Το κουτσό παίζεται με μιαν αμάδα, που πρέπει να την σπρώχνεις με τη μύτη του παπουτσιού. Υλικά: ένα πεζοδρόμιο, μια αμάδα, ένα παπούτσι κι ένα όμορφο σχεδιάγραμμα με κιμωλία, κατά προτίμηση χρωματιστή. Ψηλά είναι ο Ουρανός, χαμηλά η Γη, είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις με την αμάδα στον Ουρανό, σχεδόν πάντα κάνεις λάθος στον υπολογισμό, και η αμάδα βγαίνει έξω απ’ το σχεδιάγραμμα. Σιγά –σιγά, πάντως, αποκτάς την αναγκαία επιδεξιότητα για να περνάς τα διαφορετικά τετράγωνα (κουτσό σαλιγάρι, κουτσό παραλληλόγραμμο, κουτσό φαντεζί που παίζεται ελάχιστα), και μια μέρα μαθαίνεις πώς να βγαίνεις απ’ τη Γη και ν’ ανεβάζεις την αμάδα ως τον Ουρανό, ώσπου να μπεις στον Ουρανό (“Et tous nos amours”, τραγουδούσε μπρούμυτα η Εμανιέλ, με αναφιλητά), το κακό είναι πως, ακριβώς σ’αυτό το σημείο, όταν κανείς σχεδόν δεν έχει μάθει ακόμα ν’ ανεβάζει την αμάδα ως τον Ουρανό, λήγει ξαφνικά η παιδική ηλικία και πέφτεις στα μυθιστορήματα, στο ανώφελο άγχος, στη θεώρηση ενός άλλου Ουρανού στον οποίο επίσης πρέπει να φτάνεις. Κι ακριβώς επειδή έχεις βγει απ’ την παιδική ηλικία (“Je n’ oublierai pas le temps des cérises”, χτυπούσε τα πόδια της στο δάπεδο η Εμανιέλ), ξεχνάς πως, για να φτάσεις στον Ουρανό, σου χρειάζονται απαραιτήτως μια αμάδα και η μύτη του παπουτσιού σου».
2 σχόλια:
... κουτσό, παῖζαν θυμᾶμαι τὰ κορίτσια...
ἀφοῦ ἀλλιώτικα μεγαλώναμε κάποτε
(δηλαδή πάντα, ἐκτός ἴσως ἀπὸ τοὺς Σπαριᾶτες)
ἀγόρια καὶ κορίτσια,
ὡστε νὰ ἀποκτηθοῦν καὶ οἱ ἀνάλογες δεξιότητες...
οἱ βῶλοι ἀς ποῦμε στὰ ἀγόρια, μᾶς ἐξασκοῦσαν μὲν στὸ σημάδι, καὶ τὴν στρατηγική, ἀλλά ὄχι στὴν χάρι καὶ τὴν λυγεράδα
(καὶ στὴν ἀπραίτητη, κάποτε, ἰσορροπία, νὰ... πάει τὸ σταμνί στὴ βρύση, ἰσορροπούμενο ἐπάνω στὸ κεφάλι... )
σήμερα... νὰ φανταστῶ... πῶς...
καὶ τʹ ἀγόρια θὰ ἔχουν ἀποκτήσει πιά... δικαίωμα(;) στὴ λυγεράδα...
(κάτι... δικαιώματα πιά, πού ἔχει ἀποκτήσει... ὁ ἄνθρωπος·
κάποια... περίπου φυσικά... μα τὰ περʹσότερα ἀφύσικα...)
Η μέρα που σταματάς να γίνεσαι παιδί, είναι η μέρα που φθείρεσαι. Η αθωώτητα κρατάει το παιδί στην παιδικότητα τού όποιου παιχνιδιού,
η πονηριά το εξοντώνει.
Το μυστήριο της παιδικότητας είναι το μόνο που δεν φθείρεται στο χρόνο.
Δύο επιλογές έχουμε να κοιτάμε στα μάτια την αιωνιότητα, με την ποίηση και το παιχνίδι. Η ποίηση ή αυθεντική τελείωση τού Κατ Εικόνα, το παιχνίδι στην αθωώτητα το οριστικό ξόδεμα από τήν μεγαλομανία της έπαρσης.
Δημοσίευση σχολίου