Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Τι ανοησίες ποτίζουν καθημερινά τους αναγνώστες τους στην προσπάθεια τους να στηρίζουν τα δαιμονικά πρωτεία!

Διαβάστε πως η εκκλησιολογία του Μέγα Αιρετικού Ζηζιούλα περνά τεχνηέντως από μαθητές του στην εκκλησιαστική μας καθημερινότητα .Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο το τι λέει 
ο Ζηζιούλας ,το θέμα είναι ότι ακόμη και αξιόλογες ιστοσελίδες δεν είναι σε θέση να διακρίνουν την πλάνη ... 


Μαυρόπουλος Δημήτριος

Κάθε Κυριακή, ὅταν πηγαίνουμε στή θ. λειτουργία, κατ' οὐσίαν πηγαίνουμε στή θ. Εὐχαριστία γιά νά τελέσουμε τήν πράξη πού μᾶς παρέδωσε ὁ Χριστός νά ἐπαναλαμβάνουμε, μία πράξη πού τήν ἐπετέλεσε ὁ ἴδιος στόν Μυστικό Δεῖπνο ὡς μία εὐχαριστία πρός τόν Πατέρα καί τήν διευκρίνισε κατά τήν ἀρχιερατική του προσευχή.

Ἡ διαφορά τῆς θ. Εὐχαριστίας ἀπό τόν Μυστικό Δεῖπνο εἶναι ὅτι ἐν τῷ μεταξύ ἔχει μεσολαβήσει ἡ Ἀνάσταση καί ἡ Ἀνάληψη. Γι' αὐτό στή θ. Λειτουργία οἱ προσευχές ἀπευθύνονται πρός τόν Πατέρα. Δέν ἀπευθύνονται πρός τόν Υἱό, ἀφοῦ ὁ Υἱός εἶναι πού ἀνάγει τήν δημιουργία στόν Πατέρα.

Ποιός εἶναι αὐτός πού προσεύχεται στή θ. Εὐχαριστία; Ἡ ἀπάντηση εἶναι ὅτι στή θ. Εὐχαριστία προσεύχεται ὁ Χριστός, δέν προσευχόμαστε ἐμεῖς. Ἡ Ἐκκλησία δέν εἴμαστε ἐμεῖς. Ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει "Ἐγώ". Ταυτότητα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός. Ὁ Χριστός λοιπόν προσεύχεται πρός τόν Πατέρα. Ἀλλά αὐτός ὁ Χριστός πού προσεύχεται εἶναι σεσαρκωμένος Χριστός. Ὁ Χριστός ἔχει γίνει πραγματικά ἄνθρωπος. Εἶναι καί ἄνθρωπος. Ἔχει πραγματικά ἀνθρώπινη φύση, καί μάλιστα ὁλόκληρη τήν ἀνθρώπινη φύση. Δηλαδή στό πρόσωπό του ὑπάρχει ὁλόκληρη ἡ φύση τοῦ καθενός μας. Ὁ Χριστός εἶναι συγχρόνως καί ὁ καθένας μας, εἴμαστε ὅλοι. Αὐτός λοιπόν ὁ Χριστός πού προσεύχεται πρός τόν Πατέρα ἀνάγει αὐτή τήν ἀνθρώπινη φύση- καί ὅ,τι ἡ ἀνθρώπινη φύση συνεπάγεται, δηλ. ὅλη τήν κτίση- πρός τόν Πατέρα. Ἑπομένως ἡ θεία λειτουργία εἶναι προσφορά τοῦ Χριστοῦ πρός τόν Πατέρα.

Ὅμως ὁ Χριστός εἶναι ἀόρατος. Ὁρατός εἶναι αὐτός πού βρίσκεται στόν τόπο τοῦ Χριστοῦ καί εἶναι ὁ τύπος τοῦ Χριστοῦ. Ἤ, κατά τήν ἔκφραση πού βασίζεται στή θεολογία τοῦ Ἁγ. Ἰγνατίου, "ὁ εἰς τόπον καί τύπον Χριστοῦ εὑρισκόμενος" ἐπίσκοπος. Ὅταν ὁ ἐπίσκοπος προσεύχεται ἐν ὀνόματι τοῦ συναγμένου λαοῦ, δέν προσεύχεται ὡς ἄνθρωπος, προσεύχεται ὡς Χριστός. Αὐτό ὑπογραμμίζει ὅταν, στήν ἀρχή τῆς εὐχαριστιακῆς προσευχῆς, ξεκινάει μέ τή φράση "σύ εἶ ὁ προσφέρων καί προσφερόμενος". Ὁ προσφέρων, αὐτός πού προσφέρει τά δῶρα, εἶσαι σύ, ὁ Χριστός. Καί ἐπειδή εἶσαι σύ, ὁ Χριστός, μπορῶ ἐγὼ νά προσφέρω ὡς Χριστός. Αὐτό πρέπει νά τό ξεκαθαρίσουμε. Στή θ. Εὐχαριστία-καί τονίζω ὅτι δέν μιλάω γιά ἄλλες ἀκολουθίες ἤ γιά ἄλλες προσευχές- ἡ προσευχή εἶναι ἀναγωγή τοῦ κτιστοῦ στό ἄκτιστο. Τήν ἀναγωγή τήν κάνει τό ἄκτιστο, δέν τήν κάνει τό κτιστό. Τήν κάνει ὁ Υἱός, ὁ σεσαρκωμένος Υἱός, ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός. Αὐτός ὁ Υἱός διά τοῦ ἐπισκόπου, προσφέρει τήν κτίση, σύμπασα τήν κτίση, δηλ. προσφέρει ὅλους μας, προσφέρει τήν σάρκα του, τόν ἑαυτό του, ψωμί καί κρασί, ὅπως ἔχει ὁρίσει ὁ ἴδιος ὁ Υἱός, τά προσφέρει ὅλα στόν Πατέρα. Καί ἔτσι πραγματοποιεῖται αὐτό πού λέμε "Δευτέρα Παρουσία", αὐτό πού λέμε "Βασιλεία τοῦ Θεοῦ", αὐτό πού λέμε "γαμήλιο δεῖπνο" τῆς Δευτέρας Παρουσίας, αὐτό πού λέμε "γάμοι τοῦ βασιλέως", ὅπως τό ἔχει προδιατυπώσει ὁ ἴδιος ὁ Χριστός στίς παραβολές του ἤ στίς εἰκόνες πού ἔχει στή διδασκαλία του.

Πῶς πραγματοποιοῦνται ὅλα αὐτά; Ὁ Πατέρας στέλνει πίσω αὐτά τά δῶρα πού τοῦ προσέφερε ὁ Υἱός, κι ἔτσι ἑνώνει σύμπασα τήν κτίση μέ τά τρία πρόσωπα τῆς θεότητας. Θεώνεται ἡ κτίση διά τῶν δώρων αὐτῶν τῶν συγκεκριμένων. Αὐτό δηλώνεται ρητά στή θ. Λειτουργία:" ὅπως ὁ φιλάνθρωπος Θεός ἡμῶν, ὁ προσδεξάμενος αὐτά [τά προσκομισθέντα καί ἁγιασθέντα τίμια δῶρα]...ἀντικαταπέμψη ἡμῖν τήν θείαν χάριν καί τήν δωρεάν τοῦ Ἁγ. Πνεύματος".

Ὑπάρχει μία πέμψις καί μία ἀντικατάπεμψις. Τήν πέμψη τήν κάνει ὁ Υἱός πρός τόν Πατέρα. Τήν ἀντικατάπεμψη τήν κάνει ὁ Πατέρας πρός τόν Υἱό. Ἀλλά ὁ Υἱός εἶναι σεσαρκωμένος. Κι ὁ Πατέρας ἀντικαταπέμπει τά δῶρα σέ αὐτό πού εἶναι ὁ Υἱός, δηλ. στόν ἄνθρωπο, δηλ. στόν καθένα μας.

Καί γι’ αὐτό, ὅταν τρῶμε ἀπό τό ψωμί αὐτό καί πίνουμε ἀπό τό κρασί αὐτό, μιλᾶμε γιά κοινωνία θεώσεως". Γινόμαστε ἐκείνη τή στιγμή "θεῖον σῶμα". Μπορεῖ νά ἐκπέσουμε αὐτῆς τῆς θεώσεως μόλις φύγουμε ἀπό τό τραπέζι τῆς Εὐχαριστίας. Μπορεῖ νά λαχταρήσουμε νά ξαναπᾶμε σ' αὐτήν τήν κοινωνία θεώσεως, ὅταν ἑτοιμαζόμαστε νά πᾶμε στό τραπέζι τῆς θ. Εὐχαριστίας. Ἀλλά αὐτή ἡ θέωση πραγματοποιεῖται.

Μέσα σ' αὐτήν τήν εὐχαριστία εἴμαστε ὅλοι ἅγιοι. Τά ἅγια δῶρα μεταδίδονται σέ ἁγίους. Εἴμαστε ὅλοι ἅγιοι, γιατί εἶναι ἅγιος αὐτός πού τά προσφέρει, παίρνοντάς τα ἀπό ἐμᾶς καί δίδοντάς τα πάλι σ' ἐμᾶς.

5 σχόλια:

π. Ἐμμανουὴλ Χατζηδάκης είπε...

Μὲ συγχωρεῖς γιὰ τὴν ἄγνοιά μου, ἀλλὰ τὸ ἄρθρο αὐτὸ εἶναι τοῦ κ. Μαυρόπουλου ἢ τοῦ κ. Ζηζιούλα; Ἄν εἶναι τοῦ κ. Ζηζιούλα ποῦ βρίσκεται;
Τὸ κείμενο βρίθει αἱρέσεων.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

το άρθρο το υπογράφει ένα από τα φυντάνια του Ζιζιουλα ο γνωστός
Δημήτριος Μαυρόπουλος είναι δε συμπυκνωμενη ολες οι πλανες.
Δες εδώ σε αυτή την ενότητα ολες πλανες : https://trelogiannis.blogspot.com/search/label/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85%20%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%20%CE%96%CE%B7%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%21

Ανώνυμος είπε...

Ο Ζηζιουλισμος φιλοδοξεί να είναι μια νέα, "βελτιωμένη" εκδοχή του Χριστιανισμου. Είναι ο "Χριστιανισμός των Εκλεκτών",The Orthodox Latter Day Saints. Ο Ιερός Περγαμόντος είναι ο Joseph Smith της Ορθοδοξίας. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Joseph Smith ήταν ένας απατεώνας "θεοπτης" ιδρυτής του Μορμονισμου, που εμφανίστηκε ως αποκατεστημένος στη γνησιότητα του "Χριστιανισμός". Όπως και ο Joseph Smith, ο Ιερός Περγαμόντος είναι το σκεύος της εκλογής, ο φορέας της Νέας Αποκάλυψης. Το ότι ο Joseph Smith αγαπούσε πολύ τις γυναίκες, δεν αρκεί στο να καταστρέψει την εκπληκτική αναλογία...

Cyclus

Ανώνυμος είπε...

Παρακολουθώντας σήμερα συνέντευξη του Μητροπολίτη Volokolamsk στην ιταλική τηλεόραση, κατάλαβα ότι γίνεται αγώνας δρόμου μεταξύ Μόσχας και Κωνσταντινουπόλεως στις συναλλαγές με το Φραγκίσκο. Κόπτονται κι οι δυο για το πρωτείο. Αναρωτιέμαι αν και οι περί του Μόσχας αναπτύσσουν φιλοσοφίες αντίστοιχες με του Περγάμου, κοτσάροντας και τα περί Τρίτης Ρώμης βεβαίως...
Εντωμεταξύ ο Volokolamsk επανέλαβε κι επιβεβαίωσε επί λέξει ότι "ο Χριστιανισμός πρέπει να αναπνέει με δύο πνεύμονες": έναν ανατολικό κι έναν δυτικό.

Ξένος

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ας ελπίσουμε
οτι λέγοντας
"Χριστιανισμός"

εννοούσε την φιλοσοφία
ενός τρόπου ζωής
που κουτσά στραβά
διασώθηκε και στη δύση,

αλλά που δυστυχώς
επ'εσχάτων,
κάπως έτσι
βιώνεται και στα
κ α θ ' υ μ ά ς
ο ..."χριστιανισμός",

και μακάρι αυτό να
συνέβαινε γιά να
απομακρύνει όλα
τα αφύσικα
που περνιούνται για φυσιολογικά!

Αν όμως εννοούσε
την εκκλησία,
μας περιμένουν
δύσκολες μέρες...

Πολύ το κακό
που μαζεύτηκε
και τόχουμε και γιά
καμάρι μας.