Έβρος: Στην Κυρά των Μαρασίων υποκλίνονται οι γυναίκες της Ν. Βύσσας – Ύψωνε για 50 χρόνια την σημαία
“Η γιαγιά Βασιλική, η Κυρά των Μαρασίων, είναι ένα σημείο αναφοράς. Είναι ένα σύμβολο για εμάς. Μια γυναίκα που αποτελεί παράδειγμα για όλες μας” λέει η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Νέας Βύσσας, Φανή Μπαχαρίδου.
Οι γυναίκες των χωριών στην οριογραμμή του Έβρου δίνουν καθημερινά τον δικό τους αγώνα για να κρατηθεί ζωντανός ο τόπος τους.
Στην προτομή της Κυράς των Μαρασίων, της Βασιλικής Λαμπίδου-Φωτακάκη, που κάθε μέρα επί 50 χρόνια ύψωνε την ελληνική σημαία στα ακριτικά Μαράσια μια ανάσα από τα σύνορα με την Τουρκία, υποκλίνονται οι γυναίκες της Νέας Βύσσας που δίνουν τη δική τους καθημερινή «μάχη» για την περιοχή.
Η Φανή Μπαχαρίδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών του χωριού Νέας Βύσσας, η Κυριακή Τσεπελή, η Χρυσή Ασμανίδου και η Κατερίνα Λιακίδου μιλούν στο Sputnik με ιδιαίτερη συγκίνηση για όλα όσα έκανε για την πατρίδα και ενέπνευσε τον κόσμο, η κυρά Βασιλική, το σπίτι της οποίας αποτελεί τοπόσημο για την περιοχή και για όλη την Ελλάδα.
Η Βασιλική Λαμπίδου-Φωτακάκη γεννήθηκε
το 1904 στο Μεγάλο Ζαλούφι της Ανατολικής Θράκης και ήρθε πρόσφυγας
στην Ελλάδα. Από τη μέρα που εγκαταστάθηκε στα ακριτικά Μαράσια δεν έπαψε ποτέ να υψώνει την ελληνική σημαία έξω από το σπίτι της μέχρι που πέθανε το 2011.
Το σπίτι της κυρά Βασιλικής είναι το
τελευταίο σπίτι των Μαρασίων πριν από το στρατιωτικό φυλάκιο. Η Κυρά των
Μαρασίων είχε χάσει τα παιδιά της και εκτός από το να υψώνει την
ελληνική σημαία, φρόντιζε καθημερινά τους φαντάρους στο στρατιωτικό
φυλάκιο.
«Όπως βλέπετε, το σπίτι της είναι στην
οριογραμμή. Είναι το ποτάμι και μετά ακριβώς είναι η Τουρκία. Όλα τα
χρόνια της ζωής της, ύψωνε την ελληνική σημαία για να τη βλέπουν οι
Τούρκοι. Πέθαναν όλα της τα παιδιά και αποφάσισε να κάνει παιδιά της, τα
παιδιά που υπηρετούσαν την πατρίδα, τους φαντάρους και τους
αξιωματικούς που ήταν εδώ στο φυλάκιο στα Μαράσια. Τους μαγείρευε,
έπλενε τα ρούχα τους, τους φρόντιζε. Ό,τι κάνει δηλαδή μια μάνα στα
παιδιά της. Ήταν η μάνα τους» εξήγησε η κα Μπαχαρίδου και πρόσθεσε: «Όταν
όμως πέρασαν τα χρόνια και η κυρά Βασιλική γέρασε και δεν μπορούσε να
φροντίσει τον εαυτό της υιοθετήθηκε από τον Στρατό και την φρόντιζαν
κάθε μέρα, δηλαδή να έχει φαγητό και όλα τα υπόλοιπα που χρειαζόταν».
Στον ιστό που υπάρχει έξω από το σπίτι της ανεμίζει η ελληνική σημαία, ενώ δίπλα τοποθετήθηκε η προτομή της.
Το φτωχικό σπιτάκι της Κυράς των Μαρασίων
είναι κάτασπρο και δείχνει φρεσκοβαμμένο. Στην είσοδο του σπιτιού
δεσπόζει μια μεγάλη μαρμάρινη επιγραφή: «Σ΄ αυτό το σπίτι
έζησε η Κυρά των Μαρασίων, Βασιλική Λαμπίδου-Φωτακάκη (1904-2011) τα
τελευταία 50 χρόνια της ζωής της υψώνοντας κάθε ημέρα την ελληνική
σημαία».
Η κυρά Βασιλική πέθανε σε ηλικία 107 ετών στις 19 Ιουνίου 2011, ενώ το 2007 είχε βραβευθεί για την προσφορά της στην πατρίδα από την Ακαδημία Αθηνών.
Πίσω από το σπίτι της δια γυμνού οφθαλμού ο επισκέπτης ατενίζει το τουρκικό έδαφος. Επικρατεί μια γλυκιά ησυχία.
«Η Κυρά των Μαρασίων αποτελεί παράδειγμα για όλους»
Οι τέσσερις γυναίκες από τη Νέα Βύσσα που
απέχει λίγα χιλιόμετρα από τα Μαράσια, μας μιλούν για το θαυμασμό που
τρέφουν στη «γιαγιά Βασιλική», όπως την αποκαλούν, χαρακτηρίζοντας
μοναδική την προσφορά της στην πατρίδα.
«Για εμάς η γιαγιά Βασιλική, η Κυρά των
Μαρασίων, είναι ένα σημείο αναφοράς. Είναι ένα σύμβολο για εμάς. Μια
γυναίκα που αποτελεί παράδειγμα για όλες. Εμείς, ως σύλλογος Βύσσας,
μαζί με άλλους συλλόγους της περιοχής, κάθε χρόνο ερχόμαστε κι
επισκεπτόμαστε την Κυρά των Μαρασίων. Προσωπικά είχα μια ιδιαίτερη σχέση
μαζί της και όσο ζούσε την επισκεπτόμουν τακτικά» δήλωσε η κα Μπαχαρίδου.
Κάτω από την ελληνική σημαία της Κυράς των
Μαρασίων, μάς περιγράφουν τα όσα έζησαν πέρσι τον Μάρτιο όταν χιλιάδες
μετανάστες προσπαθούσαν να εισέλθουν από τα σύνορα στην Ελλάδα.
Τότε, όλες μαζί, είχαν γίνει μια γροθιά και
φρόντιζαν να μαγειρεύουν και να στέλνουν ζεστό φαγητό στους στρατιώτες
και τους αστυνομικούς που άυπνοι παρέμεναν επί ώρες στην πρώτη γραμμή.
Ιστός με την ελληνική σημαία στο σπίτι της Κυράς των Μαρασίων
«Πέρσι
τον Μάρτιο είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια ασύμμετρη απειλή από τους
γείτονες μας (σ.σ. τους Τούρκους) την οποία σύσσωμη η τοπική κοινωνία,
ενωμένη σαν μια γροθιά με τα σώματα ασφαλείας, καταφέραμε να την
αντιμετωπίσουμε» θυμάται η κα Μπαχαρίδου προσθέτοντας ότι φέτος «αντιμετωπίζουμε μια άλλη απειλή» την επέκταση και την αύξηση της χωρητικότητας στο ΠΡΟΚΕΚΑ Φυλακίου.
«Η τοπική κοινωνία λέει “όχι” σε αυτό. Ας
σκεφτούν όλοι τους τον αγώνα που κάναμε πέρσι ενάντια στην ασύμμετρη
απειλή για να μην μπουν οι μετανάστες στον τόπο μας. Τώρα θα τους
φέρουμε μόνοι μας; Θα έχουμε παράτυπους μετανάστες τόσο κοντά στα
σύνορα;» αναρωτήθηκε.
Οι δυσκολίες της καθημερινότητας στον ακριτικό Έβρο
Η κα Μπαχαρίδου όπως και οι άλλες τρεις κυρίες μας μιλούν διαρκώς για την ερήμωση του τόπου τους. Στα χωριά που βρίσκονται κατά μήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων ζουν πλέον υπερήλικες. Οι νέοι έχουν φύγει.
«Το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι που δεν
έχει καμία ανάπτυξη εδώ η περιοχή και φεύγουν τα παιδιά μας. Και τα δύο
παιδιά μου έφυγαν από εδώ και πήγαν σε άλλες μεγάλες πόλεις να βρουν
δουλειά. Τι να κάνουν εδώ;» εξήγησε η Κυριακή Τσεπελή, 75 ετών.
Το δεύτερο πρόβλημα τους, όπως λέει, είναι η δημιουργία δομών φιλοξενίας λαθρο-μεταναστών. «Είμαστε όλοι μεγάλης ηλικίας. Ποιος θα μας προστατέψει;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Τα παιδιά μου χρόνια έχουν φύγει. Ένα
παιδί μου είναι στην Αθήνα και το άλλο στη Θεσσαλονίκη και δουλεύουν.
Μένουμε εδώ με το σύζυγό μου και είμαστε συνταξιούχοι. Δεν έχουμε κόσμο
στις γειτονιές μας. Όλα τα σπίτια είναι έρημα» είπε η Χρυσή Ασμανίδου.
Και οι γυναίκες όμως που είναι νεότερης ηλικίας, όπως η Κατερίνα Λιακιδου, βιώνουν τις δυσκολίες της καθημερινότητας στον ακριτικό Έβρο.
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Η παράγκα μας στο Rutube
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ
Το facebook της παράγκας
Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;
Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου