Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών
Πριν από λίγες εβδομάδες, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο ένα φιλόδοξο στρατηγικό σχέδιο που εστιάζει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πολιτών, μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου εγκατάστασης και λειτουργίας χιλιάδων ψηφιακών καμερών.
Θα ανέμενε κανείς το προτεινόμενο νομοσχέδιο να θέτει ως αναγκαία προϋπόθεση και άμεση κυβερνητική προτεραιότητα για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων τροχαίων ατυχημάτων την διαμόρφωση μεταξύ των πολιτών μιας κουλτούρας υπεύθυνης και συνετής οδηγητικής συμπεριφοράς με συνοδά χαρακτηριστικά τον σεβασμό στους κανόνες και στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, αλλά δυστυχώς προκρίνει την εύκολη, γρήγορη, αλλά καθόλου ασφαλή λύση, της θέσπισης ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος¹ ψηφιακής επιτήρησης των βασικών οδικών αρτηριών.
Την ίδια στιγμή πρωτοπορεί, καθιερώνοντας την ψηφιακή επίδοση των κλήσεων στην θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, ενώ παράλληλα νομιμοποιεί διά της πλαγίας οδού την χρήση των ψηφιακών καμερών αναγνώρισης προσώπου στον δημόσιο χώρο, δεδομένου ότι στις εν λόγω κάμερες έχει ενσωματωθεί προηγμένο λογισμικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, με σκοπό την εξ αποστάσεως αναγνώριση των προσώπων, τόσο του οδηγού, όσο και των επιβατών του ελεγχόμενου οχήματος.
Μάλιστα, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στους αυτοκινητοδρόμους θα εγκατασταθούν ψηφιακές κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, που θα έχουν την δυνατότητα ελέγχου και μέτρησης του χρόνου μετάβασης των οχημάτων από τον έναν σταθμό διοδίων στον επόμενο², και ως εκ τούτου το πληροφοριακό σύστημα θα μπορεί να ελέγξει αν ο οδηγός του οχήματος κινούνταν ή όχι εντός προβλεπόμενων ορίων ταχύτητας.
Δηλαδή, η τεχνητή νοημοσύνη θα προϋπολογίζει την χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των δύο σταθμών διοδίων και θα προκαθορίζει τον απαιτούμενο, νόμιμο χρόνο διάνυσης της απόστασης για κάθε όχημα που κινείται μέσα στα προβλεπόμενα από τον Κ.Ο.Κ. όρια ταχύτητας. Αν ο οδηγός του οχήματος διήνυσε την απόσταση σε λιγότερο από τον προβλεπόμενο από την τεχνητή νοημοσύνη χρόνο, τούτο θα σημαίνει ότι είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα. Εν συνεχεία, θα λαμβάνει το «μπιλιετάκι» στην προσωπική του θυρίδα στο gov.gr, στην οποία θα ενημερώνεται για την τροχαία παράβαση, που θα συνοδεύεται από το «σαρδόνιο χαμόγελο» της τεχνητής νοημοσύνης.
Αξίζει να επισημάνουμε, για μια ακόμη φορά, ότι τα υπολογιστικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης έχουν κατορθώσει να διεισδύσουν αθόρυβα, επηρεάζοντας αποφασιστικά την καθημερινότητα του πολίτη, καθώς έχουν αποκτήσει την «θεσμική αρμοδιότητα» να καθορίζουν, να προγραμματίζουν και να ελέγχουν την ζωή των ανθρώπων, με αποτέλεσμα να καθίσταται ήδη ορατή η επελαύνουσα δυστοπική κοινωνία των ομογενοποιημένων πολιτών, οι οποίοι θα είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι να μην διαμαρτύρονται, αλλά να σκέπτονται, να εκφράζονται και να συμπεριφέρονται ομοιόμορφα, δηλαδή ρομποτοποιημένα.
ΚΑΜΕΡΕΣ ΠΑΝΤΟΥ
Το νομοσχέδιο έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και προβλέπει την εγκατάσταση 2.000 καμερών σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, συνδεόμενων σε πραγματικό χρόνο με το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα, ενώ επιπλέον 500 κάμερες θα τοποθετηθούν εντός των λεωφορείων, με σκοπό τον εντοπισμό των οδηγών που εισέρχονται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες. Τέλος, η Περιφέρεια Αττικής θα συνδράμει και αυτή στην συλλογική κυβερνητική προσπάθεια του ψηφιακού ελέγχου των πολιτών, τοποθετώντας 388 κάμερες σε 41 οδικούς άξονες και σε 17 δήμους³.
Η κυβέρνηση εμφανίζεται να θρηνεί υποκριτικά για την αύξηση των πολύνεκρων τροχαίων ατυχημάτων, στην πραγματικότητα όμως δεν κάνει απολύτως τίποτα για την ποιοτική αναβάθμιση, τον δημόσιο ηλεκτροφωτισμό και την άρση των κακοτεχνιών του επαρχιακού κυρίως οδικού δικτύου, ενώ την ίδια στιγμή οικτίρει τον εαυτό της για τα διαφυγόντα έσοδα από τις ανείσπρακτες κλήσεις, παραθεωρώντας ωστόσο ότι το ένα σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος διαδέχεται το άλλο.
Επομένως, κάθε εχέφρων πολίτης ευχερώς αντιλαμβάνεται ότι το υπό ψήφιση νομοσχέδιο ουδόλως συνδέεται με την εμπέδωση ενός αισθήματος οδικής ασφάλειας στον πολίτη, αλλά αποσκοπεί στο πλήρες σκανάρισμα οδηγών και οχημάτων, στην απεμπλοκή της Τροχαίας από το έργο της καθημερινής εποπτείας, στην ανάθεση του διαχειριστικού ελέγχου του οδικού δικτύου σε εξελιγμένα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, και, τέλος, στην επιτάχυνση της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των επιβαλλόμενων προστίμων.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι επίδοξοι νέοι «ψηφιακοί τροχονόμοι» δεν θα περιορίζονται σε ένα τυπικό εξωτερικό έλεγχο της συμμόρφωσης των οδηγών προς τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ., αλλά την στιγμή της οδικής παράβασης θα ενεργοποιείται σε πραγματικό χρόνο ο ψηφιακός μηχανισμός επιτήρησης που θα εντοπίζει διά της λήψεως φωτογραφιών και οπτικοποιημένου υλικού όσους οδηγούς χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο, καθώς και τους επιβάτες, οι οποίοι δεν φορούν ζώνη ασφαλείας.
Έτσι όμως, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης αποκτούν την εφιαλτική δυνατότητα κατόπτευσης του εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, αναγνωρίζοντας και καταγράφοντας τα πρόσωπα, την συμπεριφορά, το ντύσιμο και αργότερα ακόμη και τις συνομιλίες των επιβαινόντων, παραβιάζοντας τον σκληρό πυρήνα της ιδιωτικής ζωής.
Οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι η εγκατάσταση, λειτουργία και εποπτεία του δικτύου των ψηφιακών καμερών, αλλά και η βεβαίωση των προστίμων θα τελεί υπό την ευθύνη ενός άγνωστου ιδιωτικού φορέα, χωρίς καμία απολύτως εγγύηση του Δημοσίου για την διασφάλιση και προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
ΚΙΝΕΖΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ
Είναι γνωστό ότι στην Κίνα υλοποιείται με αξιοσημείωτη συνέπεια και μεθοδικότητα το πιο ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα κοινωνικού ελέγχου που επιδιώκει την συμμόρφωση και επιτήρηση των πολιτών, μέσω της λειτουργίας ενός ευρύτατου δικτύου ψηφιακών καμερών αναγνώρισης προσώπου και καταγραφής των βιομετρικών αναγνωριστικών τους δεδομένων.
Ήδη η κινεζική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει από το 2015 την εφαρμογή σε ολόκληρη την επικράτεια της Κίνας ενός πρωτοποριακού προγράμματος κοινωνικής επιτήρησης με την κωδική ονομασία «Sharp Eyes», το οποίο αξιοποιεί κάμερες ασφαλείας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, που λειτουργούν με αυτοματοποιημένους αλγόριθμους αναγνώρισης προσώπου. Αποτελούσε διακηρυγμένο στόχο του κινεζικού καθεστώτος η πλήρης και απόλυτη κάλυψη του δημοσίου χώρου από ένα πυκνό δίκτυο ψηφιακών καμερών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός των καμερών ψηφιακής επιτήρησης στην Κίνα βρίσκεται σε αστρονομικό επίπεδο, καθώς ενδέχεται να ξεπερνά τα 600 εκατομμύρια⁴, αριθμός που μεταφράζεται σε μία κάμερα περίπου για κάθε δύο πολίτες. Συνεπώς, η κινεζική κυβέρνηση κατέχει επαξίως την παγκόσμια πρωτιά, διαθέτοντας το αρτιότερο και πυκνότερο ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης των πολιτών της.
