Τελευταία -είναι αλήθεια ακόμη και μεις που αγαπάμε τον π.Ιερόθεο για τις Ορθόδοξες πατερικές θέσεις του- κάθε φορά που γράφει κάτι με αφορμή το Ουκρανικό
μπερδευόσαστε στο τέλος πιο πολύ...
ή λοιπόν ο Ναυπάκτου είναι οικουμενιστής άριστα κρυμμένος
ή είναι αντι-οικουμενιστής
μέχρι το σημείο που δεν θα "στεναχωρηθεί"
η Πατριαρχική αυλή και φυσικά ο Βαρθολομαίος!
"Στο θέμα της Ουκρανίας, δεν αναζητούμε ποιος είναι ο μεγαλύτερος και χειρότερος οικουμενιστής,
ο Βαρθολομαίος ή ο Κύριλλος!
Στο ουκρανικό ζήτημα είναι αυταπόδεικτο πως η Εκκλησία της Ρωσίας έχει το δίκαιο και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, συμπεριφερόμενος ως Πάπας της Ανατολής, με την αντικανονική του εισπήδηση στη δικαιοδοσία της Ρωσίας, αναγνωρίζοντας αυτοχειροτονημένους, καθαιρεμένους, ακοινώνητους σχισματικούς, επιφέρει σχίσμα την Ορθοδοξία.
Αυτό είναι το θέμα π. Ιερόθεε!"
π. Νικόλαος Μανώλης
Οι εκκλησιολογικές μετα-πτώσεις του Πατριαρχείου Μόσχας
Συμπέρασμα : Μεγάλος κόπος όλη η ιστορική ανάλυση,για ένα συμψηφισμό απ ενοχοποίησης αφ ενός,
και τα διαπευστήρια που ανήκουμε αφ ετέρου, προς μεγάλη ικανοποίηση του Τζέφρι Πάιατ...
μπερδευόσαστε στο τέλος πιο πολύ...
ή λοιπόν ο Ναυπάκτου είναι οικουμενιστής άριστα κρυμμένος
ή είναι αντι-οικουμενιστής
μέχρι το σημείο που δεν θα "στεναχωρηθεί"
η Πατριαρχική αυλή και φυσικά ο Βαρθολομαίος!
"Στο θέμα της Ουκρανίας, δεν αναζητούμε ποιος είναι ο μεγαλύτερος και χειρότερος οικουμενιστής,
ο Βαρθολομαίος ή ο Κύριλλος!
Στο ουκρανικό ζήτημα είναι αυταπόδεικτο πως η Εκκλησία της Ρωσίας έχει το δίκαιο και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, συμπεριφερόμενος ως Πάπας της Ανατολής, με την αντικανονική του εισπήδηση στη δικαιοδοσία της Ρωσίας, αναγνωρίζοντας αυτοχειροτονημένους, καθαιρεμένους, ακοινώνητους σχισματικούς, επιφέρει σχίσμα την Ορθοδοξία.
Αυτό είναι το θέμα π. Ιερόθεε!"
π. Νικόλαος Μανώλης
Γράφει
λοιπόν ο «ποιητής», ολόκληρη πραγματεία νομίζοντας πως «κομίζει γλαύκας εις Αθήνας».
Οι εκκλησιολογικές μετα-πτώσεις του Πατριαρχείου Μόσχας
Ο
οικουμενισμός συνδέεται με τον σχετικισμό ή σχετικοκρατία, ότι, δηλαδή,
όλα είναι σχετικά και έτσι δημιουργείται σύγχυση στα θεολογικά και
εκκλησιολογικά θέματα.
Άλλο, βέβαια,
είναι η οικουμενικότητα και άλλο είναι ο οικουμενισμός, ο οποίος
διακρίνεται για σύγχυση μεταξύ αληθείας και πλάνης, μεταξύ αληθείας και
αιρέσεως.
Παρατηρώ,
όμως, ότι οι αντιοικουμενιστές στην Ελλάδα κρίνουν και επικρίνουν έντονα
το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ιδίως τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.
Βαρθολομαίο, ενώ αμνηστεύουν παράλληλα τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες,
κυρίως την Εκκλησία της Ρωσίας.
Νομίζω ότι αυτό δεν είναι δίκαιο, ούτε αντικειμενικό.
Γι’ αυτό στην
συνέχεια θα θίξω την κατά καιρούς στάση της Εκκλησίας της Μόσχας,
κυρίως έναντι των Ρωμαιοκαθολικών. Ουσιαστικά, θα παρουσιάσω τις
μετα-πτώσεις της σε εκκλησιολογικά θέματα, που γίνεται ανάλογα με τις
εκάστοτε έξωθεν επιδράσεις.
Πρέπει από
την αρχή να διευκρινίσω ότι όσα θα γραφούν στην συνέχεια δεν αφορούν τον
ορθόδοξο ρωσικό λαό και τους αγίους που έζησαν και ζούν στην Ρωσία,
αλλά την κατά καιρούς ηγεσία που επηρεάσθηκε από άλλους παράγοντες.
Συμπέρασμα : Μεγάλος κόπος όλη η ιστορική ανάλυση,για ένα συμψηφισμό απ ενοχοποίησης αφ ενός,
και τα διαπευστήρια που ανήκουμε αφ ετέρου, προς μεγάλη ικανοποίηση του Τζέφρι Πάιατ...
3 σχόλια:
Σχολιαζετε αρνητικα τον Σεβασμιωτατο χωρις να απαντατε στις αιτιασεις του για το θεμα του Ρωσικου Πατριαρχειου.Αυτο σημαινει ελλειψη επιχειρηματων ή ελλειψη καθαρου νοος;
Αν κατάλαβα καλά,
στην συγκρουση των
δύο μπλοκ
και φοβούμενοι,
οι σοβιετικοί,
ότι
οι ...εκκλησίες
των κομμουνιστικών
χωρών θα στρέφονταν
για βοήθεια
στους ομοδόξους
της δύσης,
που έχοντας συνασπιστεί
(καθολικοί και ορθόδοξοι)
παίζανε...οργανωμένα
πολιτικά παιγνίδια,
προσπάθησαν
να συνασπίσουν και
αυτοι τις διάφορες ομολογίες
των κομμουνιστικών χωρών,
χρησιμοποιώντας και τον
πανσλαβισμο σαν
εργαλείο,
αλλα χαλαρώνοντας
και την πίεση
που ασκούσαν ενάντια στους
θρησκευόμενους.
Το παιγνίδι των δυτικών
τελικά απέδωσε
ο κομμουνισμός ηττήθηκε
αλλά ο οικουμενισμός
μας έμεινε
αμανάτι...
«πνευματική του κορη» ,δες εδώ λοιπόν τα επιχειρήματα και την απογύμνωση των ψευδαισθήσεων :https://trelogiannis.blogspot.com/2019/08/blog-post_678.html
Δημοσίευση σχολίου