Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Στίχοι από ελληνικά τραγούδια που τους ακούγαμε λάθος και τους τραγουδάγαμε λάθος, κάποιες λέξεις που νομίζαμε ότι είναι άλλες.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. 
Μερικοί από αυτούς τους λάθος στίχους μαζί με τους σωστούς, ως αντιπαραβολή.
●Με το άγαλμα στον ώμο προχωρήσαμε
Με το άγαλμα στο δρόμο προχωρήσαμε, με κτύπησε στον ώμο και χωρίσαμε
● Πέφτεις ελάφι, τι έχεις πάθει;
Πέφτεις σε λάθη, τι έχεις πάθει;
● Της Αμμουστάλα η καρδιά μου
Της άμμου στάλα η καρδιά μου
● Σάββατο κι απόβραδο και ας σε τυλίγει
Σάββατο κι απόβραδο και ασετιλίνη
● Ο Γιάννης ο φονιάς, παιδί μιας Πατρινιάς κι ενός με κολοκύθι
Ο Γιάννης ο φονιάς, παιδί μιας Πατρινιάς κι ενός Μεσολογγίτη
● Θέλει κι η Ζωντανίνα πίνει το αίμα τους
Θέλει κι οι ζωντανοί να δίνουν το αίμα τους
● Τα μαρούλια μια σταλιά
Καμαρούλα μια σταλιά
● Ω ρε παπά και πάει στην ποταμιά
Ωρέ παπάκι πάει στην ποταμιά
● Στην οδό Γραφημόνος, επικίνδυνη λέξη
Στην οδό γράφει «μόνος», επικίνδυνη λέξη
● Και στο δίσκο δυο ρομάντζα, γλυκιά μου Φραγκοσυριανή
Και στο Πισκοπιό ρομάντζα, γλυκιά μου Φραγκοσυριανή
● Ένατο χελιδόνι
Ένα το χελιδόνι
● Δεν έχω ρύγχος, δεν έχω υλικό
Δεν έχω ήχο, δεν έχω υλικό
● Είμαι στα πάνω μου, είμαι στα ωραία μου, γιατί με τρέλανες εσύ Αγαπηνέα μου
Είμαι στα πάνω μου, είμαι στα ωραία μου, γιατί με τρέλανες εσύ, αγάπη νέα μου
● Εδώ είναι Αττικής Θεών νταμάρι
Εδώ είναι Αττική φαιό νταμάρι
● Παραδώσου λοιπόν, πάρε φόρα μωρό μου
Παραδώσου λοιπόν, άνευ όρων μωρό μου
● Έφτασε η ώρα για να σηκωθείς, εργατιά προχώρα, δίπλα συγγενείς
Έφτασε η ώρα για να σηκωθείς, εργατιά προχώρα, δίπλα σου κι εμείς
● Της αγάπης ψέματα με πορφύρωσαν
Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν
● Με βιολί σαν του Ροβιόλη, θα χορέψουν κι οι διαβόλοι
Με βιολί σαντουροβιόλι, θα χορέψουν κι οι διαβόλοι
● Λες και σπέρνομαι στα βράχια, λες κι οργώνομαι στην άμμο
Λες και σέρνομαι στα βράχια, λες κι εργάζομαι στην άμμο
● Με τα φώτα νυχτωμένα και βαριά, τριγυρνάνε Ιταλοί μες στην Αθήνα
Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά τριγυρνάνε οι νταλίκες στην Αθήνα
● Και φούμα φούμα στη Φρεαττύδα, ότι μ' αγάπαγες απ' τη Στυλίδα
Και φούμα φούμα στη Φρεαττύδα ότι μ' αγάπαγες, άπιστη, είδα
● Έφαγα τη γίδα, σε αναζητάω
Έφαγα τη γη να σ' αναζητάω
● Εκεί μέσα κάτι κούρσες πικραμένη εντροπαλή
Εκεί μέσα εκατοικούσες πικραμένη, εντροπαλή
● Θα σου φύγω στο Χαπί
Θα σου φύγω σ' το 'χα πει / θα σου φύγω και γέλαγες εσύ
● Κι αν χιονίζει και αν βρέχει, το αγριογούρουνο αντέχει
Κι αν χιονίζει και αν βρέχει, τ' αγριολούλουδο αντέχει
● Πουώσαν τα μαλλιά σου και οι όρκοι που είχες κάνει
Που όσα τα μαλλιά σου κι οι όρκοι που 'χες κάνει
● Καπετάν Αντρέα Ζέπο, και Ρωμαίο θα σε βλέπω
Καπετάν Αντρέα Ζέπο, χαίρομαι όταν σε βλέπω
● Τρίτο δεν θα αντέξω, μάλλον θα τα μπλέξω
Τρίτο δε θ' αντέξω, μ' άλλον θα τα μπλέξω
● Τέλι-τέλι-τέλι, κάλπη και ντουνιά
Τέλι τέλι τέλι, κάλπικε ντουνιά
● Καρδιά μου στα 'δωσα όλα κι έμεινα στο Νάσο
Καρδιά μου στα 'δωσα όλα κι έμεινα στον άσο
● έλα μωράκι μου στόμα, ναι, καπιτονέ
έλα μωράκι μου, το στρώμα είναι καπιτονέ
● Μωρό μου φάλτσο, είσαι το σιμπεμόλαρ που έχω στην καρδιά μου
Μωρό μου φάλτσο, είσαι το Σι μπεμόλ ακόρντο στην καρδιά μου
● Του Φεσιώνη πέφτουνε στο παραθυράκι
Τούφες χιόνι πέφτουνε στο παραθυράκι
● Τώρα θέλω σαλάχι
Τώρα τέλος τα λάθη
● Μαϊμού μαϊμού
Μάη μου, Μάη μου
● Άσπρα όνειρα, μαύρα όνειρα, πέφτει άλτις μες στο αίμα
Άσπρα όνειρα, μαύρα όνειρα, εφιάλτης μες στο μέλλον
● Στα θαλασσινά μπαράκια, πήρες και καλαμαράκια
Στα θαλασσινά μπαράκια μπίρες και καλαμαράκια
● Όχι και λατρεία, δίχως και φιλιά
Κόχη και λατρεία, τοίχος και φιλιά
● Γιορτάζω, γιορτάζω, μα ούτε που το φωνάζω
Γιορτάζω, γιορτάζω, μ' ακούτε που το φωνάζω
● Δυο πράσινα μάτια με βλέπουν γαρίδες
Ή ● Δυο πράσινα μάτια με μπλε μπλε φαρίδες
Δυο πράσινα μάτια, με μπλε βλεφαρίδες
Δημήτρης Κανελλόπουλος, Εφ. Συν

Δεν υπάρχουν σχόλια: