Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Είσαι μακαρία αν κάνεις υπομονή!


…Είσαι μακαρία αν κάνεις υπομονή. Θα μου πεις ότι έχω πολλά βάσανα. Κι εγώ θα σου πω: Τόσο το καλύτερο για την ψυχή σου. Ο Θεός που σου έδωσε αυτά τα βάσανα γνωρίζει ότι τόσα βαστάζεις. Τόσα αντέχει η ψυχή σου. Εάν σου δώσει περισσότερα, θα πέσεις. Εάν σου δώσει λιγότερα, σε αδικεί. Σε αδικεί από τον αιώνιο μισθό από την αιώνια χαρά…
Θα μου πεις, αδελφούλα μου, πάλι, ποιος δεν θέλει τη χαρά; Ναι αλλά την χαρά οι θλίψεις την γεννούν. Ο αμπελουργός κλαδεύει το κλήμα και αυτό πονάει, δακρύζει κλαίει από τον πόνο του. Αλλά ο αμπελουργός δεν το κλαδεύει για να το ξεπατώσει, αλλά για να κάνει καρπό. Εάν το αφήσει ακλάδευτο δυο-τρία χρόνια πάει το κλήμα, χάλασε, είναι πλέον για την φωτιά…

 Άγιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: