Στιβ Μακκάρι: «Eμπνευση έχεις μόνο όταν δουλεύεις»
Eνας από τους πιο διάσημους φωτογράφους του πλανήτη, με πολυάριθμες
και σημαντικές διακρίσεις, που έχει απαθανατίσει τον όλεθρο του πολέμου
και τη λάμψη δημοφιλών αστέρων, μιλάει στο «Gala» για τη συνεργασία του
με την οικογένεια Lavazza για το ημερολόγιο του 2021 και την άκρως
περιπετειώδη ζωή του πίσω από τον φακό.
Τίνα Μανδηλαρά
Ο Στιβ ΜακΚάρι είναι από τους φωτογράφους που επικαλείται κάθε
επαγγελματίας του χώρου του ως το σύγχρονο πρότυπό του, κάθε διάσημος,
όπως ο Ντε Νίρο ή ο Μάρτιν Σκορσέζε, ως τον αγαπημένο του, αλλά και κάθε
αναγνώστης που έχει δει τη φωτογραφία με το κορίτσι με τα πράσινα μάτια
από το Αφγανιστάν, ως αυτόν που έχει χαραχθεί στη μνήμη του για πάντα.
Οι φωτογραφίες του στολίζουν, επίσης, καθημερινά την οθόνη του
υπολογιστή μας, αφού η Microsoft τις χρησιμοποιεί ως ταπετσαρίες. Aλλες
φορές συνοδεύουν μνήμες ή δημιουργούν φαντασιώσεις από κάποιον εξωτικό
προορισμό καθώς δεν υπάρχει περίπτωση ξεφυλλίζοντας έναν ταξιδιωτικό
οδηγό να μη συναντήσει κανείς κάποια από τις διάσημες φωτογραφίες του
από την Ινδία, την Αφρική, την Κίνα και όλα τα μέρη του πλανήτη που έχει
γνωρίσει ο διάσημος φωτογράφος διανύοντας χιλιόμετρα με τα πόδια
κουβαλώντας απλώς την ψηφιακή μηχανή του.
Eχει κινδυνεύσει να πεθάνει πάνω από τέσσερις φορές εν ώρα εργασίας ενώ
είναι ένας από τους δυο φωτογράφους που απαθανάτισαν από κοντά το
πανδαιμόνιο γύρω από τους Δίδυμους Πύργους αμέσως μετά την κατάρρευσή
τους. Ο,τι και να πει κανείς για τον Στιβ ΜακΚάρι, ο οποίος μετρά ήδη 40
χρόνια πετυχημένης πορείας με μια σειρά από διακρίσεις μεταξύ των
οποίων το Xρυσό Mετάλλιο Robert Capa, το National Press Award και μια
αδιανόητη πρωτιά σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες μέσα σε μία χρονιά
στο World Press Photo (1984), είναι λίγο. Είναι ένας εντυπωσιακός
άνθρωπος που διατηρεί το χιούμορ του και έχει να αφηγηθεί απίστευτες
ιστορίες που δεν έχουν χωρέσει στα 20, μέχρι στιγμής, λευκώματά του. Για
την ώρα, δηλώνει χαρούμενος για την έκδοση ενός ακόμα βιβλίου του, το
οποίο κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, αλλά και για το ότι βρίσκει χρόνο λόγω
πανδημίας να χαρεί την παρέα της κόρης του, η οποία αποτελεί και την
έμπνευσή του για το νέο ημερολόγιο της Lavazza για το 2021. Μαζί του
συμμετέχει πλειάδα εξαιρετικών φωτογράφων, από τον Στίβεν Κάρι και τον
Ντέιβιντ Λα Σαπέλ -που ήταν ο φωτογράφος του περσινού ημερολογίου- μέχρι
την Κάρολιν Ντρέικ. Σημαντικά, επίσης, είναι και τα μηνύματα των
φετινών ambassadors, όπως η Πάτι Σμιθ, αφού όλοι οι συντελεστές του
ημερολογίου ενώνονται με έναν κοινό σκοπό: την ανάγκη να επανεφεύρουμε
μια νέα ανθρωπότητα, όπως έλεγε ο Τσάρλι Τσάπλιν στη διάσημη ταινία του
«Ο Μεγάλος Δικτάτωρ» απαντώντας στην αρνητική τότε επέλαση του φασισμού.
Αντιμετωπίζοντας με τον δικό τους τρόπο την πανδημία και την απαίτηση
«επανεκκίνησης» του πλανήτη, κορυφαίοι φωτογράφοι βρέθηκαν να στέλνουν,
υπό τη σκέπη της Lavazza, καθένας το μήνυμά του μέσα από το προσωπικό
του καλλιτεχνικό πρίσμα. Μιλώντας για όλα αυτά με τον Στιβ ΜακΚάρι μέσω
Skype -και εν μέσω παγκόσμιου lockdown- δεν μπορούμε να μην του
αναφέρουμε ότι είναι ο τελευταίος άνθρωπος που θα φανταζόμασταν να μένει
στάσιμος σε έναν τόπο. «Η αλήθεια είναι ότι πρώτη φορά μένω τόσο καιρό
στην Αμερική. Δεν υπάρχει περίπτωση αυτή τη στιγμή να μη βρισκόμουν στην
Ιταλία ή σε κάποιο άλλο μέρος για τις ανάγκες κάποιου από τα projects
που είχα στα σκαριά. Ειδικά με τη Lavazza, με την οποία συνεργάζομαι
σταθερά εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε κάνει φωτογραφήσεις κυριολεκτικά σε
όλο τον πλανήτη», ομολογεί γελώντας. Ωστόσο, παραδέχεται ότι χαίρεται
πολύ τις ώρες που περνά κοντά στην οικογένειά του και τη μικρή του κόρη,
η οποία πρωταγωνιστεί και στη φωτογραφία του φετινού ημερολογίου:
«Είναι πολύ ωραίο να ξαναβλέπεις και να ξαναδιαβάζεις τον κόσμο μέσα από
τα μάτια ενός παιδιού. Να προσπαθείς να δεις τη δική του θεώρηση πάνω
στα πράγματα, το ανοιχτό του βλέμμα και το στοιχείο της έκπληξης - κι
αυτά προσπάθησα να μεταφέρω με τη φωτογραφία μου. Νομίζω ότι αν
ακούσουμε τα μηνύματα που μεταφέρουν τα παιδιά και σκύψουμε με προσοχή
πάνω στη δική τους οπτική, πολλά θα γίνουν καλύτερα. Και ίσως είναι
καιρός να αφήσουμε στην άκρη τους ανταγωνισμούς, τους διαχωρισμούς και
τις αντιδικίες και να κάνουμε μια νέα αρχή».
Το κορίτσι με τα πράσινα μάτια
Αλλωστε, τα παιδιά πάντοτε είχαν κυρίαρχο ρόλο στις φωτογραφίες του:
«Δεν είναι τυχαίο ότι και στο νέο μου βιβλίο που κυκλοφορεί αυτές τις
μέρες με τον τίτλο “Ιn search of Elsewhere” πρωταγωνιστούν τα παιδιά.
Αυτά είναι που μιλάνε με το βλέμμα τους και μόνο. Και σίγουρα το βλέμμα
ενός παιδιού είναι πολύ πιο σημαντικό ακόμα και από το πιο ωραίο τοπίο».
Eνα αθώο, άγνωστο παιδί, άλλωστε, ήταν που τον έκανε διάσημο σε
ολόκληρη την υφήλιο: το κορίτσι με τα διαπεραστικά πράσινα μάτια από το
Αφγανιστάν, που έτυχε να το συναντήσει τυχαία σε ένα απομακρυσμένο χωριό
στα σύνορα με το Πακιστάν. Ο νεαρός, τότε, Στιβ ΜακΚάρι είχε καταφέρει
να διασχίσει τα σύνορα με το Πακιστάν, τη δύσκολη για τους Αμερικανούς
δεκαετία του '80, και να βρεθεί μεταμφιεσμένος σε Αφγανό βοσκό σε ένα
χωριό με ελάχιστα σχολεία και με μόλις σαράντα σπίτια να έχουν μείνει
όρθια από τους βομβαρδισμούς. Καθώς αποχωρούσε και από τον τελευταίο
οικισμό, το βλέμμα του έπεσε σε αυτό το κορίτσι, το οποίο φωτογράφισε
προτού καν εκείνο προλάβει να το αντιληφθεί. Το έκπληκτο βλέμμα της
μικρής Αφγανής με την υποδόρια μελαγχολία και τα τεράστια γατίσια μάτια
έκαναν τη φωτογραφία του γνωστή σε όλο τον πλανήτη: όχι μόνο βρέθηκε στο
εξώφυλλο του «National Geographic», με το οποίο ο Στιβ ΜακΚάρι
συνεργαζόταν επί σειρά ετών, αλλά απέσπασε πλήθος βραβείων και ενέπνευσε
και ένα ντοκιμαντέρ το οποίο γυρίστηκε πριν από λίγα χρόνια. Οι
υπεύθυνοι της ταινίας, συνοδευόμενοι από τον φωτογράφο, κατάφεραν,
μάλιστα, να εντοπίσουν δεκαετίες αργότερα εκείνο το κορίτσι που
εξακολουθεί να ζει στην ίδια περιοχή - παντρεμένη πλέον γυναίκα με
παιδιά.
Η φωτογραφία αυτή χάρισε τεράστια φήμη στον Αμερικανό φωτογράφο ο
οποίος μπόρεσε, εκτός από τη ρεπορταζιακή κάλυψη σε διάφορα φλεγόμενα
μέτωπα όπως ο πόλεμοο Ιράκ - Ιράν, ο εμφύλιος πόλεμος του Λιβάνου, οι
σφαγές στην Καμπότζη, ο Πόλεμος του Κόλπου και φυσικά διάφοροι πόλεμοι
στο Αφγανιστάν, να μας χαρίσει μια σειρά από εκπληκτικά πορτρέτα -
ανάμεσά τους και η εκπληκτική σειρά με τα παιδιά από την Ινδία, μια
πανδαισία χρωμάτων και ομορφιάς.
Αυτή η ομορφιά που φωλιάζει πάντοτε στα πλάνα του έχει γίνει, μάλιστα,
αφορμή πολλοί να τον κατηγορούν για αισθητισμό. Δεν μπορούμε να μην τον
ρωτήσουμε πώς καταφέρνει να μετατρέπει ακόμα και τις εικόνες καταστροφής
σε καλλιτεχνικά ενσταντανέ, πώς μπορεί να εμπνέεται σε τόσο δύσκολες
στιγμές που το μυαλό σταματάει. «Αυτό που έχω πάντα στον νου μου είναι
να πω μια ιστορία που θα είναι πειστική, θα εμπνεύσει ή θα ταρακουνήσει.
Ή -μάλλον, καλύτερα- στόχος μου είναι να περάσω το δικό μου προσωπικό
μανιφέστο για το πώς μπορεί ο κόσμος να ερμηνευτεί με τρόπο διαφορετικό
από αυτό που νομίζεις ότι βλέπεις με την πρώτη ματιά. Πάντα υπάρχει μια
κρυμμένη ιστορία πίσω από μια φωτογραφία και πάντα τα δεδομένα έχουν
πολλά να σου πουν, πέρα από τις πρώτες εντυπώσεις».
Αυτός ήταν και ο λόγος που όλοι είπαν ότι οι φωτογραφίες του μέσα από
τους κατεστραμμένους Δίδυμους Πύργους μετά το τρομοκρατικό χτύπημα το
2001 -οι περίφημες Ground Zero photographs, τις οποίες τράβηξε με
κίνδυνο της ζωής του αφού αρνιόταν να απομακρυνθεί και οι αστυνομικοί
αναγκάστηκαν να τον βγάλουν κυριολεκτικά σηκωτό- έμοιαζαν περισσότερο με
θεατρικό σκηνικό από τις σελίδες της Αποκάλυψης παρά με πραγματικά
ντοκουμέντα. «Ολα έχουν να κάνουν με τα δεδομένα που σου δίνει η στιγμή.
Αλλοτε αφήνεις τη φωτογραφία να αφηγηθεί από μόνη της εκατοντάδες
ιστορίες -αυτές που είναι κρυμμένες σε αυτή- και άλλοτε παίζεις μόνο με
τις σκιές και τα χρώματα. Τα πάντα είναι θέμα συγκυρίας. Ισως και
ενστίκτου», μας λέει. Πώς, όμως, μπορεί σε τέτοιες στιγμές να
λειτουργήσει ως καλλιτέχνης-φωτογράφος και όχι ως ρεπόρτερ; Ο ίδιος,
βέβαια, έχει δηλώσει ότι δεν πιστεύει στην έμπνευση αλλά στη σκληρή
δουλειά. «Το ίδιο λέω και τώρα. Δεν υπάρχει έμπνευση με τη μυστικιστική ή
ανεξήγητη έννοια που της προσδίδουν ως κάτι θεόσταλτο. Για να έχεις
έμπνευση πρέπει να είσαι πάντα σε εγρήγορση - και κυρίως να την κυνηγάς.
Η έμπνευση έρχεται μόνο σε ώρα εργασίας. Δεν το έλεγε τυχαία ο Πικάσο
ότι η έμπνευση σε βρίσκει στη δουλειά. Αν κάθεσαι στάσιμος, δεν γίνεται
τίποτα και όχι μόνο όσον αφορά την έμπνευση αλλά παντού. Ο βράχος που
κινείται ποτέ δεν χορταριάζει. Κι αυτό στη φωτογραφία ισχύει περισσότερο
από οπουδήποτε αλλού»
πηγή:Φλέγμα
Τό θέμα και ο κυνισμός του δυτικού πολιτισμού είναι πόσο αγάπησε κανείς αυτό το κορίτσι μέ τα πράσινα μάτια καί πόσο νοιάστηκε ή έμεινε σέ έναν εγωιστικό αισθησιασμό ικανοποίησης των ματιών . Ο πολιτισμός μας είναι απλά αδηφάγος . Το κορίτσι μέ τα πράσινα μάτια έμεινε απλά στην μοίρα του . Ίσως μικροπαντεύτηκε χωρίς νά πάει σχολείο , ίσως κακοποιήθηκε απο έναν σκληρό σύζυγο , το ίδιο θα κάνουν και τα παιδιά της . Τά πράσινα μάτια μπορεί σήμερα νά βγάζουν την κούραση μιάς σκληρής ζωής . Οι χαζοχαρούμενοι του δυτικού πολιτισμού βλέπουν μόνο την ρομαντικότητα της περίπτωσης .
π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
Μονή Σπηλαίων του Πσκώφ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟ
«Χριστὸς μὲθ΄ἠμῶν στήτω» Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έγιναν οι μεγάλοι σεισμοί της Αντιόχειας και ήταν ακόμα ιερέας πριν γίνει Επίσκοπος είπε στους Χριστιανούς: Να πάτε να γράψετε όλοι επάνω στους τοίχους «Χριστός μεθ' ημών στήτω» και εννοούσε ότι: «Ο Χριστός είναι μαζί μας, σπίτι μου να σταθείς, όχι να πέσεις». Όσοι Χριστιανοί τον άκουσαν τα σπιτικά τους δεν έπεσαν.
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ -(+) από τον μακαριστό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Άσηπτη θεολογία ή θεολογία της μολύνσεως;_ Με αφορμή την μεγάλη αλλοίωση της Ορθόδοξου εμπειρίας των αγίων μας που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό από Συνόδους ,Επισκόπους ,Ιερείς ,Λαϊκούς .Παρατηρούμε δε και εδώ στην παράγκα μας καθημερινά σχεδόν να "βομβαρδιζόμαστε από σχολαστή /ες" από ψυχοπαθολογικές απνευμάτιστες ερμηνείες απιστίας ,είπαμε , να ξαναθυμηθούμε δυο πολύ καλές τοποθετήσεις που εκφράζουν την Ορθόδοξη πίστη και με επιστημονικό λόγο ,προς στηριγμό, όσων κρατάμε ανοικτές τις ψυχές μας είτε υγιείς είτε άρρωστοι σωματικά .Και ας φωτίσει ο Θεός όσους αδυνατούν να έχουν καθαρό νου ,το έχουμε τόσο πολύ ανάγκη όλοι μας και για τα ερχόμενα...
Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια
Σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή παρενέργειες από τη χρήση μάσκας προσώπου
Η διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος δυστυχώς κινείται σε ολισθηρό έδαφος.
Όταν σε αφήνουν να πεθαίνεις απ την πείνα αλλά θέλουν να σε σώσουν από τον κορωνοϊο!
Η αδυναμία Επισκόπων να αντιληφθούν το διακύδευμα της κρίσης του κορόϊδο-ιού
.
Τα Χριστούγεννα στη λογική του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά
.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ως πρότυπα της Οικουμενικής Κινήσεως. Απάντησις εις τα κατάπτυστα δημοσιεύματα των Ζηλωτών ενάντια στο Κολυμπάριον
Σταράτες κουβέντες που οι οσφυόκαμπτες, μεγαλόσχημοι ρασοφόροι σκέφτονται, αλλά δεν λένε!
.
ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ!
.
Σκέψεις με αφορμή κάποιες προτάσεις από το άρθρο του Δοσιθέου Τατάρνας
Σχόλια σε μερικές από τις θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
Σχόλια σε θεολογικές θέσεις του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου
.
Περί Διώ(χ)την το ανάγνωσμα...
Η παράγκα μας στο Rutube
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ,ΦΙΛΟΙ
Το facebook της παράγκας
Μη διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά
«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν τον έρωτα σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»
Αγίου Ιωάννου της'' Kλίμακος"
O ΚΥΡ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ancient Faith Radio - Orthodox
Are you Amazed?
Στηρίξτε τους πολύτεκνους
"Τα δέντρα που έχουν καρπούς πετροβολάνε" Θ.Κολοκοτρώνης
η τέχνη
Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρή, ο δε καιρός οξύς, η δε πείρα σφαλερή, η δε κρίσις χαλεπή. Δει ου μόνον εαυτόν παρέχειν τα δέοντα ποιεύοντα, αλλά και τον νοσέοντα, και τους παρεόντας, και τα έξωθεν.
Kιβωτός του κόσμου
Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Αϊ σιχτίρ -για την «ελεύθερη» δημοσιογραφία,την καταστροφή του Γένους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗ
αλλά μην νοιώθετε «λύπη» που αντιγράφουμε τα δικά σας , χωρίς να σας ρωτήσουμε...
Για την παράγκα μας
είναι γ ε λ ο ι ό τ η τ α η λεγόμενη «δεοντολογία περί πνευματικών δικαιωμάτων!»
βρε αντε
Εθνική βιβλιοθήκη
Καλάμι-Aνεξάρτητη έκδοση onLine
Το χαμόγελο του παιδιού
Τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη
Παλαμάς
Χρωστάμε σε όσους πέρασαν ,θα ρθούνε, θα περάσουν,κριτές θα μας δικάσουν οι αγέννητοι και οι νεκροί.
Δεν συμμετέχω στον "σκοταδισμό" της παγκόσμιας οικολογικής ελιτείας
το ξέρασμα της υπεραξίας
Η εκδίκηση των γουρουνιών
Ερωτήσεις Χριστιανών σε Ισλαμιστές για τις πηγές του Ισλάμ
Όχι στη φίμωση των blogs
Γιάννης Τσαρούχης
Γενικά οι Έλληνες είναι αγράμματοι και αγνοούν τους θυσαυρούς της πατρίδας τους.Θα γίνουν θρήσκοι όσο μορφώνονται ,αντίθετα με άλλους που όσο μορφώνονται παύουν να είναι θρήσκοι.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ
(κάντε κλίκ στην εικόνα)
ενάντια στη φασιστική νοοτροπία της Google
πάπα-Γιάννης Ρωμανίδης : «Από τώρα και στο εξής το πρόβλημα θα είναι οι Δεσποτάδες μας.
«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.
Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.
Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι’ αυτούς.
Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.
Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν …
Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης. Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ….. φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.
Ο νους αίφνης αποκτά γνώσιν και εκφράζει αυτήν δι’ ανθρωπίνων όρων. Τούτο έρχεται ως λάμψις αστραπής, όταν η καρδία πυρούται δια της αγάπης. Τούτο είναι το “θαυμαστόν φως” της αιωνιότητος, εις το οποίον πάντες ημείς εκλήθημεν.
Η συσσώρευσις τοιούτων στιγμών ελλάμψεως της συνειδήσεως ημών εν τη πείρα της Εκκλησίας ωδήγησεν οργανικώς εις την σύνθεσιν αυτών εις έν όλον. Ούτως εμφανίζεται η πρώτη απόπειρα συστηματοποιήσεως της ζώσης θεολογίας, ήτις εγένετο υπό του Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού, ανδρός ωσαύτως πλουσίου και κατά την προσωπικήν αυτού πείραν.
Η ματαίωσις της θαυμαστής αυτής αναβάσεως προς τον Θεόν … προέκυψεν εις εποχάς παρακμής της ζώσης πείραςδια της τάσεως υποβολής των δεδομένων της Αποκαλύψεως εις την κριτικήν του λογικού ημών, δια της στροφής προς την “φιλοσοφίαν της θρησκείας”. Έπακόλουθον τούτου είναι τα σχολαστικά συστήματα θεολογίας, εν τοις οποίοις επικρατεί η φιλοσοφία και ουχί το πνεύμα της ζωής.
Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ
«Πως είναι δυνατό να γίνει συζήτηση περί `της θέσεως του επίσκοπου Ρώμης στην Εκκλησία`, αφού ο `επίσκοπος-πάπας` Ρώμης δεν βρίσκεται στην Εκκλησία αλλά στην αίρεση, εκτός της Εκκλησίας;
Ως απαραίτητη προϋπόθεση της συζητήσεως περί της θέσεώς του στην Εκκλησία, δεν θα ήτο η επιστροφή του στην Εκκλησία; » Mητροπολίτης Ράσκας π. Αρτέμιος
Η Εκκλησία ως η καινή κτίση
Aνάθεμα Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς κατά του Οικουμενισμού
Those who attack the Church of Christ by teaching that Christ's Church is divided into so-called "branches" which differ in doctrine and way of life, or that the Church does not exist visibly, but will be formed in the future when all "branches" or sects or denominations, and even religions will be united into one body;
and who do not distinguish the priesthood and mysteries of the Church from those of the heretics, but say that the baptism and eucharist of heretics is effectual for salvation; therefore, to those who knowingly have communion with these aforementioned heretics or who advocate, disseminate, or defend their new heresy of Ecumenism under the pretext of brotherly love or the supposed unification of separated
Christians, Anathema!
Mην παίρνετε τον εαυτό σας πολύ στα σοβαρά!!
Πως είπατε κυρ Γιάννη;
«.Ελπίζω ότι όσοι εξ' υμών συμμετάσχουν εις την Κυβέρνησιν θέλουν γνωρίσει μεθ' εμού ότι εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό του υψηλού υπουργήματός των και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ/ ότι οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν ακριβώς με τα χρηματικά μέσα, τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της.»
«.εφ'όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».
3 σχόλια:
Κλασσικό αφήγημα
μοδάτης φιολογίας
μόνο που... το βασιλόπουλο
μοιάζει με γουρουνόπουλο...
...
...τα προσχήματα και
οι ... εστέτ βιτρίνες,
φαίνεται,
δεν είναι τόσο αναγκαίες
τώρα που συνηθίζουμε
σιγά-σιγά στην σκ@7ουλί
πραμάτεια...
και το εστέτ περιτύλιγμα
χρειάζεται μόνο για να παραμυθιάζει
πιά
κάτι μισογερόντια σαν ελόγου μου.
Τό θέμα και ο κυνισμός του δυτικού πολιτισμού είναι πόσο αγάπησε κανείς αυτό το κορίτσι μέ τα πράσινα μάτια καί πόσο νοιάστηκε ή έμεινε σέ έναν εγωιστικό αισθησιασμό ικανοποίησης των ματιών . Ο πολιτισμός μας είναι απλά αδηφάγος . Το κορίτσι μέ τα πράσινα μάτια έμεινε απλά στην μοίρα του . Ίσως μικροπαντεύτηκε χωρίς νά πάει σχολείο , ίσως κακοποιήθηκε απο έναν σκληρό σύζυγο , το ίδιο θα κάνουν και τα παιδιά της . Τά πράσινα μάτια μπορεί σήμερα νά βγάζουν την κούραση μιάς σκληρής ζωής . Οι χαζοχαρούμενοι του δυτικού πολιτισμού βλέπουν μόνο την ρομαντικότητα της περίπτωσης .
Όσο για την καλλιτεχνική ματιά του φωτογράφου , ουδείς λόγος !
Δημοσίευση σχολίου