Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Ὁ πατὴρ Γεώργιος Μεταλληνὸς γιὰ τὸν Μέγα Φώτιο

Ὁμιλία τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Γεωργίου Μεταλληνοῦ, ἐκφωνήθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Ἀντίππα τῆς Ὀδοντιατρικῆς Σχολῆς Ἀθηνῶν, Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018 μὲ θέμα τὸν Μ. Φώτιο.

 

πηγή

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αλησμόνητος ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ! Απο αυτούς που φεύγουν και δεν αντικαθίστανται !

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

"Τυχεροί"...

όσοι ζήσαμε τίς
Αλκυονίδες
ημέρες

της επιστροφής
στίς ιερές παραδόσεις τού
Γένους

που σήμερα,
αποδοκιμάζονται
λοιδωρούνται

παραποιούνται...

παραμεριζόμενα
από τους

...CERNάμενους
υπογείως...
επιστημολάτρες...

Λωρίτου Ελένη είπε...

" Οι  θεολογικές  σχολές  βγάζουν  αιρετικούς  "  (  π. Γεώργιος   Μεταλληνός )  .





Επειδή  μέ  κάποιους  αδελφούς  τέθηκε  το  θέμα  ,  άν  υπάρχει  σύγκρουση  ,  ανάμεσα   στην  ακαδημαική   και  εμπειρική  θεολογία  ,  άς   δούμε  πώς  χειρίζεται  το  θέμα  ένας  εκπρόσωπος  της  ακαδημαικής  θεολογίας ,  ο  π.  Γεώργιος  Μεταλληνός  .



  Μά  πώς  αλλιώς  παρά  μέ  αυτοκριτική  , εφαρμόζοντας   την  προτροπή  του  αποστόλου  Παύλου  :  "  αλλήλους  τη  τιμή  προηγούμενοι  "  .  Αν  εφαρμόζαμε  αυτό  τον  νόμο  δεν  θα  είχαμε  συγκρούσεις  στην  εκκλησιαστική  ζωή  και  εν  γένει  στην  ζωή  και  στην  φιλαδελφία  .  Οι  υπερέχοντες  θα  απέδιδαν  τιμή  στους  απλοικοτέρους  και  οι    απλοικότεροι  θα  τιμούσαν  και  αβίαστα  θα  υποτάσσοντο  στούς  προεστώτες  ,  συμπληρώνοντας  :   αυτοί  γαρ  αγρυπνούσι υπέρ   των  ψυχών  ημών  και  της  εκκλησίας  !  Η  τιμή  δεν  καταργεί  την  ιεράρχηση  . 



Τήν  ίδια   αυτοκριτική  θα  έπρεπε  νά  κάνουν  και  οι  ασκητές  ,  δηλαδή  οτι  οι  σπηλιές  έχουν  βγάλει   αγίους  ,  έχουν  βγάλει  όμως  και    πλανεμένους  .  Το  αντίθετο  της  ακαδημαικής  θεολογίας  δεν  είναι  η  εμπειρική  ,  αλλά  η  αμάθεια  .  Δεν  σημαίνει  οτι  ο  αμαθής  ,   αυτός  που  στερείται  την ακαδημαική  θεολογία  ,  οτι  αυτομάτως  γίνεται  άγιος  Σπυρίδων .  Αυτά  είναι  λογικοκρατούμενα   άλματα   του μυαλού  ,  που  προσεγγίζουν  την  πλάνη  .



Ένα   τέτοιο   τραγικό  παράδειγμα   ατυχούς   συγκρούσεως  της  ακαδημαικής  παιδείας  και  της  εμπειρικής  αγιότητος  ,  είναι  η  σύγκρουση  δύο  αγίων  της  εκκλησίας  ,  του  Μεγάλου  Φωτίου  και  του  αγίου  Ιγνατίου  .  Ο  π.  Γ. Μεταλληνός  παρουσιάζει  το  θέμα  κάπως  στρογγυλεμένο  .  Στην  πραγματικότητα  ήταν  πιό  οδυνηρό  .  Ο  π.  Επιφάνιος  Θεοδωρόπουλος  λέει  ,  οτι  οι  άγιοι  δεν  αγίασαν διά  ταύτα  ,  αλλά  παρά  ταύτα  ,  οτι  δηλαδή  οι  άγιοι δεν  ήταν  αλάθητοι  .  Δεχόμαστε  τα  γεγονότα  όπως  έγιναν  μέσα  στο  ιστορικό  τους  πλαίσιο  .  Θα  μπορούσαν  νά  γίνουν  και  καλύτερα  , όμως  έτσι  έγιναν  .  Αυτό  μπόρεσαν  τα  πρόσωπα  νά  κάνουν  κινούμενοι  απο  την  βία  των  γεγονότων  .  Η  εκτεταμένη  αναφορά  του  π.  Γ. Μεταλληνού  στο  ιστορικό  πλαίσιο  μέσα  στο  οποίο  έδρασε  ο  Μέγας  Φώτιος  έχει  αυτή  την  έννοια  ,  νά  φωτίσει  την  οξυδέρκεια  του  αγίου  Φωτίου  και  την  ακαδημαική  του  παιδεία  .



Ο  π.  Γεώργιος  Μεταλληνός  ήταν  ομόλογος   του  σήμερον  ζώντος  π. Θεοδώρου  Ζήση   και  συνεργάτες  σε  πολλά  θέματα  ,   ο  καθένας  μέ  τα  ιδιαίτερα  χαρίσματά  του  .  Ο  π.  Γ.  Μεταλληνός  ήταν  πιό  πολύ  ακαδημαικός  θεολόγος και  δάσκαλος  ,  ο  π.  Θεόδωρος  Ζήσης   ήταν  και  είναι  πιό  πολύ  ποιμένας .  Ο  π.  Θεόδωρος  Ζήσης  ξανοίχτηκε  στην  εκκλησία  πέραν  των  ακαδημαικών  ορίων  και  κατέστησε  συνομιλητάς  του  όλους  μας  ,  μοναχούς  ,  κληρικούς  ,  απλοικούς  λαικούς  ,  εφαρμόζοντας  τον  πνευματικό  νόμο  " αλλήλους  τη τιμή  προηγούμενοι "  . 



Κάποιοι  ασύνετοι   μή  "  σκαμπάζοντες  "  απο   τον  εν  λόγω  πνευματικό  νόμο  απλά  τον  διέφθειραν  .  Τον  έκαναν  νά  μοιάζει  μέ  την  λαική  παροιμία  "  άν  ανακατευτείς   μέ  τα  σκύβαλα  ,  θα  σε  φάνε  οι  κότες  "  !  Αυτοί  δε  ισχυρίζονται  οτι  κατέχουν  την  εμπειρική  θεολογία  ! 



Το  είπαμε  παραπάνω :  "  το  αντίθετο  της  ακαδημαικής  θεολογίας  ,  δεν  είναι  η  εμπειρική  ,  αλλά  η  αμάθεια  "  .  Η  εκκλησία  δεν  προωθεί  την  βαρβαρότητα  . 

Ανώνυμος είπε...

ΙΧΘΥΣ κατακόμβη !

Βλέπουμε η κατακόμβη έχει και καφέ ! Μήν έχει και Κυριακόν γεύμα ????

Καλή όρεξη ! Δεν παραιτούμεθα απο τα κεκτημένα μας !

Γελάσιος

Ανώνυμος είπε...

Έτσι για νά σκάει η Σήψας , ο Μίξας και ο ξε- Χαρβαλιάς !

Γελάσιος

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Το πρώτο μέρος
της ομιλίας
αφιερώνεται

στο ξεκαθάρισμα
τού
τί εστί
Ορθοδοξία

και τί
εστί
Φράγκικη
ή
Τευτονική
διαστρέβλωσή της!

...

Οι μεταφυτεύοντας
την δυτική
...θολολογία

στα καθ' ημάς

είχαν την ευκαιρία τους,
κάποτε...
με έναν Ρωμανίδη
με έναν Μεταλληνό
και κυρίως όσους
Άγιους Γέροντες

προνόησε ο Θεός

να μας στείλει,
για να μας επαναφέρουν στις ορθόδοξες
παραδόσεις μας,

να μετανοήσουν!

...

Τώρα,αν ο καιρός
παρέρχεται
ανεκμετάλλευτος

σύντομα ίσως
βρεθούμε
αναπολόγητοι

όταν ξεχωρίσει
ολοκληρωτικά
η ήρα...
από το
στάρι...

και τα πράγματα
επί τέλους
ξεκαθαρίσουν...