Ο διάβολος εργάζεται με άλλη μέθοδο πλέον. Δεν μπορεί να βγάλει τις Άγιες εικόνες;
Θα διαστρέψει τη μορφή τους. Έτσι προκύπτει η Αγία οικογένεια που ενώ στον απλό και αμαθή λαό ίσως φαντάζει ρομαντική, στην πραγματικότητα είναι πλέον εκ του πονηρού γιατί πολεμά την αειπαρθενία της Θεοτόκου, τη Σάρκωση του Θεού και Λόγου και την εν Χριστώ μοναδική Σωτηρία Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα «Αυτή η εικόνα είναι ο παπικός συναισθηματισμός ολόκληρος. Εξυπηρετεί μια συναισθηματικού τύπου λαϊκιστική χυδαιότητα, αν όχι βλασφημία. Όλα πια στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης γίνονται.
Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα. Δεν είναι προϊόν φαντασίας και ελεύθερη τέχνη. Η ορθόδοξη αγιογραφία έχει συγκεκριμένα πρότυπα, είναι εργαλείο για να ΔΙΑΒΑΖΕΙ ο άλλος τα δόγματα και όχι μια νατουραλιστική ή ρεαλιστική ιστοριούλα. Η παραπάνω εικόνα είναι μια βλακεία και μισή. Είναι σαν να τραγουδάμε την ώρα της λειτουργίας κοσμικά άσματα για τα καλά παιδιά πού πάνε εκδρομή. Μοιάζει με αυτά τα πόστερ πού απεικονίζουν άζυμους άρτους, κολονάτα δισκοπότηρα, ξανθούς χριστούς, θηλυπρεπή αγγελάκια. Το κάθε πράγμα στον χώρο του. Δεν πρέπει να γίνονται όλα για συναισθηματικές ικανοποιήσεις και για τα ΛΕΦΤΑ.»
Ακούστε μια περίφημη ανάλυση του π.Θεοδώρου Ζήση στο Αρχονταρίκι του Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης Κυριακή 22-9-2013 (24/9/2013)
2 σχόλια:
Δυστυχώς γέμισε ο τόπος
με βυζαντινότροπες,
πλήν... ότι νάναι απεικονίσεις.
Το κακό που έχει ήδη
"αναθρέψει" τουλάχιστον δυό γενιές Ελλήνων
και παρόλο τον αγώνα του
Κόντογλου
έχει ήδη
μ ε τ α μ ο ρ φ ω θ ε ί και
έχοντας φορέσει τώρα πιά βυζαντινότροπο μανδύα,
λανσάρεται
από άσχετους εμπόρους
ως -υπεράνω πάσης υποψίας-
αυθεντική πνευματική
τροφή.
Πάντως, με όλα τούτα τα
ανατριχιαστικά αθεολόγητα
"θεολογήματα" που επιχειρείται
να φυτευθούν στον ν ο ύ
μας, ας κάνουμε λιγη
υπομονή, ελπίζοντας και
ζ η τ ώ ν τ α ς το έλεος
του Θ ε ο ύ γιατι το
κουβάρι έχει πια τόσο
μπερδευτεί, που μοιάζει
ανθρωπίνως αδύνατο, να
καταπιαστεί κάποιος
συστηματικά μαζί του.
Ούτε κάν οι άγιοι δεν απεικονίζονται μέ αυτόν τον τρόπο , γιατί η απεικόνιση των αγίων πρέπει νά εκφράζει την αιωνιότητα χωρίς τα σχήματα του κόσμου τούτου , όπως είναι ο γάμος . Η απεικόνιση των αγίων πρέπει νά ανάγεται στην αιωνιότητα . Άς μου υπενθυμίσει κάποιος άν υπάρχει κάποια τέτοια απεικόνιση αγίου , εγώ μάλλον δεν θυμάμαι . Εκτός και άν υπάρχει κοινό μαρτύριο , χωρίς αναγωγή στον γάμο . Στην Αγία Γραφή ο ρόλος του μνήστορος Ιωσήφ αποσιωπάται , εκτός απο το όναρ , δεν ξέρουμε κάν πότε και πώς πέθανε . Ούτε βέβαια και για την Παναγία ξέρουμε , αλλά γνωρίζουμε απο την ιερά Παράδοση . Δεν μπορεί στην απεικόνιση των αγίων νά υπάρχουν στοιχεία φθαρτότητος .
Δημοσίευση σχολίου