Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

Ἡ Ζ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος ἀπαγορεύει στούς Ἐπισκόπους νά δέχονται τό κλείσιμο τῶν Ναῶν ὁποιαδήποτε αἰτία κι ἄν ὑφίσταται!

 

«Οἱ τὰ πάντα καλῶς διαταξάμενοι 
θείοι Πατέρες» 
ἀπαντοῦν στὰ περὶ κλεισίματος τῶν Ἱερῶν Ναῶν!


 
 Γράφει  Ἰωάννης Χατζηδιγενῆς, θεολόγος
Ἅγιοι ἱεράρχες, γνωρίζετε καλῶς πώς ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἐνεργοῦσα ἐν τῷ αὐτῷ Ἁγίῳ Πνεύματι «ἔκλεισε καλῶς καί ἀπολύτως» ὅλες τίς ὀπές διαρροῆς καί ὑπεκφυγῆς ἀπό τήν Ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου καί τῆς ἱερᾶς Παραδόσεως, στήν ὁποία περιέχεται καί ἡ κοινή Θεία Λατρεία. Ἕνα εἶναι τό Ἅγιον Πνεῦμα, πού φωτίζει τούς Ἁγίους καί μᾶς ἀποκαλύπτουν ἅπασαν τήν Ἀλήθειαν. Συνεπῶς δέν ὑπάρχει περίπτωση ὑπεκφυγῆς ἀπό αὐτήν, διότι εἶναι καί βεβιωμένη καί καταγεγραμμένη. Ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει, μέ τό κλείσιμο τῶν ναῶν, καταφεύγουμε καί σήμερα στήν ἀσφαλή πηγή, γιά νά φανεῖ ἡ παρανομία ἡ ὁποία ἐπιτελεῖται, καί ἐσεῖς... ὡς σῶμα ἱεραρχικό τήν ἀποδέχεσθε! 
Οἱ «λόγοι προστασίας τῆς ὑγείας» εἶναι ἡ δικαιολογία τῶν πολιτικῶν γιά νά λαμβάνουν ὅλα αὐτά τά μέτρα. Προφανῶς καί οἱ περισσότεροι ἐπίσκοποι υἱοθέτησαν τήν λογική τῆς σωματικῆς ὑγείας ὡς ὑπέρτατο ἀγαθό γι΄ αὐτό καί συμφωνοῦν μέ τούς πολιτικούς σέ ὅλα. Εἶναι ὅμως ἡ σωματική ὑγεία ὑπέρτατο ἀγαθό, κρίνοντας τά πράγματα ἁγιοπατερικά; Βέβαια τό σῶμα ὀφείλουμε νά μήν τό καταστρέφουμε ἀλλά ἕως ποιοῦ σημείου; Ὅταν ἡ προστασία του βλάπτει τήν ψυχή; 

Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ὡς ἀποκλειστικὸ Πηδάλιο, Πυξίδα καὶ Ὁδηγό, εἶχε καὶ θὰ ἔχει τὴν Ἁγία Γραφή καὶ τὴν Ἱερά Παράδοση. Τὴν Διδασκαλία δηλαδή τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν βιωμένη ἐμπειρία τῆς Διδασκαλίας αὐτῆς ἀπὸ τὸ Κυριακό Σῶμα, τούς Πιστούς. Κανείς ἄλλος δὲν κατηύθυνε, οὔτε μπορεῖ νὰ κατευθύνει τὴν Ἐκκλησία. Συνεπῶς δέν γίνεται νὰ τῆς ἐπιβληθοῦν πρακτικὲς ποὺ βρίσκονται ἔξω ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή καὶ τὴν Πατερικὴ Διδασκαλία, δηλαδή τὴν Ἱερά Παράδοση. Στό «Πηδάλιο» πού ἔχει συντάξει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, περιέχεται ὁ τέταρτος Κανόνας τῆς ἑβδόμης Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὁ ὁποῖος εἶναι ξεκάθαρος σχετικά μέ τό κλείσιμο τῶν Ἱερῶν Ναῶν. Ἀπαγορεύει ρητῶς στούς Ἐπισκόπους νά ἐπιτρέπουν τό κλείσιμο τῶν Ναῶν, ὁποιαδήποτε αἰτία κι ἄν ὑφίσταται! 

Διαβάστε προσεκτικά τόν κανόνα ἀλλά καί τίς ἐπεξηγήσεις τῶν ἑρμηνευτῶν:

Ἀπόσπασμα ἀπό τό «Σύνταγμα Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων», 
τῶν Ράλλη - Ποτλή, τόμος Β΄, ἐκδόσεις «Γρηγόρη».
Κανών Δ΄ τῆς Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Ἑβδόμης (Ζ΄) Συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ:
«…Εἴ τις οὖν δι΄ ἀπαίτησιν χρυσοῦ, ἤ ἑτέρου τινός εἴδους, εἴτε διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν, εὐρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, καί ἀφορίζων τινά τῶν ὑπ΄ αὐτόν κληρικῶν, ἤ σεπτόν ναόν κλείων, ὡς μή γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τάς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, καί εἰς ἀναίσθητον τήν ἑαυτοῦ μανίαν ἐπιπέμπων, ἀναίσθητος ὄντως ἐστί, καί τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, καί ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ ἐπί τήν κεφαλήν αὐτοῦ, ὡς παραβάτης ἐντολῆς Θεοῦ καί τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων…».

Ἀπόδοση τοῦ κανόνος στήν νεοελληνική:
«…Ἐάν λοιπόν θά μποροῦσε νά εἶχε βρεθεῖ κάποιος ἐπίσκοπος, πού νά ἀπαγορεύσει τήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας, ἀπαιτώντας χρυσό ἤ κάποιο ἄλλο εἶδος ἤ ἀκόμη γιά λόγους κάποιου προσωπικοῦ πάθους καί μάλιστα νά ἀφορίσει κάποιον ἀπό τούς κληρικούς, πού ὑπάγονται στήν δική του ἐκκλησιαστική δικαιοδοσία ἤ ἄν κλείσει κάποιον ἱερό ναό, ὥστε νά μήν γίνονται σ΄ αὐτόν οἱ Θεῖες Λειτουργίες τοῦ Θεοῦ καί μέ ἀναισθησία ἐπιρρίψει τήν μανία του μέ τιμωρίες, εἶναι ὄντως ἀναίσθητος καί θά ὑποστεῖ καί αὐτός τά ἴδια πού ἔχει κάνει. Ὁ πόνος πού ἔδωσε, θά ἐπιστρέψει στό δικό του κεφάλι, διότι ὑπῆρξε παραβάτης τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ καί τῶν Ἀποστολικῶν διατάξεων…».

Ἑρμηνεία Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἱερόν «Πηδάλιον», σελίδα 266:
«Ὅποιος λοιπόν Ἀρχιερεύς εὑρεθῇ νά ἀργίζῃ ἤ νά ἀφορίζῃ τινά ἱερέα, ἤ Κληρικόν, ἤ νά κλείῃ Ἐκκλησίας διά νά πάρῃ ἄσπρα ἤ διά καμμίαν του ἄλλην ἐμπάθειαν, οὗτος ἄς παθαίνῃ ἐκεῖνο ὁπού κάμνει, ἤτοι ἄς ἀργίζεται, καί ἄς ἀφορίζεται, Ἐπίσκοπος μέν ὤν ἀπό τόν Μητροπολίτην του, Μητροπολίτης δέ ὤν ὧν ἀπό τόν Πατριάρχην του».

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΖΩΝΑΡΑ: «…Εἴ τις ἐπίσκοπος κλείσει ναόν, ὥστε μή γίνεσθαι ἐν αὐτῷ τάς ἱερουργίας, εἰς ἀναίσθητον, τόν ναόν, δηλαδή τήν ὀργήν αὐτοῦ, ἥν μανίαν, διά τό πάνυ σφοδρόν καί παράλογον ὠνόμασεν, ἐπιπέμπων, ἀναίσθητός ἐστί, φησι, καί τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται, ἤγουν ἀφορισθήσεται, καί ὃ ἐποίησε πάθη, ὁ μέν ἐπίσκοπος παρά τοῦ μητροπολίτου αὐτοῦ, ὁ δέ μητροπολίτης παρά τοῦ πατριάρχου, οἷς ὑπόκεινται· καί ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ εἰς κεφαλήν αὐτοῦ, ὡς παραβάτου ἐντολῆς Θεοῦ, καί τῶν ἀποστολικῶν διατάξεων…».

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΒΑΛΣΑΜΩΝΟΣ: «…ὁ γάρ κλείων ναούς Ἐπίσκοπος ἐξ οἱουδήποτε εὐλόγου, ἤ παραλόγου τρόπου, ὡς ἐμοί δοκεῖ, κολασθήσεται».

Ἀπόδοση τοῦ ΒΑΛΣΑΜΩΝΟΣ στήν νεοελληνική:
«…ὁ ἐπίσκοπος πού κλείνει ναούς μέ ὁποιαδήποτε λογική ἤ παράλογη ἀφορμή, ἔχω τήν γνώμη πώς θά κολασθεῖ».

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΡΙΣΤΗΝΟΥ: «…Εἴ τις οὖν Ἐπίσκοπος… διά τινα ἰδιοπάθειαν, εὐρεθείη ἀπείργων τῆς λειτουργίας, ἤ ἀφορίζων τινά τῶν ὑπ΄ αὐτόν κληρικῶν, ἤ σεπτόν ναόν κλείων, μή γίνεσθαι ἐν αὐτῶ τάς ἱεράς τοῦ Θεοῦ λειτουργίας, τῇ ταυτοπαθείᾳ ὑποκείσεται…».

Ἀπόδοση τοῦ ΑΡΙΣΤΗΝΟΥ στήν νεοελληνική:
«…Ἐάν θά μποροῦσε νά βρεθεῖ κάποιος ἐπίσκοπος νά ἀπαγορεύσει τήν Λειτουργία… ἐξαιτίας ἰδίου πάθους ἤ ἄν ἀφορίσει κάποιον κληρικό τῆς δικαιοδοσίας του (ἐν. γιά τόν λόγο αὐτό) ἤ κλείσει ἱερό ναό, ὥστε νά μήν γίνονται μέσα οἱ ἱερές Λειτουργίες τοῦ Θεοῦ, θά ὑποστεῖ τίς ἀνάλογες βαριές τιμωρίες».

Ὅσο γιά τήν θεληματική ἤ ὄχι συναίνεση τῶν Ἐπισκόπων, δέν τό λέμε ἀλλά ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι θέλουν τά μέτρα περισσότερο ἀπό τόν Μητσοτάκη γιατί φοβοῦνται μήν κολλήσουν καί, Θεός φυλάξοι, πεθάνουν!
Πῶς λοιπὸν μποροῦμε μὲ διάφορες προφάσεις, νὰ ἀποκόπτουμε τὸν ἑαυτό μας ἀπὸ τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ ἀκρωτηριάζουμε τὴν ἐκκλησία; Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ κανόνες τῆς ἐκκλησίας εἶναι ἰδιαίτερα αὐστηροί. «Πάντας τοὺς εἰσιόντας πιστοὺς καὶ τῶν γραφῶν ἀκούοντας, μὴ παραμένοντας δὲ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ ἁγίᾳ μεταλήψει, ὡς ἀταξίαν ἐμποιοῦντας τῇ ἐκκλησίᾳ, ἀφορίζεσθη χρή». (9ος Ἀποστολικός Κανών).

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Από τον άνθρωπο που εξεθείασε χωρίς ίχνος ντροπής τη Σιμόν Βέιλ επειδή αυτή πρωτοστάτησε στη νομιμοποίηση των αμβλώσεων τι διαφορετικό να περιμένει κανείς;
Το πρόβλημα δεν είναι τόσο ο εκκλησιομάχος πρωθυπουργός που τόλμησε να υψώσει το σπιθαμιαίο ανάστημά του υπεράνω της Εκκλησίας (είναι γνωστή η τύχη που επιφυλάσσεται στους ασεβείς αυτούς τολμητίες) αλλά η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Αφήνω τις α-θεολόγητες θέσεις του συνοδικού ανακοινωθέντος και επικεντρώνω στη στάση της απέναντι στην επαίσχυντη ΚΥΑ.
Αλλά, "ενός κακού δοθέντος μυρία έπονται". Αφού δέχτηκαν το Μάρτιο να τους καταργεί ο Μητσοτάκης με ένα tweet ολα να τα περιμένεις από τέτοιου είδους δουλόφρονες αρχιερείς.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ο Αλεξανδρουπολεως Άνθιμος που έκλεισε το παρεκκλήσι του Αγίου Παΐσιου, ο Σύρου Δωροθεος που απαγόρευσε έστω με κλειστή θύρα τη λειτουργία στον ναό της Θεοσκεπαστου στην Άνδρο πρώτοι στη λίστα..

Νικολαος είπε...

Να του πείτε να το ξαναδιαβάσει καλά τον κανόνα μέχρι να μπει... όταν μαγειρεύουν ορισμένοι κολοκύθια, περισσεύουν και οι πατάτες.... θεολόγος... μάλιστα... να τα βράσω τα πτυχία μου.... Κατηγορεί την Εκκλησία της Ελλάδος ότι έκλεισε τους ναούς από μανία, πάθος ή για άσπρα;;;;;; Με ποιες ενδείξεις;Πήραν φακελάκι οι δεσποτάδες;

Ανώνυμος είπε...

Αν είναι ποτέ δυνατόν η διοικούσα Εκκλησία επί Ιερώνυμου να χρηματίστηκε! Μήπως έχει σχέσεις με ΜΚΟ του Σόρος ο Λιάπης; Να τις βράσω τέτοιες συκοφαντίες! Ο Ιερώνυμος είναι αδάμας. Φοράει πάντοτε τον σταυρό του, ειδικά όταν παρουσιάζεται μπροστά σε μουσουλμάνους λαθρομενάστες έεεμ πρόσφυγες ήθελα να πω. Υπερασπίστηκε σθεναρότατα και την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Να τα λέμε αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ παραβιάζουν βεβαίως τον ανωτέρω Κανόνα υπό το πάθος της απιστίας ή ολιγοπιστίας και δουλοπρέπειάς και υποταγής τους όχι προς το Θεό αλλα προς αντισυνταγματικές και αντιχριστιανικές υπουργικές αποφάσεις και προς άπιστους και θεομάχους πολιτικούς και άλλους (μασονικούς πιθανώς και ανθελληνικούς) κύκλους εκ των οποίων εκπορεύονται οι εν λόγω υπουργικές αποφάσεις ή παρόμοιες πολιτικές κατά το γράμμα και το πνεύμα τους. Παραβιάζουν, ανεξαρτήτως του εν λόγω κανόνος, το ίδιο το Ευαγγέλιο, χωρίζουν τους πιστούς από τον Κύριο στερώντας τους το βασικότερο μέσο επικοινωνίας τους, τη λειτουργική ζωή, βλασφημούν κατά του Αγίου Πνεύματος, καθόσον δεν προτείνονται μέτρα απλώς (παρά την ιερότητα των καθαγιασμένων ιερών ναών), αλλά αυτοί κλείνονται παντελώς προς τους πιστούς σε σχέση με τον κύριο σκοπό τους, δηλαδή τη συμμετοχή των πιστών στα μυστήρια και τις ιεροπραξίες και ακολουθίες της εκκλησιαστικής ζωής. Η τοιαύτη συμμετοχή πρέπει να εντείνεται σε περίοδο οποιασδήποτε ασθένειας (μεταξύ άλλων με ευχέλαια, λιτανείες, προσκύνησις και ασπασμός θαυματουργικών εικόνων και λειψάνων) και όχι να απαγορεύονται ή να αποκλείονται τα θεόσδοτα αυτά αποτελεσματικά μέσα έλκυσης του Θείου Ελέους με το αντίθετο φυσικά αποτέλεσμα. Συναυτουργούν και επικροτούν στην παραβίαση της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δεχόμενοι να ανοίγουν ή να κλείνουν οι ιεροί ναοί και να τελούνται ή όχι, ακόμη και κεκλεισμένων των θυρών, οι Θείες Λειτουργίες, δηλαδή να κατεβαίνει υπό τη μορφή του Τιμίου Σώματος και Αίματός Του ο Θεάνθρωπος προς κοινωνία του με τους βαπτισμένους πιστούς μέσω της μετάληψης, από αποφάσεις ξένων προς την εκκλησία και καθ' ύλην αναρμόδιων σχετικώς οργάνων (Υπουργού Παιδείας - ευχαρίστησαν την Κεραμέως που τους επέτρεψε να λειτουργούν κεκλεισμένων των θυρών ή Πρωθυπουργού). Και μάλιστα τα οικεία άρθρα (3, 13) και η προμετωπίδα του Συντάγματος (με επίκληση της Αγίας Τριάδος) (απλή ανάγνωση αρκεί - υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις και βιβλία σχετικά) κατοχυρώνουν πλήρως τους πιστούς και την ορθόδοξη εκκλησία (ως επικρατούσα θρησκεία, δηλ της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων) από οποιαδήποτε ουσιαστική (άμεση ή έμμεση, προσωρινότερη ή μονιμότερη) ουσιώδη παρακώλυση ή απαγόρευση (αντί για απλή διευθέτηση με εύλογους όρους) άσκησης του ατομικού δικαιώματος συμμετοχής του πιστού στη Θεία Λατρεία και έμπρακτης εκδήλωσης/έκφρασης της θρησκευτικής του συνείδησης και ελευθερίας. Είναι δε γελοία και προδήλως ανεδαφική και προσχηματική η επίκληση ως δημοσίου συμφέροντος εκείνου της δημόσιας υγείας, όπου έγκειται και η βλασφημία, ότι δηλ η δημόσια (ή η ιδιωτική) υγεία κινδυνεύει από τη Θεία Κοινωνία. Η δε τελευταία προσφέρεται όχι εν τω κρυπτώ αλλά με κάθε μεγαλοπρέπεια και ελευθερία με πλήρη συμμετοχή του εκκλησιάσματος (εκκλησία προϋποθέτει τη συνάθροιση των πιστών) στη Θεία Λειτουργία, έστω με αριθμό ατόμων ανά τ.μ. [σε ιερό χώρο όπου δε μιλούν και προκειμένου περί διάρκειας δύο το πολύ ωρών και με δυνατότητα τέλεσης πολλών Θείων Λειτουργιών, ιδίως τη Σαρακοστή των Χριστουγέννων και επιμερισμού των (λίγων δυστυχώς) πιστών στους πολλούς ιερούς ναούς]. Υπέρτατο αγαθό δεν είναι η σωματική υγεία αλλά η Σωτηρία, η Πίστη, η πατρίδα, η ελευθερία, η ευτυχία, η αξιοπρέπεια, η αγάπη, η ψυχική υγεία κ.α. (βλ. Αγίους και Αγωνιστές υπέρ πατρίδος) (τους φυλακισμένους δεν τους αρκεί η υγεία τους, ούτε τους ενδεείς). Κατεξοχήν η δημόσια υγεία έχει ευεργετηθεί και ευεργετείται μυστικώς και φανερώς από τη μυστηριακή ζωή της εκκλησίας, ακόμη και για το μη συμμετέχοντα κόσμο. Αναίρεση των βασικοτέρων συνιστωσών της Χριστιανικής Αλήθειας έχει εκδηλωθεί από τη στάση των Επισκόπων (όχι όλων ευτυχώς). Γιατί δε συγκαλείται η Σύνοδος της Ιεραρχίας; Γιατί παραβιάζονται οι ιεροί κανόνες και στενοχωρούμε το Άγιο Πνεύμα; Και η συνευθύνη των πιστών διά των αμαρτιών τους προϋποθέτει μετάνοια μέσα από την ενεργό μετοχή στην εκκλησιαστική ζωή, γιατί δεν είμαστε αιρετικοί προτεστάντες

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ασπρα για ...
"εκπαιδευτικούς
σκοπούς"

ως καρότο,

με μαστίγιο
τα χρέη
λόγω της ... μανίας, γιά έργα προβολής ... και κενοδοξίας.
(το πάθος...)

Δυστυχώς τώρα
σέρνωνται
- δεμένοι-
από τη μύτη

οι... αλοίμονο...
κατ'εικόνα μας
-κι εκ των σπλάχνων μας-

ιεράρχες.

Ο Θεός να μας
συγχωρέσει όλους!

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Οι ευθύνες των τραγικών
μιτροφόρων και μιτροφίλων

ασυζητητί τεράστιες
και σίγουρα συνθλίβουν
τα όποια ψήγματα
συνείδησης διαθέτουν

όμως εμείς, σαν την αιμορροούσα, να βρούμε
τον τρόπο μας
ν'αγγίξουμε την
άκρη του ιματίου Του
κι ας συνωθούνται οι όχλοι...

όλο και κάποιο στενό
π έ ρ α σ μ α, νομίζω θα μας φανερώσει, άμα το ζητήσουμε ε π ί μ ο ν α (και ήδη αρκετοί το ζήσαμε αυτό μιά φορά...)

...

Και μην ξεχνάτε πως και
της αιμορροούσας,
της είχαν φάει οι γιατροί -με υποσχέσεις θεραπείας-
όλη την περιουσία...

ως διαχρονικά... ειδικοί,
κι αυτοί οι ταλαίπωροι...
σε τούτο το "επιτήδευμα"!

Ανώνυμος είπε...

μια ερωτηση στον τρελογιαννη η σε αλλον αναγνωστη που γνωριζει .
ο κασταμονιτης που παρακολουθω ειναι ντομπρος η μασωνος οπως διαβασα σε καποια σχολια σε βιντεο ?
αλλοι λενε ετσι αλλοι αλλιως .
εχω μπερδευτει.!!!!

Ανώνυμος είπε...

Η πανάθλια μητσοτακική κυβέρνηση απαγόρευσε και την τέλεση γάμων και βαπτίσεων. Ελεεινή χούντα.

Χρήστος Μπ. είπε...

Ας μην συγχέονται με προχειρότητα τα ζητήματα...
Ο κανόνας είναι σαφές ότι αναφέρεται στις περιπτώσεις που κληρικός κλείνει εκκλησία (που δεν τελεί λειτουργί-«ἀπείργων τῆς λειτουργίας»), είτε εκβιάζοντας με κάθε είδους αντάλλαγμα την τέλεση του Μυστηρίου (κατ' αναλογία με το γιατρό που δεν τελεί την εγχείρηση εκβιάζοντας με «φακελάκι» την ...«συντόμευση» της εγχείρησης), είτε «διά τινα ἰδίαν ἐμπάθειαν», πχ. (θυμό προς συγκεκριμένα πρόσωπα κ.α.)