Από
το 1827 ως σήμερα, ενενήντα οκτώ άνδρες και μία γυναίκα έγιναν
πρωθυπουργοί αυτού του τόπου. Από όλους αυτούς είναι ζήτημα αν γνωρίζετε
τους 10-15, οι υπόλοιποι ξεχάστηκαν. Και από αυτούς, ποιος θα μπορούσε
να συγκριθεί με τον Καποδίστρια σε διεθνή εμβέλεια και φήμη και στην
αγάπη του λαού στο πρόσωπο του; Οι Καραμανλήδες; Οι Μητσοτάκηδες; Οι
Παπανδρέηδες;, Ο Σαμαράς ή ο Τσίπρας; Μη γελάτε παρακαλώ! Ίσως στη δεύτερη και τρίτη θέση, για διαφορετικούς λόγους, να βρίσκονται ο Βενιζέλος και ο Μεταξάς.
Καταλαβαίνετε τώρα γιατί τα καρποφόρα δέντρα πετροβολούνται από τα χαμίνια του ιστορικού περιθωρίου, που είναι καταδικασμένα να βρίσκονται κάτω από τη σκιά τους.
Ο λαός, ακόμα και ο αμαθής, έχει αλάνθαστο κριτήριο όσον αφορά σε ποιους χαρίζει την αγάπη του...
Καταλαβαίνετε τώρα γιατί τα καρποφόρα δέντρα πετροβολούνται από τα χαμίνια του ιστορικού περιθωρίου, που είναι καταδικασμένα να βρίσκονται κάτω από τη σκιά τους.
Ο λαός, ακόμα και ο αμαθής, έχει αλάνθαστο κριτήριο όσον αφορά σε ποιους χαρίζει την αγάπη του...
Γ.Γ.Γ
11 σχόλια:
Για την πρώτη θέση
το μαρτυρικό
τέλος,
ο τόπος
και η ώρα
καταμαρτυρούν.
Γιά την δεύτερη
και τρίτη θέση
ο ιστορικός
μιάς μραγματικά
ελεύθερης
και ανεξάρτητης
πατρίδας
θα μπορούσε
-αδέσμευτος-
να μελετήσει
το πράγμα
-τα γεγονότα
τις συγκυρίες
και περιστάσεις-
και ν'αποφανθεί.
Πάντως άνευ Βενιζέλου δεν θα υπήρχε σήμερα Μακεδονικό θέμα γιατί απλούστατα δεν θα είχαμε ούτε Μακεδονία ούτε Θράκη και ούτε βορειοηπειρωτικο γιατί δεν θα είχαμε ούτε Ηπειρο και ούτε θέμα διεκδικήσεων στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου γιατί ούτε αυτά θα είχαμε .Επίσης άνευ Μεταξά δεν θα υπήρχε θέμα μνημονίων γιατί αυτό αφορά εργαζόμενους και μικρομεσαίους γιατί πολύ απλούστατα δεν θα υπήρχε στοιχειώδες κοινωνικό κράτος αλλά χωρικοί πάμφτωχοι στην επαρχία και ακόμη αθλιοτεροι προλετάριοι στις πόλεις .Σίγουρα κάναν συμβιβασμούς γιατί η Ελλάδα έχει την προφανή ατυχία να βρίσκεται στον πλανήτη Γη όπου υπάρχουν και άλλες 150 χώρες .ΑΜ
Και χωρίς σημίτη δεν
θάχαμε μπει στο ευρω
και δεν θάχαμε ανάπτυξη;
Και χωρίς Εφιάλτη δεν θάχαμε την ηρωική
θυσια του Λεωνίδα
και τών 300;
Ο καθένας βάζει τα
ό ρ ι α
εκεί που τού λέει
η συνείδηση του.
Ο Θεός να μας φωτιζει
αδερφέ.
Χριστος Ανεστη!
Η γυναίκα πρωθυπουργός , ποιά είναι ;
Ο Βενιζέλος μόνο το καλό μας δεν ήθελε.
Αν δεν είχαμε το ευρώ Δον Κιχωτη όταν θα έφτανε η μαύρη ώρα της πληρωμής και της επιτήρησης με την δραχμή θα ειμασταν σε κατάσταση Κατοχής δηλαδή με ένα εκατομμύριο θα έπαιρνες ένα καρβέλι ψωμί .Οι Βολουδακηδες πολλά μπορεί να λένε αλλά τα λένε εκ του ασφαλούς .Για το μνημονιο οι κύριες ευθύνες είναι όχι στην Μερκελ αλλά στην ιερή αγελάδα δηλαδή την προνομιούχα σκανδαλωδώς συνομοταξία των Δημοσίων υπαλλήλων η οποία έχει κάτσει στο σβέρκο των Ελλήνων αγροτών εργατών και επαγγελματιών .Όσο για τον παραλληλισμό Βενιζέλου και Μεταξά με τον Εφιάλτη από την άνεση μιας Ελλάδας που είναι στον Έβρο και όχι στον Όλυμπο και είναι επίσης με κοινωνική ασφάλιση και Αγροτική Τράπεζα και όχι σε μεσαιωνικές συνθήκες η Αγροτική Τράπεζα το ΙΚΑ το οκτάωρο καθώς και οι συλλογικές συμβάσεις είναι έργο του Μεταξά και με αυτή την κοινωνική συνοχή κρατήθηκε το ΟΧΙ με την άνεση λοιπόν μιας Ελλάδας που αυτή την στιγμή τα προβλήματα της είναι αυτά του Πρώτου Κόσμου δηλαδή πολυτέλειας και όχι του Τρίτου Κόσμου όντως πολλά μπορεί να πει κανείς .Για την σημασία του κοινωνικού κράτους αντί να διαβάζουμε την Κλίμακα μέσα από το PC μπορεί να ρωτήσουμε τον πρώτο τυχόντα Αφρικανό η Πακιστανο λαθρομετανάστη .ΑΜ
Οι τοιχογραφίες του
Πανσέληνου και τών
συγχρόνων του,
φτιαγμένες σε στιγμές
που το βυζάντιο
ταλανίζεται από
εμφύλιες διαμάχες
και ακρωτηριάζεται
εδαφικά
απ'όλες της πλευρές
οφείλονται στον
η σ υ χ α σ μ ό
που αναγεννά
την κλονισμένη
πνευματικότητα
και προετοιμάζει τον
λαό, ωστε η βαθειά
σκλαβιά του τούρκου
που σαν λάκος
των λεόντων
και κάμινος
πυρακτωμένη
διασάλεψε το γένος μας
αλλά
δεν το έσβησε,
επειδή, όταν έμπαινε
στη ζυγαριά,
η καλοπέραση του
τουρκεμένου
και η απίστευτα
δύσκολη ζωή,
του αδούλωτου
στην τότε "κανονικότητα"
πολλοί
-οι προγονοί μας-
προτιμούσαν το δεύτερο
και οι τοιχογραφίες
τού Θεοφάνη και των
αλλων ανώνυμων ζωγράφων
στα Μετεωρα
και το Άγιον όρος
στα πρώτα 100 πιό μαύρα
χρόνια της σκλαβιάς
μαρτυρούν γιά τις
αδούλωτες ψυχές
των π ι σ τ ώ ν
προγόνων μας
όπως και
αντιθετως,
οι σύγχρονες,
μετά τον ησυχαστή Κόντογλου
αγιογραφίες,
διαποτισμένες
από τό πνεύμα
της
ε κ κ ο σ μ ί κ ε υ σ η ς
θα μαρτυρούν εις τους
αιώνας τα θεολογικά
ατοπήματα που
συμβαίνουν στις μέρες μας
και το ξεπούλημα
μεγάλου μέρους
κλήρου και λαού
παρασυρμένο
από τις σειρήνες
τις ευμάρειας
και της
"κοινωνικής ανόδου"!
Ο Κόντογλου μόνο ασκητής δεν ήταν κακώς τον μπερδεύουν αρκετοί με τον Παπαδιαμάντη .Ένας καλός οριενταλιστης συγγραφέας ήταν που όπως όλοι οι της γενιάς του 30 την Ορθοδοξία την ταύτιζε με μπόλικο σνομπισμο προς τον απλό λαό που την επιθυμία του να έχει ένα πλυντήριο και ένα ψυγείο αυτοί οι αρκετά ευκατάστατοι κύριοι όπως και ο πολυθεσιτης Μπαστιάς την ταύτιζαν λοιπόν με αλλοτρίωση και άλλα ηχηρά παρόμοια .Όσο για εμένα αναφορά μου είναι πάντα αυτοί που στην Τουρκοκρατία αντί να διαλέξουν τον εύκολο δρόμο του κρυπτοχριστιανου όπως ας πούμε ο Χαλήλ μπέης του Ζητουνιου μετέπειτα Λαμίας που φαγώθηκε να σουβλιστει ο Διάκος και μετά την μάχη της Γραβιάς διαβεβαίωνε τους Γαλαξιδιωτες όπως και ο Οσμάν μπέης των Σαλώνων ότι ήταν κρυπτοχριστιανοι αναφορά μου λοιπόν πάντα είναι οι κλεφταρματωλοι που μείναν φανεροί χριστιανοί και συν Θεώ με το ντουφέκι τους απέτρεψαν του να εξισλαμιστει όλη η χώρα τους αιώνες της σκλαβιάς . Το να έχει ο χωρικός και ο εργάτης τρεχούμενο νερό και πλυντήριο δεν είναι θέμα αλλοτρίωσης που φαγώθηκαν οι σπουδασαντες στην Εσπερία φίλοι του ιμπρεσιονισμού ως άλλες Μανταμ Σουσουδες ότι πάει χάλασε η Ρωμιοσύνη δεν θα πλένουν οι λαϊκές γυναίκες στην σκάφη ενώ αυτοί ήταν μέσα στις ανέσεις .Ω της υποκρισίας που έλεγε και ο μακαριστός Καντιώτης που επίσης δεν ήταν του γούστου τους .ΑΜ Υστερόγραφο Ο Χαλήλ μπέης προλαβε πέθανε του Οσμάν μπεη του κόψαν δοξω τω Θεώ τον λαιμό οι επαναστάτες που ευτυχώς δεν είχαν υπόψη τους τον τωρινό δεσπότη Αλεξανδρούπολης
O Κόντογλου αδερφέ μου,
παράτησε τα συνάφια
των λογιοτάτων
(Καζατζάκηδων και σια)
που τον εξυμνούσαν
για τα πρώτα του,
ρομαντικής κοπής
αλλά γνήσιου
λαϊκου λόγου
έργα
κ άρχισε να φτιάχνει
συναξάρια
και
όταν κάποιοι
παίρνανε τις
...μεγάλες δουλειές
(Αγ. Διονύσιος Κολωνακίου...
