6 Ιανουαρίου του 1922 οι τρατάρηδες , καικιέρηδες της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ φορούσαν τα γιορτινά τους και σημαιοστόλιζαν τα πλοία τους ανήμερα των Θεοφανείων.
Ανέβαζαν πάνω σε αυτά τις οικογένειες τους και περικύκλωναν την ξύλινη προβλήτα που δέσποζε σε αυτό το πανέμορφο λιμανάκι της Ιωνίας γης προσμένοντας τον ιερέα να διαβάσει το Ευαγγέλιο και μετά να ρίξει τον ΤΙΜΙΟ ΣΤΑΥΡΟ τρείς φορές στα νερά για να τα αγιάσει και μαζί με αυτά να αγιάσει τα σύμπαντα της μικρασιατικής γης μαζί με τα καΐκια και τις οικογένειες τους που καμάρωναν πάνω σε αυτά.
Το κρύο πάντα ήταν πολύ δυνατό αυτή την άγια μέρα, αλλά τα παλληκάρια – βουτηχτάδες περίμεναν πως και πώς να πέσουν στα παγωμένα νερά για να πιάσουν τον ΣΤΑΥΡΟ την Τρίτη φορά που θα έπεφτε και να αγιαστούν και αυτά καθώς έπρεπε.
Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ έπεσε, μαζί έπεσαν και τα παλληκάρια.
Η ώρα περνούσε και κανένα κεφάλι δεν έβγαινε από το νερό με τον ΣΤΑΥΡΟ στο χέρι.
Όλοι έψαχναν στο βυθό του μικρού λιμανιού και οι πιστοί έξω αδημονούσαν και τουρτούριζαν από το κρύο.
Όταν πέρασε πολλή ώρα και ο κόπος ήταν μάταιος για να βρεθεί ο ΣΤΑΥΡΌΣ, οι γεροντότεροι δάκρυζαν από το αναπάντεχο αυτό γεγονός.
Τα παιδιά απογοητεύτηκαν που όχι μόνο δεν βρέθηκε ο ΣΤΑΥΡΟΣ, αλλά και γιατί οι καικιέρηδες δεν θα τους πήγαιναν βόλτα με τα πλοία τους έξω από το λιμάνι , όπως συνηθιζόταν.
Ούτε οι κόρνες των πλοίων ήχησαν, ούτε οι καμπάνες αντιλάλησαν το ΘΕΙΟ ΜΗΝΥΜΑ αυτού του κορυφαίου εκκλησιαστικού γεγονότος της ημέρας των ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ.
Τις επόμενες μέρες φήμες κυκλοφορούσαν από σπίτι σε σπίτι στο χωριό - νταλιάνι.
- Κάτι άσχημο θα γίνει, κάτι έρχεται , προμήνυμα δυστυχίας και καταστροφής , ακουγόταν συνέχεια
Κάποιοι λογικοί αποφάσισαν, ότι έπρεπε να σταματήσει το σούσουρο αυτό γιατί δεν έκανε σε κανένα καλό , μιας και εκείνη την εποχή πολλά παλληκάρια ήταν επίστρατοι στο Ελληνικό στρατό που πολεμούσε στο Μικρασιατικό μέτωπο.
Αποφάσισαν να πάνε σε ένα ιερομόναχο που κατέβαινε κάπου – κάπου από το ασκηταριό του και λειτουργούσε στο παραθαλάσσιο εκκλησάκι των ΑΓΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και ΕΛΕΝΗΣ, κοντά στον μητροπολιτικό ναό της Ζωοδόχου Πηγής για να τον ρωτήσουν, τι συνέβη και τι σημαίνει η απώλεια του ΤΙΜΙΟΥ και ΖΩΟΠΟΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ την ημέρα των ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ;
Περίμεναν λόγο παρηγορίας, ώστε να σταματήσει το σούσουρο με τα θλιβερά που κυκλοφορούσε στο χωριό.
Αλλά απογοητεύθηκαν, γιατί δεν άκουσαν αυτό που ήθελαν.
Τι άκουσαν;
- Παιδιά μου αυτό είναι πολύ άσχημο σημάδι , όχι μόνο για το χωριό της ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ αλλά και για όλη την Ιώνια Γη της Μικράς Ασίας.
- Ο ΚΥΡΙΟΣ σας έδειξε σημάδι , ότι πολύ σύντομα θα φύγετε από εδώ και θα περάσετε απέναντι στην Μυροβόλο Χίο.
- Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ του ΚΥΡΙΟΥ θα σας οδηγεί.
- Αλλά και εκεί που θα πάτε θα έχετε θλίψεις και πόνους.
- Αυτό που συνέβη εδώ με την απώλεια του ΣΤΑΥΡΟΥ ανήμερα των ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ, θα συμβεί κάποτε και στην Μητέρα Πατρίδα που θα πάτε και τότε πάλι δάκρυα και ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.
Σε λίγους μήνες ο γέροντας αυτός ασκητής επαληθεύτηκε.
Ξημέρωνε 14 Σεπτεμβρίου του 1922 ανήμερα της ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΥΨΩΣΕΩΣ του ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ, οι αγιοπαρασκευούδηδες ( έτσι έλεγαν τους ντόπιους) αντί να πάνε στην Εκκλησία φορτώθηκαν, όσοι επέζησαν των σφαγών, στα καΐκια τους για να περάσουν ως πρόσφυγες απέναντι στην ΧΙΟ.
Εκεί εκάθισαν στην ακτή απέναντι κλαίγοντας και βλέποντας το χωριό τους να καίγεται, αλλά και όλη την ακτογραμμή του Τσεσμέ ( Κρήνη) θυμήθηκαν τον γέροντα – ασκητή και ότι τους είπε:
- Ο ΚΥΡΙΟΣ σας έδειξε σημάδι , ότι πολύ σύντομα θα φύγετε από εδώ και θα περάσετε απέναντι στην Μυροβόλο Χίο.
- Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΣΤΑΥΡΟΣ του ΚΥΡΙΟΥ θα σας οδηγεί.
μας τοστειλε το mail
Υ.Σ.Θυμίζουμε την πρόσφατη απόφαση της δαιμονικής ΦΕΚ – ΚΥΑ: Κατά την εορτή των Θεοφανείων (6.1.2021) δεν πραγματοποιείται αγιασμός των υδάτων σε οποιοδήποτε ανοιχτό δημόσιο χώρο, παρά μόνο εντός των Ιερών Ναών
δείτε όλη την τρέλα τους εδώ.
4 σχόλια:
Χρειάζεται πολύ μυαλό ?? Αυτό που τους ενοχλεί είναι η δημοσιοποίηση της εκκλησιαστικής ζωής . Δημόσιο γεγονός είναι τα gay parade ! Όχι οι λιτανείες και τα λιβάνια . Μία υποτυπώδης εκκλησιαστική ζωή εντός του ναού και τίπιτα περισσότερο . Διερωτόμαστε και εμείς γιατί ? Θα ήταν ό, τι χειρότερο γι αυτούς νά μας αφήσουν νά καθήσουμε έξω απο τον ναό . Αυτό θα ήταν μία δημοσιοποίηση . Ενώ οι μουσουλμάνοι δημοσίως αυτομαστιγώνονται , για νά βλέπουν τα ελληνόπουλα και νά παραδειγματίζονται ! Ό, τι πρέπει !
Πραγματικά έτσι είναι Ελένη.
Δηλαδή άν είχα σκύλο θα μπορούσα να σουλατσάρω τις γειτονιές ακόμη και τη νύχτα.
Δεν μπορώ όμως μόνος ή με τα παιδιά και τη γυναίκα μου να μείνω στο προαύλιο χώρο του ναού. Φανταστείτε ότι θα μπορούσα να σταθώ εκεί..... με σκυλί!!!
Θα μπορούσα να κάνω βόλτα στην παραλιακή, όχι όμως να σταθώ και να κοιτάω τον ιερέα που πετάει το σταυρό!!!
Που είστε λοιμοξιολόγοι;
Γιατί η Ιεραρχία δεν συζητάει ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ με αυτούς να τους στήσει στον τοίχο;
Υποτίθεται ότι αυτοί δίνουν το πράσινο φως και οι πολιτικοί ακολουθούν.
Που είναι και αυτός ο δύστυχος ο Τσιόρδας;
Τα μεροληπτικά μέτρα φανερώνουν οτι έχουμε στοχευμένο διωγμό ! Στην παραλία και στην πλατεία του αγίου Νικολάου υπάρχει συνωστισμός . Στα πεζούλια της παραλίας και στα σκαλιά του αγίου Νικολάου κάθονται οι νέοι κατα παρέες . Όμως 10 μέτρα πιό εκεί στην ίδια παραλία δεν μπορείς νά καθήσεις έξω απο το ναό ! Ο εκκλησιασμός δεν συμπεριλαμβάνεται στα νούμερα των sms . Μία Θεία Λειτουργία της μίας ώρας , συγκεκριμένα τρείς στο δωδεκαήμερο . Καί μετά ??? Θεωρώ οτι θα μπορούσαν νά διαπραγματευτούν πράγματα αυτονόητα . Όλα τα υπόλοιπα είναι στάχτη στα μάτια και κοροιδία . Συμπεριφέρονται σαν Τσολάκογλοι . Γιατί είναι τόσο αδύναμοι νά διαπραγματευθούν ; Μήπως δεν θέλουν ?
Το περιστατικό είναι κατά βάσιν αληθές. Το βρήκα και στο βιβλίο του Γιάννη Αικατερίνη χαμένες πατρίδες. Το χωριό μας Η ΑΓΊΑ Παρασκευη Τσεσμε Το Κιοστε. Σελίς 677. Έκδοσις 2017..
Αναφέρει ότι έγινε το 1914.π. Λάμπρος Συμιακάκης
Δημοσίευση σχολίου