Σήμερα ξεκινά η νηστεία των Χριστουγέννων. Είναι μια ελαφρά νηστεία, τρώμε ψάρι στο μεγαλύτερο διάστημα της. Ουσιαστικά είναι μια αποχή από βαριά και χορταστικά γεύματα και τροφές για να υποβοηθηθούμε στην πραγματική νηστεία, την πνευματική, η οποία είναι η στέρηση από την αμαρτία και η μετάνοια μέσα από έργα αγάπης και όχι καθήκοντος.
Κάθε φορά μας δίνεται μια ευκαιρία να στερηθούμε τις συνήθειες μας, περιλαμβανομένης και της τροφής για να χαρίσουμε αυτά που θα χρησιμοποιούσαμε σε αυτούς που στερούνται.
Και αδειάζοντας από ανάγκες και κυρίως την ανάγκη ικανοποίησης του εαυτού μας να αδειάσουμε ολόκληροι προς τους άλλους, όπως Εκείνος άδειασε( εκενώθη) στην ανθρώπινη φύση για χάρη όλων μας. Και γνώρισε την αδοξία και την ασχήμια για να μας δοξάσει και να μας ωραιώσει. Την στέρηση για να μας πλουτίσει. Τον θάνατο να μας ζωώσει.
Για εκατομμύρια ανθρώπους η νηστεία από τροφές δεν είναι επιλογή, ούτε εποχιακή συνήθεια, ούτε " ευκαιρία για αποτοξίνωση" ( λόγια χορτάτων ανθρώπων).
Είτε λόγω φτώχειας και λιμού, είτε ασθενείας. Είτε δεν τρώνε τίποτα, είτε τρώνε ό,τι βρούν, όταν και αν το βρουν, είτε μπορούν ή δεν μπορούν να φάνε συγκεκριμένες τροφές.
Να είμαστε ευγνώμονες επειδή μπορούμε να νηστεύουμε και επειδή μπορούμε να καταλύουμε ανά περιόδους. Το πρώτο γεγονός να είναι η ευχαριστία για τα πάντα. Όλα είναι θέμα ευχαριστίας. Η νηστεία από τροφές δεν είναι σπουδαίο κατόρθωμα. Προνόμιο είναι. Μη γκρινιάζετε.
Φιλοσοφείστε το στην καρδία και την πράξη και ωφεληθείτε εσείς οι ίδιοι.
π.π.
22 σχόλια:
...ὄμορφη καὶ οὐσιαστική προσέγγιση
καλόν ἀγῶνα...!
Αμήν !
Kαι νηστίσιμα τυριά , νηστίσιμα γάλατα και συνταγές με νηστίσιμες κρέμες .Κάνουν θραύση όλα αυτά σε πολλές χριστιανικές οικογένειες.
Ακόμα και αν κάνουν θραύση, ο καθένας νηστεύει κατά τις δυνάμεις του και με συνεννόηση μετά του πνευματικού.Μακάρι η νηστεία να αφορά και νηστεία από τα πάθη του καθενός από μας, καταλαλιά, περιέργεια κλπ, ειδάλλως καταντά μόνο δίαιτα και αποτοξίνωση.Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είπε τι να το κάνεις αν δε καταλύεις κρέας αλλά κατασπαράζεις το κρέας του αδερφού σου.
Ο Ιησούς Χριστός δεν έφαγε τίποτε 40 μέρες. Κι ο Προφήτης Ηλίας. Κι ο Προφήτης Μωυσής πριν λάβει τις 10 εντολές. Μεγάλη ευλογία η Νηστεία και η Προσευχή που διώχνουν δαιμόνια.
Μανάδες, μάθετε στα παιδιά σας να πιστεύουν και να νηστεύουν για να μη δαιμονίζονται τα καϋμένα.
Αυτοί που τρώνε νηστίσιμα τυριά και φυτικά γευστικά υποκατάστατα των αρτισιμων ,δεν έχουν αντιληφθεί ότι η νηστεία σημαίνει άσκηση και θέλουν και να είναι εντάξει με τη νηστεία αλλά και να μη χάσουν κατά το δυνατόν τη γεύση όσων λόγω νηστείας στερούνται .Δεν μου αρέσει καθόλου προσωπικά αυτή η τακτική .Τη θεωρώ κάλπικη αγάπη προς το Θεό αναμεμιγμένη με κουτοπονηριά και αλχημεία.Το αυτό ισχύει και για τους πνευματικούς αυτούς που δεν τα επισημαίνουν αυτά.
Η αγάπη προς το Θεό δεν δείχνεται στο αντί να φας ένα νοστιμότατο πιάτο πχ με όσπρια τρως κάτι που ,ποτέ δε μοιάζει στη γεύση των γαλακτοκομικών, και ας λέγεται "τυρί ".Η κουτοπονηριά είναι αυτού που πάση θυσία θέλει να περιορίσει το Θεό, στο δική του κάλπικη "αγάπη" προς το Θεό και το συνάνθρωπο.Η νηστεία είναι όντως άσκηση και παραίτηση από πολλή τροφή!Δύο πιάτα φασολάδα είναι παραπάνω νηστεία από μία φετούλα "τυρί" σόγιας, που είναι όσπριο;;Μάλλον λείπουν άλλα σε μια ψυχή που ενόψει της έναρξης της Σαρακοστής, το μόνο που ενδιαφέρεται είναι το τι γίνεται στο τραπέζι των άλλων και αδιαφορεί για το δικό του 'σπίτι ".