Ο Xie Yinan, αντιπρόεδρος της Megvii Technology Co Ltd, προέβη στην ακόλουθη συγκλονιστική δήλωση, που οφείλει να ταρακουνήσει τους υπνωτισμένους πολίτες της Δύσης, η οποία αλληθωρίζει ακατάσχετα προς το ολοκληρωτικό μοντέλο κοινωνικού ελέγχου της Κίνας:
«ό,τι συμβαίνει στον δημόσιο χώρο μπορεί να καταγραφεί. Μπορούμε να γνωρίζουμε ακριβώς τι συμβαίνει κάθε δευτερόλεπτο, σε κάθε γωνιά της πόλης [...] Μπορούμε να καταγράψουμε κάθε πρόσωπο σε πραγματικό χρόνο».
Αρκετά κράτη-μέλη της Ε.Ε. υπό την προσχηματική επίκληση της απειλής της εθνικής ασφάλειας και της δημόσιας τάξης εφαρμόζουν ήδη την εξ αποστάσεως αναγνώριση προσώπου στον δημόσιο χώρο, γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για την νομιμοποίηση της μαζικής και ανεξέλεγκτης παρακολούθησης των πολιτών.
Επομένως, οι δυτικές κυβερνήσεις, υποκύπτοντας στον πειρασμό της βιομετρικής ταυτοποίησης, μέσω των ψηφιακά εξελιγμένων καμερών και συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης παραβιάζουν συνειδητά τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών τους, καθώς η διατήρηση της ανωνυμίας αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του δημόσιου χώρου, που συνδέεται άρρηκτα με την ελευθερία του αυτοκαθορισμού και την προστασία της ιδιωτικής ζωής.
Συνεπώς, οι δυτικές ελίτ ομνύουν υποκριτικά στο όνομα της παρηκμασμένης και κουρελιασμένης δυτικής δημοκρατίας, ενώ στην πραγματικότητα αντιγράφουν πιστά τις πολιτικές αυταρχισμού και ολοκληρωτικής ψηφιακής επιτήρησης του Κινεζικού Κομμουνιστικού Καθεστώτος. Με άλλα λόγια, οι διεφθαρμένες κυβερνήσεις της Δύσης αποξηλώνουν το πλέγμα προστασίας των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, «στρώνοντας το χαλί» στην κινεζοποίηση της πνευματικά και ηθικά εκμαυλισμένης δυτικής κοινωνίας.
Αν στο σύστημα βιντεο-επιτήρησης του δημόσιου χώρου από τις πολυάριθμες ψηφιακές κάμερες αναγνώρισης προσώπου προστεθούν και οι κάμερες σώματος, τις οποίες φέρουν πλέον όχι μόνο οι αστυνομικοί, αλλά και οι επιθεωρητές εργασίας⁵, τότε ο πολίτης διαπιστώνει έντρομος ότι ολόκληρη η ζωή του παρακολουθείται από το ακοίμητο «ηλεκτρονικό μάτι» μιας σατανοκίνητης εξουσίας, η οποία επιχειρεί –στο όνομα της ασφάλειας και της εγκαθίδρυσης μιας σιδερένιας κοινωνικής πειθαρχίας– να συντρίψει την σφαίρα της ιδιωτικότητος, επιβάλλοντας την φρικτή δυστοπική πραγματικότητα του μαζικού και ανελέητου κοινωνικού ελέγχου.
Εν κατακλείδι, η κυβερνητική εξουσία προτίθεται να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα προηγμένα συστήματα ψηφιακής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης, όχι ασφαλώς για να βελτιώσει τις συνθήκες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους, αλλά με σκοπό να μεταβάλει το οδικό δίκτυο σε μια ιδιότυπη, αόρατη (αλλά υπαρκτή) ψηφιακή φυλακή εθνικών διαστάσεων, όπου τα πάντα θα παρακολουθούνται, τα πάντα θα επιτηρούνται και τα πάντα θα καταγράφονται, προς τέρψιν της αχόρταγης νεοταξίτικης ολιγαρχικής ελίτ, που «δίνει τα ρέστα της», προκειμένου να ασκεί έλεγχο και βιο-εξουσία επί των ανθρώπων.









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου