Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Όταν ο νεαρός Καζαντζίδης έκανε την εμφάνισή στο πανί και η ταβέρνα του Μπόκαρη

Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 δυο πράγματα μπορούσαν να σε κάνουν διάσημο στην Ελλάδα: το βινύλιο και το σελιλόιντ. Αν μπορούσες να συνδυάσεις και τα δύο, ήταν ακόμα καλύτερα.

Η “Κυρία Δήμαρχος” με πρωταγωνίστρια τη Γεωργία Βασιλειάδου δεν είναι μόνο μια από τις κορυφαίες κωμωδίες του ελληνικού σινεμά αλλά είχε το προνόμιο να φιλοξενήσει στα πλάνα της τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά του λαϊκού τραγουδιού, Στέλιο Καζαντζίδη, στα χρόνια της ακμής του.

 Τα πλάνα στην ταβέρνα της υποψηφίου δημάρχου κινηματογραφήθηκαν το 1960 στην γνωστή ταβέρνα του Μπόκαρη στην Κηφισιά, γνωστή και ως ταβέρνα των καλοφαγάδων. Το ιστορικό αυτό μαγαζί ήταν χώρος οικείος για τον Στέλιο. Εδώ τραγούδησε στις αρχές της καριέρας του, αφού πρώτα δοκιμάστηκε στην ταβέρνα του Τηλέμαχου στη Νέα Ιωνία και στο υπόγειο του Βουτσά στην Καλογρέζα.

 

Στην ταινία εμφανίζεται με την κιθάρα του να τραγουδά μαζί με την Μαρινέλλα πλαισιωμένος από τους πραγματικούς συνεργάτες του και όχι από κομπάρσους όπως συνηθιζόταν αργότερα στις ελληνικές ταινίες. Όλοι είναι καθηλωμένοι στην καρέκλα α λα ρεμπέτικη κομπανία, μολονότι η Μαρινέλλα δείχνει ήδη έτοιμη να σηκωθεί και να κάνει τα δικά της. Δίπλα στο σπουδαίο τραγουδιστικό ζευγάρι διακρίνουμε τον σολίστα του μπουζουκιού Γιαννάκη Αγγέλου, τον βιολιστή Στέλιο Λαζάρου, και πίσω τους τον ακορντεονίστα Γιώργο Κουλαξίζη, τον τυφλό μαέστρο και κιθαρίστα Στέλιο Χρυσίνη και τον νεαρό τότε ντράμερ Μέμο Κυριαζή, κουμπάρο του Καζαντζίδη.

Ο Στέλιος τραγουδά την “Ζιγκουάλα” που την εποχή εκείνη χάλαγε κόσμο αλλά και το “Για μας ποτέ μην ξημερώσει”. Στην ίδια ταινία η Μαρινέλλα τραγουδά σόλο για πρώτη φορά το λαϊκό καλαματιανό: “Άλλάξανε τα πράγματα”, ένα άκρως φεμινιστικό τραγούδι! Ποιος μπορεί βλέποντάς την να την συνδέσει με την μεγάλη κυρία της πίστας, όπως εξελίχθηκε δέκα χρόνια μετά. Τότε πραγματικά αλλάξανε τα πράγματα…


5 σχόλια:

hpt300@gmail.com είπε...

Ευχαριστούμε Τρελό Γιάννη,... κατά προσωπική μου άποψη,ο ΣΤΕΛΙΟΣ ήταν ο ποιο ακέραιος της νύχτας,κύριος.

k.Pittas είπε...

Θεός σχωρες...Για το δάκρυ και μόνο που έκανε να κυλήσει από τα μάτια αμέτρητων ανθρώπων, αξιοποιώντας του χαρίσματος που του εδόθη...

Ανώνυμος είπε...

O Στράτος Διονυσίου κατά την γνώμη μου.

Λωρίτου Ελένη είπε...

Στην παρούσα φάση είναι νέος και ωραίος τόσο ταιριαστός μέ την Μαρινέλλα ! Όμως είναι ως επάγγελμα μέσα στα σκ... Μέ την Μαρινέλλα χώρισε , γιατί ήταν ανατολίτης και δεν ταίριαζε μέ την γυναίκα η καρριέρα . Πόσοι καλλιτέχνες χάλασαν την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή χάριν της καρριέρας ή και το αντίθετο πόσων καλλιτεχνών συνεστάλη το ταλέντο χάριν της οικογενειακής ζωής . Νομίζω κάτι παρόμοιο συνέβη μέ τον Παπαμιχαήλ και την Βουγιουκλάκη .

Η Τζένη Βάνου είχε ένα τεράστιο ταλέντο μεγαλύτερο της Νάνα Μούσχουρη.
Ήταν η Πιάφ της Ελλάδος . Κατα τα λεγόμενά τους η μέν Τζένη Βάνου έμεινε στα ελληνικά δεδομένα και στην οικογενειακή της ζωή η δε Νάνα Μούσχουρη έκανε διεθνή καρριέρα . Το ίδιο και η Κλειώ Δενάρδου ! Απίστευτη φωνή ! Τόσο όμως αφανής γι αυτούς που δεν είναι τόσο ψαγμένοι !

Πόσοι καλλιτέχνες μπόρεσαν νά κρατηθούν μέσα στα όρια μιάς λελογισμένης ζωής ! Ακόμα και η Μαίρη Λίντα , μία συνετή γυναίκα , χώρισε μέ τον Χιώτη και μετά τον ένα γάμο ακολουθεί και δεύτερος και τρίτος και ο κατήφορος .

Κρίνουμε τους καλλιτέχνες ως ταλέντα και μόνον . Δυστυχώς όμως λόγω της μεγάλης προβολής τους καθίστανται ινδάλματα μέ επιρροή στην ηθική ζωή . Γι αυτό πολλές φορές έχουν γίνει στόχος πολεμικής της εκκλησίας . Γενικώς η εκκλησία δεν τα πάει και τόσο καλά μέ την διασκέδαση , όμως αυτό είναι ένα άλλο θέμα ! Δεν είναι η εκκλησία που δεν τα πάει καλά , αλλά η διασκέδαση δεν προσιδιάζει στην εσωτερική πνευματική ζωή , η οποία απαιτεί εσωστρέφεια . Προσωπικώς θεωρώ , οτι έχουν την κοινωνική τους προσφορά στην παρηγοριά του ανθρώπου και το ταλέντο τους είναι δοσμένο .

hpt300@gmail.com είπε...

Συμφωνώ....έτσι είναι, πάντως από το ήθος του κ μόνο σίγουρα καλά θα πήγε....