Αγ Βασίλειος
Πειραιώς)
-ο Φ.Κ. μην ανήκοντας σε περιβάλλοντα,
γιατί τάλεγε
στους
"ευαίσθητους" δεσποτάδες
που "συγκινούνταν"
από τα Ναζαρινά-
προσπαθουσε να ζήσει
την οικογένειά του
ρετουσάροντας
φωτογραφίες.
Όσο για τά πλυντήρια
και την τεχνολογία
αυτό που πειράζει
είναι το τι
πουλάς (ή ξεπουλάς)
για να τ' αποκτήσεις...
κι εμείς οι
νεοέλληνες
πουλήσαμε πράγματα
που δεν τα βάζει
ο νους μας
κι επειδή κάποια στιγμή
ξανασηκώσαμε
πνευματικό μπαϊράκι
(όταν οι Άγιοι γεροντάδες
των ημερών μας
αναγέννησαν τον ησυχασμό)
νομίζω πως,
η ειδική "πριποίηση”
που έχουμε υποστεί
τόσα χρόνια
μαρτυρεί
για το ότι
κάποιοι
ξέρουν
καλύτερα
από εμάς
το πόσο
επικίνδυνο
προζύμι είμαστε!
Χριστός Ανέστη!
Είπα πολλά ...
να πώ και τούτο.
Αυτοί που χύσαν το αίμα τους
για τού Χριστού την Πίστη
την Αγία
και τις πατρίδος την
ελευθερία
θα ήταν άραγε
ικανοποιημενοι
γι αυτό
που κατάντησε η θυσία
τους;
Χωρίς νά έχω εμβαθύνει στην σπουδαιότητα των γραφομένων σχολίων -- ενίοτε είναι και δυσνόητα -- μόνο για Κόντογλου μήν πείτε τίποτα ! Ήταν άγιος ο άνθρωπος , στην προσωπική του ζωή ξαι στις ιστορικές προκλήσεις ! Μία κολώνα του σύγχρονου Ελληνισμού . Αν κρατήθηκε κάτι το ωφείλουμε στον Κόντογλου και σε μία πλειάδα εργατών τόσο του πνεύματος και της λογιότητος όσο και της ταπεινής αγιότητος . Μέ αυτί τον τρόπο κάπως κρατηθήκαμε . Αυτοί έσωσαν την εποχή τους . Εμείς θα σώσουμε την δική μας ; Ο Κόντογλου έχει μισθό ιεραποστόλου ! Τί κι άν έζησε στην εσπερία ; Καί άλλοι έζησαν και η εσπερία τους ξεμυάλισε ! Δεν είναι κακό το νερό στο σπίτι και το πλυντήριο στο βαθμό που δεν ζούμε γι αυτά τα εξ εσπερίας αγαθά . Τώρα εδώ που τα λέμε ήταν τόση η παιδεία ,η ποιότητα , το ταλέντο , ο πνευματικός πλούτος του ανθρώπου που τίποτα δεν τον πτοούσε , ούτε η εκούσια φτώχεια , ούτε η περιθωριοποίηση , ούτε η τρέλα νά πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα . Δεν είναι απλό πράγμα νά έχει κανείς αντιστάσεις και ο Κόντογλου είχε την εσωτερική θωράκιση στο κακό και στην αλλοτρίωση και προσπαθούσε νά το μεταδώσει και στους άλλους όπως και σε εμάς τους μεταγενέστερους .
Δημοσίευση σχολίου