Η απάντηση του ιερέα της ενορίας είναι όλα
τα λεφτά
όμως :«Το αστείον του πράγματος είναι ότι όλοι εκείνοι που ειρωνεύονται και θεωρούν «μεσαιωνικές» τις ιεροπραξίες, έρχεται κάποια στιγμή στη ζωή τους που, χτυπημένοι από συμφορά, προστρέχουν στον παπά της ενορίας και ζητούν αυτά τα… μεσαιωνικά, όπως ο Αγιασμός ή το Ευχέλαιο.
Το ζήσαμε, το ζούμε και θα το ζήσουμε ξανά και ξανά. Το θέμα είναι να προσέχουμε τι ειρωνευόμαστε και τι κοροϊδεύουμε διότι όπως λέει και ο λαός, μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες».
Ν' αγιάσει το στόμα σου Παπά μου..."
Σχόλιο: μα έτσι είναι ! Υπάρχουν στην ζώσα λειτουργική μας πράξη αγιαστικές ευχές και τελετές για προστασία από φυσικές καταστροφές,επίταξη των βλαβερών εντόμων , ευχές αγίων όπως του αγίου Τρύφωνα κλπ. Έργο της Εκκλησίας να αναπέμπει ευχές και να τελεί αγιασμό της πάσας κτίσης και των άλλων αρμόδιων να τελούν τα κατ' αυτούς αρμόδια. Με ποιο δικαίωμα γίνεται αντικείμενο χλευασμού μια λειτουργική θρησκευτική πράξη; Αυτή είναι η κοινωνία της ανοχής και του σεβασμού ;
Όσο για αυτούς που χλευάζουν ισχύει ότι μόλις τους έρθει ο κόσμος ανάποδα καταφεύγουν στην Εκκλησία, όχι βέβαια για να αντιμετωπίσουν την δυσκολία μέσω από την βιωματική πίστη ως καινή εναλλακτική πραγματικότητα , αλλά για να ψωνίσουν κυριολεκτικά αγιασμό,ευχέλαιο,θεία Κοινωνία τα οποία δεν αντιμετωπίζουν ως ιερά μυστηριακά εφόδια στον δρόμο του αγιασμού και της μετανοίας, αλλά σαν βοηθητικά μαντζούνια. Μηχανιστικές μαγικές τελετές τα βλέπουν. Και δίνουν σοβαρή αξία σε ζώδια,μάγια ,φυλακτά , ματοχαντρα. Κατά τα άλλα μεσαίωνας η Εκκλησία. Δηλαδή εδώ που τα λέμε τον μεσαίωνα οι άνθρωποι πιο ξένοιαστοι και χαρούμενοι απ' αυτούς τους σκλάβους του εγω ήταν.Και μη θαρρειτε πως αυτοί που χλευάζουν είναι αντιθεοι ή αδιάφοροι. Συνήθως είναι οι χριστιανοί του πλαγινου σας στασιδίου...
π.Π.
όμως :«Το αστείον του πράγματος είναι ότι όλοι εκείνοι που ειρωνεύονται και θεωρούν «μεσαιωνικές» τις ιεροπραξίες, έρχεται κάποια στιγμή στη ζωή τους που, χτυπημένοι από συμφορά, προστρέχουν στον παπά της ενορίας και ζητούν αυτά τα… μεσαιωνικά, όπως ο Αγιασμός ή το Ευχέλαιο.
Το ζήσαμε, το ζούμε και θα το ζήσουμε ξανά και ξανά. Το θέμα είναι να προσέχουμε τι ειρωνευόμαστε και τι κοροϊδεύουμε διότι όπως λέει και ο λαός, μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μη λες».
Ν' αγιάσει το στόμα σου Παπά μου..."
Σχόλιο: μα έτσι είναι ! Υπάρχουν στην ζώσα λειτουργική μας πράξη αγιαστικές ευχές και τελετές για προστασία από φυσικές καταστροφές,επίταξη των βλαβερών εντόμων , ευχές αγίων όπως του αγίου Τρύφωνα κλπ. Έργο της Εκκλησίας να αναπέμπει ευχές και να τελεί αγιασμό της πάσας κτίσης και των άλλων αρμόδιων να τελούν τα κατ' αυτούς αρμόδια. Με ποιο δικαίωμα γίνεται αντικείμενο χλευασμού μια λειτουργική θρησκευτική πράξη; Αυτή είναι η κοινωνία της ανοχής και του σεβασμού ;
Όσο για αυτούς που χλευάζουν ισχύει ότι μόλις τους έρθει ο κόσμος ανάποδα καταφεύγουν στην Εκκλησία, όχι βέβαια για να αντιμετωπίσουν την δυσκολία μέσω από την βιωματική πίστη ως καινή εναλλακτική πραγματικότητα , αλλά για να ψωνίσουν κυριολεκτικά αγιασμό,ευχέλαιο,θεία Κοινωνία τα οποία δεν αντιμετωπίζουν ως ιερά μυστηριακά εφόδια στον δρόμο του αγιασμού και της μετανοίας, αλλά σαν βοηθητικά μαντζούνια. Μηχανιστικές μαγικές τελετές τα βλέπουν. Και δίνουν σοβαρή αξία σε ζώδια,μάγια ,φυλακτά , ματοχαντρα. Κατά τα άλλα μεσαίωνας η Εκκλησία. Δηλαδή εδώ που τα λέμε τον μεσαίωνα οι άνθρωποι πιο ξένοιαστοι και χαρούμενοι απ' αυτούς τους σκλάβους του εγω ήταν.Και μη θαρρειτε πως αυτοί που χλευάζουν είναι αντιθεοι ή αδιάφοροι. Συνήθως είναι οι χριστιανοί του πλαγινου σας στασιδίου...
π.Π.
1 σχόλιο:
Δια-σκοτισμένοι πρέπει να ονομάζονται οι εν λόγω. Ε όχι και "φωτισμένοι" οι μηδενιστές και οι τιποτόφρονες που θεωρούν ότι ο άνθρωπος εξαφανίζεται μετά το θάνατό του!
Δημοσίευση σχολίου