Κύπρος Αρχιεπισκοπικές εκλογές Ρεπορτάζ:Με βάση τα επίσημα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν από τον Έφορο Εκλογών , στο Τριπρόσωπο μπαίνουν οι μητροπολίτες Λεμεσού Αθάνάσιος, Ταμασού Ησαΐας και Πάφου Γεώργιος.
Υ.Σ.Ευχόμαστε μόνο να μην συμβεί αυτό που λένε ,ότι ο Θεός για τις αμαρτίες μας "θα επιτρέψει" να εκλεγεί τον χειρότερο ...
Εσείς φίλοι μας ποιος λέτε ότι είναι ;
22 σχόλια:
Ελπίζω να είναι ο π. Αθανάσιος Λεμεσού όπως του είχε αποκαλύψει ο Άγιος παισιος.
Δυστυχώς ο Παφου φαινεται οτι είναι η "καλύτερη" περιπτωση,ο Λεμεσου ειναι μεν καλος και πολυ κοντα στον Μορφου ,ομως η παρουσια της σφηκοφωλιάς της Μητρόπολης του σε συδιασμο με τους βατοπεδινους που θα αλωνιζουν στην Κυπρο ειναι απαγορευτικο ο δε Ησαιας ειναι κουκουρουκου αφελης βλακας .
οποτε;
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ. Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΗΔΕΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΟ ΠΟΤΗΡΙΟ., Ο ΜΟΡΦΟΥ ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ; ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΠΟΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;
amethystos
Οι απογοητεύσεις που έρχονται για τους ορθόδοξους και την ορθοδοξία θα είναι απανωτές, δυστηχώς πιστεύω το ίδιο θα ήτανε και με τον μόρφου. Αμφότεροι έχουν ορίσει άλλωστε την αποτείχιση, δηλαδή τον ακροτελεύτειο και επίτομο κανόνα κατά της αίρεσης, ως έξοδο από την εκκλησία.Αποκλείουν την αντίδραση στην αίρεση εαν αυτή προωθείτε από εντός της εκκλησίας αρχιερείς ήδη, πότε λόγο της μη πρόκλησης διχόνοιας, πότε σχίσματος, πότε αναμονής για την διευθέτηση από τον ίδιο Τον Χριστό.
Οι μητροπολιτες θα εκλεξουν οποιον τους υποδειξει η αμερικανικη πρεσβεια άρα θα πάνε προς τον Πάφου.Η Κυπρος κείται μπροστα στο φασμα της ολοκληρωτικης εξαφανισης του ελληνισμού λόγω λαθρο, ο μπολιασμένος λαός της , δεν θα μπορουσε να εκλέξει τον Μορφου , ο οποιος θα μπορουσε να σταθει αναχωμα στον όλεθρο.Υποχρεωτικά μπολια, gay sex στην σχολικη υλη, ουκροναζι και στιφη απο λαθρομεταναστες ειναι οι επιλογες πολιτικων και εκκλησιαστικων αρχοντων της μεγαλονησου τις οποιες θα λουστουμε όλοι
Όπως έχουν πει σαφέστατα και πολλές φορές, οι όντως (Αγιο)Πνευματικοί άνθρωποι:
Κάθε λαός ΑΞΙΖΕΙ τους ηγέτες που έχει.
* * *
Για να κρίνουμε ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ και ΣΩΣΤΑ κάποιο λαό, τον κρίνουμε με τα κριτήρια της Αγίας Γραφής και των Αγίων της Εκκλησίας.
* * *
Ο Μητροπολίτης Μόρφου, σώθηκε διότι δεν μπήκε στο τριπρόσωπο.
Εάν έμπαινε στο τριπρόσωπο, ΠΟΙΟΥΣ Χριστιανούς (ποίμνιο και ποιμένες) θα έπρεπε να καθοδηγήσει σωστά; Αυτούς που ΔΕΝ θέλουν να καθοδηγηθούν σωστά;
Δεν υπήρχε περίπτωση να βγει ο Μόρφου.
1ον. Γιατί οι μπολιασμένοι και εκεί είναι περίπου 8 στους 10 και
2ον. Για ποιο λόγο ο Θεός να τους δώσει τον καλύτερο Ιεράρχη ως επικεφαλή αφού δεν το αξίζουν ούτε αυτοί εκεί ούτε και εμείς εδώ στο ελλάντα.
Αυτό εγώ πάντως το εκλαμβάνω ως κακό σημάδι, όσο για το ποιος είναι ο χειρότερος δεν έχει και πολύ σημασία.
Κατά την διάρκεια της μεγαλύτερης απάτης από καταβολής κόσμου που ζήσαμε τα τελευταία 3 χρόνια κανένας από αυτούς τους 3 δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων.
Με λίγα λόγια κουκουρούκου...
Σήμερα συζήτησα με ένα γνωστό μου, συνειδητό και ώριμο Χριστιανό, για την εκλογή Αρχιεπισκόπου στην Κύπρο.
Μου είπε ο γνωστός μου: θα κάνουν Αρχιεπίσκοπο, κάποιον που θα είναι πολιτικός.
Εμείς ας έχουμε στην άκρη του μυαλού μας ότι μπορεί να ζήσουμε την εποχή του γαμπρού για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων.
ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Μητροπολίτης Πάφου Γεώργιος: 18.39%
Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος: 3.24%
Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος: 35,68%
Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: 9,80%
Μητροπολίτης Κωνσταντίας & Αμμοχώστου Βασίλειος: 14,79%
Μητροπολίτης Ταμασού & Ορεινής Ησαΐας: 18,10%
Όπως και να έχει νομίζω πως ο γαμπρός θα μας αλλάξει τα φώτα.
οταν καταλαβουν οι παπαες της εκκλησιας και ο κοσμος τι κολπο τους επαιξαν θα σαλταρουν.οσοι ψηφισαν Λεμεσου και Ησαια ειναι σαν να ψηφισαν τον Παφου αλλα ακομα δεν το συνηδοποιησαν.αφησαν τον Μορφου εξω για να αλωνιζη η νεα ταξη πραγματων.θα το καταλαβουν συντομα τι σκευωρια παιχτηκε
Είμαστε για κλάματα! ☢️😬🤐😞
Εφοσον το ειπε ο Αγιος ετσι θα γινει αν οχι τωρα ισως αργοτερα. Οτι και να λεμε εμεις δεν εχει σημασια....
Γενηθήτω το θέλημά Του.
Έχει λεχθεί μετά τις εκλογές, από κάποιους αναλυτές που μιλούσαν στα τηλεοπτικά κανάλια, ότι η μεγάλη διαφορά του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου στις Αρχιεπισκοπικές Εκλογές οφείλεται κυρίως στο ότι προέρχεται από την πολυπληθέστερη Μητρόπολη.
Αυτό βέβαια αποτελεί μια συγκεκριμένη ερευνητική υπόθεση, που για εμάς τους κοινωνικούς επιστήμονες μπορεί εύκολα να ελεγχθεί έναντι των πραγματικών δεδομένων. Πήγα λοιπόν στην ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής, κατέγραψα τα αποτελέσματα ανά αρχιερατική επαρχία, και διαχώρισα τους ψήφους του κάθε υποψηφίου σε αυτούς που έλαβε από την οικεία Μητρόπολη και αυτούς που έλαβε από άλλες Αρχιερατικές επαρχίες. Τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης, που μιλούν από μόνα τους, βρίσκονται στο επισυναπτόμενο γράφημα.
Οι δύο βασικές παρατηρήσεις που εγώ θα έκανα, στη βάση των αποτελεσμάτων της ανάλυσης, είναι οι εξής:
Πρώτον, η ερευνητική υπόθεση που είχε εκφραστεί - ότι δηλαδή η μεγάλη διαφορά του Λεμεσού Αθανάσιου οφείλεται στην στήριξη που είχε από την οικεία Μητρόπολη - δεν επιβεβαιώνεται από τα πραγματικά δεδομένα. Ο Λεμεσού Αθανάσιος παραμένει πρώτος με μεγάλη διαφορά ΚΑΙ στους ψήφους από άλλες Αρχιερατικές επαρχίες, πέραν της Μητρόπολης του.
Δεύτερο, αν λάβουμε υπ' όψη μόνο τα αποτελέσματα ψήφων από άλλες Αρχιερατικές επαρχίες, φαίνεται να ανατρέπεται η σειρά δεύτερου και τρίτου. Είναι κυρίως η στήριξη από την οικεία Μητρόπολη που οδήγησε τον Μητροπολίτη Πάφου στην δεύτερη θέση.
Σε κάθε περίπτωση, δική μου προσωπική άποψη είναι ότι πρέπει να σεβόμαστε την κάθε ψήφο, ως προερχόμενη από την συνείδηση του κάθε πιστού που είναι μέλος του Σώματος της Εκκλησίας. Τα αποτελέσματα των εκλογών είναι ξεκάθαρα, και το τριπρόσωπο αποτελείται από Λεμεσού Αθανάσιο (35%), Πάφου Γεώργιο (18%), και Ταμασού Ησαΐα (18%). Αυτό είναι που έχει μπροστά της η Ιερά Σύνοδος, ως τρεις επιλογές με την αντίστοιχη στήριξη από την συλλογική συνείδηση του Σώματος της Εκκλησίας. Ευχόμαστε ο Θεός να τους φωτίσει να κάνουν την πιο σωστή επιλογή!
Ειναι οντως το θελημα Του; ο Θεος ψηφισε ή οι ανθρωποι; Ποιος δηλαδη θα εχει την ευθυνη εαν το "προιον" δεν βγει καλο;
Αστάθμητοι παράγοντες, μηχανορραφίες και παιχνίδια εντυπώσεων πριν τη Σύνοδο
Το βράδυ της Κυριακής, γύρω στις δέκα, όταν ο Γιάννης Χαριλάου έκλεινε με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων το κεφάλαιο των Αρχιεπισκοπικών Εκλογών, που ομολογουμένως, τόσο σε επίπεδο οργάνωσης όσο και σε επίπεδο αδιάβλητου διαδικασίας, ήταν άψογες, ουσιαστικά κήρυσσε και την έναρξη του δεύτερου γύρου του δρόμου μέχρι την εκλογή Αρχιεπισκόπου.
Ενός δεύτερου γύρου, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι έντονος, πολύ πιο σκληρός και με χοντρό παρασκήνιο και που θα ξεφύγει κατά πολύ από τους χαμηλούς τόνους και το ήπιο κλίμα που χαρακτήριζε μέχρι σήμερα τις Αρχιεπισκοπικές Εκλογές.
Κι αυτό διότι πλέον το μπαλάκι έχει φύγει από τα χέρια του λαού, ο οποίος χωρίς πολλά πολλά εξέφρασε την άποψη του μέσω της εκλογικής διαδικασίας και βρίσκεται στα χέρια των δεκαέξι Συνοδικών, οι οποίοι μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς θα κληθούν να αποφασίσουν τον διάδοχο του Χρυσόστομου Β΄. Άλλωστε η Εκκλησία, όχι μόνο της Κύπρου αλλά γενικότερα, μας έχει συνηθίσει όταν καλείται να επιλέξει ένα Μητροπολίτη ή ένα Αρχιεπίσκοπο να καταφεύγει στις συνήθεις θρησκευτικές ραδιουργίες που παραπέμπουν και στις βυζαντινές μηχανορραφίες που για αιώνες απασχολούσαν τον κλήρο και τον λαό. Δεν είναι ούτε κάτι ξένο, ούτε κάτι άγνωστο στους Άγιους Πατέρες. Με ανάλογο τρόπο άλλωστε εκλέχθηκε το 2006 ο Μακαριστός Χρυσόστομος Β΄. Είναι με λίγα λόγια στο DNA της Εκκλησίας
Το ερώτημα για τα σημερινά δεδομένα, είναι σε ποιο βαθμό οι Συνοδικοί θα επιτρέψουν ανάλογες καταστάσεις και θα εμπλακούν σε μια βαθιά παρασκηνιακή διαδικασία, έτσι ώστε να διαμορφώσουν το αποτέλεσμα των Εκλογών. Τα εχέγγυα πάντως για να συμβεί κάτι τέτοιο υπάρχουν και πλέον απομένει να διαφανεί εάν η ιστορία θα επαναληφθεί 16 χρόνια μετά. Εξάλλου, ως ένα βαθμό επαναλαμβάνεται, αφού όπως και το 2016, οι τρεις πόλοι ήταν σχεδόν οι ίδιοι. Από τη μια, όπως και το 2006, ο Λεμεσού Αθανάσιος, από την άλλη ο Ταμασού Ησαίας, ο οποίος αποτελεί τον εκλεκτό και κατά κάποιο τρόπο τον διάδοχο του Κύκκου Νικηφόρου, και στη μέση ο Πάφου Γεώργιος στη θέση βέβαια του τότε Μητροπολίτη Πάφου Χρυσόστομου.
συνεχίζεται
Αυτό που διαφέρει είναι η διαδικασία. Το 2006 για να καταφέρει να εκλεγεί ο Χρυσόστομος χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει όλη την τέχνη που διέθετε και να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο που είχε στη διάθεση του για να κυριαρχήσει σε μια σκληρή και σύνθετη διαδικασία που ισορροπούσε μεταξύ κλήρου και λαού. Σήμερα, οι τρεις Μητροπολίτες τίθενται ξεκάθαρα ενώπιον της Συνόδου, η οποία έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για το ποιος θα εκλεγεί.
Και μπορεί με απλά μαθηματικά να καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα πως ο Μητροπολίτης Πάφου ξεκινά από ευνοϊκή θέση τη μάχη, ωστόσο είναι ξεκάθαρο και διαφαίνεται και μέσα από τις διάφορες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας πως υπάρχουν ακόμη Ιεράρχες που αμφιταλαντεύονται και θα λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις αναλόγως των εξελίξεων αλλά και των όσων θα ακούσουν από αυτούς που ζητούν την ψήφο τους.
Και αυτές οι εξελίξεις δεν είναι κάτι αόριστο. Είναι μια σειρά γεγονότων που θα εξελιχθούν τις επόμενες ημέρες μέχρι την εκλογή Αρχιεπισκόπου. Αν και δεν επιβεβαιώνεται επίσημα από πουθενά, εξελίξεις όπως κάποια ενδεχόμενη παρέμβαση από το Φανάρι προς συγκεκριμένους Μητροπολίτες που αμφιταλαντεύονται ή υποσχέσεις που ενδεχομένως να δοθούν προς συγκεκριμένους Ιεράρχες θα καθορίζουν και τις τελικές ισορροπίες εντός της Συνόδου. Η εκτίμηση που μπορεί να γίνει στην παρούσα φάση, είναι πως σαφέστατα ο Μητροπολίτης Γεώργιος, όχι μόνο ξεκινά από ευνοϊκή αφετηρία λόγω της στήριξης που λαμβάνει από άλλα πέντε μέλη της Συνόδου, αλλά είναι και πιο κοντά σε εκείνους τους Ιεράρχες που αμφιταλαντεύονται.
Από την άλλη, εάν πείσει τους Συνοδικούς, ο Μητροπολίτης Λεμεσού μπορεί να κάνει την έκπληξη και να ανατρέψει την πλειοψηφία του Γεώργιου. Η κατάσταση είναι ρευστή και σύνθετη και όσο κι αν προσπαθήσει κανείς σήμερα να αποκωδικοποιήσει τις προθέσεις των Συνοδικών θα δυσκολευτεί να προβλέψει με ακρίβεια το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.
Πιάνοντας έναν έναν τους Συνοδικούς, που τις τελευταίες ημέρες το όνομα τους εντάχθηκε στη λίστα των μη δεδομένων για κανένα εκ των τριών υποψηφίων, συναντάμε πρώτο τον Επίσκοπο Καρπασίας Χριστοφόρο. Πρόκειται για έναν Ιεράρχη που τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε ίσως και τον πιο στενό συνεργάτη του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου, χωρίς ωστόσο να αναπτύσσει στενότερες σχέσεις και με τους υπόλοιπους Ιεράρχες της αρχιεπισκοπικής ομάδας. Μάλιστα, το γεγονός ότι η προσπάθεια του να αποτελέσει την εναλλακτική επιλογή απέτυχε λόγω των φιλοδοξιών άλλων Ιεραρχών μεταξύ των οποίων και ο Πάφου, δεν είναι σίγουρο πόσο βοήθησε τις σχέσεις τους. Ωστόσο, οι φήμες που τον φέρουν ως έναν εκ των βασικών υποψηφίων για τη θέση του Μητροπολίτη Πάφου, σε περίπτωση που ο Γεώργιος μετακομίσει στην Αρχιεπισκοπή, αναμφίβολα αποτελεί ένα πολύ δυνατό κίνητρο για τον ίδιο ώστε να παρέχει στήριξη στον Μητροπολίτη Πάφου Γεώργιο.
