Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Περί ακύρου των χειροτονιών των ουκρανών σχισματικών και μη κανονικότητας της «Ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας»


Στην επίσημη ιστοσελίδα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας δημοσιεύθηκε ένα σοβαρό και θεολογικό άρθρο από τη «Γραμματεία της Συνοδικής Βιβλικής Θεολογικής Επιτροπής της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας» με τίτλο «Περί ακύρου των χειροτονιών των ουκρανών σχισματικών και μη».
Αυτό το άρθρο έχει πολλά εκκλησιαστικά και θεολογικά στοιχεία και αποτελείται από πέντε κεφάλαια:


1. Το πρόβλημα της αποστολικής διαδοχής στους σχισματικούς «ιεράρχες» Σημαντικό κεφάλαιο όπου δίνονται λεπτομέρειες για το παρελθόν των σχισματικών «ιεραρχών» (όπως του Φιλαρέτου Ντενισένκο).

2. Τα όρια εφαρμογής της αρχής της οικονομίας Σε αυτό το κεφάλαιο αναφέρεται ότι «πρωταρχική και απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση εφαρμογής της οικονομίας κατά την εισδοχή των σχισματικών επισκόπων ή κληρικών στην Εκκλησία είναι η επίδειξη μετάνοιας από αυτούς».
Επίσης αναφέρεται ότι «το κανονικό επιτίμιο αίρεται μόνον από εκείνο το υποκείμενο της εκκλησιαστικής αρχής, το οποίο το είχε επιβάλει».

3. Η έλλειψη νομιμότητας της «Ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας»
4. Η παραμόρφωση του ρόλου του πρώτου επισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία Αυτό το κεφάλαιο αναλύει τις πτυχές της νέας διδασκαλίας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου που προσκρούουν στην Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας και επίσης αναγράφεται ότι αυτές οι πτυχές της νέας διδασκαλίας οδηγούν «στη δημιουργία στην Ορθόδοξη Ανατολή ενός προτύπου της εκκλησιαστικής διοικήσεως, που πλησιάζει τον παπισμό του μεσαίωνα».

5. Η διακοπή της ευχαριστιακής κοινωνίας Αυτό το κεφάλαιο αναλύει γιατί η Ρωσική Εκκλησία διέκοψε την ευχαριστιακή κοινωνία με το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης. Έτσι, αναγράφεται ότι:
«Εξαιτίας των αντικανονικών ενεργειών του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στην Ουκρανία η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας αναγκάσθηκε να διακόψει την ευχαριστιακή κοινωνία με αυτό, καθοδηγούμενη από τους ιερούς κανόνες, οι οποίοι ορίζουν άμεσα τη διακοπή της κοινωνίας με όσους «κοινωνούν με τους ακοινώνητους» (2ος κανόνας της ἐν Αντιοχεία Συνόδου)»

η συνέχεια στην κατάνυξη 

Δεν υπάρχουν σχόλια: