Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
I. Χρέος όλων μας να εμπιστευθούμε την επιστήμη;
Στην εφημερίδα «Το Βήμα» της 10ης Μαρτίου 2024¹, ο εκφωνητής των απογευματινών πολεμικών ανακοινωθέντων για την δράση του «αόρατου εχθρού», καθηγητής Λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας, ο αποκληθείς και «σωτήρας της Ελλάδος» (nomen est omen?), παραχώρησε μια συνέντευξη στην δημοσιογράφο Μάρθα Καϊτανίδη, η οποία προσφέρει τροφή για πολλή σκέψη.
Ήδη η φράση που επελέγη ως τίτλος της συνέντευξης στο εσωτερικό της εφημερίδας, δηλ. «Χρέος όλων μας να εμπιστευθούμε την επιστήμη», αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για όσους πολίτες κράτησαν το μυαλό τους στην θέση του από την στιγμή της κήρυξης της πανδημίας του κορωνοϊού και μέχρι την λήξη της, καταγράφοντας όσα ανάποδα και αντιφατικά συνέβαιναν υπό την καθοδήγηση των λεγόμενων «ειδικών».
II. Αντιφάσεις
Δύο παραδείγματα αντιπροσωπευτικών αντιφάσεων ήταν τα εξής:
Πρώτον, ενώ στην αρχή οι μάσκες κρίθηκαν περιττές ή/και επικίνδυνες, μετά από λίγες ημέρες θεσπίσθηκε το μέτρο της υποχρεωτικής μασκοφορίας, που κατέληξε στο αυταρχικό και απάνθρωπο σύνθημα «μάσκα παντού».
Δεύτερον, ενώ οι πελάτες εστιατορίου ήταν υποχρεωτικό να φορούν μάσκα όταν έμπαιναν στο κατάστημα και παρέμεναν όρθιοι μέσα σε αυτό, επιτρεπόταν να την αφαιρούν όταν κάθονταν. Το υπονοούμενο σύνθημα «όρθιος κολλάει, καθιστός δεν κολλάει» θα έπρεπε να ήταν αρκετό για την αμετάκλητη γελοιοποίηση των «ειδικών».
Όποιος αναζητεί μια τρανταχτή τρίτη απόδειξη της κραυγαλέας ανεπάρκειας των «ειδικών», ας αναρωτηθεί: πώς είναι δυνατόν να συνδέονται αιτιωδώς με την διασπορά του κορωνοϊού η κολύμβηση και το ψάρεμα, τα οποία απαγορεύτηκαν κατά την διάρκεια του λοκντάουν;
Σημειωτέον ότι στο βιβλίο «Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης» κατεγράφησαν συνολικά 77 αντιφάσεις², εξαιτίας των οποίων καθίσταται άκρως επίκαιρο ένα χωρίο από το δυστοπικό μυθιστόρημα «Έρεβον» του Σάμιουελ Μπάτλερ:³
«Ευτυχώς η κοινή λογική, παρ’ ότι είναι απ’ τη φύση της ένα απ’ τα ευγενέστερα πλάσματα, όταν αισθάνεται το μαχαίρι στο λαρύγγι της, καταφέρνει ν’ αναπτύξει αναπάντεχες δυνάμεις αντίστασης κι αποτινάζει από πάνω της τους σοφολογιότατους, έστω κι αν την έχουν καβαλήσει και πιστεύουν ότι βρίσκεται στο έλεός τους».
Δυστυχώς, όμως, οι «ειδικοί», σε συνεργασία με τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους, τους κληρικούς, τους καλλιτέχνες και τις λοιπές επιδραστικές προσωπικότητες είχαν καταφέρει να πανικοβάλουν τόσο πολύ τον λαό, που ακόμη και οι τελευταίες χαραμάδες της κοινής λογικής παρέμειναν ερμητικά κλειστές⁴.
Πέρα από αυτές τις αντιφάσεις, υπήρχαν και κάποια επιβαρυντικά στοιχεία εστιασμένα στο πρόσωπο του «σωτήρα Σωτήρη»:
Επί παραδείγματι, το 2009, όταν είχε γίνει και πάλι απόπειρα να οργανωθεί ο μαζικός εμβολιασμός των πολιτών διαφόρων κρατών κατά της γρίπης Η1Ν1, στην εμβολιαστική εκστρατεία της Ελλάδος είχαν συμμετάσχει δύο βασικοί πρωταγωνιστές της υγειονομικής διαχείρισης του 2020, δηλαδή ο «σωτήρας Σωτήρης» και ο μέχρι τον Αύγουστο 2021 Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Αμφότεροι εικονίζονται σε μια «αμαρτωλή φωτογραφία» της εποχής, ένθεν και ένθεν του τότε Υπουργού Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου. Παρότι, όμως, η φωτογραφία αυτή διακινήθηκε ευρέως στο Διαδίκτυο, το φρεσκάρισμα της μνήμης των πολιτών απεδείχθη ανεπαρκές μπροστά στον τρόμο τους για τον κορωνοϊό⁵.
III. Επίκληση στην αυθεντία
Φυσικά, η επιλογή του κ. Σωτήρη Τσιόδρα για την θέση του «υγειονομικού σωτήρα» κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, εξηγείται δε με βάση όσα αναφέρονται στα εγχειρίδια της προπαγάνδας, μία από τις τεχνικές της οποίας είναι η επίκληση στην αυθεντία.
Άλλωστε, ο ειδικός ασκεί μια μοναδική δύναμη πάνω στους απλούς ανθρώπους, αφού από την παιδική τους ηλικία έχουν εκπαιδευτεί να βασίζονται σε πρόσωπα εξουσίας, όπως είναι κατ’ εξοχήν οι γονείς και οι δάσκαλοι, στα οποία υποστασιοποιείται το κύρος, η δύναμη και η εξειδικευμένη γνώση, προκειμένου να μπορούν να καταλήγουν στις ορθές αποφάσεις. Ο εξουσιάζων και ο εξουσιαζόμενος είναι δύο πλευρές που συχνά συνεργάζονται. Οι αυθεντίες δεν αποτελούν μόνο τις κύριες πηγές σοφίας καθώς μεγαλώνουμε, αλλά ελέγχουν εμάς τους ίδιους και την υλοποίηση των επιθυμιών μας.
Επιπλέον, έχουμε μάθει να πιστεύουμε, κυρίως από τους ίδιους τους γονείς και τους δασκάλους, ότι ο σεβασμός προς την εξουσία είναι ηθική αρετή. Ως ενήλικες, είναι φυσικό να μεταφέρουμε αυτόν τον σεβασμό στα πρόσωπα που ενσαρκώνουν τους κοινωνικούς θεσμούς, όπως π.χ. σε δικαστές, γιατρούς, αφεντικά και θρησκευτικούς ηγέτες. Η θέση που κατέχουν τους παρέχει μια ιδιαίτερη πρόσβαση σε πληροφοριακούς και εξουσιαστικούς μηχανισμούς, ούτως ώστε να καθίσταται βολική η υποταγή μας στην αυθεντία τους, αφού έτσι διευκολύνεται η λήψη ορθών αποφάσεων⁶.
Ο λόγος του προπαγανδιστή πρέπει να περιβάλλεται το κύρος της επιστήμης. Με αυτό το πνεύμα ηρωοποιούνται ορισμένα πρόσωπα της επιστήμης, τα οποία συντάσσονται με την ιδέα εκείνη που αποτελεί τον πυρήνα της προπαγάνδας. Ειδικότερα:
Όπως σημειώνει καίρια ο Νίκος Καλογερόπουλος στο βιβλίο του για την προπαγάνδα ως μέσο βιασμού των λαών:
Ο προπαγανδιστής θα πει «δεν είναι δικές μου απόψεις, είναι απόψεις διασήμων σοφών, το λέει η επιστήμη» ή «είναι πράγματα που όλοι πιστεύουν» ή «μας ακολουθούν οι μεγάλοι διανοούμενοι». «Η ορθή προπαγάνδα θα προσπαθήσει να προσδώσει στον Αρχηγό τον φωτοστέφανο του “διαπρεπούς επιστήμονος” ή θα τονίσει ότι “υπήρξε Καθηγητής σε μεγάλα ξένα Πανεπιστήμια”»⁷.
Σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό το φωτοστέφανο του διαπρεπούς επιστήμονος δόθηκε αρχικώς στον κ. Σωτήρη Τσιόδρα, ο οποίος, σημειωτέον, είχε και την φήμη του θρησκευόμενου-ψάλτη (οπότε οι οργανωτές του προπαγανδιστικού σόου πέτυχαν με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, ήτοι την επιστήμη και την θρησκεία), και εν συνεχεία επιμερίσθηκε σε όλους εκείνους τους ειδικούς της ιατρικής επιστήμης, οι οποίοι περιφέρονταν από κανάλι σε κανάλι για να χειραγωγούν την κοινή γνώμη. Είναι αυτοί που ονομάσθηκαν «ειδικοί-γυρολόγοι».
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, η προπαγανδιστική αξίωση του «σωτήρη Σωτήρα» να εμπιστευόμαστε όλοι ανεξαιρέτως την επιστήμη στερείται δικαιολογητικής βάσεως. Τα πεπραγμένα τόσο του ιδίου όσο και της κυβέρνησης που του διένειμε τον ρόλο του «εθνικού σωτήρα» οδηγούν για μία ακόμη φορά στην επαλήθευση της θεωρίας του Θαυμαστού Ανάποδου Κόσμου:
Όταν, υπό τις δεδομένες συνθήκες, μας ζητούν να δείχνουμε μαζικά εμπιστοσύνη στην επιστήμη, θα πρέπει να είμαστε καχύποπτοι για τις προθέσεις των προπαγανδιστών που την υπηρετούν και την επικαλούνται.
Σε μια εποχή όπου, κατά μαγικό ή διαβολικό τρόπο, η μία κρίση διαδέχεται την άλλη σαν να συναγωνίζονται σε μια υβριδική σκυταλοδρομία (σύμφωνα με το μετα-οργουελικό προπαγανδιστικό γλωσσάρι της Νέας Τάξης Πραγμάτων πρόκειται για εποχή πολυκρίσης [polycrisis] ή μονιμοκρίσης (permacrisis])⁸, θα ήταν πράγματι θεμελιώδους σημασίας για τον πολίτη να μπορεί να εμπιστεύεται τους διαχειριστές των αλλεπάλληλων κρίσεων, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι στην δημιουργία τους δεν είχαν σημαντική εμπλοκή εκείνοι που καλούνται τώρα να τις διαχειριστούν.
Ότι οι διαχειριστές αυτοί ανήκουν σε μια παγκόσμια ελίτ, η οποία υπαγορεύει και καθορίζει αυτό που η μεγάλη μάζα ενός συγκεκριμένου πληθυσμού θα πρέπει να καταλήξει να βλέπει ως αδιαμφισβήτητη κοινωνική «πραγματικότητα» επισημαίνεται από τον Thomas S. Harrington, Καθηγητή Ισπανικών Σπουδών του Trinity College των ΗΠΑ (Χαρτφορντ/Κονέκτικατ), στο εξέχουσας σημασίας βιβλίο του «Η προδοσία των ειδικών: Ο κορωνοϊός και η διαπιστευμένη τάξη» (The Treason of the Experts: Covid and the Credentialed Class). Ο συγγραφέας αναφέρει ειδικότερα τα εξής:⁹
«Όλοι έχουμε δει κάποιους γονείς που, όταν προσπαθούν να καθοδηγήσουν και να πείσουν τα παιδιά τους, τους μιλούν σε ήπιο τόνο και με καλοσύνη, αλλά έχουμε δει και κάποιους άλλους που, για να επιβληθούν, καταφεύγουν σε φωνές και προσβολές. Από την είσοδό της στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ίσως και νωρίτερα, η Αμερική διαθέτει ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα εγχώριας προπαγάνδας που έχει σχεδιαστεί για να πείθει τον κόσμο ότι είναι η κοσμοκράτειρα και το προπύργιο του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος. Και επί μακρό χρονικό διάστημα, όσοι από τα ΜΜΕ, αλλά και από τον ακαδημαϊκό χώρο ήσαν ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους του προπαγανδιστικού μηχανισμού, μας μιλούσαν γενικώς σαν εκείνο τον “ήρεμο γονέα” που αναφέρθηκε παραπάνω».
«Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν. Η διακριτικότητα πετάχτηκε από το παράθυρο, και όλοι μας αναγκαστήκαμε να μπούμε στον ρόλο των παιδιών που διαπαιδαγωγούνταν από τους γονείς φωνακλάδες. Όσο αποκρουστική κι αν ήταν, η έλλειψη λεπτότητας των προπαγανδιστών προσέφερε σε όποιους από εμάς, παρά την πληροφοριακή βαρβαρότητα, μπόρεσαν να διατηρήσουν το μυαλό τους στην θέση του, μια εξαιρετική ευκαιρία να κατανοήσουμε καλύτερα την διασύνδεση της κρατικής-εταιρικής Μεγάλης Εξουσίας (state-corporate Big Power) με τα Μεγάλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Big Media)».
«Κατά την πρώτη δεκαετία του αιώνα, για παράδειγμα, οι νεοσυντηρητικοί ουσιαστικά μας προκαλούσαν να σχεδιάσουμε χάρτες με τις διαπλεκόμενες διευθυντικές θέσεις, μέσω των οποίων είχαν ουσιαστικά αποκτήσει τον έλεγχο του κατεστημένου της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ και του συνοδευτικού μηχανισμού των μέσων ενημέρωσης. Και έδωσαν στον προσεκτικό παρατηρητή άφθονο υλικό για την έκδοση αρκετών εγχειριδίων που μας συμβούλευαν για το πώς θα μπορούσαμε να μην εξαπατηθούμε ξανά από το βασισμένο στον φόβο σχήμα «πρόβλημα – αντίδραση – λύση» (problem – reaction – solution), το οποίο υποδαυλίζει την μαζική πολιτική κινητοποίηση και ωθεί στην απότομη, από πάνω προς τα κάτω (top-down), πολιτισμική αλλαγή. Οι μέθοδοι εξαπάτησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τόσο απροκάλυπτες και ανεπαίσθητες, η δε αιματοχυσία και η πολιτιστική καταστροφή που σημειώθηκαν, τόσο στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, ήταν τόσο φρικτές, ώστε όχι μόνο εγώ, αλλά και πολλοί άλλοι, υποθέτω, ήμασταν απολύτως βέβαιοι ότι δεν θα επιτρέπαμε ποτέ στο μέλλον να στηθεί σε βάρος μας μια παρόμοια προπαγανδιστική παγίδα».
«Και τότε ήρθε εκείνη η μοιραία ημέρα του Μαρτίου του 2020, όταν το κράτος και ο συνοδευτικός μηχανισμός των ΜΜΕ μάς παγίδευσαν ξανά, χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές πληροφοριακής τρομοκρατίας (informational terror), με ακόμη λιγότερη διακριτικότητα από πριν. Και, όπως φαίνεται, οι περισσότεροι από εμάς δεν αντέδρασαν σαν αυτόνομοι ενήλικες (self-possessed adults) που είχαν μάθει από τα λάθη του παρελθόντος, αλλά μάλλον σαν φοβισμένα και από καιρό κακοποιημένα παιδιά (frightened and long-abused children)».
Αναφερόμενος ο Harrington στην στάση των ειδικών και της προνομιούχου ελίτ της αμερικανικής κοινωνίας κατά την διάρκεια της COVID-19, επισημαίνει τα εξής:
«οι προνομιούχοι, των οποίων το μορφωτικό υπόβαθρο υποτίθεται ότι τους παρείχε μεγαλύτερες ικανότητες κριτικής σκέψης από το μέσο όρο και, ως εκ τούτου, αυξημένη ικανότητα να διακρίνουν την πραγματικότητα μέσα από τον καταιγισμό της προπαγάνδας, έπεσαν αμέσως και μαζικά στην παγίδα του αφηγήματος. Πράγματι, όχι μόνο τους είδαμε να αποδέχονται, στην συντριπτική τους πλειονότητα, τα κατασταλτικά, αυθαίρετα και συχνά προδήλως αντιεπιστημονικά μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό του κορωνοϊού, αλλά επιπλέον είδαμε πολλούς από αυτούς να εμφανίζονται στο διαδίκτυο και σε άλλα δημόσια φόρουμ ως ημιεπίσημοι εκτελεστές της κατασταλτικής κυβερνητικής πολιτικής και της προωθητικής ατζέντας της Μεγάλης Φαρμακοβιομηχανίας.
Παρακολουθήσαμε να χλευάζουν και να αγνοούν γιατρούς και επιστήμονες παγκόσμιας κλάσης, αλλά και οποιονδήποτε άλλον εξέφραζε ιδέες που διέφεραν από τις επίσημες θέσεις της κυβερνητικής πολιτικής. Μας έλεγαν, γελοιωδώς, ότι η επιστήμη δεν ήταν μια συνεχής διαδικασία δοκιμής και λάθους (trial and error), αλλά ένας σταθερός κανόνας αμετάβλητων νόμων, ενώ, στην ίδια παράλογη βάση, συνέβαλλαν στην εγκαθίδρυση και επιβολή ενός ιατρικού απαρτχάιντ (medical apartheid) μέσα στην οικογένεια αλλά και στην κοινότητα».
IV. Εφαρμογή της σοφής παροιμίας «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει»
Aν στην δημιουργία των εκάστοτε κρίσεων έχουν σημαντική εμπλοκή εκείνοι που καλούνται να τις διαχειριστούν, τότε ισχύει η σοφή παροιμία «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει», η οποία αντικατοπτρίζει τον σατανικό τρόπο με τον οποίο συνηθίζουν να ενεργούν από πολύ παλιά οι Νεοταξίτες προπαγανδιστές:
προκαλώ το πρόβλημα – ξεσπά η λαϊκή αντίδραση – φέρνω την λύση που με συμφέρει.
Εάν, λοιπόν, δεχθούμε ότι ο κορωνοϊός δεν μεταδόθηκε στον άνθρωπο από το ζωικό βασίλειο, όπως μας είχαν προϊδεάσει από το 2011 οι Νεοταξίτες «προπονητές» μέσω της ταινίας Contagion, αλλά ήταν εργαστηριακό προϊόν (όχι απαραιτήτως κινεζικό), τότε ο μαζικός εμβολιασμός ήταν η προειλημμένη «σωτήρια λύση» που είχε ως λογικό προαπαιτούμενο την δόλια διασπορά του ιού.
V. Φρενοβλαβοποίηση
Γνωρίζοντας, όμως, πλέον ότι η λύση αυτή είχε ανάποδη στόχευση, δεδομένου ότι η συχνότητα και η βαρύτητα των παρενεργειών από το πειραματικό εμβόλιο κατά του κορωνοϊού κάθε άλλο παρά αμελητέες ήσαν, η εμμονή του «σωτήρη Σωτήρα» στα «σύγχρονα επιστημονικά όπλα» που διαθέτει η ανθρωπότητα ως «παγκόσμιο χωριό» (άλλος ένας παγιωμένος νεοταξίτικος όρος!) στην «πάλη με τα τροπικά νοσήματα» θυμίζει την τακτική ενός προπαγανδιστή-φρενοβλαβοποιητή (gaslighter), ο οποίος επιχειρεί ταχυδακτυλουργικά να μετατρέψει το μαύρο σε άσπρο, αρνούμενος συστηματικά και ανερυθρίαστα να παραδεχθεί την ζοφερή πραγματικότητα¹⁰.
Όπως, μάλιστα, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«η εμπιστοσύνη σε καθοριστικά μέτρα πρόληψης όπως τα εμβόλια είναι τόσο σημαντική όσο το καθαρό νερό, τα καθαρά χέρια και η χρήση μιας απλής τουαλέτας».
Μέσα σε αυτό το φρενοβλαβοποιητικό πλαίσιο, ο «σωτήρας Σωτήρης» ολοκλήρωσε την συνέντευξή του, χρησιμοποιώντας την φράση-κλειδί που απομονώθηκε από την συντάκτρια, ώστε να λειτουργήσει ως προπαγανδιστικός κράχτης υπέρ της επιστήμης, η οποία, στις μέρες μας, πρέπει να λατρεύεται ως θρησκεία:¹¹
«Είναι χρέος όλων μας να εμπιστευθούμε την επιστήμη, η οποία είναι οδηγός μας στην τεράστια πρόκληση της πρόληψης επερχόμενων πανδημιών τον 21ο αιώνα. Νομίζω η συγκυρία είναι ιστορική και η δυναμική θετική ώστε να αντιμετωπίσουμε σημαντικές αλλαγές γύρω μας που είναι καθοριστικές στην πάλη μας απέναντι στα λοιμώδη νοσήματα, στο πλαίσιο της ενιαίας υγείας μιας ολιστικής προσέγγισης».
Για να μην πλήττει ο βρεφοποιημένος πολίτης από την μονότονη χρήση αποκρυσταλλωμένων γλωσσικών μεταφορών, σε αυτήν την συνέντευξη, αντί του «πολέμου κατά του αόρατου εχθρού», έκανε την εμφάνισή του ένας συνώνυμος μιλιταριστικός όρος που γράφτηκε, μάλιστα, δύο φορές· πρόκειται για την «πάλη με τα νοσήματα»!
VI. Προφητεία, προειδοποίηση, τρομοκρατία ή της παγκόσμιας κυβέρνησης προετοιμασία;
Ωστόσο, σημαντικότερη από την διαπίστωση αυτής της οιονεί αυτιστικής ρητορικής που χρησιμοποιούν συνεχώς και αδιαλείπτως οι πολεμοχαρείς διαχειριστές των κρίσεων, είναι η μαύρη προφητεία του «σωτήρα Σωτήρη» για την «τεράστια πρόκληση της πρόληψης επερχόμενων πανδημιών τον 21ο αιώνα».
Είναι, όμως, πράγματι προφητεία ή πρόκειται απλώς για μια «φιλάνθρωπη προειδοποίηση» κατά την προσφιλή τακτική των Νεοταξιτών, οι οποίοι είθισται να ενημερώνουν εγκαίρως τους πολίτες για την εκάστοτε νέα παγκόσμια επίθεση που έχει προγραμματισθεί να εξαπολυθεί εναντίον της ανθρωπότητας; Ας μην ξεχνούμε ότι και για το ξέσπασμα μιας μεγάλης πανδημίας μάς είχε εκγυμνάσει ο γνωστός και μη εξαιρετέος Bill Gates ήδη από το 2015!
Tertium datur: Δεν αποκλείεται τα λόγια του κ. Τσιόδρα να μην είναι ούτε προφητικά ούτε προειδοποιητικά, αλλά να στοχεύουν, μέσω της επίδειξης των πολυποίκιλων «υγειονομικών μπαμπούλων», στην κατατρομοκράτηση των βρεφοποιημένων πολιτών, οι οποίοι καθίστανται τόσο πιο επιρρεπείς στην προπαγάνδα του καθεστώτος, και άρα στην χειραγώγησή τους, όσο περισσότερο προσκολλημένοι παραμένουν μπροστά στις τοξικές οθόνες των τηλεοράσεών τους ή, αντιστοίχως, στις νεοταξίτικες φυλλάδες που, όπως «Το Βήμα» και «Η Καθημερινή», έχουν καταντήσει γλοιώδη φερέφωνα της εξουσίας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, εκτός του νέου κορωνοϊού, οι προπαγανδιστικές φοβολέξεις που παρήλασαν στο κείμενο της συνέντευξής του «σωτήρη Σωτήρα» είναι η ευλογιά, η πανούκλα, η χολέρα, η γρίπη, ο δάγκειος ή ο κίτρινος πυρετός (nota bene: η κασέτα του δάγκειου πυρετού παίζει εδώ και μήνες στα σαδιστικά ΜΜΕ), η ιλαρά, ο κοκίτης και η διφθερίτιδα, με την –προδήλως φαρισαϊκή– επισήμανση ότι η αναζωπύρωση των τριών τελευταίων, μέχρι πρότινος (υποτίθεται) εξαφανισμένων νοσημάτων, είχε ως αιτία την «πτώση της εμπιστοσύνης στους εμβολιασμούς», που «ήταν ένα από τα κακά παρατράγουδα της πρόσφατης πανδημίας».
Η τρίτη αυτή εκδοχή ίσως έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι των άλλων δύο, δεδομένου ότι οι προπαγανδιστικές φοβολέξεις χρησιμοποιούνται σταθερά τους τελευταίους μήνες από τα σαδιστικά ΜΜΕ, τα οποία λατρεύουν να χειρίζονται κακοποιητικά τους πολίτες, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να συρρικνώνεται η ικανότητά τους για ορθολογικές εκτιμήσεις και αντιδραστικές ενέργειες.
Δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» της 15ης Μαρτίου 2024 (σελ. 36) δημοσιεύθηκε ρεπορτάζ της Κίττυς Ξενάκη με τίτλο «Βραζιλία. Απειλή για νέα πανδημία από κοκτέιλ ιών». Τρομολαγνική είναι και η διατύπωση του υποτίτλου, όπου διαβάζουμε τα εξής:
«Συναγερμός και στην Αργεντινή, ενώ υπάρχει φόβος για την Ευρώπη. Μόνο ο δάγκειος πυρετός έχει ήδη προκαλέσει 1,3 εκατομμύριο λοιμώξεις, ενώ απειλητικοί είναι ο ιός Ζίκα και ο ιός Chikungunya».
Αν απαριθμήσουμε τις φοβολέξεις που είναι γραμμένες στον τίτλο και τον υπότιτλο του σχετικού ρεπορτάζ, δεν θα δυσκολευτούμε να αντιληφθούμε τον δόλο κατατρομοκράτησης των βρεφοποιημένων πολιτών:
Απειλή
Κοκτέιλ ιών
Συναγερμός
Φόβος
Έχει ήδη προκαλέσει λοιμώξεις
Απειλητικοί είναι
Παράλληλα, στα ΜΜΕ καλλιεργείται και ένας άλλος υγειονομικός πανικός που ξεκινά από την Ιαπωνία. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα:¹²
«Σε κατάσταση συναγερμού έχουν τεθεί οι υγειονομικές αρχές στην Ιαπωνία, καθώς έχει καταγραφεί αριθμός ρεκόρ κρουσμάτων μίας επικίνδυνης βακτηριακής λοίμωξης, με τους αξιωματούχους να προσπαθούν απελπισμένα να εντοπίσουν την αιτία της ασθένειας.
Όπως αναφέρει σε σχετικό άρθρο ο Guardian¹³, o αριθμός των κρουσμάτων στρεπτόκοκκου ομάδας Α το 2024 αναμένεται να ξεπεράσει τα νούμερα ρεκόρ που είχαν εμφανιστεί το περασμένο έτος, ενώ αυξάνεται η ανησυχία ότι η πιο σκληρή και δυνητικά θανατηφόρα έκφρασή του, το “σύνδρομο στρεπτοκοκκικού τοξικού σοκ (STSS)”¹⁴, θα συνεχίσει να παρατηρείται σε ασθενείς».
Εκτός των προαναφερθέντων φοβολέξεων (κατάσταση συναγερμού, ρεκόρ κρουσμάτων, επικίνδυνη βακτηριακή λοίμωξη), σε τίτλο του ίδιου δημοσιεύματος χρησιμοποιείται ο γνωστός τρομολαγνικός όρος «τσουνάμι κρουσμάτων»:
«”Τσουνάμι” κρουσμάτων σε όλη τη χώρα
Όπως δείχνουν τα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας το NIID, 941 κρούσματα με STSS αναφέρθηκαν πέρυσι. Τους πρώτους δύο μήνες του 2024, έχουν ήδη καταγραφεί 378 κρούσματα, με λοιμώξεις να έχουν εντοπιστεί σε όλους εκτός από δύο από τους 47 νομούς της Ιαπωνίας».
Υπάρχει, όμως, και μια τέταρτη εκδοχή, η χειρότερη όλων: Η διαρκής τρομολαγνεία περί επικείμενων πανδημιών δεν αποκλείεται να αποτελεί προετοιμασία των λαών για μια παγκόσμια υγειονομική χούντα που θα εγκαθιδρυθεί με τον μανδύα μιας «συμφωνίας», η οποία θα αποσκοπεί να βελτιώσει την πρόληψη, την ετοιμότητα και την αντίδραση σε μελλοντικές πανδημίες σε παγκόσμιο επίπεδο¹⁵. Τον Μάιο του τρέχοντος έτους αναμένεται να πραγματοποιηθεί η 77η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας, όπου φαίνεται ότι θα κριθεί το ζήτημα. Η ψήφιση της συμφωνίας θα μας φέρει ακόμη πιο κοντά προς την πολυπόθητη για την υπερεθνική ελίτ Παγκόσμια Κυβέρνηση.
VII. Ηθελημένη παραπληροφόρηση = εγκληματική ενέργεια!
Σε σχέση με την φράση του «σωτήρα Σωτήρη» περί πτώσεως της εμπιστοσύνης στους εμβολιασμούς, δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη η άκρως επικίνδυνη άποψη που διατυπώθηκε από τον «σωτήρα Σωτήρη» για την μεταχείριση των «αρνητών» του success story του αντικορωνοϊκού εμβολιασμού. Κατ’ αυτόν, «η ηθελημένη παραπληροφόρηση πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εγκληματική ενέργεια».
Όποιος, όμως, διαθέτει στοιχειώδη μνήμη, εύκολα θα θυμηθεί ότι, καθ’ όλη την διάρκεια της υγειονομικής θεατρικής παραστάσεως, η αλήθεια οριζόταν αποκλειστικά από εκείνους που υποτίθεται ότι βρίσκονταν στην «σωστή πλευρά της ιστορίας», έχοντας αναλάβει να παίζουν τον ρόλο των «ειδικών» και των «διαχειριστών των κρίσεων», μη ανεχόμενοι μύγα στο σπαθί τους σε ό,τι αφορά το πειραματικό, οιονεί εμβόλιο ως δήθεν «απόλυτο όπλο» κατά του κορωνοϊού.
Έτσι, όσοι τόλμησαν να αμφισβητήσουν τις μαγικές ιδιότητες αυτού του εμβολίου, εκστομίζοντας ή πληκτρολογώντας την, πλέον επιβεβαιωμένη, πικρή αλήθεια των σοβαρών παρενεργειών, λοιδορήθηκαν ως «ψεκασμένοι», «συνωμοσιολόγοι», «ημιμαθείς», «πανίβλακες», «τζάμπα μάγκες», «σκοταδιστές», «ανορθολογικοί», «θρησκόληπτοι» κ.λπ. Δεδομένου, λοιπόν, ότι η προπαγάνδα αποτελεί μία από τις χαρακτηριστικότερες εκφάνσεις του Θαυμαστού Ανάποδου Κόσμου μας, η κατά την συμπαγή πλειοψηφία παραπληροφόρηση είναι, κατ’ αντιστροφή, η αλήθεια της στιγματισμένης μειοψηφίας.
Εν συνεχεία, όμως, αυτός ο προπαγανδιστικός στιγματισμός θεωρήθηκε ότι δεν προστάτευε επαρκώς το αφήγημα των τελάληδων του ψευτοεμβολίου, οπότε κρίθηκε σκόπιμο να εμπλουτισθεί η ποινική διάταξη της προπαγάνδας, δηλ. το πολύπαθο άρθρο 191 περί διασποράς ψευδών ειδήσεων, με την ρητή αναφορά της δημόσιας υγείας ως απειλούμενης να υποστεί βλάβη εξαιτίας της τέλεσης μη προγραμματισμένων πράξεων ή της ματαίωσης τους από πολίτες που εξαναγκάσθηκαν σε αυτήν, αισθανόμενοι φόβο από την διασπορά των ψευδών ειδήσεων.
Γνωρίζοντας ότι ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, για να φιμώνει τους αντιδραστικούς-αντιρρησίες, αξιοποιεί εναλλακτικά ή σωρευτικά την ψυχιατρικοποίηση και την ποινικοποίηση, δηλ. τον ζουρλομανδύα και τις χειροπέδες, η προτεινόμενη από τον «σωτήρη Σωτήρα» αντιμετώπιση της «ηθελημένης παραπληροφόρησης» ως «εγκληματικής ενέργειας» επαληθεύει την υπόνοια ότι ζήσαμε και, ενδεχομένως, θα ξαναζήσουμε ημέρες και νύχτες έξυπνης (ελληνικής και παγκόσμιας) δικτατορίας.
Τσιμουδιά, φυσικά, ο «σωτήρας Σωτήρης» για την διττή αχίλλειο πτέρνα των επίμαχων εμβολίων (που ανεγνωρισμένοι επιστήμονες παγκοσμίως τα χαρακτήρισαν «γονιδιακές θεραπείες»), δηλ. για την επικινδυνότητα και την αναποτελεσματικότητα τους!
Από αυτόν, όπως και από κάθε άλλον πιστό ιεροψάλτη του «κυρίαρχου ρεύματος», τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού θα υμνούνται εσαεί ως «θεία δώρα».
VIII. Ξεγυμνωμένοι ζαβολιάρηδες
Έτσι, οι εκπαιδευμένοι προπαγανδιστές των προϊόντων νέας τεχνολογίας θα μας θυμίζουν ξεγυμνωμένους ζαβολιάρηδες που δεν παραδέχονται την ήττα τους, αλλά επιμένουν σαν κακομαθημένα και αμετανόητα νήπια να ασκούν την τέχνη της φρενοβλαβοποίησης!
Κάθε τέτοιος ζαβολιάρης μιλά την κατασκευασμένη, υποκριτική, ξύλινη αλλά και αντίχριστη γλώσσα της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Αντιθέτως, οι γνήσιοι, αλλά μετρημένοι στα δάχτυλα, σωτήρες μιλούν την γλώσσα της εν Χριστώ αληθείας, η οποία προκαλεί το μίσος των Νεοταξτών – veritas odium parit!
IX. Πώς θα προστατευθούμε από τους μάγους-ταχυδακτυλουργούς της προπαγάνδας;
Από το σημερινό μάθημα εφαρμοσμένης προπαγάνδας ας συγκρατήσει ο φιλαλήθης αναγνώστης στο μυαλό του το κόλπο των απατεώνων προπαγανδιστών:
Σαν άλλοι μάγοι-ταχυδακτυλουργοί γνωρίζουν άριστα πώς να τροφοδοτούν και να χειρίζονται την αντίληψη των ανθρώπων για την πραγματικότητα μέσω της άσκησης ψυχολογικής επιρροής και, ειδικότερα, μέσω της πειθούς. Για να πετύχουν τον σκοπό τους, εφαρμόζουν την βασική αρχή της μαγείας, δηλαδή μεταμφιέζουν ταχυδακτυλουργικά την ψεύτικη κίνηση σε πραγματική.
Στο τέλος, όμως, εξαρτάται από τους ίδιους τους θεατές αν θα επιτρέψουν την αυτοεξαπάτησή τους. Εν προκειμένω ισχύει δηλαδή ένα άλλο λατινικό ρητό: mundus vult decipi, ergo decipiatur, ελληνιστί: Ο άνθρωπος θέλει να εξαπατηθεί, επομένως ας εξαπατηθεί!
Ως εκ τούτου, οι πολίτες είναι απολύτως αναγκαίο να αντιμετωπίζουν με δυσπιστία την εξουσία και τις συνθήκες υπό τις οποίες, ερήμην τους, ανατίθεται ένας εξουσιαστικός ρόλος σε συγκεκριμένα πρόσωπα που προβάλλονται ως «ειδικοί», ενίοτε με «παπικό αλάθητο».
Χρέος όλων μας, λοιπόν, δεν είναι να εμπιστευόμαστε τυφλά τους «ειδικούς», αλλά, αντιθέτως, να ελέγχουμε με κριτική ματιά τα προπαγανδιζόμενα ως αδιαφιλονίκητα σύμβολα εξουσίας και κοινωνικής καταξίωσης. Όπου, δηλαδή, βλέπουμε φανταχτερές στολές και ακούμε για λαμπρά πτυχία και επιστημονικές διακρίσεις, να κρατάμε μικρό καλάθι. Να είμαστε ιδιαιτέρως εγκρατείς, όταν μας ζητούν να υπακούμε σε άτομα με ανώτερη θέση, ιδίως δε όταν καλλιεργείται το παράλληλο προφίλ του ενάρετου και θρησκευόμενου «ειδικού»¹⁶.
Το πλήρες περιεχόμενο της φρενοβλαβοποιητικής συνέντευξης του κ. Σωτήρη Τσιόδρα είναι το ακόλουθο:
Ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων Σωτήρης Τσιόδρας, τέσσερα χρόνια από το ξέσπασμα του SARS-CoV-2 μιλάει για τις πιθανότητες μιας επόμενης μεγάλης πανδημίας και για τις προετοιμασίες που απαιτούνται για αυτήν.
Ως ένα «απέραντο εργαστήρι» περιγράφει ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Σωτήρης Τσιόδρας τη φύση, αντιμετωπίζοντας ως νομοτελειακή την ανάδυση μιας επόμενης πανδημίας. Το ερώτημα δεν είναι το «εάν» αλλά το «πότε».
Στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχωρεί στο «Βήμα» περίπου 4 χρόνια μετά το ξέσπασμα του SARS-CoV-2 και με αφορμή το 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Λοιμώξεων στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα όταν λέει πως πρέπει «ως κοινωνία να δεσμευτούμε και να θεωρήσουμε την πρόληψη πανδημιών ως μια τόσο σημαντική πολιτική προτεραιότητα όσο και η αντιμετώπιση των πανδημιών».
Πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη πανδημία. Θα έρθει; Και πότε;
«Το ανθρώπινο γένος επιβιώνει στη Γη μας για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Η ζωή μας απειλείται από καθημερινούς κινδύνους που σχετίζονται με τα μικρόβια που θα μας μεταδοθούν με διάφορους τρόπους όπως με τον αέρα, ή με την τροφή και το νερό ή με την άμεση επαφή μεταξύ μας. Η ανθρωπότητα δοκιμάστηκε από τεράστιες επιδημίες στο παρελθόν όπως αυτές της ευλογιάς, της πανούκλας, της χολέρας και της γρίπης που εξαφανίστηκαν με τα εμβόλια και τα διαθέσιμα φάρμακα, με τους κανόνες υγιεινής, με το ασφαλές νερό. Η απάντηση σύμφωνα με τα πρόσφατα σχόλια του προέδρου του ΠΟΥ είναι όχι το εάν θα έρθει αλλά το πότε. Αρα ναι, πρέπει να προετοιμαζόμαστε, να έχουμε πλάνο απόκρισης, να έχουμε υποδομές που θα στηρίξουν την απόκριση».
Η συσσωρευμένη εμπειρία από την πανδημία της COVID-19 καθιστά τη διαχείριση της επόμενης υγειονομικής κρίσης ευκολότερη; Ή μήπως μπορεί να είναι σφοδρότερη και η αποκτηθείσα γνώση πεπερασμένη;
«Κατά την αντιμετώπιση μιας πανδημίας, οποιοσδήποτε επιστήμονας ταπεινώνεται μπροστά στη δύναμη ενός απειροελάχιστου μικροοργανισμού. Στα αρχικά χρόνια της COVID αποκτήθηκε αρκετή εμπειρία στο πεδίο, που ήταν ανύπαρκτη για τέτοιο μέγεθος απειλής τα τελευταία 100 έτη. Δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία για ενσωμάτωση της εμπειρίας που αποκτήθηκε σε ολοκληρωμένα σχέδια απόκρισης. Οπως οι σύγχρονες τεχνολογίες επόμενης γενιάς, όπως για παράδειγμα αυτές που αφορούν την εργαστηριακή διάγνωση, την παρασκευή φαρμάκων και εμβολίων, την ποιότητα του εισπνεόμενου αέρα, και η ενσωμάτωσή τους στο περιβάλλον μας θα διευκολύνει την επόμενη διαχείριση μιας παρόμοιας κρίσης. Για παράδειγμα, προβλέπω πως τεχνολογίες καθαρισμού του αέρα σε εσωτερικούς χώρους θα αλλάξουν το περιβάλλον εργασίας και είναι καταλυτικές στο μέλλον για την πρόληψη μετάδοσης αερογενών νοσημάτων. Μιλάω όχι μόνο για καλύτερο αερισμό και φίλτρα αλλά για λάμπες που θα εκπέμπουν φως ειδικού μήκους κύματος που θα εξουδετερώνει τα παθογόνα όπως οι ιοί του κοινού κρυολογήματος ή τον ιό της ιλαράς. Πρέπει όμως ως κοινωνία να δεσμευτούμε και να θεωρήσουμε την πρόληψη πανδημιών ως μια τόσο σημαντική πολιτική προτεραιότητα όσο και η αντιμετώπιση των πανδημιών».
Η επιστημονική κοινότητα εστιάζει στη γρίπη των πτηνών. Πόσο πιθανόν είναι να μεταπηδήσει ο ιός Η5Ν1 στον άνθρωπο και ποιοι είναι οι εκτιμώμενοι κίνδυνοι;
«Η φυσική δεξαμενή των ιών γρίπης Α που μπορούν να γίνουν αίτιο ανθρώπινης πανδημίας είναι τα υδρόβια άγρια πτηνά. Τον τελευταίο καιρό γίνεται πάλι αρκετός λόγος για τη δυναμική ιών Α/Η5 όπως ο ιός ΑΗ5Ν1 και Α/Η7 επειδή καταγράφηκαν σημαντικές επιδημίες σε άγρια πτηνά αλλά και οικόσιτα πουλερικά που μπορούν να ζουν στην αυλή μας. Περισσότερα από 50 εκατομμύρια πτηνά μολύνθηκαν στην επιδημία του 2021-2022. Παρά την τεράστια αυτή εξάπλωση η οποία οδήγησε ακολούθως σε χιλιάδες εκθέσεις ανθρώπων στον ιό, μόνο σποραδικές ανθρώπινες περιπτώσεις της νόσου καταγράφηκαν μετά από έκθεση σε μολυσμένα πουλερικά. Νομίζω 25 χρόνια περιμένουμε αυτή την εκτροπή σε ένα πιο μεταδοτικό στέλεχος γρίπης και δεν έχει συμβεί στο απέραντο εργαστήρι της φύσης. Αντίθετα μας προέκυψε ο νέος κορωνοϊός. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Τα σπάνια γεγονότα μετάδοσης πρέπει να εντοπίζονται το συντομότερο δυνατό για την υλοποίηση δημόσιων υγειονομικών μέτρων, για τη διερεύνηση ενδεχόμενης αλλαγής του ιού και μετάδοσης από άνθρωπο σε άνθρωπο».
Κοιτάζοντας κανείς τον παγκόσμιο χάρτη μπορεί να χαρτογραφήσει τους κινδύνους από τον Βορρά και από τον Νότο; Οι απειλές αυτές μας αφορούν όλους;
«Η αλλαγή στις κλιματικές συνθήκες αλλάζει την παγκόσμια γεωγραφία της κατανομής των λοιμώξεων και των αναδυόμενων απειλών. Ασθένειες όπως η νόσος από τον ιό του Δ. Νείλου επηρεάζουν πλέον άλογα, πτηνά και ανθρώπους σε περιοχές στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη και τροπικές ασθένειες όπως ο δάγκειος εμφανίζονται σε βορειότερα κλίματα με μικρο-επιδημίες πέρυσι σε ευρωπαϊκές περιοχές και χώρες του Νότου όπως η Ρώμη στην Ιταλία, η Καταλωνία στην Ισπανία και 7 διαφορετικές περιοχές στη Γαλλία. Κουνούπια όπως τα είδη τίγρη (Aedes albopictus) είναι πλέον ενδημικά στην Ευρώπη και τεράστιες επιδημίες δαγκείου είναι μια ορατή απειλή για το προσεχές μέλλον. Η ανθρωπότητα είδε πάνω από 500.000 περιπτώσεις δαγκείου μόνο τον Ιανουάριο του 2024 και στη Βραζιλία πλέον εμβολιάζουν παιδάκια 10 και 11 ετών λόγω της τεράστιας αύξησης των περιπτώσεων. Γενετικές μέθοδοι παρέμβασης στους πληθυσμούς των κουνουπιών υλοποιούνται στις χώρες με τις υψηλότερες καταγραφές αλλά και στη γειτονική μας Κύπρο που είδε την απειλητική εγκατάσταση του κουνουπιού Aedes Aegypti σαν μια ευκαιρία χρήσης της νεότερης τεχνολογίας για στείρωση των αρσενικών κουνουπιών και μείωση του πληθυσμού ενός κουνουπιού που μπορεί να μεταδώσει ακόμη και κίτρινο πυρετό αν αφεθεί ανεξέλεγκτο. Η ανθρωπότητα είναι πλέον ένα παγκόσμιο χωριό. Η πάλη με τα τροπικά νοσήματα θα είναι επιτυχημένη με τα σύγχρονα επιστημονικά όπλα».
Οι αναπνευστικοί ιοί βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο αλλά προστίθενται στη λίστα και… ξεχασμένοι. Ποιος ο ρόλος της πρόληψης;
«Η ηθελημένη παραπληροφόρηση νομίζω πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εγκληματική ενέργεια. Η πτώση της εμπιστοσύνης στους εμβολιασμούς ήταν ένα από τα κακά παρατράγουδα της πρόσφατης πανδημίας και έχει οδηγήσει σε αναζωπύρωση εξαφανισμένων νοσημάτων όπως ο κοκίτης, η ιλαρά και η διφθερίτιδα. Νοσήματα όπως η ιλαρά που χάρη στα εμβόλια είχαν υποχωρήσει έως και κατά 99% ή και περισσότερο στον σύγχρονο ανεπτυγμένο κόσμο. Κατά την περίοδο 2000-2022 σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις του 2023 σώθηκαν περίπου 57 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο μόνο από το εμβόλιο της ιλαράς. Η εμπιστοσύνη σε καθοριστικά μέτρα πρόληψης όπως τα εμβόλια είναι τόσο σημαντική όσο το καθαρό νερό, τα καθαρά χέρια και η χρήση μιας απλής τουαλέτας – περισσότεροι από 1 δισ. άνθρωποι δεν έχουν τουαλέτα στο σπίτι τους. Είναι χρέος όλων μας να εμπιστευθούμε την επιστήμη η οποία είναι οδηγός μας στην τεράστια πρόκληση της πρόληψης επερχόμενων πανδημιών τον 21ο αιώνα. Νομίζω η συγκυρία είναι ιστορική και η δυναμική θετική ώστε να αντιμετωπίσουμε σημαντικές αλλαγές γύρω μας που είναι καθοριστικές στην πάλη μας απέναντι στα λοιμώδη νοσήματα, στο πλαίσιο της ενιαίας υγείας μιας ολιστικής προσέγγισης».
Βλ. και το Μανιφέστο Συνωμοσίας [Manifeste conspirationniste], μτφ.: Μ. Ξανθός, Οι εκδόσεις των συναδέλφων, Αθήνα 2022, σελ. 185 επ.
Μτφ.: Χ. Παπαϊωάννου, εκδ. Αίολος, Αθήνα 1992, σελ. 228.
Βλ. και:
R. Levine, The power of persuasion: How we're bought and sold, John Wiley & Sons, 2006, σελ. 31.
Καλογερόπουλος-Kaloy, Η προπαγάνδα μέσον βιασμού των λαών. Η Φιλοσοφία της Προπαγάνδας, εκδ. Δρόμων, Αθήνα 2012, σελ. 50/51.
Harrington, The Treason of the Experts: Covid and the Credentialed Class, 2023, σελ. 21, 22, 24, 25.
Για την φρενοβλαβοποίηση (gaslighting) βλ. Βαθιώτη, Από την τρομοκρατία στην πανδημία. Υποχρεωτικές ιατιρκές πράξεις στον πόλεμο κατά του αόρατου εχθρού, Τρίτη επικαιροποιημένη έκδοση, Αλφειός, Αθήνα 2023, σελ. 195 επ.
1 σχόλιο:
... "έχουμε μάθει να πιστεύουμε, κυρίως από τους ίδιους τους γονείς και τους δασκάλους, ότι ο σεβασμός προς την εξουσία είναι ηθική αρετή"..
... ἐν ἀρχῆ ,
μετὰ τὸν τάχα "θάνατο τοῦ Θεοῦ"...
μᾶς ἦρθε ἡ θεοποίηση τοῦ ἀτόμου
καὶ οἱ, -οἰονεί, θεοποιημένοι πλέον- γονεῖς καὶ δάσκαλοι,
ἔγκλειστοι ὄντες ... σὲ αὐτόν τὸν ἀσϕυκτικό
ὑ λ ι κ ό παράδεισο,
(ποὺ τοὺς χαρίστηκε γιὰ τὴν ὁλοκάρδια ἀποδοχῆ τῆς ἐπιστημονικά τὰχα... ἀποδεδειγμένης θεο...ανυπαρξίας)
κατασκευάζουν -ἀνυποψίαστοι-
τὸν... νὲο μαζικό πολίτη...
ποὺ ἄγεται καὶ ϕέρεται
σύμϕωνα μὲ τὰ πολιτικά "δόγματα" ποὺ λανσάρονται κατὰ περίπτωσιν
ἀπὸ τοὺς ἀλάθητους (καὶ ἀκαταδίωκτους)
ὁλύμπιους(;) ἐξουσιαστές...
Δημοσίευση σχολίου