Αλίμονο στους αιρετικούς που λένε ότι δεν υπάρχει μετάνοια· διότι από αυτούς προέρχονται εκείνοι που λένε, «Δεν υπάρχει Θεός».
Αν δηλαδή για τους ανθρώπους, που είναι άρρωστοι και χρειάζονται θεραπεία, δεν υπάρχει μετάνοια, τότε είναι το ίδιο, αν πει κάποιος «Δεν υπάρχει Θεός».
Για να δείξει λοιπόν ότι επικράτησε η μετάνοια εκεί όπου ο φόβος της τιμωρίας ήταν απειλητικός για τους παραβάτες, και για την Εκκλησία δεν υπάρχει μετάνοια εκεί όπου η χάρη ανέτειλε σαν ήλιος για τους άξιους και τους ανάξιους;
Προτίμησε ο Θεός να ανατρέψει τις αποφάσεις του στη συναγωγή, για να χαρίσει τη μετάνοια, και θα την αρνηθεί για την Εκκλησία; Δεν είναι όπως λένε οι αιρετικοί!
Διότι η μετάνοια είναι ενωμένη με την Εκκλησία, και ξέρει να οδηγεί στον Θεό, στην αιώνια ζωή, εκείνους που δεν επιμένουν στις ασέβειές τους.
Ο ίδιος είπε να συγχωρούμε εβδομήντα φορές το επτά εκείνους που αμαρτάνουν σ’ εμάς, και δε θα ξεπεράσει τους ανθρώπους δείχνοντας την ευσπλαχνία του;
Ο τελώνης με το να ταπεινοφρονήσει ξεπέρασε τον Φαρισαίο, και εσύ λες ότι ο Θεός δε δείχνει ευσπλαχνία;
Ο Φαρισαίος μίλησε με παρρησία για τις απαιτήσεις του Νόμου, ο τελώνης απεναντίας ομολόγησε τις αμαρτίες του, και η μετάνοια δικαίωσε χωρίς έργα τον εξομολογούμενο.
Για ποιο σκοπό;
Για να στραφούν πολλοί στη μετάνοια.
Και εσύ λες ότι ο Θεός δε δείχνει ευσπλαχνία, και δε δέχεται τη μετάνοια των αμαρτωλών; «Λέγε εσύ πρώτος τις αμαρτίες σου, για να δικαιωθείς», είπε ο Θεός.
Τόσο μεγάλη συγκατάβαση την μετατρέπεις σε σκληρότητα, αιρετικέ;
Από τον τόμο, Οσίου Εφραίμ του Σύρου, Έργα, τόμος Ε’, (εκδόσεις το Περιβόλι της Παναγίας).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου