Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Ο τραγικός Ναυπάκτου Ιερόθεος εναντίον όσων δεν "υπακούουν στη Σύνοδο"

 


Άγγελος Νικολάου

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε με το κήρυγμά του ο σεβασμιώτατος Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος την Κυριακή της Πεντηκοστής 20 Ιουνίου, καθώς επιτέθηκε λεκτικά με σφοδρότητα ενάντια σε όσους δεν μπορούν να υπακούσουν στη σύνοδο των επισκόπων χαρακτηρίζοντάς τους ως “σκληροτράχηλους, απερίτμητους και πωρωμένους στην καρδιά”. Μάλιστα τόνισε ότι στις περιπτώσεις αυτές οι άνθρωποι δεν έχουν μέσα τους Χάρη Θεού έστω και αν παρουσιάζονται ότι είναι πνευματικοί άνθρωποι, ακόμη και αν είναι κληρικοί, μοναχοί ή λαϊκοί.

Δείτε απόσπασμα εδώ (από 15:20-17:05)

Και επειδή προφανώς ο σεβασμιώτατος δεν εννοούσε με το λόγο του τον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό, το μυαλό όλων πήγε ότι πιθανά αναφέρεται στις περιπτώσεις των συνεπισκόπων του Αιτωλίας κ Κοσμά και Κυθήρων κ Σεραφείμ: Υπενθυμιστικά, με την κριτική στάση που κράτησαν ενάντια στις αποφάσεις της Συνόδου σχετικά με τον εορτασμό του φετινού Πάσχα, ενόχλησαν πολλούς στη Σύνοδο και μάλιστα κινήθηκε και πειθαρχική διαδικασία εναντίον τους από τη ΔΙΣ.

Η μεγάλη έκπληξη όμως σχετικά με αυτή τη λεκτική επίθεση, ήταν ότι τελικά χωρίς να το καταλάβει στρεφόταν και εναντίον του εαυτού του, καθώς και ο ίδιος στο παρελθόν είχε βρεθεί σε παρόμοια θέση να αντιταχθεί σε απόφαση Συνόδου και μάλιστα “Πανορθόδοξης”! Συγκεκριμένα ο σεβασμιώτατος Ναυπάκτου είχε ασκήσει σκληρή κριτική και διαφωνώντας, αρνήθηκε να υπογράψει το κείμενο για τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκκλησίας με τον υπόλοιπο Χριστιανικό κόσμο, της “Αγίας και Μεγάλης Συνόδου” στο Κολυμπάρι (17-26/6/ 2016) και μάλιστα είχε επαινεθεί από πολλούς για αυτό.

Άραγε όταν κράτησε αυτή τη στάση κόντρα στην ομόφωνη απόφαση της αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στη Σύνοδο αλλά και των υπολοίπων συνεπισκόπων του, παρόντων στη Σύνοδο από όλο τον κόσμο ήταν και ο ίδιος “απερίτμητος στην καρδιά”?

Άραγε ευθυγραμμίστηκε εκ των υστέρων με τη συγκεκριμένη απόφαση της “Πανορθόδοξης” συνόδου των επισκόπων προκειμένου να μην παραμείνει “σκληροτράχηλος και πωρωμένος”;;;

Ή μήπως τελικά είπε στο κήρυγμα της Κυριακής και μια κουβέντα παραπάνω, όπως συμπεραίνεται και από το δελτίο τύπου της μητροπόλεως απ'όπου λείπουν οι ακραίοι αυτοί χαρακτηρισμοί?


Ίσως είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει ο ίδιος να απαντήσει...

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΝΕΚΡΟΚΕΦΑΛΕΣ

ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΚΑΤΑΝΙΚΗΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΦΙΛΑΡΧΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΜΑΧΗΤΙ.
ΚΥΜΒΑΛΟ ΑΛΑΛΑΖΟΝ.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν κουράστηκες ρε Ναυπάκτου κάθε φορά να μας υπενθυμίζεις πόσο υπάκουοι δημόσιοι υπάλληλοι είστε;
Μακριά από μένα όλοι εσείς...

Ανώνυμος είπε...

Κάποτε κήρυττε ότι, μέσα στην Εκκλησία λειτουργούν άλλοι νόμοι και άλλες προϋποθέσεις.
Τώρα,κηρύτει ότι μολύνεσαι μέσα στο ναό.
Τί να πείς...

http://www.diakonima.gr/2010/02/22/ομιλία-του-μητροπολίτη-ναυπάκτου-κ-ιε/

Ανώνυμος είπε...

Και τι άλλο κήρυττε.
Ότι Η Εκκλησία δεν είναι ιδιοκτησία κανενός και κανένας δεν μπορεί να την ιδιοποιηθή και να αποκλείση κάποιους άλλους· είναι ανοικτή σε όλους τους ταπεινούς, που διακρίνονται από τον τελωνικό στεναγμό, αλλά ταυτόχρονα είναι κλειστή στους Φαρισαίους και τους υποκριτές που νομίζουν ότι βρίσκονται μέσα στην Εκκλησία. Η Εκκλησία δεν είναι χώρος ανταγωνισμών και αγώνων επικρατήσεως μερικών ομάδων, αλλά είναι ενότητα προσώπων, είναι χώρος μαρτυρίας και μαρτυρίου, σιωπής και προσευχής, σταυρώσεως, αναστάσεως και Πεντηκοστής. Η Εκκλησία δεν περιορίζεται στους τοίχους και την οροφή, ούτε εκφράζεται από αμεταμόρφωτους ανθρώπους, που ασχολούνται με το προσκήνιο και το παρασκήνιο και έχουν απλώς γνώσεις περί του Θεού, όχι όμως την γνώση του Θεού, αλλά η Εκκλησία εκφράζεται από τους αγίους Προφήτες, Αποστόλους, Πατέρες, Οσίους και Μάρτυρες, που είναι ολοφώτεινοι, είναι η «λιακάδα» της γης.

hpt300@gmail.com είπε...

Έρχεται σκούπα...
Από ΟΥΡΑΝΟ Μεριά....

Ανώνυμος είπε...


Σε ποιά "σύνοδο" αναφέρεται;

Την διαρκή;

Την εμείς κι εμείς, τρεις κι κούκκος;

Την πραξικοπηματική;

Ανώνυμος είπε...

Το ίδιο το Άγιο Ευαγγέλιο κρίνει τους ιεράρχες όχι εμείς, τι λέει μέσα; (θα λυπήσουμε τον σεβασμιότατο Ναυπάκτου): ο καλός ο ποιμένας βγαίνει μπροστά και θυσιάζεται υπέρ των προβάτων ενώ ο μισθωτός βλέπει τον λύκο να 'ρχεται και το βάζει στα πόδια, έτσι λέει. Όλοι μας αδέλφια ζήσαμε είδαμε ακούσαμε και θυμόμαστε τι έγινε όλο αυτό το διάστημα με τον ιό, οι ιεράρχες μας στα λόγια στα κηρύγματα τους ήταν ας πούμε "καλοί", στην πράξη όμως και στα έργα; εδώ τι έγινε άγιοι αρχιερείς; μήπως μας παρασύρετε στην απώλεια; στην αιώνια κόλαση; μήπως εσείς ευθύνεστε για την πνευματική ηθική και δογματική εκτροπή του λαού; συγγνώμη που ομιλώ έτσι αδέλφια αλλά η αλήθεια πολλές φορές πονάει και δεν μπορούμε (και δεν πρέπει) να κοιμήζουμε τους συνανθρώπους μας, ο καλός και πανάγαθος και ελεήμων Θεός να μας λυπηθεί όλους, αμήν!!!

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Πολυ καλο...!

Ανώνυμος είπε...

Κάποτε πήρε ο Μακαριστός Χριστόδουλος ένα δεσπότη για να ζητήσει να στηρίζει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο σε εκλογές. Ο Δεσπότης εκείνος γυρνα και λέει στο Χριστοδούλου: μακάριωτατε με ελέγχει η συνείδηση μου δε μπορώ να τον ψηφίσω. Γυρνα και απαντά ο Μακαριτης: ξέρεις δεσπότη μου πόσες συνειδήσεις χρειάστηκε να κάμω εγώ για να εκλεγείς εσύ Δεσπότης???! Και κλείνοντας του το τηλ. στα μούτρα είπε το αθάνατο : "έβγαλε φωνή κι η κουβαριστρα" Θεός σχωρεστον!!!!!