Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

Μητέρα Μαρία Μυρτιδιώτισσα, Μοναχή, Προσκυνήτρια, Ηγουμένη της Μονής Οινουσσών


Στο όμορφο νησί των Οινουσσών, λίγο έξω από την πόλη και πάνω από τον όρμο Τσελεπί, είναι κτισμένη η Ιερά Μονή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η ιστορία της ίδρυσης αυτής της Ιεράς Μονής είναι μυθιστορηματική, όπως μυθιστορηματική ήταν και η ζωή της ιδρύτριας, κτήτορος και πρώτης Ηγουμένης, μέχρι της κοιμήσεώς της,  Μαρίας Μυρτιδιώτισσας Μοναχής Προσκυνήτριας.
Ποια όμως ήταν η Γερόντισσα αυτή;  Γεννήθηκε μέσα στα πλούτη και τις ανέσεις, ως κόρη της εφοπλιστικής οικογένειας του Δημητρίου Λαιμού. Το κοσμικό όνομά της ήταν Κατίγκω Λαιμού.  Παρ’όλον που ζούσε μέσα στον πλούτο και την ευμάρεια, η ψυχή της, από μικρή, καθοδηγούνταν από τον λόγο του Θεού στο Άγιο θέλημά του.  Στο πατρικό της σπίτι είχε εικονοστάσι σε ειδικό δωμάτιο, στο οποίον επί ώρες προσευχόταν. Η μικρή Κατίγκω, όσο κι αν της φώναζε η μητέρα της να συντομεύει για να κοιμηθεί, παρέμενε ώρες μπροστά στο εικονοστάσι της. Στα 16 χρόνια της, είδε στον ύπνο της ότι ενώ προσκυνούσε τον Επιτάφιο στον Ναό του Αγίου Νικολάου της πόλης των Οινουσσών, είδε τον Χριστό Ζώντα. Του ζήτησε να της κάνει τη χάρη να πραγματοποιεί  ό,τι η ίδια Του ζητεί και Εκείνος έγνεψε με στοργή καταφατικά. Μετά από αυτό η πίστη της έγινε φλόγα για τον Θεό.

Η Μοναχή Μαρία Μυρτιδιώτισσα, (1912-2005) κτήτωρ και πρώτη Ηγουμένη της Μονής

Στην συνέχεια, αφού τελείωσε το σχολείο, υπακούοντας στο γονεϊκό θέλημα,  παντρεύτηκε τον επίσης εφοπλιστή Πανάγο Πατέρα (του Διαμαντή), μετέπειτα μοναχό Ξενοφώντα, μια ψυχή άκακη με χάρισμα ελεημοσύνης. Έκαναν οικογένεια, τρία παιδιά, την Καλλιόπη, τον Διαμαντή και την Ειρήνη, και ζούσαν μια ζωή Χριστιανική τηρώντας τα τυπικά, ακόμα και έξω από το σπίτι σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν βρισκόταν στα πλαίσια των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων.
Η ζωή τους στη βίλλα τους στο Ψυχικό ευωδίαζε αγάπη και προσφορά και πόρρω απείχε από ό,τι το μυαλό μας θα φανταζόταν για την ζωή τόσο πλουσίων και προβεβλημένων ανθρώπων!
Ο εκκλησιασμός και η αργία της Κυριακής τηρούνταν απαρεγκλίτως. Το μαγείρεμα και οι άλλες οικιακές φροντίδες τελείωναν το Σάββατο για όλους, αφεντικά και υπηρετικό προσωπικό. Τετάρτες και Παρασκευές ήταν ημέρες νηστείας. Συχνά έκαναν λειτουργίες και ολονυχτίες και στα σαλόνια τους φιλοξενούνταν όχι μόνο επώνυμοι αλλά και απλοί ταπεινοί αδελφοί, σεβαστοί γέροντες και γερόντισσες που την εποχή εκείνη ήταν  φοιτήτριες αλλά και επιστήμονες. Εκδήλωναν την αγάπη τους και με γεύματα προς οικογένειες πολυτέκνων. Πλούσια τράπεζα παρέθεταν μετά τις λειτουργίες και τις ολονυκτίες όπου όλοι οι παριστάμενοι, χωρίς κοινωνικές διακρίσεις, μπορούσαν να παρακαθίσουν. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι συχνά οι παρακαθήμενοι εύρισκαν στην πετσέτα διπλωμένο  φάκελο με σημαντικό ποσό, που αποτελούσε σημαντική βοήθεια για τις καθημερινές ανάγκες τους. Λέγεται δε, ότι κάθε πρωί σε ειδικό συρτάρι του μαγειρείου έβαζαν οι οικοδεσπότες αρκετά χρήματα, ώστε η υπεύθυνη υπηρεσία να δίνει σε όποιον ερχόταν και ζητούσε ελεημοσύνη. Αν το βράδυ έμεναν στο συρτάρι χρήματα, οι οικοδεσπότες μάλωναν την υπεύθυνη ώστε να μην τσιγκουνεύεται και να δίνει περισσότερα όταν ζητούσαν!
Τέτοια ήταν η στάση τους απέναντι στους έχοντες ανάγκη!
Μετά  από το δείπνο, η αρχόντισσα Κατίγκω, κατέβαινε στην κουζίνα και καλούσε όλες τις κοπέλες στο εκκλησάκι της βίλλας για να προσευχηθούν.  Εκεί, όλες μαζί σαν μια οικογένεια προσεύχονταν και έκαναν το απόδειπνο, παρακλήσεις και κανόνες.
Η ζωή όμως, δυστυχώς, δεν είναι διαρκώς ρόδινη. Η ασθένεια του συζύγου της Κατίγκως, του Πανάγου Διαμ. Πατέρα ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία. Ένας σπάνιος και δύσκολος καρκίνος, τεράστια δοκιμασία, που δεν άφηνε πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Η οικογένεια κατέφυγε στους καλύτερους γιατρούς αλλά συγχρόνως στράφηκε με περισσότερο ζήλο και πίστη προς τον Κύριο.
Τότε, η μικρή κόρη της οικογένειας, η Ειρήνη ζήτησε θερμά από το Θεό να πάρει την ασθένεια του πατέρα της για να συνέλθει εκείνος, που ήταν ο στυλοβάτης της οικογένειας. Άδηλες οι βουλές του Κυρίου! H μικρή κόρη προσβλήθηκε από την ίδια ασθένεια του πατέρα της, ο οποίος συνήλθε και έζησε για πολλά χρόνια ακόμη. Οι γιατροί δεν μπορούσαν να εξηγήσουν αυτό το φαινόμενο. Η αρρώστια αυτή δεν ήταν κολλητική. Πώς πέρασε από τον πατέρα στην κόρη;
Την περίοδο των ασθενειών αυτών η βίλλα του Ψυχικού μετατράπηκε σε μοναστήρι σχεδόν. Οι καλύτεροι πνευματικοί της εποχής, ιερείς, ιεροκήρυκες, πνευματικοί άνθρωποι, προβεβλημένοι αλλά και ταπεινοί, συγκεντρωνόταν προς στήριξη και πνευματική ανάταση της οικογένειας.

Η μικρή Ειρήνη, με καρτερία υπέμεινε τις πολλές ταλαιπωρίες που συνόδευαν το πλήθος των ιατρικών θεραπειών στις καλύτερες κλινικές της Ευρώπης.  Η ασθένεια όμως νίκησε το σώμα της. Λίγο καιρό πριν την κατάληξή της είχε δεχθεί την μοναχική κουρά και ως μοναχή πλέον, με την ονομασία Ειρήνη Μυρτιδιώτισσα, αναχώρησε στους ουρανούς για να αναπαυθεί στις αγκάλες του Κυρίου της, το 1960 σε ηλικία 21 ετών.
Όσο η Ειρήνη ήταν άρρωστη, η οικογένεια είχε κάνει μαζί με την ίδια ένα τάμα. Να χτίσουν ένα Μοναστήρι. Με τον θάνατο της Ειρήνης, φαίνεται ότι έφθασε η ώρα αυτή. Πού θα το έφτιαχναν όμως; Τους απασχολούσε το ζήτημα αυτό, και σκέπτονταν διάφορες τοποθεσίες, ώσπου ο Γέροντας Ιερώνυμος της Αιγίνης, τον οποίον συχνά επισκέπτονταν, τους συμβούλεψε, ίσως, το αυτονόητο. «…καλόν πράγμα σας εφώτισεν ο Θεός…. έχει ο τόπος σας Μοναστήρι; Όχι; Ε τότε …. στον τόπο σας, λοιπόν. Στις Οινούσσες». Έτσι και έγινε! Το 1963 μπήκε ο θεμέλιος λίθος της Μονής, σε αρχιτεκτονικά σχέδια του Αρχιτέκτονα Γ.Κούτση, εκ Ζακύνθου. Η μονή αφιερώθηκε στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, (όπως ήταν και το εκκλησάκι της βίλλας του Ψυχικού).
Εν τω μεταξύ ασθένησε εκ νέου ο Πανάγος Διαμ. Πατέρας και αισθάνθηκε ότι η ώρα της αναχώρησής του κοντά στον Κύριο δεν ήταν μακριά. Εκάρη Μοναχός με το όνομα Ξενοφών. Έζησε ακόμη τρία σχεδόν χρόνια, ως Μοναχός Ξενοφών και  άφησε την τελευταία του πνοή τελικά το  Δεκέμβριο του 1966. Πριν το τέλος του,  επισκέφθηκαν με την Κατίγκω τον Γέροντα Ιερώνυμο της Αιγίνης για να πάρουν την ευχή του. Εκείνος όρισε να γίνει και εκείνη μοναχή και πριν τις 40 ημέρες της χηρείας της να «βγάλει τα ρούχα της χηρείας και να ενδυθεί τα ρούχα της Μοναχής». Της είπε ακόμα ότι «θα περάσεις πολλές θλίψεις αλλά ό,τι θέλει ο Θεός».
Στις 20 Οκτωβρίου του 1967 η Κατίγκω ενεδύθη το μοναχικό ράσο, με το όνομα Μαρία Μυρτιδιώτισσα, Μοναχή Προσκυνήτρια και συγχρόνως ανέλαβε την ηγουμενία της Ιεράς Μονής στις Οινούσσες.
Μετά την κοίμηση του πατέρα Ξενοφώντα, ακολούθησε εντελώς ξαφνικά ο θάνατος της μεγάλης κόρης της Καλλιόπης σε ηλικία 47 ετών και αργότερα του τρίτου παιδιού της Κατίγκως, του Διαμαντή, στην ίδια πάλι ηλικία των 47 ετών.
«Τις έγνω νουν Κυρίου;». «Καλή αντάμωση στους ουρανούς». Με αυτά τα λόγια η Μητέρα κατευόδωνε τα παιδιά της. Πόσο τραγική μοίρα να θάψει η μάνα τα παιδιά της και να μείνει τελευταία από την οικογένειά της! Τι σφυροκόπημα των πειρασμών! Κι όμως: «Δόξα τω Θεώ» ήταν η απάντηση στο άγγελμα των θανάτων των παιδιών της και ακόμα «Ο Θεός ούτε λαθεύει, ούτε αδικεί».
Χαρακτηριστικό της ακλόνητης πίστης της Κατίγκως είναι το παρακάτω περιστατικό: Κάποτε σε μια δίκη ο συνήγορός της για να δημιουργήσει τις κατάλληλες εντυπώσεις στο δικαστήριο για την πελάτισσά του είπε απευθυνόμενος στους δικαστάς: «Η γυναίκα αυτή κε Πρόεδρε είχε την ατυχία να χάσει την κόρη της σε νεαρή ηλικία…». Στο σημείο αυτό η Κατίγκω αγνοώντας τους κανόνες του δικαστηρίου σηκώθηκε και απάντησε στον συνήγορό της; «Όχι κε δικηγόρε. Δεν είχα καμιά ατυχία. Ό,τι δίνει ή επιτρέπει ο Θεός δεν είναι ατυχία αλλά δώρο δικό Του». Τόσο ακλόνητη πίστη είχε, και πάνω σε αυτό το θέμα καμιά υποχώρηση δεν δεχόταν.

Η Ιερά Μονή από ψηλά

«Πώς αντέξατε τόσο μεγάλο πόνο, τις απώλειες, του συζύγου σας και των τριών τέκνων σας;» την ρώτησε κάποιος από την Ομηρική Ακαδημία Λουξεμβούργου, για να απαντήσει η ίδια : «Ο Θεός δεν είναι άδικος και ξέρει τι κάνει. Άσε τα παιδάκια μου κοντά στο Θεό. Είναι καλύτερα από ότι θα ήταν αν τα είχα εγώ. Εγώ τα μάλωνα κι  όλας!»
Στη διάρκεια της Ηγουμενίας της υπήρξε δίκαιη, ευσεβής, άφοβη, αυστηρή, φιλεύσπλαχνη, στοργική, αρχοντική, ελεήμων, απολύτως δοσμένη στην Μοναχική της αποστολή. Με ένα γλυκό χαμόγελο στην μορφή της, έκφραση της Θείας χάριτος αλλά και της ανθρώπινης καλοσύνης της και με αστείρευτη αγάπη στην καρδιά της, αγαπούσε τον Χριστό και γι’αυτό όλον τον κόσμο. Έκανε πλήθος δωρεές σε νοσοκομεία ή άλλα ιδρύματα, τηρούσε το τυπικό, και ήταν η Μητέρα της αδελφότητας της Μονής, στην οποίαν είχαν προσχωρήσει και πολλές κοπέλες από το προσωπικό της βίλλας.
Όλα τα μέλη την οικογένειά της τα μετέφερε και τα ενταφίασε σε ειδικό χώρο στην Μονή, όπως τους είχε υποδείξει ο γέροντας Ιερώνυμος. Η Ειρήνη Μυρτιδιώτισσα μοναχή, μεταφέρθηκε στην Μονή μετά την εκταφή της από την Αττική γη. Με έκπληξη είδαν κατά την εκταφή, ότι το σκήνωμα της κοπέλας ήταν σχεδόν ακέραιο και ευωδίαζε. Μόνο στο πρόσωπο είχε λίγο αλλοιωθεί. Σήμερα αναπαύεται στον ειδικό χώρο της Μονής σε ειδική γυάλινη λάρνακα. Εκεί αναπαύονται ο Μοναχός Ξενοφών, (κατά κόσμον Πανάγος Πατέρας), τα δυο άλλα παιδιά της Μαρίας Μυρτιδιώτισσας, οι γονείς της και η ίδια, από την 9η Ιουνίου του 2005, οπότε και ανεχώρησε με τρόπο ήρεμο και μετά από σύντομη ασθένεια, στην αγαπημένη της Ουράνια Πολιτεία.
Σήμερα η Μοναχή Μαρία Μυρτιδιώτισσα, (κατά κόσμον Κατίγκω Λαιμού- Πατέρα) αναπαύεται στον ειδικό χώρο της Μονής της, κοντά στην κόρη της Ειρήνη, της οποίας στο σκήνωμα φυλάσσεται σχεδόν αναλλοίωτο, σε λάρνακα με γυάλινο σκέπασμα, κοντά στον Σύζυγό της Μοναχό Ξενοφώντα, (κατά κόσμον Πανάγο Διαμ. Πατέρα), κοντά τα άλλα δυο παιδιά της, Καλλιόπη και Διαμαντή και τους γονείς της.
Με λίγα λόγια θα αναφερθούμε στο Μοναστήρι, το οποίον εγκαινιάσθηκε το 1965. Όπως είπαμε στη αρχή του άρθρου, το μοναστήρι είναι χτισμένο πάνω από τον  προσήνεμο και πανέμορφο όρμο Τσελεπί. Σύμφωνα με το κεφάλαιο 20, (στίχος 15) των Πράξεων των Αποστόλων, και κατά την ερμηνεία του Φώτη Κόντογλου, στον όρμο αυτόν κατέφυγε μάλλον ο Απόστολος Παύλος εξ αιτίας θαλασσοταραχής, πριν αναχωρήσει για τη Σάμο. Η αγιογράφηση του Ναού έγινε από τον Κ.Γεωργακόπουλο, σε σχέδια του Φ. Κόντογλου, που υπήρξε φίλος της οικογένειας.
Σήμερα, στο όμορφο αυτό πνευματικό καταφύγιο, μόλις τρία χιλιόμετρα από το λιμάνι των Οινουσσών και πολύ κοντά στο νησί της Χίου, ζουν και συνεχίζουν το έργο της Μητέρας πολλές μοναχές, υπό την τωρινή Ηγουμένη τους, και αποτελεί ευλογία για τον ταξιδιώτη να το επισκεφθεί και να το προσκυνήσει.


 

Βιβλιογραφία

Η Μητέρα Μαρία Μυρτιδιώτισσα Μοναχή Προσκυνήτρια, έκδοση της Ιεράς Μονής Οινουσσών, Χίος 2008._https://www.pigizois.gr/afieromata/maria_mirtidiotisa/mirtidiotisa.htmhttps://choratouaxoritou.gr/?p=55648_Εργασία μαθητών του 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΧΙΟΥ στο μάθημα της Τοπικής Ιστορίας για το Σχολικό Έτος 2015-2016_Προφορική επικοινωνία με τις μοναχές της Μονής

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αντι να προσφερετε στην κοινωνια , στην Ελλαδα μας με την δουλεια σας , με την ζωη σας στον κοσμο , πατε και γινεστε παπαδες , καλογεροι , καλογριες και δεν ξερω εγω τι αλλο. Κριμα και για 'σας και για την Ελλαδα.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Πλακα μας κανεις ;;

Ανώνυμος είπε...

Οχι. Τι προσφερει ενας μοναχος , μια μοναχη στην κοινωνια μπορειτε να μου εξηγησετε; Αχρηστα κορμια κατα την αποψη μου.

Αθ. Δημητριαδης είπε...

Βρε φιλαράκο πώς και μπήκες στην ιστοσελίδα του Τρελογιάννη;

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Κοίταξε εάν είσαι ορθόδοξος πολύ λυπούμαστε που αγνοείς την πεμπτουσία των πνευμόνων της πίστης μας ,εάν δεν είσαι ορθόδοξος σε «καταλαβαίνουμε» ,εάν είσαι ορθόδοξος φρόντισε να μάθεις ,ερεύνησε ,γιατί στην τελική εκτίθεσαι με τα ερωτήματα και μόνο που διατυπώνεις..…

Ανώνυμος είπε...

Έτσι μιλάει όποιος δεν έχει σεβασμό και φόβο Θεού. Κρίμα.

Ανώνυμος είπε...

Μου την προτειναν κατι φιλοι Χριστιανοι της εκκλησιας.

Ανώνυμος είπε...

Στην εκκλησια δεν παω. Παρακολουθω ομως καποιους παπαδες στο facebook εδω και καιρο που"πουλανε" αμπελοφιλοσοφιες σε καθημερινη βαση! Πληρης απογοητευση. Θα μπορουσαν να κανουν κατι πιο χρησιμο για την κοινωνια.

Ανώνυμος είπε...

"Άχρηστα κορμιά " !!! Χα ! Χά !

Εκφράσου παιδί μου , ελεύθερα !!!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

καλο ειναι καλε μας φιλε,να παιρνει ο ανθρωπος απ'ολα.Ακομα καλυτερο,ειναι να προσπαθησει να σωσει την ψυχη του!Νομιζω δεν σε πιεσε κανεις να μπεις σε καποιο ιστοτοπο,εδω πανε στο Αγ.Ορος ,ετσι για να δουν τελος παντων τι γινεται εκει,πως ζουν οι μοναχοι κ αν ρωτησεις τους αμφιταλλαντευομενους ''γιατι πηγες,αφου δεν πιστευεις'' ,σου λενε ''Να πηγα απλως περιηγητης'' και μετα την εμπειρια,παιρνουν κατι,κατι αισθανονται κ μερικοι ξαναπηγαν και κοινωνησαν εκει αφου εξομολογηθηκαν .Αλλοι,πηγαν εκει ετσι για να δουν και θελησαν νυχτα να πανε σε αλλη μονη ,ετσι για την εμπειρια.Πηραν λοιπον εναν φακο,προμηθειες και ανηφορησαν μονοι για να πανε σε αλλη μονη,χωρις να φοβουνται.Οταν γυρισαν ,ειπαν την εμπειρια τους ,πως περπατωντας μεσα στη νυχτα,τους εβγαιναν ασκητες περναγαν απο μπροστα τους και εξαφανιζονταν ,μεχρι που εφτασαν στην μονη την αλλα.Καποιοι αλλοι ειδαν αορατους ασκητες,τι εμπειρια και αυτη!
Ο καθενας οποιο δρομο επιθυμει ας παρει.Ο Θεος μας εχει κανει ελευθερους,γιαυτο λοιπον μην προβληματιζεσαι....καποια στιγμη ισως και εσυ βρεις τον δρομο και πιστευω πως θα τον βρεις,εδω τον βρηκαν καποιοι που ουτε το περημενε κανεις και απο αγριοι ,πηραν τον δρομο να γινουν αγιοι.
Ενταξυ δεν σε παραξηγουμε,να μπαινεις και να βλεπεις.
Αν πας ,λεμε στο αγιον Ορος,μη και δεν εξομολογηθεις!
Μην πεις '' ηρθα περιηγητης''...
''Ηρθες στο Αγ.Ορος κ δεν εξομολογηθηκες?δεν γινεται!''....
Αδελφικους χαιρετισμους!

Ανώνυμος είπε...

Επίσης εγώ θά συμπλήρωνα και κάποιοι ιστολόγοι " άχρηστα κορμιά " είναι ! Νά ! Εδώ ο τρελλογιάννης ένα καί μισό " άχρηστο κορμί " είναι !

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Ακου

Μόρφου Νεόφυτο
Λεμεσού Αθανάσιο
Σάββα Αγιορείτη
ή
π. Κων. Στρατηγουλο
στο floga.gr(αν διαθέτεις
γερά νεύρα)

π ρ ο σ ε κ τ ι κ ά

κι αν εξακολουθείς
να έχεις αυτή την άποψη,
με γειά σου και χαρά σου.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ είπε...

ΕΓΩ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΚΡΙΜΑ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΣΕΒΕΣΕ ΤΟΥΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥΣ ΣΤΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΟΓΕΝΗ ΤΟΥ ΚΥΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ!

Άκων είπε...

Το να θεωρείς τους παπάδες άχρηστους, θα
μπορούσα να το καταλάβω.

Το οτι θεωρείς χρήσιμο

το να
προσφέρει κάποιος στη
μεγέθυνση της οικονομικής
φούσκας

παράγοντας, διακινώντας
και διαφημίζοντας πράγματα περιττά
που
στραγγίζουν την ζωή των
ανθρώπων

μεριμνώντας

τυρβάζοντας

και
σ κ ο ρ π ί ζ ο ν τ α ς το νού
τους

κι όταν γεράσουν πιά

καταλήγοντας με άνοια
(περιστοιχισμένοι από
πλήρη παράνοια),

με τους συγγενείς να
περιμένουν πότε
επιτέλους θα

ε ξ ε υ ρ ω π α ι σ τ ο υ μ ε,

για να ξεμπερδεύουμε
μαζί τους μια ώρα αρχίτερα

με "ευθανασία"
κι αποτέφρωση

-τάκα τάκα,
ένα κι ένα κάνουν δύο-

έ, σ'αυτό δε θα μπορέσω να συμφωνήσω ποτέ!




The Cave Dweller είπε...

Προς "Ανώνυμο" που θεωρεί τους Ιερείς και τους Μοναχούς άχρηστα κορμιά :

Θα σου γράψω λίγα πράγματα ευθέως και σταράτα :

1) Όταν ήμουν άθεος έλεγα κι εγώ τέτοιες βλακείες.

2) Ο άθεος ή άπιστος θεωρεί χρήσιμο μόνο ότι παράγει κάτι στον υλικό κόσμο, αγνοώντας φυσικά ότι υπάρχει και πνευματικός κόσμος στον οποίο δεν περνάνε τα "καουμποϊλίκια" που γράφεις.

3) Από τη στιγμή που θεωρείς χρήσιμο ότι είναι "χρήσιμο" και "παραγωγικό" σε αυτόν τον κόσμο, τότε θεωρείς τον εαυτό σου μόνο απλή σάρκα χωρίς πνευματική υπόσταση. Με λίγα λόγια θεωρείς τον εαυτό σου άψυχο αντικείμενο. Έτοιμο προς παραγωγική χρήση από οποιοδήποτε πληρώνει αρκετά.... και αυτομάτως γίνεσαι γραναζάκι στην μηχανή του....

4) Εύχομαι ο Κύριος Ιησούς Χριστός να αξιώσει να βιώσεις ότι έχεις κι εσύ πνευματική υπόσταση. Και όταν βιώσεις (δεν μιλάμε θεωρητικά) σε ποια κατάσταση έχει περιέλθει η ψυχή σου τότε ο Ιερέας θα σου φανεί πιο απαραίτητος από τον γιατρό και η Θεία Λειτουργία πιο απαραίτητη και από το οξυγόνο.

5) Εύχομαι επίσης ο Κύριος Ιησούς Χριστός να σε γλυκάνει με την νοερά προσευχή, και όταν βιώσεις αυτή την γλύκα της ψυχής θα καταλάβεις ότι ο μοναχισμός είναι φυσική εξέλιξη του ανθρώπου καθώς αναγνωρίζει στην ψυχή του την απόλυτη ανάγκη να τραφεί από τους καρπούς του δέντρου της νοεράς προσευχής.