Γράφει ο Λυκούργος Νάνης, ιατρός
Περιηγούμενος στο διαδίκτυο ανακάλυψα και μια πρόσφατη συνέντευξη του μητροπολίτη Λαρίσης κ.Ιερωνύμου, στο πλαίσιο της οποίας του απευθύνθηκαν, μεταξύ άλλων, ερωτήσεις σχετικά με τη Ρωσική Εκκλησία και το Ουκρανικό (βλέπε ΕΔΩ)
Διαβάζοντας κανείς τα σχετικά αποσπάσματα της συγκεκριμένης συνεντεύξεως δεν βλέπει το συγκεκριμένο επίσκοπο να προβαίνει σε καταδίκη της σφόδρα αντικανονικής στάσεως του Φαναρίου στο εκκλησιαστικό ζήτημα της Ουκρανίας. Τα βέλη του τα τοξεύει μονάχα προς τη μια πλευρά, αυτήν της Ρωσικής Εκκλησίας.
Μάλιστα, στην προηγούμενη παράγραφο, σε ερώτηση σχετικά με τη Ρωσική Εκκλησία και την επεκτατική της πολιτική κάνει λόγο για Εκκλησία που δεν βασίζεται στην Ιερά Παράδοση και τους ιερούς κανόνες αλλά σε εγκοσμιοκρατικά μέσα.
Έστω ότι κάτι τέτοιο ισχύει, εν όλω ή εν μέρει.
Το Φανάρι, άραγε, βασίζεται στην Ιερά παράδοση και τους ιερούς κανόνες;
Είδαμε σε ποιο βαθμό σέβεται την Ιερά παράδοση και τους ιερούς κανόνες ο ίδιος ο πατριάρχης Βαρθολομαίος με τις συμπροσευχές του με αιρετικούς και αλλοθρήσκους, με τις συμφωνίες του Μπάλαμαντ και του Σαμπεζύ, με τις τόσες και τόσες σκανδαλώδεις δηλώσεις και εκδηλώσεις του στον ευαίσθητο τομέα των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών σχέσεων (μέχρι και στον Ουνίτη Ποροσένκο μετέδωσε τα ιερά μυστήρια….).
Είδαμε το σεβασμό του στην κανονική τάξη στην περίπτωση των Μεθοδίου Φούγια και Νικολάου Σωτηρόπουλου.
Και, τελευταία, τον είδαμε να προβαίνει σε ένα εκκλησιαστικό πραξικόπημα στην Ουκρανία, χορηγώντας έναν τόμο δήθεν Αυτοκεφαλίας σε ένα «εκκλησιαστικό» έκτρωμα που συγκροτείται από μια δράκα σχισματικών.
Γιατί, λοιπόν, μονάχα η καταδίκη της Εκκλησίας της Ρωσίας, και όχι και του Φαναρίου;
Ειδικά, μάλιστα, στην περίπτωση του ζητήματος της Ουκρανίας, πού βρίσκεται το δίκαιο και πού το άδικο;
Είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι, το δίκαιο βρίσκεται με τη Ρωσική πλευρά και το άδικο με την πλευρά του Φαναρίου.
Ας συγκληθεί, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, πανορθόδοξη Σύνοδος, όπως λίαν ορθώς υποστήριξε και ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος. Θα δεχθεί κάτι τέτοιο το Φανάρι;;;
1 σχόλιο:
Γιατρέ, όπως πάντα είστε σωστός. Γνωρίζετε βέβαια ότι Σύνοδος, εκτός της τοπικής, δεν πρόκειται να ξανασυνέλθη, εφ´ όσον δεν την χρειάζεται πιά. Εις το εξής, ο Οικουμενικός θα αποφασίζει μόνος του, γνωρίζοντας ότι οι ελληνόφωνες εκκλησίες θα ακολουθήσουν τυφλά τον Αφέντη τους.
Δημοσίευση σχολίου