Στην ίδια λίστα βρίσκεται και ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος, ο οποίος ήταν ένας εκ των έξι υποψηφίων για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. Αν και προερχόμενος από τη Μονή Κύκκου, όπως και ο ένας εκ των τριών υποψηφίων, Μητροπολίτης Ταμασού Νικηφόρος, δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η στήριξη προς αυτόν. Αντίθετα οι ανοικτοί δίαυλοι επικοινωνίας που διατηρεί με τη Μητρόπολη Λεμεσού, ίσως να είναι αυτοί που θα καθορίσουν την προσωπική του επιλογή.
Τρίτος στη λίστα ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, ο οποίος επίσης αποκλείστηκε από την πρώτη φάση των Εκλογών. Η ιδιαίτερη περίπτωση του Μόρφου, λόγω του ιδιόμορφου χαρακτήρα του, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για προβλέψεις, πέραν από το προφανές, ότι δεν θα στηρίξει τον Ταμασού Ησαία, κυρίως λόγω διαφορετικής κοσμοθεωρίας και προσέγγισης κοινωνικών και θεολογικών ζητημάτων. Από εκεί και πέρα με όρους θεολογίας θα έλεγε κανείς πως βρίσκεται πιο κοντά και συμφωνεί σε μια σειρά από ζητήματα με τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο, ωστόσο οι πληροφορίες τον φέρουν να συζητά τη στήριξη του Πάφου Γεώργιου. Συνεπώς η στάση του αποτελεί μεγάλο ερωτηματικό αν και δεν αποκλείεται να είναι και αυτή που θα καθορίσει το ποιος θα είναι ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος.
Τέταρτος στη λίστα ο Κωνσταντίας Βασίλειος, η δήλωση του οποίου το βράδυ των εκλογών αποτέλεσε κεντρικό θέμα συζήτησης, με θεολόγους, δημοσιογράφους και αναλυτές να επιχειρούν να την αποκωδικοποιήσουν. Υπενθυμίζεται ότι ουσιαστικά δήλωσε πως η ψήφος του λαού είναι ιερή και η Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να τη λάβει υπόψη. Κάτι που μεταφράστηκε από κάποιους ως έμμεση πρόθεση να στηρίξει τον Μητροπολίτη Λεμεσού, στο πλαίσιο και της παρασκηνιακής ρήξης που επήλθε στις σχέσεις του με τον Πάφου στη διάρκεια της προεκλογικής. Ωστόσο η καλές σχέσεις που διατηρούσε με τον Πάφου Γεώργιο, η κοινή θεώρηση των πραγμάτων, καθώς και σχετικές παραινέσεις που ίσως δεχθεί από τρίτους, εντός ή εκτός Κύπρου, ίσως να τον πείσουν για να στηρίξει τον τοποτηρητή του θρόνου.
Από χθες πάντως ξεκίνησαν οι πρώτες επαφές μεταξύ των Ιεραρχών, με τον Μητροπολίτη Λεμεσού να αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να συνομιλήσει με Συνοδικούς, έτσι ώστε να ανιχνεύσει προθέσεις και να καταθέσει τις δικές του θέσεις. Πράγμα που αναμένεται να πράξουν και οι άλλοι δύο υποψήφιοι. Οι επαφές αναμένεται να κορυφωθούν το επόμενο 24ωρο ενόψει και της Συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου της Πέμπτης, η οποία θα κληθεί να αποφασίσει για ενστάσεις που τυχών κατατεθούν. Εάν βέβαια δεν υπάρξουν ενστάσεις, κάτι που θεωρείται το πιθανότερο να συμβεί, η Ιερά Σύνοδος θα καθορίσει την ημερομηνία που θα συνέλθει για τη ψηφοφορία ανάμεσα στους τρεις. Την ημέρα δηλαδή που θα ενθρονιστεί ο επόμενος Αρχιεπίσκοπος, η οποία τοποθετείται χρονικά το τελευταίο πενθήμερο του χρόνου.
πηγή:reporter.com
Ιδού οι συμμαχίες στην Ιερά Σύνοδο–Τα σενάρια εκλογής Αρχιεπίσκοπου (ΓΡΑΦΙΚΑ)https://www.youtube.com/watch?v=wafZRfYXhng&t=338s
Δημοσίευση σχολίου