Συζητάμε για το τι είναι ορθό μπρε και τι όχι ,δεν κρίνουμε κάποιον συγκεκριμένα.Μαθε να διακρίνεις τα πράγματα
Αφού δεν μοιάζει ή δεν προσιδιάζει στο κανονικό ,το τυρί της σόγιας γιατί το τρώνε? Τόσο θρεπτικο και σούπερ food είναι?
Το ότι δεν είναι ορθό το λες εσύ.Και το να κρίνεις τον άλλο κουτοπόνηρο και κάλπικο στην αγάπη του στο Θεό, είναι μεγάλη κατάκριση χωρίς να είναι κάποιος καν καρδιογνώστης όπως είναι ο Θεός και οι φωτισμένοι πνευματικοί.Κατάλαβες τώρα μπρε;Μάθε να διακρίνεις τα πράγματα.
Μπορεί κάποιον να βολεύει, γιατί τρως κάτι στο πόδι και γρήγορα.
Όταν λέμε ότι δεν είναι σωστό πχ το τάδε ή το τάδε σημαίνει ότι κατακρίνουμε και αυτούς που το κάνουνε; Υπάρχει σύγχυση .Όταν λέμε ότι αυτό που κάνει ο κόσμος δεν είναι σωστό σημαίνει αυτομάτως και κατάκριση.?Αν ήταν έτσι δεν θα έπρεπε ποτέ να λέμε τη γνώμη μας
Επαναλαμβάνω νηστεία είναι η αποχή από φαγητά που η εκκλησία έχει ορίσει και περιορισμός στην ποσότητά τους και στην σποφυγή αναζήτηση γευστικής ηδονής πάση θυσία.Φυσικά και κατακρίνεις όταν προδικάζεις λέγοντας ότι γίνεται με κουτοπονηριά και έχει κάλπικη αγάπη προς το Θεό εκ μέρους των άλλων.Έχεις σύγχυση εσωτερική όταν δεν εξετάζεις τον τρόπο που προδικάζεις τους συνανθρώπους σου.Η γνώμη εκφέρεται υποδεικνύοντας με χριστιανική αγάπη και διάκριση όχι με αλαζονεία παντογνώστη διαγνώνοντας τα κίνητρα των άλλων.Εκφέρεις γνώμη χωρίς αυταρχικότητα δασκάλου, νομίζοντας ότι έτσι στηλιτεύεις τους αμαρτωλούς και εξαιρώντας το σωστό εαυτό σου!
Φιλαράκο είπα τη γνώμη μου για πρακτικές που υπάρχουν και λαμβάνουν χώρα στην κοινωνία ,όπως λέμε και γράφουμε τη γνώμη μας για όλα όσα γίνονται στον χώρο της κοινωνίας ,για τη διαχείριση και στάση πχ της Εκκλησίας στο θέμα του κοβιτ,για τη στάση της πχ στο ουκρανικό και τόσα άλλα ,για τη στάση των πολιτικών ,για τις στάσεις και συμπεριφορές των ανθρώπων.Δεν σημαίνει αυτό ότι μισούμε τους ανθρώπους που κάνουν αυτά που είμαστε αντίθετοι . Τουναντίον εσύ προβαίνεις σε κρίση κατ'εμού και μου καταγινώσκεις έλλειψη αγάπης ,αλλαζονεία παντογνώστη ,αυταρχικότητα δασκάλου αντί απλώς να πεις αν συμφωνείς ή διαφωνείς.Το " μη κρίνετε" δουλεύει ωραιότατα τελικά κατά το δοκούν
ΠΡΟΣ Ανώνυμος17 Νοεμβρίου 2022 - 3:43 μ.
Ξερεις αδελφε τουτος ο χωρος ενοοω του διαδικτυου εχει καθε καρυδιας καρυδι και κρύβει ψυχες με ανασφαλειες και κομπλεξ πολλα ,μην χαλιεσαι ,ο συγκεκριμενος ερμηνευει απο καθεδρας ,ξεχνα να ειναι ομως οικτιρμων και ίλεος. Αν και ανωνυμοσ ο λογος του ειναι παντα ελεγκτικός -αντριδραστικος.Ας αφησουμε τις ψυχες να κανουν οτι μπορουν οπως μπορουν μην τους περιχαρακωνουμε για πραγματα που και μεις οι ιδιοι κανουμε με δυσκολία...
Είναι ο τρόπος αγαπητέ φίλε που κάνει τη διαφορά. Αυτόν κρίνω και αυτό προσπαθώ να σου διευκρινίσω.Καλό πνευματικό αγώνα σε όλους μας.
Αγαπητέ ανώνυμε Δημήτριε το κάθε καρυδιάς καρύδι μάλλον ισχύει στο δικό σου κομπλεξικό τρόπο να ομολογοποιείς όλους τους ανθρώπους μέσα στη δική σου στενή αντίληψη περί χριστιανικής πρακτικής και αγάπης.Μάλλον δεν διάβασες την απάντησή μου προφανώς,που δεν είναι εκ καθέδρας, αλλά δεν απαιτεί να κατηγοριοποιεί όλους τους χριστιανούς σε βολεμένους και κουτοπόνηρους!Και το λέω εγώ αυτό που κρατώ όλες τις νηστείες με αυστηρότητα αλλά δε κουνώ το δάκτυλο σε όσους για δικούς τους λόγους ,υγείας, αδυναμίας ή άλλο αδυνατούν να εφαρμόσουν.Ο Θεός ζητάει καθαρή και συμπονετική καρδιά, όχι κρίση και επίκριση των άλλων.Κρίση του εαυτού μας θέλει ,γιατί όπως κρίνουμε θα κριθούμε!
Δημήτριε Κ. μήπως σε παρακαλώ μπορείς λίγο νά σταματήσεις νά μιλάς και νά στοχοποιείς ανθρώπους ? Ποιός είσαι ρε φίλε και τί ρόλο παίζεις ? Εδώ δεν είναι άμβωνας που ο κάθε κομπλεξικός παπαδίσκος πετά θυμιατά σε όποιον του μπεί στο μάτι . Μακρυά αυτές οι πρακτικές . Έχεις πάρει κάποιο τέτοιο χρίσμα ?
Πώς τα καταφέρνουν οι παπάδες και οι κεχρισμένοι ! Ενώ ο Χριστός σε αυτούς τους ιδίους απηύθυνε τα " ουαί " , αυτοί βλέπουν όλους τους άλλους ως υποκριτές εκτός του εαυτού των . Μιά χαρά τα πάς για παπάς . Τί νά σου πώ ! Νά μας καλέσεις νά σου φωνάξουμε το " άξιος " .
Αγαπητε τρελογιαννη ,ωρες ωρες αναρωτιεμαι για την ποιότητα των οσων βρισκονται και χαλαρωνουν στην ομορφη παραγκα σου ,αθρωποφαγοι οι ιδιοι κατηγορουν αλλους για αυτο ,κομπλεξικοι και θιασώτες της ακριβείας εχοντας κανει τους κανονες κανονια ομιλουν λες και τους ρωτησε καποιος ,το ολο θεμα η αφορμη μια αναρτηση για καλον αγωνα και τα απαραδεκτα σχολια να θελουν καποιες ψυχες να κατηγοριοποιούν συμπεριφορες,στην τελικη εαν εγω θελω να βαλω γαλα καρυδας ή τυρι απο πατατα εσενα κριτή ποιός σε εβαλε στην ζωη μου ,που γνωριζεις εσυ απο που ξεκινησα και που βρισκομαι ωστε ο πνευματικος μου να συγκαταβαινει στην οποια αδυναμια μου ;όχι δεν παω για παπας δεν μπορω να γινω παπας για να μου φωναξεις άξιος ,ενας συν αμαρτωλος ειμαι με ελπιδα σωτηριας .Καλη μετανοια σε ολους μας .
Αγαπητέ μου , για νά αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις και νά πούμε κάτι εποικοδομητικό , η πίστη είναι για όλους . Είναι και για τους διανοουμένους και για τους απλούστερους και για τους εσωστρεφείς και γισ τους εξωστρεφείς και γιά όλους . Γι αυτό έχουμε εσωτερικά σημεία και εξωτερικά και ας πούμε ακτιβιστικά . Ο καθένας όπως αναπαύεται και όπως αντιλαμβάνεται το θέμα . Τίποτα δεν είναι απορριπτέο .
Είναι και αυτό ένα θαύμα της πίστεως , δηλαδή οτι δεν απευθύνεται σε κάποιους μεμυημένους , αλλά βρίσκουν ανάπαυση το " κάθε καρυδιάς καρύδι " και όχι κάποια ελίτ . Το ωραίο είναι οτι όλοι αισθάνονται ελίτ και κανείς παρακατιανός. Και μακάρι νά αισθάνονται
έτσι . Μέσα στο κοπάδι κανείς δεν γίνεται τράγος νά χτυπά τα προβατάκια του Θεού .
Προφανώς έχεις πρόβλημα αντίληψης.Η όλη συζήτηση ξεκίνησε ακριβώς γι'αυτό που λές. Διάβασε καλύτερα το διάλογο, και μπορείς και εσύ να καταλάβεις!Το να βάλεις γάλα καρύδας με τη συγκατάβαση του πνευματικού δεν είναι λιγότερη νηστεία από το να μη βάλεις!Δε δείχνει κουτοπονηριά και κάλπικη αγάπη στο Θεό!Λες το ίδιο πράγμα ,λέγοντας κομπλεξικό όποιον δεν θεωρεί τη νηστεία μόνο νηστεία από τα φαγητά αλλά και από τα πάθη!
Οκ.
Δημοσίευση σχολίου