους δεν είναι τόσο το ποσό όσο ο όγκος της. «Το ποσό ήταν γύρω στα 600 και κάτι ευρώ και αφορούσε προϊόντα που ζύγιζαν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 92 κιλά - η παραγγελία ολόκληρη χώρεσε σε 89 κουτιά».
Προϊόντα-πρωταθλητές
Από την πρώτη πραγματική παραγγελία -γιατί υπήρξαν και παραγγελίες γνωστών και φίλων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου- έχουν περάσει λιγότερο από 8 μήνες. Κι όμως, ο Γιάννης και τα μέλη της ομάδας του παρακολουθούν συστηματικά και καταγράφουν επιδόσεις αλλά και συμπεριφορές χρηστών-καταναλωτών. Ο ίδιος μπορεί ανά πάσα στιγμή να σου πει για τα προϊόντα-πρωταθλητές, όπως τα μέλια που βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή της ζήτησης, αλλά και τα τυριά ή τα αλλαντικά που διακινούνται σε συσκευασίες χάρη στις οποίες διατηρούνται φρέσκα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού-διανομής.
Χαρακτηριστικό, όπως μας αναφέρει, είναι το παράδειγμα μιας Ελληνίδας που διαμένει στο Βέλγιο. «Η κυρία ψάχνοντας τυχαία για τυριά της Λήμνου (συγκεκριμένα Κασκαβάλι και Μελίχλωρο) μπήκε στο site και έκανε αμέσως παραγγελία. Το σχόλιό της αμέσως μόλις είδε την αρχική σελίδα ήταν: “Αισθάνθηκα λες και είδα το τραπέζι μου”. Η παραγγελία μπήκε μεσημέρι Πέμπτης γύρω στις 17.30 και την παρέλαβε Παρασκευή στις 10.20. Αμέσως μας κάλεσε λέγοντάς μας: “Δεν ήξερα ότι έχετε κατάστημα εδώ…” κι όταν της εξηγήσαμε ότι πραγματοποιήθηκε κανονικά η αποστολή από τις εγκαταστάσεις μας στην Αθήνα, έμεινε κατενθουσιασμένη». Ενα δεύτερο παράδειγμα -εξίσου ενδιαφέρον- αφορά έναν φοιτητή Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στη Σύρο, που έψαχνε βιολογικό παξιμάδι βρώμης από την οικοτεχνία Φούρνος Ντουρουντούς. «Ο φοιτητής εντυπωσιάστηκε από την ιστοσελίδα, έκανε την παραγγελία του και μας έστειλε τα σχόλιά του αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πόσο τον ενθουσίασε η ιδέα του θεματικού τραπεζιού στην αρχική σελίδα του site, πόσο χρήσιμη και κατατοπιστική είναι και πόσο ξεχωριστή τού φάνηκε η οικολογική συσκευασία, στην οποία παρέλαβε τα προϊόντα».
Το προφίλ των επισκεπτών
Οπως μας διευκρινίζει ο ίδιος ο συνομιλητής μας, «ο πελάτης του www.yolenis.com δεν έχει συγκεκριμένη ηλικία, φύλο, μόρφωση ή κοινωνικοοικονομική θέση. Με λίγα λόγια, είναι ο σύγχρονος, παγκόσμιος καταναλωτής που ως ακούραστος εξερευνητής αναζητά το καινούριο, το αληθινό, το διαφορετικό, το ποιοτικό, το επιλεγμένο. Ολοι, χωρίς διακρίσεις ή εξαιρέσεις, εφόσον είναι γνήσιοι και αληθινοί εξερευνητές, βρίσκουν αυτό που ψάχνουν».
Ο κ. Γεωργιάδης έχει καταγράψει τις συμπεριφορές των καταναλωτών και έχει κάνει τις αναγκαίες και απαραίτητες ομαδοποιήσεις. Ας τις παρακολουθήσουμε:
■ Οι μητέρες επιλέγουν παιδικά ζυμαρικά με βουβαλίσιο γάλα και θρεπτικά σνακ για το σχολείο των παιδιών.
■ Οι εργένηδες προμηθεύονται «λύσεις» για εύκολα και γρήγορα γεύματα με ποιοτικά προϊόντα: χειροποίητα ζυμαρικά και σπιτικές σάλτσες χωρίς συντηρητικά.
■ Οι μερακλήδες αναζητούν το ούζο και το τσίπουρο μαζί με τους μεζέδες τους.
■ Οι νέοι κάτω των 30 ετών ψάχνουν για νέες γευστικές εμπειρίες, όπως τρούφες, κρόκο Κοζάνης, λικέρ μαστίχας.
■ Οι μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες βρίσκουν όσπρια, τραχανάδες και ελαιόλαδα που τους θυμίζουν τις γεύσεις από το χωριό.
■ Οι foodies κολλάνε στις ενότητες με τα κρασιά, τα ΠΟΠ τυριά, τα σπάνια αλλαντικά.
■ Οι σεφ ενημερώνονται για τα νέα προϊόντα και τους νέους παραγωγούς.
■ Οι vegans ανακαλύπτουν πληθώρα προτάσεων για μαγειρικές δημιουργίες: ρύζι, όσπρια, ζυμαρικά, γλυκίσματα, μέλι, ροφήματα.
■ Οι υποστηρικτές της υγιεινής διατροφής επιλέγουν παξιμάδια, μέλι, βότανα, προϊόντα βιολογικής και βιοδυναμικής καλλιέργειας.
Και απολαυστικές συνταγές
Το www.yolenis.com (ήδη διαθέσιμο στα ελληνικά, στα αγγλικά και τα γερμανικά) ορίζεται ως ένα ηλεκτρονικό delicatessen κατάστημα με αυθεντικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στα ηλεκτρονικά του ράφια θα βρει κανείς περισσότερα από 1.000 προϊόντα με τοπικό χαρακτήρα από 105 καταξιωμένους παραγωγούς της ελληνικής υπαίθρου, με πλούσιες αναφορές στην ιστορία και στο οικοσύστημα της κάθε περιοχής, με πληθώρα απολαυστικών συνταγών, ποικίλους συνδυασμούς φαγητού και ποτού και με το «Τραπέζι του Μήνα» να κυριαρχεί στην αρχική σελίδα στρωμένο με τα προϊόντα και τις συνταγές της εποχής. Η ιδέα είναι πολύ παλιά, αλλά μπήκε στον δρόμο της υλοποίησής της μόλις το 2011 από μια ομάδα νέων ανθρώπων. Μετά από πολλή δουλειά και πολύ περισσότερη έρευνα το yolenis βγήκε στον αέρα το γ’ τρίμηνο του 2013. Μάλιστα, τον περασμένο Δεκέμβριο έγιναν και οι πρώτες πραγματικές συναλλαγές που αφορούσαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό (συνολικά εννέα χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης).
Στα άμεσα σχέδια, υπηρεσίες αγροτουρισμού και σημεία λιανικής πώλησης
Κ ύριος στόχος του site, όπως τονίζει ο κ. Γεωργιάδης, είναι να μπορεί ο καθένας, όπου κι αν βρίσκεται, να προμηθευτεί εύκολα και γρήγορα τα μοναδικά προϊόντα της ελληνικής γης. Η περιήγηση στο www.yolenis.com αποτελεί μια συναρπαστική εμπειρία εξερεύνησης μέσα από ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής με υπέροχες φωτογραφήσεις, πάνω από 200 βίντεο συνταγών και multimedia εφαρμογές.
Τα άμεσα σχέδια περιλαμβάνουν ανάπτυξη στην Ευρώπη, με αρχικό στόχο το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, όπου θα υπάρξει άμεσα πρόγραμμα προβολής, ανάπτυξη υπηρεσιών που σχετίζονται με τον αγροτουρισμό, δημιουργία σημείων λιανικής πώλησης που θα προσφέρουν γευστικές εμπειρίες, συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικού ενδιαφέροντος, με εντελώς ανατρεπτικό ύφος και χαρακτήρα. Επίσης, στα πλάνα είναι και ο άμεσος προσανατολισμός σε πολυκάναλο μοντέλο εμπορικής δραστηριότητας, περιλαμβάνοντας πέρα από το e-commerce συνέργειες με σημαντικές εταιρείες τουρισμού και γενικά της ελληνικής επιχειρηματικότητας και διάθεση μεγάλης ποικιλίας πρωτότυπων και προσιτών εταιρικών δώρων. Κατά τον κ. Γεωργιάδη, το www.yolenis.com ξεχωρίζει γιατί αποτελεί καινοτομία, καθώς είναι το μοναδικό e-shop που δίνει την ευκαιρία στον Ευρωπαίο καταναλωτή να προμηθευτεί μια τόσο μεγάλη γκάμα παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Επίσης, προωθεί τα ελληνικά προϊόντα και τους Ελληνες παραγωγούς στις αγορές του εξωτερικού, ενισχύοντας την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προβάλλει τον φυσικό πλούτο της Ελλάδας, τη σπάνια γεωμορφολογία με τις έντονες αντιθέσεις, το διαφορετικό μικροκλίμα ανά περιοχή, την τεράστια βιοποικιλότητα, τον σεβασμό στο περιβάλλον, δηλαδή τα στοιχεία που χαρίζουν στα ελληνικά προϊόντα ξεχωριστά χαρακτηριστικά και συνδέονται με την ανάπτυξη του αγροτουρισμού. Τέλος, προβάλλει τη μεσογειακή διατροφή, καθώς τα περισσότερα προϊόντα του αποτελούν βασικά στοιχεία του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου της και θεωρούνται στοιχεία της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου