Μια παλαιότερη ανάρτηση για τα ασχετολογία και την εμπάθεια του "πατρός" θυμηθήκαμε τούτες τις πονηρές μέρες που ξεσάλωσε ο ταλαίπωρος πάλι, γινόμενος αγιομάχος .
Με την ευκαιρία θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι η αλήθειες για την ζωή και το έργο του Αγίου Γέροντα Σωφρόνιου δεν αμνηστεύουν τις παλινωδίες και τις απαράδεκτες θεολογικές καλύψεις στις πατριαρχικές πρακτικές (βλέπε Ουκρανικό) του εν λόγο Επισκόπου ,άλλο το ένα άλλο το άλλο.
............
Τρομακτικό ἐρώτημα γιά Κληρικό, θεολόγο, ἐκδότη τῆς Πατρολογίας: «Διά ποῖον λόγον ὁ Θεός ἔκαμε πάλιν τήν αὐτήν ἀποκάλυψιν»;!!!
Μᾶλλον ρωτᾶ σάν δημοσιογράφος, ὁ ὁποῖος ὅμως δέν μπορεῖ νά πάει στήν πηγή τῆς πληροφόρησης, δηλαδή, τόν Χριστό, ἀφοῦ Αὐτός (κατά τήν διώτιον γνώμη) ὅ,τι ἦταν νά πεῖ τό εἶπε, τό κατέγραψαν οἱ Προφῆτες καί οἱ Ἀπόστολοι, καί δέν ὑπάρχει λόγος νά δώσει πρόσθετες ἐξηγήσεις σέ κανέναν. Αὐτά πού γράφουν οἱ θεόπτες Πατέρες εἶναι ψευδοαποκαλύψεις. Μέ βάση αὐτά πού λέει ὁ παπα-Διώτης δέν μπορεῖ ἀλλιῶς νά χαρακτηριστοῦν.
............
Ἀλλά, παρά ταῦτα, σάν
ἄνθρωπος ἀναρωτιέμαι, δέν θυμᾶται ὁ π. Ἰ. Διώτης τί ἔχει γράψει στά βιβλία του
καί θεωρεῖ ὅτι τόν ἀδικῶ; Αὐτός δέν γράφει στό βιβλίο του «Ἡ θεολογική τραγωδία
τοῦ Ναυπάκτου Ἱεροθέου», ὅτι «ἡ θεολογία δέν εἶναι ἀποκάλυψη», χαρακτηρίζοντας
μάλιστα περιγραφές τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας ἀπό μεγάλους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας
ὡς κυκεώνα, τελεία σύγχυση καί συσκοτισμό;
Τοῦ θυμίζω, λοιπόν, τί
γράφει στό παραπάνω βιβλίο του, σελ.20:
«Ὁ θεολόγος
ποιμενάρχης τῆς Ναυπάκτου γράφει περί Θεολογίας: “Ἡ θεολογία εἶναι ἀποκάλυψη
τοῦ Θεοῦ στόν ἄνθρωπο” (σελ.31). “Ἡ θεολογία εἶναι γέννημα τῆς Χάριτος τοῦ
Θεοῦ” (σελ. 31). “Ἡ ὀρθοδοξη θεολογία εἶναι καρπός μιᾶς θεραπείας” (σελ. 28).
“Ἡ θεολογία εἶναι γνῶσις περί τοῦ Θεοῦ” (σελ. 30). “Ἡ Θεολογία πού δέν εἶναι
ἀποτέλεσμα τῆς καθάρσεως, δηλαδή τῆς πράξεως, εἶναι δαιμονική” (σελ. 31). “Τό
χάρισμα τῆς θεολογίας εἶναι ἐνέργεια τοῦ Παρακλήτου, ἀλλά καί συνέργεια τοῦ
ἀνθρώπου” (σελ. 32). “Ἡ θεολογία εἶναι ἡ θεωρία” (σελ. 32).
Κυκεών, τελεία σύγχυσις, συσκοτισμός. Ἡ
Θεολογία δέν εἶναι ἀποκάλυψις. Ἡ θεολογία εἶναι προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου νά
ἐρμηνεύσῃ τήν ὑφισταμένην θείαν ἀποκάλυψιν».
Οἱ ἐντός παρενθέσεως
σελίδες παραπέμπουν στό βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ἱεροθέου «Ὀρθόδοξη
ψυχοθεραπεία». Οἱ προτάσεις πού καταγράφει ὁ π.Ἰ. Διώτης ὡς ὁρισμούς τῆς
ὀρθόδοξης θεολογίας τίς ἔχει ἀποκόψη (καί κάποιες λίγο τροποποιήσει) ἀπό τίς
σελίδες 28 ἕως 32 τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, στό ὁποῖο ὅταν ἀνατρέχει κανείς βλέπει ὅτι
αὐτές οἱ περιγραφές δέν εἶναι τοῦ Μητροπολίτη Ἱεροθέου, ἀλλά τοῦ ἁγίου
Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, τοῦ ὁσίου Νείλου, τοῦ
ἁγίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ.
Κατάλαβε ὁ π. Ἰ. Διώτης τί
γράφει; Κατάλαβε ὅτι ὑψώνει τό ἀνάστημά του καί μέ σκωπτικό λόγο
«κατακεραυνώνει», ὄχι τοῦ πολυαγαπητό του Μητροπολίτη Ναυπάκτου, ἀλλά τούς
ἁγίους Πατέρες, πού δέν κατάλαβαν, ὅπως αὐτός, τό τί εἶναι ἡ ὀρθόδοξη θεολογία;!!!
Δέν εἶναι μέχρι τό μεδοῦλι ἐμποτισμένος ἀπό τήν σχολαστική θεολογία τοῦ
αἱρετικοῦ Χριστιανισμοῦ, ὅταν γράφει, ὅτι «ἡ θεολογία εἶναι προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου
νά ἐρμηνεύσῃ τήν ὑφισταμένην θείαν ἀποκάλυψιν»;
Κι’ αὐτή ἡ «ὑφισταμένη θεία ἀποκάλυψι», μιά φορά δόθηκε, σύμφωνα μέ τήν
ἀντιευαγγελική γνώμη του, καί δέν ὑπάρχει λόγος νά ξαναδοθεῖ. Καταγράφηκε ἀπ’
τούς ἀποστόλους. Αὐτό μᾶς φτάνει. Ποιός ὁ λόγος νά μιλήσει καί πάλι ὁ Χριστός,
ὡς ἐνώπιος ἐνωπίῳ μέ τούς ἐκλεκτούς του, πού ἀτύχησαν καί δέν γεννήθηκαν ὅταν
ἦταν Ἐκεῖνος στόν κόσμο;
Τοῦ θυμίζω ἐπίσης τί σχετικό γράφει γιά τήν
ἐμπειρία τοῦ Γέροντος Σωφρονίου, ὅταν στήν φάση διαφόρων ἐξωχριστιανικῶν
ἀναζητήσεών του, τοῦ ἔθεσε ἐνώπιόν του ὁ Θεός τό
βιβλικό κείμενο τῆς Σιναϊτικῆς Ἀποκαλύψεως: «Ἐγώ εἰμί ὁ Ὤν» (Ἔξοδ. γ΄, 14). Τό
Εἶναι εἶμαι Ἐγώ», καί ἔζησε μέ ὅλη του τήν ὕπαρξη, διαβάζοντας τό βιβλικό
κείμενο, ὅτι «ὁ Θεός, ὁ ἀπόλυτος Δεσπότης ὅλων τῶν ἀστρικῶν κόσμων, εἶναι
προσωπικός».
Γράφει ὁ π. Διώτης στό
ἴδιο βιβλίο του γιά τον Ναυπάκτου, σ.64: «Ἀδελφοί ἀναγνῶσται... Τό “Ἐγώ εἰμί ὁ Ὤν” ἔχει
ἀποκαλυφθῆ εἰς τόν Μωυσῆν, ὡς γνωστόν. Ἰδού: “Καί εἶπεν ὁ Θεός πρός Μωυσῆν
λέγων ἐγώ εἰμί ὁ ὤν” (Ἔξ. γ΄14).
Αὐτή ἡ ἀποκάλυψις εἶναι καταγεγραμμένη εἰς
τήν Παλαιάν Διαθήκην. Ἀγνοεῖ αὐτό ὁ Δεσπότης τῆς Ναυπάκτου καί θαυμάζει τόσον
πολύ τήν ψευδοαποκάλυψιν αὐτήν τοῦ Σωφρονίου; Διά ποῖον λόγον ὁ Θεός ἔκαμε
πάλιν τήν αὐτήν ἀποκάλυψιν εἰς τόν ἱερομόναχον Σωφρόνιον Σαχάρωφ;».
Τρομακτικό ἐρώτημα γιά Κληρικό, θεολόγο, ἐκδότη τῆς Πατρολογίας: «Διά ποῖον λόγον ὁ Θεός ἔκαμε πάλιν τήν αὐτήν ἀποκάλυψιν»;!!!
Μᾶλλον ρωτᾶ σάν δημοσιογράφος, ὁ ὁποῖος ὅμως δέν μπορεῖ νά πάει στήν πηγή τῆς πληροφόρησης, δηλαδή, τόν Χριστό, ἀφοῦ Αὐτός (κατά τήν διώτιον γνώμη) ὅ,τι ἦταν νά πεῖ τό εἶπε, τό κατέγραψαν οἱ Προφῆτες καί οἱ Ἀπόστολοι, καί δέν ὑπάρχει λόγος νά δώσει πρόσθετες ἐξηγήσεις σέ κανέναν. Αὐτά πού γράφουν οἱ θεόπτες Πατέρες εἶναι ψευδοαποκαλύψεις. Μέ βάση αὐτά πού λέει ὁ παπα-Διώτης δέν μπορεῖ ἀλλιῶς νά χαρακτηριστοῦν.
Ἔχοντας τέτοιες ἀπόψεις,
δέν μπορῶ νά φανταστῶ πῶς φαντάζεται ὁ π.Ἰ.Διώτης τό νόημα καί τό σκοπό τῆς ἐκκλησιαστικῆς
ζωῆς.
Προσυπογράφω τόν σχολιασμό πού τοῦ κάνει ὁ π.Θωμᾶς Βαμβίνης στό βιβλίο του «Σχόλια σέ μιά θεολογική τραγωδία», σελ. 121:
Προσυπογράφω τόν σχολιασμό πού τοῦ κάνει ὁ π.Θωμᾶς Βαμβίνης στό βιβλίο του «Σχόλια σέ μιά θεολογική τραγωδία», σελ. 121:
«Δηλαδή, κατά
τόν π.Ἰ.Δ., ὅ,τι εἶναι καταγεγραμμένο στήν Ἁγία Γραφή δέν χρειάζεται νά
γίνη προσωπικό μας βίωμα, προσωπική μας ἐμπειρία. Ἀρκεῖ νά τό ξέρουμε ὅτι εἶναι
καταγεγραμμένο καί σωθήκαμε... Συνεπῶς, κατά τόν π.Ἰ.Δ., δέν χρειάζεται νά
καταγράφονται καί νά διαβάζονται οἱ ἐμπειρίες καί οἱ βίοι τῶν Ἁγίων, πού ἀποτελοῦν
τήν ἐπαλήθευση τοῦ Εὐαγγελίου, ὁπότε, ὡς περιττά θά πρέπη νά ἐξαφανίσουμε τά
Συναξάρια τῆς Ἐκκλησίας».
Καί, φυσικά, πρέπει
«νά ἐξαφανίσουμε τά Συναξάρια τῆς Ἐκκλησίας»,
ἀφοῦ βρίθουν ἀπό τίς κατά παπα-Γιάννη Διώτη ψευδοαποκαλύψεις.
Ἐπαναλαμβάνω,
λοιπόν, τό ἐρώτημα πού ἔθεσα στήν προηγούμενη ἀνάρτησή μου: Πῶς, μέ τέτοιες
προϋποθέσεις, ὁ π. Διώτης, νά καταλάβει τόν θεόπτη ὀρθόδοξο ἡσυχαστή πατέρα
Σωφρόνιο;
Πῶς νά χωρέσει στήν στενή ἀντίληψή του, στήν περιορισμένη βιολογική ἐνέργεια τοῦ ἐγκεφάλου του, τό εὖρος τῆς ἐμπειρικῆς θεολογίας ἑνός θεουμένου;
Πῶς νά χωρέσει στήν στενή ἀντίληψή του, στήν περιορισμένη βιολογική ἐνέργεια τοῦ ἐγκεφάλου του, τό εὖρος τῆς ἐμπειρικῆς θεολογίας ἑνός θεουμένου;
18 σχόλια:
Πρωτειομανής: Αγαπητέ διάβασες τα τελευταία νέα;
Ορθόδοξος: Δεν ξέρω πού αναφέρεσαι. Μπορείς να γίνεις πιο σαφής;
Πρωτειομανής: Πολύ ευχαρίστως. Λίγο πριν την αναχώρηση του από το Άγιον Όρος, ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ .κ Βαρθολομαίος ενώπιον της Σύναξης της Ιεράς κοινότητας, ανήγγειλε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα προχωρήσει στη μελέτη και πέμπτης αγιοκατάταξης, αυτής του Γέροντος Σωφρόνιου του Έσσεξ. Εσύ αμφιβάλλεις ως προς την αγιότητα του πατρός Σωφρονίου και ισχυρίζεσαι ότι ο Γέροντας Σωφρόνιος δεν έχει ορθόδοξη διδασκαλία.
Ορθόδοξος: Ακριβώς αγαπητέ μου. Ο Γέροντας Σωφρόνιος έχει πέσει σε πολλές κακοδοξίες οι οποίες δεν αντιμάχονται μόνο τους Πατέρας της Εκκλησίας αλλά και καταφέρονται κατά οικουμενικών συνόδων. Θα είναι πολύ δύσκολο για όποιον υποστηρίζει την αγιοκατάταξη του Γέροντος Σωφρονίου να αποδείξει ότι ούτος δέχεται την ορθόδοξη διδασκαλία και πιο συγκεκριμένα την τετάρτη Οικουμενική σύνοδο
Ακούμε τις ενστάσεις του Καραλη με προσοχή και προβληματιζόμαστε αν και δεν συμμεριζόμαστε απόλυτα τις επιφυλάξεις του -αναλύσεις του του στο συγκεκριμένο θεμα…όμως, εδώ ο διω{χ)της αρνείται όλη την πατερική ησυχαστική παράδοση και με αφορμή τον Γέροντα Σωφρόνιο ξερνά το δηλητήριο του ,αυτό είναι το θεμα .Και αυτό οι σημερινοί πατρονές του δείχνουν να μην το καταλαβαίνουν και αυτό είναι θλίψη...
Με τον Καραλη θα ασχοληθούμε αργότερα…
Αυτό που γράφει στο πιο πάνω σχόλιο ο φίλος amethystos,βρίσκεται στην αρχική σελίδα του ιστολογίου ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ,αριστερά στα προτεινόμενα ιστολόγια με τίτλο
Γεώργιος Καραλής
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΠΡΩΤΕΙΟΜΑΝΟΥΣ 11 “Η θεοεγκατάλειψη κατά τον Γέροντα Σωφρόνιο”.Άρχισα να το διαβάζω,αλλά κάπου με κούρασε αυτός ο διάλογος μεταξύ Πρωτειομανούς και Ορθοδόξου που δεν κατάλαβα εαν πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο ή για δυό διαφορετικά πρόσωπα.Μάλιστα η ανάρτηση έχει ημερομηνία 24/12/2019 ένα σχεδόν μήνα μετά την αγιοκατάταξη του Αγίου Σωφρονίου ενώ στο διάλογο φαίνεται σα να μην έχει γίνει ακόμα.Μάλιστα πολύ επικριτές του Αγίου Σωφρονίου αναφέρουν αυτό το διάλογο(;),όπως και ο θεολόγος Δ.Αναγνώστου σε γνωστό πλέον άρθρο του στο ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ.Συγκεκριμένα γράφει"Ἰδιαιτέρως διαφωτιστική εἶναι σχετική ἀρθρογραφία στόν "Ὀρθόδοξο Τύπο", ὑπό τόν τίτλο "Διάλογος μετά Πρωτειομανοῦς", τοῦ κ. Γεωργίου Ἰ. Καραλῆ, ὅπου σέ πολλές ἤδη συνέχειες παρουσιάζονται καί καταδεικνύονται ὡς πεπλανημένες καί προερχόμενες ἀπό τόν χῶρο τῆς φιλοσοφίας, ἀλλά καί τῆς δυτικῆς παραδόσεως, θεολογικές θέσεις τοῦ Γέροντος Σωφρονίου.".
Καλή Πρωτοχρονιά φίλε.
Αξιόλογος ο προβληματισμός του π.Ιωάννη Διώτη.
Επίσης, ερωτηματικά προκαλεί και η σπουδή του Φαναρίου, για την ανακήρυξη τόσων αγίων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Βλέπεις φίλε τρελο-γιάννη τώρα περιμένουμε νά μάς πείς σέ τί διαφέρει η άρνηση τού Διώτη από τήν αρνητικότητα τού Καραλή.Εμείς βρήκαμε τίς πηγές τού Σωφρόνιου στόν Παλαμά. Τώρα είναι η σειρά σου νά αποφασίσεις. Ο Καραλής κατά τήν γνώμη σου έχει ιδέα από τήν ησυχαστική παράδοση ή τυφλωμένος από τόν Ρωμανίδη νομίζει ότι ο Γέροντας είναι ο Τρεμπέλας; Ο λόγος σέ σένα.
Τους όντως Αγίους τους παρουσιάζει ο Θεός με τα Θεϊκα σημεία ΠΧ φως εξ ουρανού, στον τάφο τους ευωδία των Αγίων λειψάνων,( Όχι βέβαια αρωματισμός τεχνικούς) φωνή εξ ουρανού και τοιαύτα πολλά. ο θεός πρέπεινα να δείξει θεϊκά σημάδια εξ ουρανού, Άγιοκατάταξης είναι η Γεννηματά σημερινών οικουμένηστων αιρετικών, δεν είναι η παραδόσης της εκκλησίας μας, τους Αγίους τους φανερώνει ο Θεός με θεϊκά σημάδια και όχι Ο Βαρθολομαίος και κάθε άλλος Αρχιεπίσκοπος ή Πατριάρχης
Μου προξενεί κατάπληξη η μονομανία του Αμέθυστου με το μακαριστό Τρεμπέλα.
Ίσως ο τελευταίος κονιορτοποιεί τις ιδεοληψίες του...
Ο Τρεμπέλας φίλε εισάγει τό actys purus τού Ακινάτη στήν ορθοδοξία. Υπάρχει βιβλίο μέ τήν διαμάχη του μέ τόν Ρωμανίδη.
Νέα Μουδανιὰ 20 Ἀπριλίου 2017
Ἀξιότιμε Κύριε Διευθυντά.
Στὸ ὑπ’ ἀριθμ. 2156 φύλλο τῆς 10ης Μαρτίου τρέχοντος ἔτους τοῦ «Ὀρδοδόξου Τύπου» καὶ εἰδικότερα στὸ ἄρθρο τοῦ κ. Γεωργίου Καραλῆ διάβασα μὲ ἔκπληξη ὅτι: «Αὐτὰ ποὺ γράφει ὁ π. Σωφρόνιος σὲ κάποια σημεῖα δὲν εἶναι οὔτε ὀρθόδοξα, οὔτε πατερικά. Ἔρχεται σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως γιὰ παράδειγμα μὲ τὸν Γρηγόριο Παλαμᾶ καὶ τὶς πανορθόδοξες συνόδους τῆς ἐποχῆς του, γράφοντας ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι actus purus, καταλύοντας μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο τὸν διαχωρισμὸ οὐσίας καὶ ἐνεργειῶν στὸν Θεό ποὺ εἶναι μία σημαντικὴ διαφορά μας μὲ τὴν Ρωμαιοκαθολικὴ θεολογία» (σ. 5).
Δὲν εἶμαι εἰδικὸς στὴν δογματικὴ θεολογία, ὅπως φαίνεται νὰ εἶναι ὁ Διδάκτωρ τῆς Ἰατρικῆς τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Γένοβας κ. Καραλῆς. Διαβάζοντας ὅμως ὡς καλόπιστος ἀναγνώστης τὸ σχετικὸ σημεῖο, στὸ ὁποῖο ἀναφέρεται προφανῶς ὁ κ. Καραλῆς, εῖδα ὅτι ὁ π. Σωφρόνιος γράφει τὰ ἑξῆς: «Ὡς Ὂν ἐν Ἑαυτῷ καὶ Οὐσία ἐν Ἑαυτῇ, τὸ θεῖο Εἶναι ὑπερβαίνει ὁποιονδήποτε προσδιορισμὸ καὶ ἀποκλείοντας κάθε θεογονικὴ διαδικασία παρουσιάζεται στὰ κτιστὰ πνεύματα ποὺ τὸ βλέπουν ὡς Καθαρὸ Δεδομένο. Ὡς Ὂν ἀπολύτως πραγματοποιημένο, ἄρα ὡς πραγματικότητα ἀπόλυτη ἢ τέλεια ἔκφραση τῆς Οὐσίας τὸ θεῖο Εἶναι ἀποκλείει τὴν παρουσία μέσα Του δυνατοτήτων μὴ πραγματοποιημένων καί, ἑπομένως, μπορεῖ νὰ ὁρισθεῖ ὡς Καθαρὰ Ἐνέργεια» (Ἀρχιμ. Σωφρονίου, Ἄσκηση καὶ θεωρία, Ἔσσεξ Ἀγγλίας 2010, σ. 132).
Τί ἄλλο ἔπρεπε νὰ πεῖ ὁ π. Σωφρόνιος γιὰ νὰ πεισθεῖ ὁ κ. Καραλῆς ὅτι ὅτι δὲν καταλύει τὸν διαχωρισμὸ Οὐσίας καὶ Ἐνεργειῶν στὸν Θεό; Ἢ μήπως σφάλλει ὁ π. Σωφρόνιος ποὺ δὲν ἀναγνωρίζει τὴν παρουσία δυνατοτήτων μὴ πραγματοποιημένων στὸ θεῖο Εἶναι;
Παρακαλῶ γιὰ τὴν δημοσίευση τοῦ παρόντος, ὥστε νὰ γίνει γνωστὴ ἡ θέση τοῦ πατρὸς Σωφρονίου καὶ νὰ ὁδηγηθοῦν οἱ ἀναγνῶστες τῆς ἐφημερίδας σας σὲ ὀρθὰ συμπεράσματα.
Μὲ τιμὴ
Ἐμμανουὴλ Περσυνάκης
Επιτρέψτε μου να πω κι εγώ από το λίγο που πρόλαβα να διαβάσω (φυσικά θα το ολοκληρώσω), ότι ο Καραλής είναι επιεικώς όχι μόνο απαράδεκτος αλλά και περιορισμένης αντίληψης που πλησιάζει αυτήν του π. Διώτη.
Ο π.Διώτης ως γνωστόν έχει πρόβλημα στο να συλλάβει το νόημα των λέξεων και των φράσεων.
Γράφει για παράδειγμα ο Γ.Σωφρόνιος για «κάθοδο στον Άδη της μετανοίας» και «άνοδο στην Βασιλεία της αγάπης του Θεού» εννοώντας πνευματικές καταστάσεις «καρδίας συντετριμμένης και τεταπεινωμένης» και «πνευματικού πένθους» τις οποίες ακολουθεί η παρηγοριά του Αγίου Πνεύματος (μακάριοι οι πενθούντες ότι αυτοί παρακληθήσονται), και ο π. Διώτης με το περιορισμένο έως και προβληματικό μυαλό του, γράφει με ύφος «ειδήμονα» ότι «ο πλανεμένος Σωφρόνιος λέει ότι κατέβαινε στον Άδη, και ανέβαινε στον ουρανό», και ότι «αυτά είναι δαιμονικά».
Καταλαβαίνετε τώρα για τι κατάσταση μιλάμε.
Επίσης λέει στο κείμενο της ανάρτησης ότι «η αποκάλυψη του Θεού ως «Ο Ων» έγινε στον Μωυσή, γιατί λοιπόν θαυμάζει ο Ναυπάκτου τον Γ.Σωφρόνιο»;
Δεν μπορεί το περιορισμένο του μυαλό να συλλάβει ΤΙ σημαίνει ΒΙΩΜΑ.
Με συγχωρείς Τρελογιάννη, αλλά ο Καραλής ίσως είναι και χειρότερος, δηλ. πιο επικίνδυνος, γιατί μεταχειρίζεται πιο «εκλεπτυσμένο» τρόπο, και έτσι η διαστροφή που κάνει στα λόγια του Γέροντα είναι πιο δυσδιάκριτη.
Κατ΄αρχάς φτιάχνει ένα φανταστικό διάλογο «πρωτειομανούς» και «ορθόδοξου», ντύνοντας το κάθε πρόσωπο με την δική του ιδεοληψία.
Ο «πρωτειομανής» υποτίθεται ότι υποστηρίζει τον Γέροντα.
Μα είναι δυνατόν να συνδέει την υποστήριξη της έννοιας του Πρωτείου, με τον Γέροντα;;
Αυτόν που μιλούσε για την «ανάστροφη πυραμίδα» στην Ορθοδοξία;
Που έλεγε ότι η Κορυφή πρέπει να είναι κείμενη στο χώμα και να συγκρατεί όλο το Σώμα επάνω της όπως έκανε ο Χριστός και όχι να το εξουσιάζει;!
Ο δε «ορθόδοξος» είναι «ο σωστός» σύμφωνα με τον Καραλή, ο οποίος όμως (είναι απίστευτο πραγματικά αυτό που θα πω) ταυτίζεται ΑΠΟΛΥΤΑ, με ένα άτομο τύπου Διώτη!
Όσα διαβάζει τα εκλαμβάνει με το «γράμμα» τους και τα διαστρεβλώνει.
Αυτά κάνει αγαπητοί φίλοι ο ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ.
Έχουμε πει άπειρες φορές για το φρικτό παραμορφωτικό «γράμμα» του προτεσταντικού πνεύματος, το οποίο όπως βλέπουμε, κατακλύζει τον Καραλή και τον π. Διώτη (σε συνδυασμό με την περιορισμένη του αντίληψη).
Αυτό δείχνει εκτός των άλλων ότι δεν έχουν Φώτιση Θεού, αλλά ούτε κοινή λογική να καταλάβουν και τα πιο απλά.
Όταν ο Γέροντας μιλάει για «θεοεγκατάλειψη» αναφέρεται στην «ΑΙΣΘΗΣΗ της εγκατάλειψης» και όχι στον «ΧΩΡΙΣΜΟ από τον Θεό».
Αν είναι δυνατόν να χωριστούμε ποτέ από τον Θεό οι πιστοί.
Αν είναι δυνατόν να χωριστεί η Αγία Τριάδα!
Πως τολμάει να λέει τέτοια πράγματα ο Καραλής, απορώ πραγματικά.
Και μάλιστα να φτάνει στο βλάσφημο συμπέρασμα ότι ο Γέροντας δεν αποδέχεται την 4η Οικουμενική Σύνοδο! Είναι πραγματικά απίστευτο. Είναι το λιγότερο που έχω να πω.
Έχουμε να κάνουμε τελικά με απίθανες περιπτώσεις ανθρώπων.
Τα ίδια με τον Γέροντα λένε όλοι οι Πατέρες. Θα βρω τα αποσπάσματα και θα τα γράψω.
Θα διαβάσουμε λεπτομερώς τα κείμενα του Καραλή, και θα γράψουμε σχετικά και στις ΑΚΤΙΝΕΣ προς ενημέρωση του κόσμου, γιατί οι δαίμονες όντως ενοχλούνται από τον Γέροντα, όπως έγραψες Τρελογιάννη.
Είναι χρέος μας να διαλύσουμε τα βρωμερά έργα τους.
Καλή Πρωτοχρονιά
Ο π.Ιω.Ρωμανίδης τυφλώνει
...
Θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε να αναγράφεται
στα εξώφυλλα των βιβλιων
του σε κόκκινη ταινία ώς
εξής: ΠΡΟΣΟΧΗ κ.τ.λ...
Επίσης στις τόσες εκπομπές που αναφέρονται
στην συμβολή του για να
ανασυρθεί από την λήθη η
Φιλοκαλική Αναγέννηση
-με πρωταγωνιστή τον
κεκοιμηθέντα παπαΓιώργη-
να τιθεται στο ξεκίνημα:
Προσοχή περιέχει τοποθετηση Ρωμανίδη...
...πόσο τα μπλέξαμε Θεέ
μου όλα...
...σπεύσων απολλύμεθα
υπό πλήθους πταισμάτων...
...μή αποστρέψεις
...μη αποστρέψεις
...μη αποστρέψεις
...
O Ρωμανίδης τυλίχθηκε μέ Μεσσιανικό μανδύα στήν Ελλάδα. Εσύ ωφελήθηκες;
Και ο Άτλαντας του αντι-Οικουμενιστικού αγώνα,π.Τρικαμηνάς,λέει ότι ο π.Σωφρόνιος τα κάνει θάλασσα στα θέματα της πίστεως.Θα γράψει και βιβλίο εναντίον του,όπως έκανε με τον Οικουμενιστή Χρυσόστομο Σμύρνης.Ξύπνα φίλος!
Μαζεύονται τά κοράκια όπου αισθάνονται τήν δράση τών δαιμονικών δυνάμεων. Διανοητικά είναι καθυστερημένος. Είναι καθηρημένος καί έχει επινοήσει τήν πιό μεταφυσική, μαγική άποψη τού κληρικαλισμού γιά νά συνεχίσει νά λειτουργεί. Ο πρώτος ουκρανός Επιφάνιος τής Ελλάδος.
Φίλε τρελο-γιάννη καλή χρονιά. Τό μελετάς τό θέμα τού Καραλή τού φίλου σου ή συνεχίζει νά σέ προβληματίζει; Δές κελεπούρια: Αν η μοναδική θεολογική ατοπία του Σωφρονίου ήταν αυτή (η απόλυτη ταύτιση δηλαδή ουσίας και ενέργειας του Θεού υπό την σχολαστική διατύπωση "actus purus"(= καθαρά ενέργεια) ίσως να άξιζε τον κοπο πειστούμε για την ορθή διατύπωση των απόψεων του πατρός Σωφρονίου... Αν όμως όποιο βιβλίο του Σωφρονίου κι αν ανοίξει κανεις θα βρεί παρεκλίσεις από την θεολογία των Πατέρων τότε τί συμπέρασμα βγάζουμε; Π.χ. στο ίδιο βιβλίο “Ασκησις και Θεωρια” ο Σωφρόνιος τονίζει ότι η περίοδος της Παλαιάς Διαθήκης ήταν εγκλωβισμένη "εντός των ορίων του ενός Θεού νοουμένου ουχί υπο την έννοιαν του χριστιανικού μονοθεισμού αλλά του εξωχριστιανικού ενοθεισμού, δηλαδή Θεού εν μιά Υποστάσει " !!!
(σελις 111) Και ρωτώ τον κ.Περσυνάκη: Ο άπειρος και απεριόριστος Θεός έχει ΟΡΙΑ εντός των οποίων και είναι δυνατόν να "νοηθή" δηλαδή να συλληφθή υπό του νοός ; 2) Η μοναδική Υπόσταση του Παλαιοδιαθηκικού Θεού τριπλασιάσθηκε ξαφνικά στην Καινή Διαθήκη κι έτσι άρχισε να υπάρχει η Αγία Τριάς ; 3) Η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη βρίσκονται σε ασυνέχεια μεταξύ τους; Μάς έχει φλομώσει ο άνθρωπος. Διάβασε τουλάχιστον περί τών ακτίστων ενεργειών τού Αγίου καί μήν επαναπαύεσαι στό αλλοωμένο μυαλό τού φιλαράκου. Δείξε ότι είναι πιό φίλη σου η αλήθεια απο΄τόν φίλο σου.
Ο Καραλής είναι πραγματικά η προσωποποίηση του λανινόφρονου «γράμματος», αλλά μάλλον και της ανοησίας. Μαθηματική τετράγωνη «σκέψη», παραμορφωτική των εννοιών. Απίστευτος αδελφοί.
Όχι για θεολόγος δεν κάνει αλλά η πρόσληψή του είναι χειρότερη απ΄του π. Διώτη.
Διάβασα κι εγώ μερικά αποσπάσματα απ΄τους περίφημους «Διαλόγους».
Παπαγαλίζει κάποια πράγματα που έχει διαβάσει στην Δογματική, και τα κολλάει μεταξύ τους όπως θέλει, νομίζοντας κιόλας ότι ασκεί θεολογία.
Εν προκειμένω, η πρόταση του Γ.Σωφρονίου είναι σαφέστατη, την αντιλαμβάνεται και ένας άνθρωπος χωρίς ιδιαίτερες θεολογικές γνώσεις.
Ο Γέροντας πολύ απλά λέει ότι την περίοδο της Π.Διαθήκης, η ΑΝΤΙΛΗΨΗ του Εβραϊκού λαού, λόγω της εκ μέρους (εως τότε) Αποκάλυψης του Θεού, (μέχρι να έρθει το πλήρωμα του χρόνου της Ενσάρκωσης), ήταν ΣΤΑ ΟΡΙΑ (Η ΑΝΤΊΛΗΨΗ κ. Καραλή ήταν στα όρια, και ΟΧΙ ο Θεός), της έννοιας του ενός Θεού, όχι όπως σήμερα (ως ΜΙΑΣ Αγίας Τριάδας), αλλά όπως το εννοεί π.χ. το εξωχριστιανικό Ισλάμ (ως ένας Θεός με μία υπόσταση). Είναι τόσο απλό.
Η πρόταση είναι η εξής:
Η περίοδος της Π.Δ. (ο τρόπος αντίληψης, λόγω μη πλήρους αποκάλυψης παρά μόνο συνεσκιασμένης με την εμφάνιση π.χ. στον Αβραάμ των 3 προσώπων), ήταν εγκλωβισμένη εντός των ορίων, «του ενός Θεού νοουμένου ως Μίας Υπόστασης....».
Έλαβαν στο όρος Σινά την αποκάλυψη «Εγώ ειμί Ο ΩΝ», που τους διαχώριζε απ΄την πολυθεϊα των γειτονικών λαών. Τα περί της Αγίας Τριάδας ήταν συνεσκιασμένα.
Ο Καραλής αρχίζει το μαθηματικό ακατανόητο αφήγημα.
Κολλάει τα ΟΡΙΑ στον Θεό, και ρωτάει αν έχει.
Μετά ρωτάει αν ο Θεός τριπλασιάστηκε ώστε να «γίνει» τριπλός στην Καινή.
Και αν υπάρχει ασυνέχεια Π.Δ. και Κ.Δ...
Απορώ ο άνθρωπος δεν έχει διαβάσει τον Απ. Παύλο;
Πόσες περιγραφές κάνει για το ανώριμο και αδύναμο του λαού να καταλάβει στην Π.Διαθήκη, μέχρι το πλήρωμα του χρόνου. Πόσα δεν λέει για τους «τύπους και σκιές», με τους οποίους αποτυπωνόταν η αλήθεια, εφόσον ακόμα «ο υιός ήταν δούλος μέχρι της προθεσμίας του Πατρός», και ότι η πλήρης αποκάλυψη δόθηκε στην Εκκλησία που είναι έργο του Ενσαρκωμένου Θεού.
Λυπάμαι που αυτός ο άνθρωπος ανακατεύτηκε με τα θεολογικά.
Δεν έχει ούτε την κοινή ακολουθία σκέψης με βάση την συνολική εικόνα της πρότασης που διαβάζει.
Δεν αντιλαμβάνεται ούτε που μπαίνουν τα κόμματα και πως νοηματοδοτείται η πρόταση.
Το έχω δει σε όλους τους «Διαλόγους» του.
Παραμορφώνει τα νοήματα τεμαχίζοντας τις προτάσεις, για να κάνει υποτίθεται ανάλυση λέξη προς λέξη και να φτάσει σε μεγαλύτερο βάθος.
Το αποτέλεσμα είναι μια ακατάσχετη φλυαρία με ένα σωστό και δέκα διαστρεβλώσεις. Είναι απίστευτο.Μεγάλο δυστύχημα η ανάμιξή του στα θεολογικά.
Δέν έχουμε τόν ίδιο Θεό μέ τούς αρνητές τής Πίστης τών Αγίων διότι δέν βλέπουν τόν Κύριό μας στό πλευρό τους.
Δημοσίευση σχολίου